Voiko jollain aikuisella ihmisellä olla vyötärönympärys reilusti alle 70 cm?
Olen aika kapoinen, mutta 68 cm pienemmäksi tuo ei mene millään.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Epäilen nyt mittanauhaani... Mittasin vyötäröni ympäryksen mitaksi 76 cm. Olen 175 cm ja 80 kg, eli ylipainoinen (ja sen kyllä huomaa, rasva on näkyvästi sijoittunut). Jos minulla punkerolla on melkein 70 cm vyötärö, niin sittenhän alle 70 cm vyötäröt ovat hyvin yleisiä?
Rinta-vyötärö-lantioni on muuten 112-76-116. Olen edestä päin tasapaksu kuin mikä, kaaaaukana tiimalasista, mutta ilmeisesti sivuprofiilin litteys avittaa.
Sinulla on vääristynyt kehonkuva. Näet itsesi tasapaksuna, vaikka olet varmasti noissa mitoissa kurvikas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli silloin kun mulla oli anoreksia. Pituus 180cm ja paino oli 44kg. Vyötärön ympärys oli tuolloin 66cm. Vähän "normaalimmassa" painossa, eli 55 kilossa jolloin kuukautiset tuli takaisin, vyötärö oli 70cm.
Täällä saman mittainen vertailukohta, paino 72 kg ja vyötärö 67 cm.
Keho voi myös laajentua. Se taas vaikuttaa ruumiinrakenteellisesti jolle emme itse voi mitään.
Minä olen 171 cm ja 68 kg, vyötäröni on 87 cm. En usko, että minun olisi mitenkään mahdollista saada alle 70 cm vyötäröä, paitsi laihduttamalla itseni ihan luurangoksi. Kaikki rasva kerääntyy vyötärölle, jalat ovat pitkät ja hoikat, lantio kapea. Ja minä vielä treenaan salilla ahkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Olet luultavasti sellainen, jolla rasva menee keskivartaloon.
Ei mulla ole vyötärön kohdalla rasvaa.
Ap
Sitä pitää olla aika paljon, että on jotain makkaroita tai kunnon pömppis. Mitä luulet jos lihoisit, kertyisikö rasvaa paljon keskivartaloon?
Muistelen, että minun nuoruudessani 1960-luvulla ns. missimitat ( rinnanympärys-vyötärö-lantio) olivat 90-60-90. Pituusmitta ehkä alkaen 160 cm.
Onko tää taas yllätys että ihmisillä on erilaisia vartaloita???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitä pitää olla aika paljon, että on jotain makkaroita tai kunnon pömppis. Mitä luulet jos lihoisit, kertyisikö rasvaa paljon keskivartaloon?
Vatsa on ihan kivikova ja vatsalihaksetkin erottuu jonkun verran. Ei ole rasvaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vatsa on ihan kivikova ja vatsalihaksetkin erottuu jonkun verran. Ei ole rasvaa.
Ap
Laita kuva niin helpompi arvioida. Ei tarvi kasvoja tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 62 cm ja ei mitenkään silmiinpistävän kapea vaan sopii kroppaan. Riippuu vartalon mallista.
Oletko lyhyt?
Mistä ihmiset kuvittelee että pituus vaikuttaa vyötärön ympärykseen ? Minulla on 64
Vierailija kirjoitti:
Keho voi myös laajentua. Se taas vaikuttaa ruumiinrakenteellisesti jolle emme itse voi mitään.
Laajentua jolle ei voi mitään ? Jos kovin laajenee sille voi paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
No ei kellään yli 160 pitkällä voi olla ellei ole muutamaa kylkiluuta napsittu pois.
En usko että kovin monella oikeesti on.
Luultavasti nekin ketkä väittää että on valehtelevat.
Kyllä voi. Se on ruokavalion ja liikunnan tulosta, varmasti vaikea uskoa sillä harvinaisempaa on nähdä erittäin hoikkia kuin erittäin lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö 62cm täälläkin
Miten?? Painoindeksi? Pituus? Muut mitat?
Ap
155cm, 44kg, bmi 18,5
Olet lapsen kokoinen. Ikä?
Oletko itse lehmän kokoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 62 cm ja ei mitenkään silmiinpistävän kapea vaan sopii kroppaan. Riippuu vartalon mallista.
Oletko lyhyt?
Mistä ihmiset kuvittelee että pituus vaikuttaa vyötärön ympärykseen ? Minulla on 64
Itse asiassa pituus vaikuttaa vyötärön ympärykseen, ja ympärysmitta tulisikin suhteuttaa pituuteen eikä puhua geneerisesti jostain 80 cm raja-arvosta. Pitkillä ihmisillä on isompi vyötärö, ilman että se on terveydelle haitaksi.
Tällä palstalla kaikki ovat kurvikkaita mutta silti tosi hoikkia, jokaisella on tositosi harvinainen sukunimi ja kengänkoko jotain 35, tositosi erikoisen väriset silmät ja upea, pitkä paksu tukka.
Jep. Pituus vaikuttaa asiaan aika paljon. On vähän eri asia jos 150 cm pitkällä on 65cm vyötärö kuin samankokoinen vyötärö 180cm pitkällä...
Samaa typeryyttä on kun täällä puhutaan yleisesti painosta, että joku paino olisi hyvä tai huono. Jos samassa yhteydessä ei mainita pituutta niin koko keskustelu on yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla kaikki ovat kurvikkaita mutta silti tosi hoikkia, jokaisella on tositosi harvinainen sukunimi ja kengänkoko jotain 35, tositosi erikoisen väriset silmät ja upea, pitkä paksu tukka.
Luet nettiä erikoisella tavalla.
Ihmiset kun vastaavat niihin keskusteluihin, mitkä heitä koskevat. Tähän vastaavat pääasiassa ne, joilla se vyötärö on noissa mitoissa. Hiuskeskusteluun ilmestyy niitä joita se koskee jne.
Ei se ole sama muuttumaton porukka jokaisessa keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kellään yli 160 pitkällä voi olla ellei ole muutamaa kylkiluuta napsittu pois.
En usko että kovin monella oikeesti on.
Luultavasti nekin ketkä väittää että on valehtelevat.
Kyllä voi. Se on ruokavalion ja liikunnan tulosta, varmasti vaikea uskoa sillä harvinaisempaa on nähdä erittäin hoikkia kuin erittäin lihavia.
Ennemmin se on ruumiinrakenteen tulosta. Mä olen roskaruokaa mättävä plösö jolla on 67-senttisessä vyötärössä hyllyvää rasvaa useampi kourallinen. Isompivyötäröinen kaveri liikkuu ja syö terveellisesti ja vatsa on timmi mutta silti ympärysmitaltaan suurempi.
Mulla oli kolmekymppiseksi asti, vaikka pituutta yli 170. Salaisuus oli liikkumattomuus ja vähäruokaisuus. Kun aloin harrastaa liikuntaa ja sain myös sivuvatsalihakset niin vyötärö kasvoi 70cm:iin ja on siinä pysynyt.
Mulla on vyötärö tällä hetkellä 64cm ja olen puolisen vuotta kerännyt läskiä keskivartaloon treenikiellon takia. Paino on pysynyt samana, mutta lihasta lähtenyt koko kropasta ja läskiä tullut keskivartaloon. Aiemmin oli alle 60cm vyötäröltä ja rinnan alapuolelta 63cm. Nyt en tiedä mitä on siitä, kun sitä ei ole mitattu.
Pituutta 170cm, paino vaihtelee 53-55kg välillä, ikää 32v.
Lajeina voimstelua ja tanssia.