Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heips! Mitä leikkauksia hallitus on tehnyt eli mitä sinulta on leikattu?

Vierailija
27.07.2024 |

Kaikki valittaa kurjuutta ja köyhyyttä, joko ne asumistuet on leikattu pois vai? 

Minun elämään tämä hallitus on vaikuttanut vain positiivisella tavalla, palkastani jäi ennen käteen 2200e/kk ja nyt jää lähes 2300e/kk. Myös polttoaineen hinta on laskenut sieltä yli kahden euron lukemista sinne noin 1,7e/litra lukemille.

Minulta ei olla leikattu mitään eikä minun asioita olla heikennetty, kannatan nykyistä hallitusta koska suomen talous on ajettu taantumaan sekä alamäkeen, nyt on hyvä hetki saada se parempaan suuntaan.

T:duunari,ytk ja nykyinen hallitus on jees

Kommentit (298)

Vierailija
121/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ottaa muuten ei elä.-eri

Orpoko sen opintolainan pakotti ottamaan aseella uhaten? 

Vierailija
122/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeako sä olet? Tuollahan on aiemmin vaikka kuinka monta esimerkkiä paljonko jengillä on erilaiset tuet laskeneet ja osa ihan nimennytkin. Älä muita syytä siitä jos et osaa lukea.

Yhdeltä työssäkäyvältä tippui asumistuki 100e. Niin? Ja missä ne muut on? 

Toimeentulotuki ei ole laskenut, työttömyyskorvaus, peruspäiväraha, ei ole laskenut. Asumistuki laski osalta, mutta ei kaikilta. Ja täällä on nyt tämä yksi henkilö, työssäkäyvä joka kertoi että asumistuki tippui 100e. Missä ne muut on?

Tässä ketjussa. On kerrottu 300€ suojaosan poistumisesta, aikuiskoulutustuen poistumisesta, yh-korotuksen poistumisesta jne. jne. Opettele lukemaan, lapsipieni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa myös se että paljonko teidän tukia on leikattu, kertokaa paljonko ennen saitte tukia ja paljonko nyt?

Ap

Parahin Ap , en ole elämäni aikana saanut valtiolta kolikkoakaan tukirahoja. Minulle  kela tai mikään muukaan valtion instanssi ei ole lahjoittanut milloinkaan edes euroa.

Kuulun siihen ryhmään joka on oikeutettu maksamaan eliitille joka päivä heidän toimeentulotukensa, vuokratukensa,ruokansa, juomansa ynnä kaikken muun mitä he tarvitsevat elääkseen paremmin kuin minä itse. Kun sinä teet lapsen, niin minä olen velvoitettu elättämään sitä. Itselläni valitettavasti, sinun ahneutesi vuoksi ei ole varaa perhettä perustaa. Ymmärtänet miksi halveksin ihmisiä jotka riistävät minulta leivän suusta ja velvoittavat minut raatamaan , että he itse saavat helpon elämän. Sinä riistokommunisti tuskin tunnet pistoa sydämessäsi sillä olet julma ja säälimätön työväestöä kohtaan. Olen hyvinkin pitkälti sitä mieltä, että jokainen tukienne leikkaus on teille pikkupaskiaisille ihan oikein!

Vierailija
124/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintotuki plus laina on jotain pitkälle yli 1000e, minimieläke on yli 900e, vanhempainrahasta en tiedä, lapsiperhe saa huimasti paljon muitakin tukia kuin vanhempain rahaa.

Eli tuo oma 595e työttömyyskorvaus on alle kaikkien näiden. 

Sulta unohtui asumistuki ja toimeentulotuki, johon olet oikeutettu, jos tulonasi on vain työttömyyskorvaus.

P.S. Opintotuki on 279€. Se ei ole millään matematiikalla yli 1000€. 

Hei lukihäiriöinen ääliö tuossa lukee opintotuki plus opintolaina. Jos ensin opettelisit lukemaan ennenkuin puhut matematiikasta mitään.

Hei lukihäiriöinen ääliö, lue mitä kysyttiin ennen sitä. Annan vinkin: ei kysytty opintolainasta. 

P:s. Opintotuki+opintolaina on 1129€. Se ei millään matematiikalla ole "

Moneen samantasoiseen tutkintoon ei saa opintotukia eikä opintolainaa esim neljänteen, viidenteen tai kuudenteen toisen asteen tutkintoon ei saa opintotukia eikä opintolainaa

Vierailija
125/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinko niin?

Vierailija
126/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän jää käteen, kun on työelämässä. Alvin nosto varmaan hieman vähentää sitä käteenjäävää osuutta, mutta veikkaan, että jään silti voiton puolelle.

Näin sen pitääkin mennä, että työntekoon kannustetaan. Vieläkin olisi työnverotuksessa laskemisen varaa.

Vierailija
127/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen samantasoiseen tutkintoon ei saa opintotukia eikä opintolainaa esim neljänteen, viidenteen tai kuudenteen toisen asteen tutkintoon ei saa opintotukia eikä opintolainaa

Miksi ihmeessä pitäisikään saada? Ei kukaan tarvitse 4-6 eri tutkintoa. 

Vierailija
128/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt euromääräisesti osaa sanoa, mutta kyllähän tuo alv:n nosto vähentää sisääntulevan rahan määrä aika merkittävällä summalla.

t. yrittäjä

Vierailija
129/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnon vei alta 2015. Päätös päivätty samalle päivälle kuin Sipilän hallitus aloittanut, mutta mistäpä sitä tietää, että mikä aikaisempi hallitus on tehnyt päätöksen.

Vierailija
130/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuesta leikattiin noin 80 euroa, sain sen melkein täysimääräisenä toimeentulotuessa takaisin, mutta kotivakuutuksen osalta leikattiin nyt huimat 12 euroa. Kyllä nyt Suomi säästää.

Noin pienestäkö te valitatte? Tehän olette valittaneet että enää ei ole varaa mihinkään koska hallitus :D 

Miksi et ole työelämässä?

Nythän sie ymmärrät minut ihan väärin. Kuvitteleeko hallitus, että ottamalla kaksitoista euroa työttömältä Suomi pelastuu?

Ei muuten taitaisi auttaa, vaikka leikkaisi 90 euroakaan.

Vierailija
131/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintotuki plus laina on jotain pitkälle yli 1000e, minimieläke on yli 900e, vanhempainrahasta en tiedä, lapsiperhe saa huimasti paljon muitakin tukia kuin vanhempain rahaa.

Eli tuo oma 595e työttömyyskorvaus on alle kaikkien näiden. 

Sulta unohtui asumistuki ja toimeentulotuki, johon olet oikeutettu, jos tulonasi on vain työttömyyskorvaus.

P.S. Opintotuki on 279€. Se ei ole millään matematiikalla yli 1000€. 

Hei lukihäiriöinen ääliö tuossa lukee opintotuki plus opintolaina. Jos ensin opettelisit lukemaan ennenkuin puhut matematiikasta mitään.

Hei lukihäiriöinen ääliö, lue mitä kysyttiin ennen sitä. Annan vinkin: ei kysytty opintolainasta. 

Ei kysytty kun ketjun aiheena kysyttiin paljonko teiltä on leikattu tukia, niin opintotuesta myöskään ei ole leikattu. Eli mikä on ongelma? 

P:s. Opintotuki+opintolaina on 1129€. Se ei millään matematiikalla ole "

Vierailija
132/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen saamista on vaikeutettu huomattavasti. Kela yrittää keksiä keinoja hylätä hakemuksen (kyseenalaisinkin perustein). Tämä on piiloleikkaus, josta ei virallisesti olla kerrottu (ja syystäkin, koska se ei kestä päivänvaloa). Olen työkyvytön työtön.

Vierailija
133/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytty kun ketjun aiheena kysyttiin paljonko teiltä on leikattu tukia, niin opintotuesta myöskään ei ole leikattu. Eli mikä on ongelma? 

Kyllä kysyttiin. Käy lukemassa, mihin vastasit äläkä meuhkaa. 

Vierailija
134/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä saivartele ääliö, tiedät kyllä että suurin osa opiskelijoista joutuu lainan ottamaan vai pyhästä hengestäkö täytyy elää.

Vierailija
135/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime hallitus leikkasi kaiken mahdollisen, mutta tämä hallitus on ollut todella hyvä.

Viime hallitus vei suomen taantumaan ja talouskriisiin mutta tämä hallitus koittaa korjata edellisen hallituksen virheet. Velkalaiva kääntyy hitaasti koska edellinen hallitus lisäsi suomen valtion menoja räjähdysmäisesti, nyt pitää leikata. 

Uskotko itse noihin valheisiisi? Edellisen hallituksen aikana Suomella meni hyvin. Tämä nykyinen kauhukabinetti on ajanut maan lamaan ja perikatoon. Koko ajan otetaan lisää velkaa ja silti kansa kärsii.

Ilmeisesti osa persuista on niin sokeita ja aivopestyjä, etteivät tunnista todellisuutta.

Vierailija
136/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeako sä olet? Tuollahan on aiemmin vaikka kuinka monta esimerkkiä paljonko jengillä on erilaiset tuet laskeneet ja osa ihan nimennytkin. Älä muita syytä siitä jos et osaa lukea.

Yhdeltä työssäkäyvältä tippui asumistuki 100e. Niin? Ja missä ne muut on? 

Toimeentulotuki ei ole laskenut, työttömyyskorvaus, peruspäiväraha, ei ole laskenut. Asumistuki laski osalta, mutta ei kaikilta. Ja täällä on nyt tämä yksi henkilö, työssäkäyvä joka kertoi että asumistuki tippui 100e. Missä ne muut on?

Kuten tuolla jo vastasin, 300 euroa tippui osa-aikaisena mun tuet. 150 euroa työttömyysetuudesta ja 150 asumistuesta. Tarkkoja tuen määriä en nyt lähde kaivelemaan, koska saan tuen soviteltuna eli vaihtelee joka kuukausi palkan mukaan. Joka tapauksessa 300 euroa putosi ja se on todella paljon minun tuloilla.

Vierailija
137/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt euromääräisesti osaa sanoa, mutta kyllähän tuo alv:n nosto vähentää sisääntulevan rahan määrä aika merkittävällä summalla.

t. yrittäjä

Minulle kelpaisi esim. opettajan työ, mutta yrittäjäksi enkä kansanedustajaksi lähde. Valitettavasti siihen opettajan työhönkin tarvitaan tutkinto ja ai niin! Enhän minä saanut opiskella kun pitää mennä töihin!  

Vierailija
138/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki tippunut monella 150-200€ ja loppuvuokra on maksettava toimeentulotuen perusosasta. Palkan ostovoima on tipahtanut 90-luvun alun tasolle. Tuostahan on ollut juttua vaikka kuinka paljon eivätkä leikkaukset tähän lopu. Ikävät puolet saattavat olla edessä kun rikollisuus tulee kasvamaan mielenterveys ja päihdeongelmien kasvun vuoksi. Kulut tulevat valtion maksettaviksi. Vankilavuorokausi maksaa yli 200€ ja niitäkin on rakennettava lisää. Autoilu tulee kallistumaan kun on pakko ottaa käyttöön sekoitevelvoite jota siirrettiin vain eteenpäin. Kyllä tämä aika mielenkiintoiselta tulee näyttämään. 

Vierailija
139/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas :D Ihan kävin katsomassa ja täällä on useita esimerkkejä, osa nimettyjä ja osa nimeämättömiä tukia joista on heikennetty. Edelleenkin kehotan että silmä käteen ja lue ja tavaa vaikka rivi riviltä jos on vaikeuksia hahmottaa kokonaisesta kommentista sisältöä.

Vierailija
140/298 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä olisi yleislakko jonka ajaksi keskeytettäisiin tukien maksaminen täysin.

Työssäkäyvien ihmisten tukilakko.

Tukien puolittaminen olisi minimi edellytys sille, että työväestöllä olisi varaa kuluttaa. Tilanne jossa työväestön ostokyky valuu täysin tukien saajien taskuihin on kestämätöntä politiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän