Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loma loppuu. Ihan järkyttävä ahdistus töihin menosta

Vierailija
28.07.2024 |

En halua. En jaksa kohdata ihmisiä. En jaksa puhua ja olla iloinen. Mitä hel***ä mä teen ettei tarvitse huomenna mennä?? Mistä mä taion yhtäkkiä niin paljon rahaa, ettei tarvitse mennä? 

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vielä viikko lomaa, mutta ahdistus on nyt jo niin kova, etten tiedä miten kestän. Vihaan työtäni todella paljon. Loman aikana olen yrittänyt etsiä muuta työtä, mutta en ole löytänyt.

Ryhdy yrittäjäksi? Muuta halvempaan maahan missä pärjää vähällä? Kerää säästöjä ja irtisanoudu? Rikas puoliso ja jäät kotiin kotiäidiksi tai -isäksi?

Mietin koko ajan vaihtoehtoja. Ei (ainoa) elämä voi mennä näin, että joka päivä vtuttaa työn takia. Niin paha olla :(

Ei kannata työn takia elämää hukata. Yksi tapa juuri nyt:

- viikon lomasi aikana keräät marjanpoiminnalla pari tonnia ylimääräistä. Se on jo hyvä puskuri.

- kun palaat töihin ensi viikolla (ellet hae saikkua), aloitat raivoisan säästämisen ja kasvatat puskuria lisää: kirpputorilla myyntiin kaikki ylimääräinen, romukulta rahaksi jne, jatkat marjojen sienien jne poimimista.

-> saat kasaan muutaman ylimääräisen tonnin, jolla tiedät pärjääväsi vaikka irtisanoisit itsesi, muutaman kuukauden

-> kun ei enää tarvitse palata kamalaan työhösi, jaksat paremmin hakea uutta parempaa paikkaa

-> vaikka irtisanoudut itse, saat karenssi jälkeen ansiosidonnaista, jos kuulut työttömyyskassaan

= pärjäät varmasti ilman nykyistä työtäsi

Vierailija
82/104 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko vielä lomaa jäljellä ja melkein kaksi kuukautta takana. Ahdistaa se vitunmoinen älämölö, härdelli ja täysin päätön toiminta, mitä on tiedossa, kun teinit palaavat kouluun. Kesän ovat eläneet kuin pellossa ja voin kertoa, että ei kiinnosta yhtään kasvattaa ja opettaa näitä vatipäitä. Anteeksi. Muutamia vuosia sitten vielä rakastin työtäni. En enää. Nuoret ja vanhemmat ovat muuttuneet. Suhtautuminen kouluun ja oppimiseen on muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla eläkeläinen :D

Todellakin, oli ihan kauheaa olla töissä!

Kiitän Herraa jokaisesta eläkepäivästäni sydämeni pohjasta😍

Vierailija
84/104 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Post holiday blues on ihan todettu asia.

Vierailija
85/104 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs full time blues while working? Onko sekin normaalia. Minusta tämä ei tunnu hyvältä.

Vierailija
86/104 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmenen vuoden ulkosuomalaisuuden kokemuksella tuo suomen kuukauden kesäloma tuntuu ihan järjettömältä ratkaisulta.

Asuinmaassani lomaa on vähintään 4, yleensä 5 viikkoa vuodessa. Ei ole mitään lomanmääräytymisvuotta, lomakautta tai lomapalkkaa. Palkka on sama olit lomalla tai et ja lomaa voi ottaa mihin aikaan vuodesta tahansa, ainut sääntö on että tulee yksi kahden viikon lomajakso, lopuilla voi tehdä mitä haluaa.

En tiedä ketään joka olisi lomalla yli kolme viikkoa yhtäjaksoisesti, kaksi viikkoa on yleisin. Itse pidän keväällä viikon jonkun arkipyhän yhteydessä, kesällä 2 viikkoa, syksyllä viikon ja vuodenvaihteeseen saa yleensä pitkän vapaan muutamalla lomapäivällä. Jää vielä muutama päivä pitkiin viikonloppuihin käytettäväksi.

Ei ole koskaan ahdistanut palata töihin ja aina on kalenterissa joku loma näköpiirissä.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli kymmenen vuoden ulkosuomalaisuuden kokemuksella tuo suomen kuukauden kesäloma tuntuu ihan järjettömältä ratkaisulta.

Asuinmaassani lomaa on vähintään 4, yleensä 5 viikkoa vuodessa. Ei ole mitään lomanmääräytymisvuotta, lomakautta tai lomapalkkaa. Palkka on sama olit lomalla tai et ja lomaa voi ottaa mihin aikaan vuodesta tahansa, ainut sääntö on että tulee yksi kahden viikon lomajakso, lopuilla voi tehdä mitä haluaa.

En tiedä ketään joka olisi lomalla yli kolme viikkoa yhtäjaksoisesti, kaksi viikkoa on yleisin. Itse pidän keväällä viikon jonkun arkipyhän yhteydessä, kesällä 2 viikkoa, syksyllä viikon ja vuodenvaihteeseen saa yleensä pitkän vapaan muutamalla lomapäivällä. Jää vielä muutama päivä pitkiin viikonloppuihin käytettäväksi.

Ei ole koskaan ahdistanut palata töihin ja aina on kalenterissa joku loma näköpiirissä.

Suomessa varmaan yksi syy lomien pitämiseen kesällä on se, että silloin alan opiskelijoita on helpompi saada sijaisiksi. 

Vierailija
88/104 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa varmaan yksi syy lomien pitämiseen kesällä on se, että silloin alan opiskelijoita on helpompi saada sijaisiksi.

