Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen täysi ateisti, mutta silti minusta tuo Pariisin viimeinen ehtoollinen-parodia oli täysin mauton.

Vierailija
28.07.2024 |

Ei lisättävää. Tyhmää touhua. 

Kommentit (1531)

Vierailija
1/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanmoinen. Ei kristittyjäkään tarvitse pilkata. Antaa heidänkin uskoa siihen mihin uskovat. Ja kunnioitetaan sitä.

Vierailija
2/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi virkistävää vaihtelua, jos välillä jonkin muun uskonnon tärkeät monumentit ja symbolit joutuisivat pilkan kohteiksi.

Ei taida tapahtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että et edes huomannut viittausta ennen kuin lehdet kirjoitti siitä 

Vierailija
4/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan ranskassa eräs satirilehti julkaisi pilakuvia eräästä satuolennosta. kuvia pitettiin sananvapauteen kuuluvana asiana. se on hyvä kun ranskalaiset käyttävät sananvapauttaan hyväksi.

Vierailija
5/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervassarien oppikirjan mukaan kristinusko pitää hävittää ja islam ajaa pääuskonnoksi vaikka väkisin.

Mistä oppikirjasta puhut? Mistä sen voi lukea?

Taidat narrata 🤭

Vierailija
6/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itsellä en satuolentoihin enää aikuisena usko mutta kyllähän tuo koko avajaisseremonia oli pelkkää uskovaisten pilkkaamista

Vierailija
7/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi islam saa olla rauhassa näiltä? Sehän on vastenmielisempi ja ahdasmielisempi uskonto kuin kristinusko.

Keskiaikainen versio kristinuskosta se on.

Vierailija
8/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan Jeesus kylläkin hyväksyi hyljeksitytkin, joten en nyt lähtisi tuomitsemaan sitä esitystä. Tottakai on selvää, että siinä haluttiin myös shokeerata ihmisiä, sitä vähän paheksun, mutta muutoin minusta tuo oli ihan ok

Vierailija
9/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit olisivat tulleet Pariisin kaduille, ja valtava väkivaltainen mekkala olisi ollut välittömästi valmis. Tässä mielessä kristityt ovat huomattavasti helpompi pilkkataulu.

Vierailija
10/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi virkistävää vaihtelua, jos välillä jonkin muun uskonnon tärkeät monumentit ja symbolit joutuisivat pilkan kohteiksi.

Ei taida tapahtua.

Ei tarvita kuin yksi pilapiirros niin tietyn uskonnon edustajat menee täysin sekaisin ympäri maailmaa mikä sinällään ei sinällään kiinnosta yhtään jos möykkäävät omissa maissaan kun loukattu heidän "tätä ja tätä" et siinäpä möykkäävät mutta kun ovat aika paljon edustettuina euroopassa niin jälki on yleensä aika rumaa.

Vierailija
11/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut parodiaa. Ja ei kristinuskoon liity mitenkään vaan kreikkalaiseen jumaltarustoon ja siitä tehtyyn kuvaan. Kun ei tunneta kulttuurihistoriaa: olympialaiset Kreikasta lähtöisin. Hävettää teidän junttien tulkinnat ja öyhötys.

Vierailija
12/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi islam saa olla rauhassa näiltä? Sehän on vastenmielisempi ja ahdasmielisempi uskonto kuin kristinusko.

Ranskassa on niin paljon muslimeita että koko pariisi olisi tulessa mellakoiden jäljiltä ja islam on vihervassareiden erityis suojelussa ja Ranskassa on tällä hetkellä vassari valta

Vierailija
13/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pettynyt siihen, että joku yritti säväyttää mukaelmalla viimeisestä ehtoollista, joka on varmaan yksi lainatuimpia, muokatuimpia, parodioiduimpia teoksia, jota näkee niin kuva- elokuva-, video jne. taiteessa. Tuli sellainen olo että: 

"Viimeinen ehtoollinen, jossa on drag artisteja ja naisia, groundbreaking."

Vierailija
14/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tajunnut, että siinä pilkataan mitään uskontoa, vaan ihan vain yleisöä kokonaisuutena aliarvioidaan.

Vierailija
15/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20. Oli se sitäkin.

Vierailija
16/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te edes huomaatte noita. Itselle jäi vain mieleen urheilijoiden veneilyt, ja osa tanssijutuista, etenkin sen rakennuksen edessä, catwalkilla mielenkiintoista muotia, ja vesihevonen ja ranskantorni. Meni täysin ohi jotkin uskontoviittaukset.

Vierailija
17/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristitty, mutta vieläkään yksikään paheksuja ei ole sanonut mikä tuossa oli

a) uskoa LOUKKAAVAA,

b) parodiaa?

Vierailija
18/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin pettynyt siihen, että joku yritti säväyttää mukaelmalla viimeisestä ehtoollista, joka on varmaan yksi lainatuimpia, muokatuimpia, parodioiduimpia teoksia, jota näkee niin kuva- elokuva-, video jne. taiteessa. Tuli sellainen olo että: 

"Viimeinen ehtoollinen, jossa on drag artisteja ja naisia, groundbreaking."

Jos on pakko parodioida, sen voi tehdä jossain muulla kuin olympialaisten avajaisissa. Mutta ei: oli aivan pakko wokettaa...

Vierailija
19/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa teidän pöyristymisenne. Jos olisitte yhtään kulttuuria seuranneet, tietäisitte että Leonardon Cenacolo on kaikenlaisen taiteen ehdottomasti matkituimpia asetelmia. 

Vierailija
20/1531 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Mutta toisin kuin rauhan uskonto, kristityt eivät alkaneet väkivaltaiseksi tai polttaneet Pariisia. Miettikää mikä olisi reaktio, jos dragsmurffi olisi laitettu esittämään Muhammadia.