Loma loppuu. Ihan järkyttävä ahdistus töihin menosta
En halua. En jaksa kohdata ihmisiä. En jaksa puhua ja olla iloinen. Mitä hel***ä mä teen ettei tarvitse huomenna mennä?? Mistä mä taion yhtäkkiä niin paljon rahaa, ettei tarvitse mennä?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa olla eläkeläinen :D
Oikein empaattinen sellainen vieläpä. Nolo. Vviikatemies ehkä korjaa sinut käppänän jo piankin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota loparit niin pääsee ahdistuksesta
Ottaisin jos olisi varaa.
Mitä??? Työttömät kuulemma elää tuilla ruhtinaallisesti!!!
Niinpä kuulema ihan kaikki maksetaan, keskusta asunnoista ruokiin ja harrastuksiin. Kuulema jopa jakavat sossussa lappuja joilla saa kaupasta kaljaa ja tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että positiivinen ajattelu ei ole muotia täällä, mutta te joita aidosti ahdistaa niin yrittäkää keksiä edes yksi kiva asia siellä töissä ja pitäkää siitä ajatuksesta kiinni, vaikka kahvitauko jos ei muuta.
Pidän kiinni ajatuksesta että lähden nykyisestä heti kun löydän uuden. Tyhjän päälle en uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä kuulema ihan kaikki maksetaan, keskusta asunnoista ruokiin ja harrastuksiin. Kuulema jopa jakavat sossussa lappuja joilla saa kaupasta kaljaa ja tupakkaa
Ei todellakaan jaeta.
T. Sossu
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus samanlainen tilanne. Jälkeenpäin tajusin että olo oli niin hirveä että olisi pitänyt pyytää sairaslomaa. Oli masennus
No ei loman loppumisen ketutus aina masennusta tarvi olla. Kaikkiahan se harmittaa joka vuosi. Itselläni on nyt 36 vuotta kokopäivätyöelämää takana ja joka kerta loman loppuminen on tympinyt. Ekan työviikon jälkeen ollaan taas rytmissä. Eihän yhteiskunta muuten pyöri. Vielä pitäisi 8 vuotta jaksaa ennen eläkeikää. Vasta 44 työvuoden jälkeen lomat lakkaa loppumasta. Saa nähdä loppuuko elämä sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä on pakko esittää suu korvissa. Onko ala väärä. Onko siellä liikaa porukkaa ja vauhtia liikaa? Ala vaihtoon vai paikka.
Liikaa porukkaa ja liikaa vauhtia, mutta en keksi mitään uutta alaa. Olen miettinyt jo ainakin vuoden alan vaihtoa, mutta en vain keksi mitään mikä kiinnostaisi tarpeeksi paljon.
Mitä muuta olet tehnyt uuden alan löytämiseksi kuin miettinyt? Oletko selannut aikuiskoulutuksia?
Moni valitsee alan sen perusteella, mitä on kiva opiskella. Sitten ihmetellään, kun töissä ei jaksa. Kannattaa valita koulutus sen perusteella, millaiseen työhön siitä valmistuu.
Huomenna alkaa mullakin, ja vähän sellainen levoton ja tympeä olo on. Ihan normaalia, onhan se vähän kuin paratiisista joutuisi takaisin maan päälle. Ei enää nukkumista puoleenpäivään, rentoa grillailua ja mökkisaunan lämmitystä, sitä ihanaa tunnetta kun kellosta ei tarvi välittää mitään vaan nukkuu kun nukuttaa, syö kun on nälkää, ei mitään sovittuja menoja.
Huomenna sitten taas klo 9 alkaa koodailut. Onneksi sentään etätyö, joten muita ihmisiä en joudu näkemään livenä. Teams-palaverissa vain, eikä sielläkään meillä pidetä kameroita päällä. Silti tylsää, että se vapaus ja rentous menee ja päälle tulee kiire ja paine.
Kannattaa järjestää syksyyn jotain kivaa arjesta poikkeavaa. Joku pieni reissu, teatteria tai mistä nyt tykkääkin. Tympii ehkä vähän vähemmän palata töihin. Itsellä syyskuulle viikonloppureissu Helsinkiin, mukava odottaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä kuulema ihan kaikki maksetaan, keskusta asunnoista ruokiin ja harrastuksiin. Kuulema jopa jakavat sossussa lappuja joilla saa kaupasta kaljaa ja tupakkaa
Ei todellakaan jaeta.
T. Sossu
Mistä ne mediassa kirjoitetut jutut sitten tulevat?
Ihanaa kun on työpaikka, jossa ei tarvitse puhua ja olla iloinen. (Ymmärrän 100% tuntemuksesi)
Huomenna alkaa itselläkin taas työt. Kollega on taas jäänyt lomalle ja tiedän jo ennalta että hän ei ole hoitanut enää mitään tehtäviään loppuviikosta vaan jättänyt ne minulle. Onneksi sain sovittua etätyöpäivän maanantaille joten ei sentään tarvitse herätä kukonlaulun aikaan vaan voi ottaa aamun vähän rennommin.
Sama. Ahdistaa jo nyt, vaikka alkaa 6.8. Eka päivä jonninjoutavaa palaverointia, seuraavasta päivästä alkaen sitten pitää kestää niitä huonosti kasvattamianne teinejä.
Valitettavasti me Vauva-palstalaiset emme voi, emmekä haluaisikaan elättää Sinua. Ole kuitenkin onnellinen, että Sinulla on työpaikka, jonne palata. Muistamme Sinua aina lämmöllä täällä pastalla työaikanasikin!
No varmasti kaikkia vähän ahdistaa lomalta töihin paluu. Ei sitä ikuista lomaakaan jaksa. Kesällä tottakai, mutta muuten eri. Mun pitäis olla huomenna töissä klo 7. Tuskin nukun montaa tuntia, kun lomalla mennyt aikaisintaan yhdeltä nukkumaan. Herännyt kympiltä. Kiva kuitenkin nähdä työkavereita. :) Ja kyllä se taas ekan viikon jälkeen helpottaa.
Viime yönä unessa olin menossa töihin, heti kokoukseen. Tajusin, että työkänny ja läppäri molemmat lataamatta ja akut aivan tyhjät, salasanaa en muista ja lisäksi olin jossain isossa, oudossa rakennuksessa enkä tiennyt, miten löydän työpaikalle ja kiire oli. Ei ahdista ei..
Ja minä sentään pidän työstäni. Kyllä se ekan päivän jälkeen taas helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se helpottaa kun ensimmäinen päivä on ohi.
Siksi odotankin huomista. Kun ekasta on selvitty kaikki rullaa taas..ainakin jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ilmaista. Lopareiden jälkeen rukkaat kulutustottumukset kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan jaeta.
T. Sossu
Mistä ne mediassa kirjoitetut jutut sitten tulevat?
Toimittajien pympyistä.
Mulla loma jatkuu vielä, mutta siis jos töihinpaluu ahdistaa paljon kannattaa oikeasti miettiä tarkemmin, mikä siinä ahdistaa. Itselle tärkeitä ovat huiput työkaverit, olemme tekemisissä myös vapaa-ajalla ja teemme kaikkea hauskaa, pidämme yllä yhteyttä ja panostamme väleihin. Lisäksi rakastan vaihtelevaa työtäni, kaipaan loman loppuvaiheessa jo töihin. Joillakin voi olla liian lyhyt loma, jolloin palautuminen ei ole ollut riittävällä tasolla. Toki myös seuraavan loman suunnittelu auttaa töihin palaamisessa😎