Monilla on myös lapsia, ja koulusta ollaan lomalla yli 2 kuukautta. Silloin vanhemmat haluavat lomailla lastensa kanssa samaan aikaan.

Vierailija
89/104 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva, että muillakin on samoja fiiliksiä.

Huomenna taas alkaa se Muppet show. Pitää olla hauska ja aktiivisesti etsiä ratkaisuja tekemällä tehtyihin ongelmiin. Olen tossun asemassa, minun pitää pomppia ja tehdä, kun olevinaan olijat komentelevat tekemään omia töitään. 

Omia mielipiteitä ei enää uskalla sanoa, kun koko ajan pitää olla varpaillaan, jos joku loukkaantuu.

Olen aivan eri persoona työajan ulkopuolella. 

10 vuotta enää jäljellä Huokaus.

Ensimmäisenä alankin huomenna suunnittelemaan seuraavia lomia, niin ahdistus vähän helpottaa.

Tsemppiä kanssakärsijät!

Vierailija
90/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo on Suomessakin täysin tavallista että kesäloman lisäksi lomaillaan ympäri vuoden, vaikka kesälomaa pitäisi 4 viikkoa. Lähes kaikilla on viikon syysloma, lomapäiviä joulun aikaan, viikon hiihtoloma ja pitkiä viikonloppuja keväällä.

Vierailija
91/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhainen kermaperse kuvittelee että kaikilla on 6 viikkoa tai yli lomaa. No ei ole ja tulevaisuudessa vielä harvemmalla on edes muutama viikko lomaa ja sitäkin kutsutaan työttömyysjaksoksi.

Vierailija
92/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi aina ahdistaa näitä nuorempia, ahdistaa se ja ahdistaa tuo, ei kykene siihen, ei kykene tähän, vaikea käsittää muuksi kuin asenneongelmaksi.

Vierailija
93/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa järjestää syksyyn jotain kivaa arjesta poikkeavaa. Joku pieni reissu, teatteria tai mistä nyt tykkääkin. Tympii ehkä vähän vähemmän palata töihin. Itsellä syyskuulle viikonloppureissu Helsinkiin, mukava odottaa sitä.

Tämä! Samaa ajattelin kirjoittaa. Järkkää kiinnostuksesi mukaan nyt elokuun loppuun tai syyskuulle vaikka risteily viikonloppuna, katsele mitä bändien keikkoja on ja osta lippu jo, on kivaa mitä odottaa. Varaa kampaaja. Mene tällä viikolla jo elokuviin arki-iltana (voi mennä yksinkin) tai kaverin kanssa ravintolaan syömään töiden jälkeen tms. mistä tykkäät.

Vierailija
94/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni vielä viikko lomaa, mutta ahdistus on nyt jo niin kova, etten tiedä miten kestän. Vihaan työtäni todella paljon. Loman aikana olen yrittänyt etsiä muuta työtä, mutta en ole löytänyt.

Sinulla on oikeus jäädä sairauslomalle, jos voit huonosti.

Vierailija
95/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs full time blues while working? Onko sekin normaalia. Minusta tämä ei tunnu hyvältä.

No tämä. Minä havahduin siinä vaiheessa kun mies naurahti todettuani jonkin työpäivän aikana että voi luoja että viduttaa että eikö sua aina. Ei ole ihan normaalia että on 24/7 vitutush töistä, ympäri vuoden ja lomankin jälkeen. Jonkin on muututtuva.

Vierailija
96/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs, jos sairausloman jälkeen voi taas huonosti? Uusi sairausloma? Jos senkin jälkeen voi taas huonosti? Kolmas sairausloma?

Vierailija
97/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä. Minä havahduin siinä vaiheessa kun mies naurahti todettuani jonkin työpäivän aikana että voi luoja että viduttaa että eikö sua aina. Ei ole ihan normaalia että on 24/7 vitutush töistä, ympäri vuoden ja lomankin jälkeen. Jonkin on muututtuva.

Jonkin on muututtava. Ei vaan tiedä, kuinka pitkälle ja kuinka pahaan jamaan pitää tilanne venyttää, ennen kuin muutos tapahtuu. Jos esim. palkka on hyvä, asuntolainaa on maksettava ja muukin elämä rahoitettava. Työn hakeminen on uuvuttavaa ja vastenmielistä, eikä edes tiedä, haluaako samaa alaa edes jatkaa missään muuallakaan. Niin monta epäselvää asiaa, ettei osaa tehdä ratkaisua.

Vierailija
98/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs, jos sairausloman jälkeen voi taas huonosti? Uusi sairausloma? Jos senkin jälkeen voi taas huonosti? Kolmas sairausloma?

Työterveyshuollossa kaikki mahdollinen apu ja tuki sinulle: työterveyspsykologi aluksi selkeyttämään kanssasi tilannetta, mihin suuntaan lähteä. Pyydä lääkäriltä tai hoitajalta lähetettä työterveyspsykologille.

Vierailija
99/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshuollossa kaikki mahdollinen apu ja tuki sinulle: työterveyspsykologi aluksi selkeyttämään kanssasi tilannetta, mihin suuntaan lähteä. Pyydä lääkäriltä tai hoitajalta lähetettä työterveyspsykologille.

Jos siellä yritetään väkisin vääntää ihmisen mieli tykkäämään työstään, kuitenkin onnistumatta siinä? Jos fakta on se, että työ on syvältä ja vointi paranee vain lopettamalla työn.

Vierailija
100/104 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle: Ei yritetä. Ja jos yritetään, niin vaihda toiselle työntekijälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän