Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet pelkäävät eroa?

Vierailija
27.07.2024 |

Käyttäytyisivät ihanasti, niin kukaan ei haluaisi erota.

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat ikäänkuin ero olisi aina miehen "syy".

Itse olen miehenä tullut jätetyksi pitkän ( yli 20 v) suhteen jälkeen. Syy jättämiseen oli tietenkin naisen mielestä minun teoissani ja tekemättömyyksissäni, mutta olisin mieluummin silti kuullut suhteen päättymisestä ja uuden miehen löytymisestä mieluummin ennen kuin alkoivat harrastaa seksiä keskenään.

Anna kun arvaan. Vaimo oli nalkuttaja? Olisko kannattanut kuunnella, silloin vaimo kertoi mikä oli pielessä. Turha nyt sanoa ettei kertonut, sinä et vaan kuunnellut.

Avovaimo ei ollut nalkuttaja. Meidän suhdettamme murensivat alusta asti ulkoiset molempien sukulaisiin liittyvät syyt joiden vuoksi aikanaan oli paljon riitoja. Niiden ylitse pääsimme, vaikka omalta osaltani siihen liittyihin aika tylyjä päätöksiä minun sukulaisteni suhteen joko-tai -tilanteessa. Sitten oli sairastelua ja työttömyyttä mutta niidenkin yli pääsimme. Loppua kohti parin viimeisen vuoden aikana avokki alkoi eristäytyä kännykän, telkkarin ja äänikirjojen pariin vaikka yritin hänen kanssaan keskustella. Olisi ilmeisesti pitänyt yrittää enemmän tai sitten kehittää se miehille oletettu ajatustenlukijan taito.

Nalkuttajan kanssa mies tietää missä mennään eli tulee palautetta asioista joita on jäänyt tekemättä tai joita ei pitäisi tehdä. Silloin voi tilanteeseen puuttua ja keskustella ne nalkutuksen aiheina olevat asiat. Toisen välinpitämättömyys on sellainen vaaran merkki että sitä ei välttämättä huomaa ennen kuin on myöhäistä varsinkin jos molemmat ovat töissä ja molemmilla on omia harrasteita.

Vierailija
62/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen miehenä tullut jätetyksi pitkän ( yli 20 v) suhteen jälkeen. Syy jättämiseen oli tietenkin naisen mielestä minun teoissani ja tekemättömyyksissäni, mutta olisin mieluummin silti kuullut suhteen päättymisestä ja uuden miehen löytymisestä mieluummin ennen kuin alkoivat harrastaa seksiä keskenään.

Etkö tiennyt, että naiset hommaavat AINA uuden elättäjän ennenkuin hylkäävät edellisen? On myös täysin vakio, että he testaavat tämän korvaavan elättäjän seksitaidot useasti ennen lopullista siirtoa ja vasta sen jälkeen hylkäävät .

Ei ollut siitä kyse meidän suhteesssamme (olen se ketjun ensimmäinen vastaaja). Avokilla oli kokemuksia eräiden omien sukulaistensa pitkistä ja onnettomista suhteista joissa avioeroa ei ehdi tapahtua ennen kuin ovat ikääntymisensä niin toisistaan riippuvaisia että se ei enää ole käytännössä mahdollista ja jossa sitten ollaan katkeria elämän loppuun asti

Hän itse todennäköisesti yritti välttää samanlaisen tilanteen. Minun vikani oli siinä, että en osannut varoa välinpitämättömyyttä, joka ilmeni riitojen näennäisenä puuttumisena. Tuossa vaiheessa toinen on jo päätöksensä tehnyt ja etsii tilaisuutta katkaista suhde. Johtuen omasta tilanteestaan hän ei halutessaan olisi ollut minusta taloudellisesti millään lailla riippuvainen enää pariin vuoteen ennen eroamme. Yksin jäämisen välttäminen on sitten eri asia. Jos ei elämässään juurikaan ole yksin elänyt niin varsinkin ikääntyneempänä harva sen valinnan vapaaehtoisesti tekee. Sen välttää hyppäämällä uuteen suhteeseen, joskin samalla sitten pakottaa entisen puolisonsa yllättäen elämään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on mensalainen, käy salilla ja maksoi puolisonsa erilaisia kuluja pitkään. Puoliso lopetti seksin jo vuosia ennen eroa ja lopulta otti eron naurettavan pikkuasian verukkeella. Sen jälkeen kaverillani ei ole ollut muuta seksiä kuin yksi käsihoito pubiruusulta. 

Tutkimusten mukaan ihminen saa eniten iloa seksistä ja bilettämisestä. Kummallekohan sukupuolelle tuo ensimmäinen on helpompaa toteuttaa? Hmmmm. Itse 39 vuotiaana treenattuna neitsytmiehenä en ihmettele, että miehiä ahdistaa ero, vaikka suhde ei olisi priimaa. 

Nainen saa ison osan parisuhteen eduista sinkkunakin. Miehen miehuus taas ei näy parisuhteen ulkopuolella muuten kuin asepalveluksena ja erilaisina odotuksina kuten vaarallisten hommien tekemisenä sekasukupuolisella työpaikalla ilman erillistä korvausta. Chadit eli miesmallit ovat käytännössä kolmas sukupuoli, joten en sotke heitä tähän. 

Vierailija
64/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kai se on enemmän siis vain logiikkaa ja järkeilyä, että mieluummin korjataan nykyinen, kun lähdetään hakemaan uutta. Koska se uuden ihmissuhteen rakentaminen on myös hiton pitkä ja työläs prosessi. Sanoisin että usein varmaan jopa työläämpi."

Mutta miksi sitä uutta pitää sitten alkaa etsiä? Mikä miehiä pelottaa jäädä yksin, tämä on se kysymys mihin haluaisin vastauksen.  Olen itse kokenut, ja nähnyt monta avioeroa missä mies on täysin hukassa kun ero tulee.  Maailma kaatuu.  Naiselle kuitenkin useimmiten jää vielä lapsetkin huolehdittavaksi, ja silti pärjäävät valla hyvin.

Lulisi että kun miesten puheitten mukaan se muija nalkuttaa eikä anna seksiä ja on lihonut jne. olisi helpotus aloittaa uusi elämä itsenäisesti ilman sitä taakkaa! Mutta ei.  Uusi pitää haalia vaikka mistä.

Kertokaa miksi?

Niin ja lisään tähän että itse olen eron jälkeen elänyt täysin yksin ja erittäin tyytyväisenä. Tunnen myös monta muuta naista joilla tilanne sama.  Oma eksäni "kokeili" ainakin kolmea naista ja kaikkien kanssa meni pieleen.  Nyt elää yksin ja kuulemma masentunut.

Vierailija
65/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset pelkäävät avioehtoa?

En minä ainakaan. Ehdotin sen laatimista, kun olin eropäätökseni tehnyt. Olisi mennyt muuten hänen perintöosansa minulle jakoon, enkä itsekään mieluusti lahjoittanut hänelle rahaa, jota olin työelämässä tienannut hänen opiskeltuaan samantasoista tutkintoa minua 4 vuotta pidempään. Enää en menisi naimisiin. Minusta rakkaudessa on kyse jostain muusta kuin omaisuuksien yhdistämisestä.

Vierailija
66/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

75 % tapauksista nainen on aktiivinen osapuoli joka vaatii eroa. Joten tyypillisesti mies on se joka haluaisi yhteisen taipaleen kestävän.

Tottakai haluaisi, kun on saanut ilmaisen kodinkoneen, lastenhautojan ja tunnehoivaajan. Kuka nyt saavutetuista eduista luopuisi? Siinä sitten herralta unohtuu, että toinenkin on ihminen, joka ei loputtomasti jaksa toisen aikuisen ihmisen hyvinvoinnin eteen tehdä, jos ei saa itse muuta kuin lattialla pyöriviä likasukkia ja arvostelua eteensä kannetun aterian laadusta.

"Tunnehoivaajan" avaa silmäsi niin näet "tunnehoivaavia tän maan naiset on. Tukkanuottasilla kaikkien kanssa ja miehet haukutaan pataluhaks. Sellaista hoivaamista.

Olen itsekin nainen, mutta älähän jauha paskaa. Tuo sepostus nyt on hyvin kaukana totuudesta taas. Mutta mutta.. Mies on aina sy

Oi mikä pick me -girl siellä, ihana tosinainen. Tule mulle hoitoon. M52

Vierailija
67/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

75 % tapauksista nainen on aktiivinen osapuoli joka vaatii eroa. Joten tyypillisesti mies on se joka haluaisi yhteisen taipaleen kestävän.

