Olen täysi ateisti, mutta silti minusta tuo Pariisin viimeinen ehtoollinen-parodia oli täysin mauton.
Kommentit (1531)
Mitä enemmän näitä ulinoita luen, sitä vähemmän teitä hihhuleita arvostan. Sille näyttäisi olevan aika selkeä syy, miksi ette eheytyneet lapsuuden aivopesusta kuten minä. Ette vaikuta kovinkaan älykkäiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän näitä ulinoita luen, sitä vähemmän teitä hihhuleita arvostan. Sille näyttäisi olevan aika selkeä syy, miksi ette eheytyneet lapsuuden aivopesusta kuten minä. Ette vaikuta kovinkaan älykkäiltä.
No nyt tuli niin älykäs kommentti, että taitaa olla oikein yliopiston professori linjoilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Jeesusta parodioiva lihava nainen Barbara Butch on muuten juutalainen. Ullatus! Juutalaiset ovat lähes aina kaiken antikristillisen provokaation takana. Näin viimeiset kaksi tuhatta vuotta. He todella, todella, todella vihaavat Jeesusta ja kristittyjä. Eikä yllätys, sillä onhan heidän koko uskontonsa ja identiteetinsä rakentunut Jeesuksen torjumisen ympärille.
Ja näin se antisemitismi, ullatus ullatus, taas nostaa päätään.
Tunnen muuten juutalaisia ihan henk. koht. Olen kristitty. Eivät ole minua pilkanneet. Tai muutenkaan osoittaneet mitään vastustavaa. Ovat ihan ihmisiä.
Olen samaa mieltä, vaikka en esityksestä pitänyt itsekään. Turhauttaa nuo salaliittopöljät. Minkähän uskonnon edustajia vastaan juutalaiset nytkin taistelee? Ei kuulosta kauhean järkevältä agendalta työskennellä kristinuskoa vastaan, kun suurin osa niin henkisestä kuin materiaalisestakin tuesta, jota Israel nytkin saa, tulee kristitystä maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot ovat aiheuttaneet niin valtavan paljon pahaa maapallolla että niitä kuuluukin pilkata kaikin keinoin aina kun mahdollista.
Tai siis uskonto (i-Slam) on aiheuttanut paljon pahaan. Muut eivät juurikaan.
Joko olet täydellisen tietämätön historiasta, tai sitten tahallisesti haluat sitä vääristää. Molemmat yhtä pelottavia asioita. Tietämätön voi saada yhtä paljon pahaa aikaiseksi, kuin tahallinen mustamaalaaja.
Tässä haiskahtaa nyt tarkoituksellinen trollaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt tuli niin älykäs kommentti, että taitaa olla oikein yliopiston professori linjoilla!
Ei tarvii olla proffa tajutakseen, miten primitiivistä huuhaata kaikki uskonnot on, normi älli riittää. Ja hihhuliksi jämähtämiseen riittää sellainen aavistuksen keskimääräistä matalampi otsa ja/tai joku psykoottinen mielenterveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
"Asian ydinhän ei ole edes aakkosporukan oikeudet valtaosalla. Ydin on oman identiteetin ja ryhmään kuulumisen tunteen vahvistaminen vastustamalla "persuja". Se on aivan se ja sama mistä aiheesta on kyse, pääasia on olla eri mieltä kuin persut, äänekkäästi. "
Uskoisin suurimman osan ihmisistä olevan jossain persujen ja vassareiden välissä. Aika harva on täysin jompaa kumpaa ja suurin osa ei seuraa ketään guruja muodostaessaan mielipiteitä.
Palstalla kaikkia haukutaan vihervassareiksi, jotka eivät ole ehdottomia persuja. Näin vähän kärjistäen.
Samoin kaikkia, jotka eivät ole ehdottomia vihervassareita, haukutaan persuiksi.
Olenkin päättänyt olla käyttämättä itse vihervassari-sanaa ja pyydän, että myös persuttelijat lopettaisivat vääristyneen yleistäimisensä.
T. La Cene -esitystä asiattomana pitänyt korkeastikoulutettu kulttuurialan ihminen sekä kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot ovat aiheuttaneet niin valtavan paljon pahaa maapallolla että niitä kuuluukin pilkata kaikin keinoin aina kun mahdollista.
Joko olet täydellisen tietämätön historiasta, tai sitten tahallisesti haluat sitä vääristää. Molemmat yhtä pelottavia asioita. Tietämätön voi saada yhtä paljon pahaa aikaiseksi, kuin tahallinen mustamaalaaja.
Kristinuskon nimissä on myös tehty pahaa, mutta sen ovat tehneet ihmiset, jotka eivät ole oikeasti seuranneet Raamatun sanaa. K o r a a n i taas jo itsessään kannustaa väkivaltaan ja on erittäin hyökkäävä "vääräuskoisia" kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii olla proffa tajutakseen, miten primitiivistä huuhaata kaikki uskonnot on, normi älli riittää. Ja hihhuliksi jämähtämiseen riittää sellainen aavistuksen keskimääräistä matalampi otsa ja/tai joku psykoottinen mielenterveysongelma.
Miten nämä uskontoja pilkkaavien viestit kuulostavat aina jonkun veetijonnen kirjoittamilta ja suurin osa uskonnollisten ihmisten viesteistä on ei-provosoivia, asiallisia ja analysoivia.
Mietinpä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko päivittyi ja "palasi" alkuperäisiin opetuksiinsa Jeesuksen sanoissa ja teoissa, islam ei voi enempää alkuperäisemmäksi palata, paitsi joku I S I S , joka noudattaa pitkälti suoraan profeetan esimerkkiä. Islam on siis siellä takapajulassa missä aina ennenkin, samoin ovat muslimimaiden perinnekulttuurit, jotka käyvät islamin kanssa käsi kädessä. Yksi syy siihen miksi ovat kumpikin niin vaarallisia ja vastenmielisiä.
Sinä olet valkopesijä enkä yhtään tajua sinun motiivejasi.
eri
Ensinnäkin otsikkoon ei laiteta pistettä.
Toisekseen ei tämä da Vincin maalaus ole mikään reliikki. Se on yhden sen ajan taiteilijan tulkinta kuvitteellisesta tilanteesta, jota todennäköisesti ei ole koskaan edes tapahtunut.
Jos siitä ei saa tehdä uudelleentulkintoja, on vähän sama asia kuin sanoisit, että Shakespearea saa tulkita ainoastaan 1600-luvun teatterisetissä.
Jos transihmiset ärsyttää, oi ja voi. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ollut parodiaa. Ja ei kristinuskoon liity mitenkään vaan kreikkalaiseen jumaltarustoon ja siitä tehtyyn kuvaan. Kun ei tunneta kulttuurihistoriaa: olympialaiset Kreikasta lähtöisin. Hävettää teidän junttien tulkinnat ja öyhötys.
Olet väärässä. Da Vincin Pyhä ehtoollinen on maalattu jo 1498 ja tuo van Bijlertin Jumalten pidot vasta 1600-luculla, todennäköisesti da Vincin innnoittamana.
Jos vertaa noita kahta maalausta, niin Jumalten pidot vastaa kyllä hyvin Pariisin esitystä, toisin kuin Viimeinen ehtoollinen.
Jumalten pidot: https://en.wikipedia.org/wiki/Le_Festin_des_Dieux#/media/File:Bijlert_-…
Viimeinen ehtoollinen: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The-Last-Supper-Restored-Da-Vin…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ollut parodiaa. Ja ei kristinuskoon liity mitenkään vaan kreikkalaiseen jumaltarustoon ja siitä tehtyyn kuvaan. Kun ei tunneta kulttuurihistoriaa: olympialaiset Kreikasta lähtöisin. Hävettää teidän junttien tulkinnat ja öyhötys.
Olet väärässä. Da Vincin Pyhä ehtoollinen on maalattu jo 1498 ja tuo van Bijlertin Jumalten pidot vasta 1600-luculla, todennäköisesti da Vincin innnoittamana.
Jos vertaa noita kahta maalausta, niin Jumalten pidot vastaa kyllä hyvin Pariisin esitystä, toisin kuin Viimeinen ehtoollinen.
Jumalten pidot: https://en.wikipedia.org/wiki/Le_Festin_des_Dieux#/media/File:Bijlert_-…
Viimeinen ehtoollinen: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The-Last-Supper-Restored-Da-Vin…
Lisäksi Jumalten pidot maalaus on Ranskan tasavallan hallussa museossa Dijonissa. Hyvin ranskalainen juttu.
Vierailija kirjoitti:
"Viitsitkö toimittaa listan ajatuksista ja tunteista mitä ihmisellä saa olla jokaisessa kontekstissa erikseen, ilman että Putin hieroo käsiään yhteen? "
En minä ole missään sanonut että ihmisellä ei saisi olla ajatuksia tai tunteita. Mutta fakta nyt vain on että jotkut tunteet ja ajatukset ovat saman suuntaisia kuin Venäjällä. Näin se nyt vain on eikä sillä ole vielä sen kummempaa tarkoitusta kellään tukea Venäjää. Mutta se voi välillisesti silti niin tehdä.
Kerro mitkä tunteet ja ajatukset välittömästi tai välillisesti missäkin tilanteissa saa Putinin hykertelemään onnesta äläkä väistele. Sinä kerrot tietäväsi, minä pyydän sinua jakamaan valtavan tietämyksesi asiasta koska en halua tukea Putinia.
Miksi et siis kertoisi? Sinulla on mahdollisuus estää kaikkia ihmisiä tukemasta Putinia edes vahingossa. Itse jos tietäisin yhtä paljon kaikkien ihmisten kaikkien tilanteiden sallituista ajatuksista ja tunteista, kertoisin sen heille että he voivat välttää tukemasta Putinia edes välillisesti. Sinä et tee samoin, miksi? Miksi haluat että ihmiset välillisesti tai vahingossa tukevat Putinia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wokevassenasset voisivat tehdä seuraavaksi pilaa islamista. Vai ettekö uskalla? Kristittyjä ja kristinuskoa on helppo pilkata mutta hyvin harva uskaltaa julkisesti pilata Islamia ja sen profeettaa...
Tämä! Pisteet sille joka tekee seuraavaksi spektaakkelin gay-Muhammadista suutelemassa toista miestä. SE olisi jotain uutta ja ihmeellistä 💋💋💋
Nyt on kyl pakkomielle jollakin gaymuhamadista. Mikä estää sitä esittämästä?
Mikäs kristinuskon pilkkaajista estää esittämästä gaymuhammadia?
Jos haluavat pilkata kristinuskoa, eivätkö muhammadia. Sinähän tässä olet kiinnostunut tuosta gayhommasta.
Avajaisissa en nähnyt minkään uskon pilkkaa.
Mutta näet Muhammed-piirroksissa uskon pilkkaamista jopa siihen asti että kavereidesi kanssa hurraat kun niiden vuoksi julistetaan fatwoja.
Se tekee sinusta p* skahousun.
Vierailija kirjoitti:
"Minä kysyn sinulta, esitettiinkö siinä siis Jeesusta? "
Mistä minä sen varmaksi tiedän? Taide on aina tulkintaa ja ihmiset näkevät siinä eri asioita. Ja jokainen tulkinta on omalla tavallaan oikea.
Olet objektiivisesti väärässä. Pääesiintyjä itse rinnasti sen nimenomaan Viimeiseen ehtoolliseen kuvatekstillä "gay new testament". Sinun tulkintasi on täysin yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon nimissä on myös tehty pahaa, mutta sen ovat tehneet ihmiset, jotka eivät ole oikeasti seuranneet Raamatun sanaa. K o r a a n i taas jo itsessään kannustaa väkivaltaan ja on erittäin hyökkäävä "vääräuskoisia" kohtaan.
Uskovaisten valkopesua parhaimmillaan. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä uskontoja pilkkaavien viestit kuulostavat aina jonkun veetijonnen kirjoittamilta ja suurin osa uskonnollisten ihmisten viesteistä on ei-provosoivia, asiallisia ja analysoivia.&nb
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wokevassenasset voisivat tehdä seuraavaksi pilaa islamista. Vai ettekö uskalla? Kristittyjä ja kristinuskoa on helppo pilkata mutta hyvin harva uskaltaa julkisesti pilata Islamia ja sen profeettaa...
Tämä! Pisteet sille joka tekee seuraavaksi spektaakkelin gay-Muhammadista suutelemassa toista miestä. SE olisi jotain uutta ja ihmeellistä 💋💋💋
Nyt on kyl pakkomielle jollakin gaymuhamadista. Mikä estää sitä esittämästä?
Mikäs kristinuskon pilkkaajista estää esittämästä gaymuhammadia?
Jos haluavat pilkata kristinuskoa, eivätkö muhammadia. Sinähän tässä olet kiinnostunut tuosta
Huoh. AIka kauas tässä on jo spinnattu Jumalten pidot esityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viitsitkö toimittaa listan ajatuksista ja tunteista mitä ihmisellä saa olla jokaisessa kontekstissa erikseen, ilman että Putin hieroo käsiään yhteen? "
En minä ole missään sanonut että ihmisellä ei saisi olla ajatuksia tai tunteita. Mutta fakta nyt vain on että jotkut tunteet ja ajatukset ovat saman suuntaisia kuin Venäjällä. Näin se nyt vain on eikä sillä ole vielä sen kummempaa tarkoitusta kellään tukea Venäjää. Mutta se voi välillisesti silti niin tehdä.
Kerro mitkä tunteet ja ajatukset välittömästi tai välillisesti missäkin tilanteissa saa Putinin hykertelemään onnesta äläkä väistele. Sinä kerrot tietäväsi, minä pyydän sinua jakamaan valtavan tietämyksesi asiasta koska en halua tukea Putinia.
Miksi et siis kertoisi? Sinulla on mahdollisuus estää kaikkia ihmisiä tukemasta Putinia edes vahingossa. Itse jos tietäisin yhtä paljon kaikkie
Ei liene sinullekaan uutta että Putin ajaa kovin mielellään hyvin perinteisiä perhearvoja jossa ei ole sijaa seksuaalivähemmistöille ainakaan niin että ne missään näkyisivät.
Toki saat niitä arvoja kannattaa jos halua, onhan tämä vapaa maa (toisin kuin Venäjä). Mutta nissä asioissa olet sitten samalla linjalla kuin Putin.