Miksi miehet pelkäävät eroa?
Kommentit (161)
Mies joutuu panostamaan suhteeseen koko elämällään ja omaisuudellaan kun nainen tulee suhteeseen vain vaatimusten kanssa ja eron jälkeen nainen lähtee miehen hankkiman omaisuuden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset pelkäävät avioehtoa?
Tähän olisi kyllä kiva saada vastaus. Naiset sanovat että ei ole rahan ja materian perässä mutta loukkaantuvat ja kieltäytyvät tuosta sopimuksesta millä estetään naisen pääsy miehen rahoihin ja materiaan. Tämä on yksi niistä lukuisista asioista missä naiset sanovat yhtä ja toimivat täysin päinvastaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset pelkäävät avioehtoa?
Tähän olisi kyllä kiva saada vastaus. Naiset sanovat että ei ole rahan ja materian perässä mutta loukkaantuvat ja kieltäytyvät tuosta sopimuksesta millä estetään naisen pääsy miehen rahoihin ja materiaan. Tämä on yksi niistä lukuisista asioista missä naiset sanovat yhtä ja toimivat täysin päinvastaisesti.
Mene kysymään niiltä amerikkalaisilta rahan perässä -naisilta, joille miehillä ei ole tarjota muuta kuin rahaa.
Kukapa sitä väkisin haluaa itseään henkisesti satuttaa. Siitä syystä korjaaminen on parempi asia kuin ero, etenkin jos perheessä on lapsia.
Talous puoli kun puoliksi maksetaan vuokrat asuntoa tai lapset niin siitä kun lähtee yksin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75 % tapauksista nainen on aktiivinen osapuoli joka vaatii eroa. Joten tyypillisesti mies on se joka haluaisi yhteisen taipaleen kestävän.
Tottakai haluaisi, kun on saanut ilmaisen kodinkoneen, lastenhautojan ja tunnehoivaajan. Kuka nyt saavutetuista eduista luopuisi? Siinä sitten herralta unohtuu, että toinenkin on ihminen, joka ei loputtomasti jaksa toisen aikuisen ihmisen hyvinvoinnin eteen tehdä, jos ei saa itse muuta kuin lattialla pyöriviä likasukkia ja arvostelua eteensä kannetun aterian laadusta.
Kertaakaan en haukkunut avovaimon tekemiä ruokia ja noin 90% aterioista teimme yhdessä kun lapsettomia olimme. Vastasin meidän elannostamme puolison opiskeluaikojen lävitse ja myöhemminkin kun hän oli työttömänä. Tuin häntä elämäntapojen muutoksessaan ja terveysongelmissaan mutta en ilmeisesti kuitenkaan riittävästi. Puolisolla perimmäinen minulle kerrottu syy oli se, että hän koki itsensä itsestäänselvyytenä. Kun hänellä alkoi häämöttää tasaluku-vuosikymmen syntymäpäivä ja perintöäkin oli runsaasti tiedossa niin sitten löytyi se toinen mies.
Mitä kotitöihin tulee niin nyt kun olen itse tätä samaa asuntoa yksin siivonnut ja pyykkejä pessyt jo pidempään niin en sitäkään taakkaa voi kohtuuttomaksi nimittää. Toki pyykkiä on nyt pesukoneellisten suhteen vähemmän kun minulla asusteet menevät pääasiassa useamman vaatetta per pesukone eikä ole monia erityispesua vaativia mukana. Kahden kerrostalossa asuvan aikuisen taloudessa taloustöitä nyt vaan oikeasti ei ole paljoa ellei ryhdy jokapäiväiseen siivousurakkaan. Ja sitä meillä ei harrastettu.
Ehkä tämä kuitenkin oli parempi lopputulos kuin jos olisimme jatkaneet hänen mielestään haalistunutta elämäämme. Hänellä katkeruus olisi kuitenkin myrkyttänyt meidän suhteemme ja sitten ero olisi tullut joka tapauksessa vaikka hieman myöhemmin ja pidemmän riitelyn jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat ikäänkuin ero olisi aina miehen "syy".
Itse olen miehenä tullut jätetyksi pitkän ( yli 20 v) suhteen jälkeen. Syy jättämiseen oli tietenkin naisen mielestä minun teoissani ja tekemättömyyksissäni, mutta olisin mieluummin silti kuullut suhteen päättymisestä ja uuden miehen löytymisestä mieluummin ennen kuin alkoivat harrastaa seksiä keskenään.
Etkö tiennyt, että naiset hommaavat AINA uuden elättäjän ennenkuin hylkäävät edellisen? On myös täysin vakio, että he testaavat tämän korvaavan elättäjän seksitaidot useasti ennen lopullista siirtoa ja vasta sen jälkeen hylkäävät .
Kyl varmaan minunkin avioero asioista tietämättömille oli liian pienistä syistä tehty. Mutta ei sitä valehtelua, tosiasioiden kieltämistä ja lopulta fyysiseksi yltyvää väkivaltaa olisi yhtään pidempään täysijärkisenä katsellut. Vaikka kuinka yritin, ei se riitä, jos toisella hälläväliä asenne.
Mutta toki osa eroista on turhia, oma kokemukseni on, että tehdään nopea päätös hetkellisen pahan olon vuoksi osaamatta punnita pidempiaikaisesti suhteen hyviä ja huonoja puolia. Lähdetään kiiman perässä kohti uutta, vaikka hormonit tasoittuu pian siinä uudessakin suhteessa ja arki tulee kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miehenä tullut jätetyksi pitkän ( yli 20 v) suhteen jälkeen. Syy jättämiseen oli tietenkin naisen mielestä minun teoissani ja tekemättömyyksissäni, mutta olisin mieluummin silti kuullut suhteen päättymisestä ja uuden miehen löytymisestä mieluummin ennen kuin alkoivat harrastaa seksiä keskenään.
Etkö tiennyt, että naiset hommaavat AINA uuden elättäjän ennenkuin hylkäävät edellisen? On myös täysin vakio, että he testaavat tämän korvaavan elättäjän seksitaidot useasti ennen lopullista siirtoa ja vasta sen jälkeen hylkäävät .
Luonnollista, että nainen varmistaa taloudellisen asemansa. Tiesitkö että suomessa sinkkunaisilla on useammin velaton asunto kuin sinkkumiehellä? Tämä johtuu luonnollisesti siitä, että hän vie joka eron yhteydessä puolet miehen omaisuudesta ja jo kahden päättyneen parisuhteen jälkeen naisella on jo velaton asunto. Kolmannen miehen kohdalla hän panostaa jo ilmaiseen kesämökkiin jne..
Naisilla on käärmeen sydän.
Ei se ole mies eikä mikään jos ei vähintään kahta taloa rakenna. Ensin yhden tulevalle ex muijalleen ja sen jälkeen vielä yhden itselleenkin. Ensimmäisestä kerrasta viisastuneena toivottavaa on tehdä avioehto. Jos nainen kieltäytyy, niin hän paljastaa todellisen minänsä ja hänet voi unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan. Vaimo oli nalkuttaja? Olisko kannattanut kuunnella, silloin vaimo kertoi mikä oli pielessä. Turha nyt sanoa ettei kertonut, sinä et vaan kuunnellut.
Vierailija kirjoitti:
Ensin luvataan rakastaa kuolemaan saakka, mutta muutaman vuoden jälkeen ei enää rakastetakkaan. Parisuhteet ovat toisen rakastamista varten, ei oman hyvän tavoittelua. Onko tämä unohtunut.
Siihen kyllästyy ajan mittaan, jos on itse se, joka rakastaa ja toinen vain ottaa vastaan kaiken antamatta mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75 % tapauksista nainen on aktiivinen osapuoli joka vaatii eroa. Joten tyypillisesti mies on se joka haluaisi yhteisen taipaleen kestävän.
Tottakai haluaisi, kun on saanut ilmaisen kodinkoneen, lastenhautojan ja tunnehoivaajan. Kuka nyt saavutetuista eduista luopuisi? Siinä sitten herralta unohtuu, että toinenkin on ihminen, joka ei loputtomasti jaksa toisen aikuisen ihmisen hyvinvoinnin eteen tehdä, jos ei saa itse muuta kuin lattialla pyöriviä likasukkia ja arvostelua eteensä kannetun aterian laadusta.
"Tunnehoivaajan" avaa silmäsi niin näet "tunnehoivaavia tän maan naiset on. Tukkanuottasilla kaikkien kanssa ja miehet haukutaan pataluhaks. Sellaista hoivaamista.
Olen itsekin nainen, mutta älähän jauha paskaa. Tuo sepostus nyt on hyvin kaukana totuudesta taas. Mutta mutta.. Mies on aina syyllinen kaikkeen. Kai joku nainen tosissaan itse uskoo olevansa vaan uhripositiossa näinä vuosina.
Tuntemani sinkku mies pelkäsi kai eniten sitä kulissin hajoamista. Oli nätti vaimo, kolme ihanaa lasta, talo, firma ja kaikki pelit ja vehkeet. Mutta kun elää ihan vaan itselleen eikä ota vastuuta edes lapsistaan, niin käteen jää lopulta pelkkää materiaa. Nyt hirveä kiire etsiä uusi nätti vaimo kun ikääkin alkaa olla niin ettei enää ole suurinta huutoa parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas mies syyttää naista omista tekemisistään. Miehet toimivat juuri noin. Naisia on kymmeniä tuhansia yksinhuoltajina eikä aikomustakaan uutta miestä hankkia. Pääsee paljon helpommalla ilman miestä. Ja voi käyttää oman palkkansa täysin lasten ja itsensä hyväksi kun koko palkka ei mene miehen ruokkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti ihmettelen näitä kommentoijia. Mä en tunne lähipiiristä kuin yhden pariskunnan, jossa mies ei tee yhtään mitää ja tuon pariskunnan tuntevat miehet kyllä paheksuvat kyseistä miestä. Sekä tiedän pariskunnan, josta nainen lähti menemään suhteesta, jossa mies teki lähes kaiken. Mies vei 2 lasta tarhaan, haki ne neljältä. Ex-vaimo pääsi itse neljältä töistä, mutta kotona ei häntä näkynyt kuin vasta seiskan kasin jälkeen valmiiseen ruokapöytää, kun huiteli omissa jutuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkää oman elämän hajoamista? Onko ihme. Ensin on rakennettu. Sitten hajotetaan. Eroista 90 prosenttia on turhia. Syynä ylpeys.
"Kasvettiin erilleen" "musta tuntuu näin 10 vuoden jälkeen, että me ollaan liian erilaisia" On myös tutkimuksissa todettu, että nainen eroaa 33,34% todennäköisyydellä miehestään, jos hänen paras/parhaimmat naisystävät eroaa.
Siksi näkeekin tätä pettämisen kautta suhteen purkua. Siinä toinen osapuoli on pidemmän ajan kuluessa varmistanut taustansa eli putoaa jaloilleen suoraan uuteen suhteeseen. Se ylläripylläri jätetty mies onkin sitten ikävämmässä tilanteessa. Lähes kuusikymppisenä on "kiva" aloittaa kaiken rakentaminen alusta. Vaikeinta on todennäköisesti rakentaa mahdollisessa uudessa suhteessa luottamus kun > 20 v kestäneestä suhteesta huolimatta elämänkumppani johon elämänsä aikana oli eniten luottanut osoittautuikin pettäjäksi.
Silloin aikanaan 1990 - luvulla kun hiljan loppunut suhde alkoi oli maailma sinkun kannalta katsottuna varsin toisennäköinen. Nyt uudelleen sinkkuna on pakko jollakin tavalla sopeutua nykyiseen oudoksi muuttuneeseen menoon sosiaalisten mies-nainen - suhteiden maailmassa.