Ja liki 100 % tapauksista nainen on itse masinoinut eroa jo pidemmän aikaa henkisellä väkivallalla kuten nalkuttamisella ja valmistelemalla miehen syyllistämistä uhriutumalla ystävilleen. 100% tapauksista mies leimataan myös syylliseksi naisen toimesta jälkeenpäin.

Mitäs valitsette aina epävakaita jännänaisia? Alkakaa tekin vaatimaan naisilta muutakin kuin hyvät tissit ja perse mahdollisimman tuittupäisellä juoruämmäluonteella, niin voisi olla yhteiselokin olla helpompaa.

Vierailija
68/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan. Vaimo oli nalkuttaja? Olisko kannattanut kuunnella, silloin vaimo kertoi mikä oli pielessä. Turha nyt sanoa ettei kertonut, sinä et vaan kuunnellut.

Yritin kuunella sitä nalkutusta mutta, kun se meni niin, että eilen, kun se valitti jostain asiasta ja sitten, kun teit sen mukaan asiat niin seuraavana päivänä taas ei saanutkaan tehdä asioita enää sillä tapaan et se olikin väärin ja ois pitänny tehdä taas asiat siten, kun ne tehtiin kaksi päivää sitten. Ihan päivästä kiinni, että mitä sai tehda, miten ja millälailla. Ei siinä pysynny enää perässä. 

Vierailija
69/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin kuunella sitä nalkutusta mutta, kun se meni niin, että eilen, kun se valitti jostain asiasta ja sitten, kun teit sen mukaan asiat niin seuraavana päivänä taas ei saanutkaan tehdä asioita enää sillä tapaan et se olikin väärin ja ois pitä

Onko nalkuttajan kanssa mahdollista olla "pielessä" nalkuttajan öykkärimäinen ja epäkunnioittava puhe? Arvon nalkuttajat, onko tämä parisuhteita rikkova asia jotain mikä voidaan ottaa asiallisesti pöydälle ja rauhallisesti keskustelemalla korjata?

Vierailija
70/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta söpöä kun miehet huutelee että isoin osa avioeroista on naisten aloitteesta. Niin, teidän miesten kanssa on niin hankalaa, rasittavaa ja kamalaa että nainen on mieluummin yksin kuin teidän kanssanne. En mä hirveesti tällä asialla huutelis ja kiillottaisi miesten kilpeä että voi voi kun meidät parat aina julma nainen jättää. Te olette syy siihen, suorittakaa paremmin. 

Vierailija
71/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joutuu panostamaan suhteeseen koko elämällään ja omaisuudellaan kun nainen tulee suhteeseen vain vaatimusten kanssa ja eron jälkeen nainen lähtee miehen hankkiman omaisuuden kanssa

Sinulta ex-vaimo taisi viedä erossa kaikki välimerkitkin.

Vierailija
72/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai haluaisi, kun on saanut ilmaisen kodinkoneen, lastenhautojan ja tunnehoivaajan. Kuka nyt saavutetuista eduista luopuisi? Siinä sitten herralta unohtuu, että toinenkin on ihminen, joka ei loputtomasti jaksa toisen aikuisen ihmisen hyvinvoinnin eteen tehdä, jos ei saa itse muuta kuin lattialla pyöriviä likasukkia ja arvostelua eteensä kannetun aterian laadusta.

Itsepä olit tämän miehen valinnut. Vakka kantensa valitsi.

Vierailija
73/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin taloudellisessa mielessä yleensä mies on se osapuoli jolla on enemmän hävittävää erossa. Ei se ole pelkkä vitsi, että ex-vaimo vie puolet omaisuudesta mennessään.

Jos miehellä on jo ennen vaimoa hankittua omaisuutta niin fiksu mies suojaisi sen avioehdolla. Mutta harvalla on ja useimmiten se erossa jaettava omaisuus on kerrytetty yhdessä ja tämä yhteinen omaisuus sitten miesten mielissä muuttuu miehen omaksi josta se ex-vaimo sitten vie puolet mennessään. 

Suomessa kun hyvin harvoin niitä lapsia, taloja ja autoja ja veneitä hankitaan yksin miehen tulojen varaan. 

Vierailija
74/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin taloudellisessa mielessä yleensä mies on se osapuoli jolla on enemmän hävittävää erossa. Ei se ole pelkkä vitsi, että ex-vaimo vie puolet omaisuudesta mennessään.

No yleensä se nainen on jäänyt kotiin lapsia hoitamaan ja naisilla on tilastollisesti pienempi palkka miesten palkkoihin verrattuna vaikka olisi korkeampi koulutuskin. Ja sitten pitäisi vielä tyytyä siihen että et saisi mitään avioerossa muuta kuin ne lapset ja miehelle ei saisi edes elatusmaksujakaan laittaa maksettavaksi. Voi voi!

Mies todennäköisesti vielä ollut se joka juossut avioliiton aikana kaikenlaisissa riennoissa vaimon ollessa kotona lapsia hoitamassa.  Juu onhan se selvää että miesten mielestä naisen pitäisi vastata eron jälkeenkin kaikesta lasten elatuksesta eikä miehen tarvii mitenkään kantaa vastuuta yhtään mistään.

Voi voi näitä aikuislapsia jotka ei tunnu tajuavan että kun lapsia tehdään niin miehelläkin on vastuuta niin hoito- kuin taloudellista vastuuta. Kasvakaa hitto jo aikuisiksi.

Jos ajattelette ettei miehen tarvitse mistään vastata niin älkää hitto soikoon hankkiko niitä lapsia!

Vierailija
75/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, että naisia ei pelota.

Vierailija
76/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta söpöä kun miehet huutelee että isoin osa avioeroista on naisten aloitteesta. Niin, teidän miesten kanssa on niin hankalaa, rasittavaa ja kamalaa että nainen on mieluummin yksin kuin teidän kanssanne. En mä hirveesti tällä asialla huutelis ja kiillottaisi miesten kilpeä että voi voi kun meidät parat aina julma nainen jättää. Te olette syy siihen, suorittakaa paremmin. 

Aivan. Miksiköhän sitten haet edes parisuhdetta? Olisikohan sillä tavalla, että tämä on täysin oma ongelmasi.

Vierailija
77/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kai se on enemmän siis vain logiikkaa ja järkeilyä, että mieluummin korjataan nykyinen, kun lähdetään hakemaan uutta. Koska se uuden ihmissuhteen rakentaminen on myös hiton pitkä ja työläs prosessi. Sanoisin että usein varmaan jopa työläämpi."

Mutta miksi sitä uutta pitää sitten alkaa etsiä? Mikä miehiä pelottaa jäädä yksin, tämä on se kysymys mihin haluaisin vastauksen.  Olen itse kokenut, ja nähnyt monta avioeroa missä mies on täysin hukassa kun ero tulee.  Maailma kaatuu.  Naiselle kuitenkin useimmiten jää vielä lapsetkin huolehdittavaksi, ja silti pärjäävät valla hyvin.

Lulisi että kun miesten puheitten mukaan se muija nalkuttaa eikä anna seksiä ja on lihonut jne. olisi helpotus aloittaa uusi elämä itsenäisesti ilman sitä taakkaa! Mutta ei.  Uusi pitää haalia vaikka mistä.

Kertokaa miksi?

Niin ja lisään tähän että itse olen eron jälkeen elänyt täysi

No tuohan on ihan tutkimusten perusteella totta että miehet eivät kestä yksinäisyyttä eron jälkeen. Naisten elämä taas eron jäljeen tilastojen mukaan paranee.

Miesten olisi syytä miettiä mikä meni vikaan parisuhteessa kun eron ottanut nainen voikin paremmin kuin avioliitossa. Jos mies esim. juoksee vieraissa eikä huomioi puolisoaan millään tavalla niin eikö ne hälytyskellot soi että ero tästä tulee.

Nainen kun tuntuu olevan monelle miehelle lähinnä äidin korvike joka huolehtii ja passaa mutta mies ei vastaavasti tee samoin naiselle ja elää kuin olisi sinkku. Aika raskaaksi tulee tuollaisen itsekeskeisen otuksen kanssa eläminen vuosien saatossa. 

Vierailija
78/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt, mutta sinullekin tuossa tärkeintä oli se ettei nainen harrasta seksiä jonkun toisen kanssa. Tärkeintä olisi ollut pitää suhteesta huolta, mitta kun eihän se suhde ole tärkeä, eikä se nainen, vaan ainoastaan se ettei nainen harrasta seksiä toisen kanssa. Tuossa käy aina niin että nainen löytää uuden miehen jota se nainen ja suhde hänen kanssaan kiinnostaa.

Vierailija
79/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä naisillakin on omaisuutta tervetuloa nykypäivään.

Vierailija
80/161 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuminen kotitöitä ilmaiseksi tekevään palvelijaan.