Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jollain aikuisella ihmisellä olla vyötärönympärys reilusti alle 70 cm?

Vierailija
28.07.2024 |

Olen aika kapoinen, mutta 68 cm pienemmäksi tuo ei mene millään.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kellään yli 160 pitkällä voi olla ellei ole muutamaa kylkiluuta napsittu pois.

En usko että kovin monella oikeesti on.

Luultavasti nekin ketkä väittää että on valehtelevat.

Älä höpötä. Kylkiluut eivät ole vyötärön kohdalla. Ja hyvin monella yli 160 pitkällä, on hoikka vyötärö. 

Vierailija
22/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynämallisilla voi olla, vaikka olisivat normaalipainoisia (usein kyllä lyhyitä). Ja tietty hyvin hoikilla, joilla BMI on normaalin alarajoilla tai alipainossa. Ja fitness-ihmisillä, mutta ehkä kovalla rääkillä aikaan saatua kehoa ei lasketa normaaliksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuo 67-68. Olen 168/55, ikää 50+

Vierailija
24/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen suomalainen nainen on vyötärölihava, ja sieltä on pitkä matka alle 70 cm:n vyotäröön. Rasva on se syy, miksi vyötärö on tuhti, ei luusto, sillä vyötäröä ei mitata luiden kohdalta.

Vierailija
25/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti voi. On aikuisia jotka on tosi siroja ja pieniä, vaikka 145cm pituinen 45 kiloinen. 

Vierailija
26/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. 

Vierailija
27/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi , eikä tarvitse edes olla mitenkään hirmuisen hoikka. Minulla oli joitain 65-70 cm melkein kolmekymppiseksi, eli ennen ensimmäistä raskautta. Sen jälkeen ei enää alle 70 cm ole ollut.

Vierailija
28/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päärynämallisilla voi olla, vaikka olisivat normaalipainoisia (usein kyllä lyhyitä). Ja tietty hyvin hoikilla, joilla BMI on normaalin alarajoilla tai alipainossa. Ja fitness-ihmisillä, mutta ehkä kovalla rääkillä aikaan saatua kehoa ei lasketa normaaliksi..

Enemmän X-mallisilla voi olla. Itselläni on yläosa ollut isompi, eli kaksiosaisissa vaatteissa yläosa pari numero alaosaa isompi. Mitat olivat n. 160 cm/ 55 kg kun vyötärö oli reilusti alle 70 cm.

Vierailija
29/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on, nimittäin kaulan kohdalta mitattuna.

Aika korkealla vyötärö 

Vierailija
30/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on, nimittäin kaulan kohdalta mitattuna.

Ihan normaali palstatäti siis. 

Vierailija
31/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen suomalainen nainen on vyötärölihava, ja sieltä on pitkä matka alle 70 cm:n vyotäröön. Rasva on se syy, miksi vyötärö on tuhti, ei luusto, sillä vyötäröä ei mitata luiden kohdalta.

Mun vyötärö on luiden kohdalla. Mitään luutonta kohtaa ei ole edes olemassa.

Vierailija
32/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tunnustele, missä alin kylkiluu ja suoliluu (lonkka) ovat. Niiden puolivälissä on vyötärön kohta. Mittaus tehdään kevyen uloshengityksen jälkeen."

https://www.kaypahoito.fi/ima02447

Vierailija
33/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos selkäranka erottuu, luulisi ettei ole ongelmia päästä alle 70 cm vyötäröön. :D

Jos rasva on kovaa rasvaa tyyliin miesten tynnyrimaha on aika tehdä jotain.

Vierailija
34/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen lapsia 65 cm. 152 cm pitkä, paino 45 kg. Nyt on paino 54 kg ja vyötärökin paisunut 72 cm:iin. 

Vierailija
35/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kellään yli 160 pitkällä voi olla ellei ole muutamaa kylkiluuta napsittu pois.

En usko että kovin monella oikeesti on.

Luultavasti nekin ketkä väittää että on valehtelevat.

Kaikki suomalaiset aikuiset eivät ole lihavia. 60 cm on normaali, vaikka ei enää ole tavallista.

Vierailija
36/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo liity edes niinkään hoikkuuteen tai pienikokoisuuteen, vaan vartalonmalliin.

Minä en ole mitenkään hoikka, vaan normaalivartaloinen harteikas 175cm, ja vyötärö on 65cm. Kapeimmillaan on ollut 58cm, kun olin kuukauden syömättä sokeria ja viljoja. Eli tästä 65 sentistä lähtee heti useampi sentti pois, jos jätän herkuttelun. Herkuttelen usein, vaikka perusruokavalio onkin terveellinen. 

Vierailija
37/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 67cm. Olen aina ollut pitkä ja hoikka. (Olen yli 180cm ja painan n. 63kg). Ei en ole anorektinen tämä on vain vartalomallini. Isäni oli samanlainen nuorena.

Vierailija
38/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita yli 170 senttisiä naisia joilla on reilusti alle 70cm vyötärö, ja näillä kaikilla joko X, Y tai H-vartalo - tai näiden sekoitus 

Ei fitness-ihmisiä, mutta toki liikuntaa harrastaa ja pitää kehosta ja ryhdistä huolta 

Vierailija
39/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mulla on vyötärö 70 cm ja vyötäisillä on ihan reilusti rasvaa. Ei todellakaan ole mikään mallivyötärö minulla ja helposti saisin sen varmaan 60 senttiin jos alkaisin laihduttaa rasvaa pois. Pituutta on 168 cm ja kiloja 70.

Vierailija
40/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo liity edes niinkään hoikkuuteen tai pienikokoisuuteen, vaan vartalonmalliin.

Minä en ole mitenkään hoikka, vaan normaalivartaloinen harteikas 175cm, ja vyötärö on 65cm. Kapeimmillaan on ollut 58cm, kun olin kuukauden syömättä sokeria ja viljoja. Eli tästä 65 sentistä lähtee heti useampi sentti pois, jos jätän herkuttelun. Herkuttelen usein, vaikka perusruokavalio onkin terveellinen. 

Mikä telkee eri vartalomallin vyötäröstä tuhdimman? Mikä sitä vyötöröä ihan konkreettisesti paksuntaa, jos kyse ei ole rasvasta? Sisäelimet joo, niidenkö kokoeroa tarkoitat "vartalonmallilla"? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi