Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jollain aikuisella ihmisellä olla vyötärönympärys reilusti alle 70 cm?

Vierailija
28.07.2024 |

Olen aika kapoinen, mutta 68 cm pienemmäksi tuo ei mene millään.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa taas kysymys xD

Vierailija
42/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen suomalainen nainen on vyötärölihava, ja sieltä on pitkä matka alle 70 cm:n vyotäröön. Rasva on se syy, miksi vyötärö on tuhti, ei luusto, sillä vyötäröä ei mitata luiden kohdalta.

Mun vyötärö on luiden kohdalla. Mitään luutonta kohtaa ei ole edes olemassa.

"Tunnustele, missä alin kylkiluu ja suoliluu (lonkka) ovat. Niiden puolivälissä on vyötärön kohta. Mittaus tehdään kevyen uloshengityksen jälkeen."

https://www.kaypahoito.fi/ima02447

Näiden väli on mulla n. 1 cm...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppiseksi asti oli 62 cm, mutta nyt viisikymppisenä vyötärö on kasvanut 10 cm, vaikka paino on lähes sama.

Vierailija
44/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v  ja on 66-67cm. Olen erittäin pitkä

Vierailija
45/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmikymppiseksi asti oli 62 cm, mutta nyt viisikymppisenä vyötärö on kasvanut 10 cm, vaikka paino on lähes sama.

kasvaako luut vai... ? o_o

Vierailija
46/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni aika pullukka (163 cm ja 68 kg) ja vyötärö on 71cm. Tästä jos ihan vähän laihtuisin, niin helposti saisin alle 70:een senttiin vyötärön.

Vierailija
47/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen suomalainen nainen on vyötärölihava, ja sieltä on pitkä matka alle 70 cm:n vyotäröön. Rasva on se syy, miksi vyötärö on tuhti, ei luusto, sillä vyötäröä ei mitata luiden kohdalta.

"Tunnustele, missä alin kylkiluu ja suoliluu (lonkka) ovat. Niiden puolivälissä on vyötärön kohta. Mittaus tehdään kevyen uloshengityksen jälkeen."

Ylimääräinen rasvasi luultavasti saa sen näyttämään siltä...

Vierailija
48/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräinen rasvasi luultavasti saa sen näyttämään siltä...

Ei mulla ole rasvaa. Ja jos olisi niin silloinhan luut katoaisivat sen sekaan ja luiden välin voisi olettaa pitemmäksi. Ei tuossa sun teoriassa ole mitään logiikkaa :D

Vierailija
49/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viomeks terkkatarkastukses, siis työtetveydessä mitattu; 58 cm. Oon tosi tiimalasimallia ollut aina. Muuten 157cm ja 48kg. 54v.

Vierailija
50/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään vaan rasva kerääntyy eri paikkoihin. Olin normaalipainoinen silloin ja olen edelleen.

Vierailija
51/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo liity edes niinkään hoikkuuteen tai pienikokoisuuteen, vaan vartalonmalliin.

Minä en ole mitenkään hoikka, vaan normaalivartaloinen harteikas 175cm, ja vyötärö on 65cm. Kapeimmillaan on ollut 58cm, kun olin kuukauden syömättä sokeria ja viljoja. Eli tästä 65 sentistä lähtee heti useampi sentti pois, jos jätän herkuttelun. Herkuttelen usein, vaikka perusruokavalio onkin terveellinen. 

Mikä telkee eri vartalomallin vyötäröstä tuhdimman? Mikä sitä vyötöröä ihan konkreettisesti paksuntaa, jos kyse ei ole rasvasta? Sisäelimet joo, niidenkö kokoeroa tarkoitat "vartalonmallilla"? 

En ole asiaa sen kummemmin tarkkaillut, mutta onhan ihmisillä tosi eri mallisia torsoja. Toisilla on tasapaksumpi, joillain kokonaisuudessaan kapea ja joillain leveä, joillain vyötärö jyrkemmin erottuva kuin toisilla jne. Siis ihan samoissa rasvoissa olevilla ihmisillä, jotka kaikki vaikkapa yhtä hoikkia. 

Oisko joillain vaan kylkiluut ja lantioluut lähempänä toisiaan, ettei jää sitä ilmavaa kohtaa samalla tavalla siihen? 

Vierailija
52/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lonkan ja kylkiluiden välimatka voi vaihdella. Jos se on lyhyt, vyötärö todennäköisesti on paksumpi ja vartalomalli pötkylämpi. Mulla tuo väli on varmaan 10 cm ja ehkä sen takia vyötäröni on alle 70 cm vaikka vyötäröllä ja kyljissä on aika paljonkin rasvaa.

Vierailija
53/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kellään yli 160 pitkällä voi olla ellei ole muutamaa kylkiluuta napsittu pois.

En usko että kovin monella oikeesti on.

Luultavasti nekin ketkä väittää että on valehtelevat.

Kyllä voi olla, ruumiinrakenne määrittelee sen minkä alle ei voi mitta mennä.

Näkeehän sen pitkillä hyvin hoikillakin jo silmällä että on kapea vyötärö. Voi hyvin olla lähes 180cm ja vyötärön ympärys 60 sentin tietämillä. Joillakin on hyvin siro ruumiinrakenne.

On myös selvää että jos liikkuu, urheilee tai tekee fyysisesti raskasta työtä niin kroppa muokkautuu ja kroppa vaatii kestävyyttä. Vyötärön ympärysmitta saattaa kasvaa mutta silmällä katsoen ihminen on esimerkiksi kapeavyötäröinen.

Vierailija
54/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seuraavat ehdot täyttyvät:

-Pitkä selkä

-Nuori

Pitkä selkä voi muuten olla yksi syy, toki nuoruuskin mutta vanhemmillakin näkyy kapoisia vyötäröitä.

Vierailija
55/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kellään yli 160 pitkällä voi olla ellei ole muutamaa kylkiluuta napsittu pois.

Kaikilla misseillähän on ja ovat vähintään 170 cm. Ihan helposti on hoikalla n. 165 cm keski-ikäisellä myös synnytyksen jälkeen. Mutta pitää oikeasti olla hoikka ja vatsalihakset kunnossa.

Vierailija
56/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et ole tavannut tarpeeksi ihmisiä

Vierailija
57/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko lyhyt? Selittäisi miksi mallien on oltava tarpeeksi pitkiä catwalkille.

Vierailija
58/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Vyötärö ei ole luuta. Kroppa voi löystyä jotenkin.

Vierailija
59/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Vyötärönympärys on sama kuin painoni, vaihteleekin sen mukaan eli jos lihon kilon, tulee vyötärölle sentti. Olen 179 cm pitkä, painan 67 kg, ikä 50 v. 

Vierailija
60/102 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä ja hoikilla helpostikin. Tyttärelläni varmasti tuo , on päälle 178cm pitkä ja hoikka kuin mikä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän