Hävettääkö mmuita pyöriä meikki-ihonhoitoosastolla marketissa??
Mietin yleensä että jos muut mietttii miksi tuokin meikkiä kattelee? Ja lisäksi jos minusta ajattelleen että olen markkinoinnin uhriksi joutunut?
Kommentit (55)
Varsinkin SOKOS on vähän liian hieno paikka. Tunnen itseni siellä rääsyläiseksi. Tavaratalojen meikkiosastot on ihan ok.
Jos olet miesoletettu, ehkä toiset katsovat vähän ihmetellen. Muuten ne ymmärrä, mitä häpeämistä on meikkien, vessapaperien, inkontinenssisuojien, ehkäisyvälineitten, seksilelujen ym. tavallisissa kaupoissa myytävien tuotteitten ostamisessa on.
Miehenä niiden läpi kävely tuntuu jo tosi ahdistavalta. Jos ei muuten niin sellainen hajujen kakofonia.
Ap, minä samaistun! En ole mikään kedon kaunein kukkanen ja jossain Sokoksen kosmetiikkaosastolla viimeisen päälle laitettujen myyjien joukossa tulee vain sellainen olo että olen kertakaikkisen väärässä paikassa. Varsinkin, jos tarkoitus on katsella jotain hintavampia tuotteita (kuten Clinique), eikä niitä halvimpia. Itsetuntoni on heikko, enkä voi mitään sille että kuvittelen myyjien ajattelevan että mitähän se tuokin luulee noista meikeistä/voiteista hyötyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minä samaistun! En ole mikään kedon kaunein kukkanen ja jossain Sokoksen kosmetiikkaosastolla viimeisen päälle laitettujen myyjien joukossa tulee vain sellainen olo että olen kertakaikkisen väärässä paikassa. Varsinkin, jos tarkoitus on katsella jotain hintavampia tuotteita (kuten Clinique), eikä niitä halvimpia. Itsetuntoni on heikko, enkä voi mitään sille että kuvittelen myyjien ajattelevan että mitähän se tuokin luulee noista meikeistä/voiteista hyötyvänsä.
Lisän vielä, että yritänkin tehdä mahdolliset ostokseni aina jotenkin mahdollisimman vähin äänin... en esim. uskalla kysellä tuotteista tms.
Sinne vaan ostelemaan ja kyselemään. Myyjät tai mitä lie neuvojia ovatkaan, ovat siellä myymässä, eivät arvostelemassa teitä
Mulla tuli tästä mieleen yks ihana tiktokkaaja! Sellanen tosi symppis nainen, joka opettelee nyt aikuisiällä meikkaamaan. Meikki on kaikille ketkä sitä haluaa käyttää ja mut löytää usein Essencen halpismeikkien luota!
Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat.
Oli pakko avata tämä keskustelu, kun halusin tietää, mikä hullu provo tänne on väsätty.
En ole vielä tajunnut kaupassa hävetä, en millään osastolla. Sietäis kyllä hävetä suklaahyllyn kohdalla, tällänen ylipainoinen akka.
Vierailija kirjoitti:
Niitä myyjiä kiinnostaa tasan se, että tuot taloon mahdollisimman paljon euroja.
Ai. Minä marssin ihan suruttomasti esim. myyjän pakeille jos tarvitsen jotain enkä löydä sitä etsimisen jälkeen. Sain viimeksi Kicksissä todella hyvää palvelua kun tarvitsin aivan tietynsävyisen kulmakynän. Sitä varten noilla osastoilla on myyjiä että he auttavat. Eli kysymään vaan.
No ei hävetä sitten yhtään. Rakastan meikkiosastoja, väripaletteja ja voidetestereitä ja luuhaan niillä usein vaikka ystävää odotellessa. Joitakin luottotuotteitanikin löytyy markettikosmetiikasta. Tavarataloissa on kyllä marketteja paremmat meikkiosastot, niissä tykkään myös käydä. Ainoastaan ihan kalleimpia osastoja vältän ainakin kiireessä, ettei tarvitse hukata aikaa jonkun supertehokkaan seerumin esittelyn kuuntelemiseen, kun en kuitenkaan aio sitä ostaa.
Ei ole hävettänyt edes nuorena. Vielä vähemmän nyt keski-iässä. Ei ole käynyt edes mielessä, että pitäisi jotenkin hävetä ja joku muka katsoo. Katsooko joku? En mä ainakaan katso toisten ihmisten pyörimisiä kaupassa saati ajattele niistä mitään. Ja jos jonkun oma itsetunto on niin heikko, että pitää toisia skannailla ivallisesti, niin siitä vaan. Ei hetkauta mua pätkän vertaa. Ylipäätään ajatus, että toiset ajattelisi sinusta jotain on jotenkin... teiniä? Ihan kuin toisten elämä pyörisi juuri sinun olemuksesi ympärillä. Pieni salaisuus: Ketään ei oikeasti kiinnosta, kukaan ei elä sinun päälle ja vaikka munaisit miten, niin se ulkopuolinen unohtaa sen asian minuutissa.
Joskus oli sanonta, että parikymppinen miettii, mitä toiset ajattelee hänestä. Nelikymppinen päättää, ettei välitä, mitä muuta ajattelee. Kuusikymppinen tajuaa, ettei kukaan ole koskaan edes miettinyt minua.
Ja ei, ei haittaa edes Stokkan meikatut tädit. Voin hyvin kävellä Sokoksen tai Stokkan meikkiosastolle mökkivaatteissa ja ostaa, mitä tarvitsen. Aina olen palvelua saanut. Sekin valkenee iän myötä, että laittautumisaste ja vaatteet ei kerro sitä, onko ihmisellä rahaa niihin kalliisiin tuotteisiin. Joku nuori voi olla jokaista hiussuortuvaa myöten laitettu ja tili tyhjä. Se mökkiromppeissa sinne pelmahtanut voi ostaa tuosta vaan kalliita tuotteita. Sama autokaupassa. Se Hankkija-lippiksessä oleva maajussi voi ostaa sen 60 000 Euron auton heittämällä ja nuori juppi vaan potkii renkaita.
Onko pakko pyöriä siellä? Mä en edes kävele meikkiosastolla. Kävelen sen ohi.
Ota itseluottamus esiin noissa hetkissä!