Mistä asioista lopulta tajusit, että parisuhteesi on myrkyllinen?
Minä tajusin siitä kun ystäväni huomautti että en hymyile enää koskaan.
Kommentit (28)
Olen tiennyt jo pitkään, mutta tällä viikolla vihdoin sanoi ääneen mitä todella ajattelee ilmoittamalla, että ei aio tehdä yhtä minun pikkujuttuani sillä aikaa, kun edistän yhtä hänen projektiaan. Että en hoida sinun asioitasi. Jonkun mielestä tuo on ehkä pieni asia mutta tässä kokonaisuudessa tuo on sama kuin en halua olla kanssasi.
Alusta asti vastavuoroisuuden puute on ollut läsnä, mutta pitkään ymmärsi olla olematta liian läpinäkyvä ja röyhkeä. Nyt mentiin kaikkien rajojen yli. Ensi viikolla palaan töihin, ja tänään järjestin asiani niin, että tulen olemaan minimaalisesti saatavilla seuraavat viikot. Kumppanini ei tule olemaan mielissään, mutta se on hänen oma vikansa ruveta parisuhteeseen tällaisen kynnysmaton kanssa, jolla pitää olla aina yksi joku, jolle en sano ei. Tällä kertaa se joku on hänen sijastaan työnantajani, joka muuten osasi sanoa kiitos jo etukäteen kaikesta mitä tulen seuraavien viikkojen aikana tekemään.
Minun kanssani pääsi hyvin pitkälle hyvin vähällä vastavuoroisuudella ja kunnioituksella. Olisi päässyt loppuunkin asti, jos olisi kyennyt pitämään suunsa kiinni. Lopulta halveksunta oli kuitenkin liikaa ja päästi suustaan mitä päästi. Surullista nähdä minäpuheen mestarin lipeävän sinäpuheeseen. En tiedä, tajusiko itsekään mitä tuli tehneeksi, mutta minulta ei mennyt ohi. Aina ennen pystyi vetoamaan siihen, että puhuu vain itsestään. Se peli on nyt menetetty. Väsyttää, en jaksa, on nälkä, ei ehdi, liian kuuma jne. tuhat eri muuta tapaa kuin minä en SINUN asioitasi hoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun puolisoni sai raivarin siitä että olin rallatellen hyvällä mielellä menossa ostamaan joulukuusta ja toisteli loopissa kuinka hän VIHAA joulukuusia.
Niin. Entäs jos se mies voi pahoin. Ja purki sen sinuun? Onko se kiinni suhteesta vai jostakin muusta vaikka työ stressistä tai mistä paskasta voi ollakin
Mikä oikeus miehellä tai kenelläkään on purkaa kaikki paha olonsa toisen päälle, varsinkaan koko ajan? Ei puoliso ole mikään kaatopaikka. Jos on paha olo, mene terapiaan.
Mun mies purki kaiken paskan mun päälle 16 vuotta ja kilttinä siedin sitä ihan liian pitkään. Lopulta sairastuin niin pahasti etten enää jaksanut sitä. Kesti monta vuotta toipua, enkä usko että parannunkaan täysin kaikesta.
Se että ei tule minkäänlaista tukea. Odotuksena on aina että minä tuen ja tsemppaan koko perhettä, mutta jos joskus itse tarvitsee kannustusta niin sitä ei ole tulossa. Jos kerron edes hieman vaikeuksista joita koen esimerkiksi työelämän puolella, niin välitön paniikki ja vitunmoinen prässi tekemään jotain muuta hommia. Olen mukana eräässä startupissa ja tähän on lyöty niinsanotusti all-in, että en voi tästä vain lähteä kävelemään.
koko paletti pyörii ainoastaan sen ympärillä että hänellä on hyvä olla, jos ei ole niin tekee sen kyllä hyvin näkyvästi selväksi.
Samaan läjään sitten tyttären vaikea teini-ikä viiltelyiden ja itsetuhoisten ajatusten kanssa. Oma ajatus on tarjota kuitenkin jollain tasolla turvalliset kotiolot, jotta hän pääsisi vaikeiden aikojen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun puolisoni sai raivarin siitä että olin rallatellen hyvällä mielellä menossa ostamaan joulukuusta ja toisteli loopissa kuinka hän VIHAA joulukuusia.
Niin. Entäs jos se mies voi pahoin. Ja purki sen sinuun? Onko se kiinni suhteesta vai jostakin muusta vaikka työ stressistä tai mistä paskasta voi ollakin
Esimerkin vihaaja on nainen. Normaali aikuinen hallitsee tunteitaan sen verran ettei tunnekiihdyttele ja pura pahaa oloaan agressiividesti perheensä niskaan.
Aina. Mutta yhdessä tapauksessa viimeinen pisara oli kun sen miehen serkku uhkasi tapp.aa minut. Teininä taas itse eräs hormonimies uhkasi. Pelimieskin voi olla toksinen, alkoholimies.
Kun tajusin miettiväni suuttuuko tai valittaako mies jos pesen pyykkiä. Tajusin miettiväni miehen reaktioita koko ajan. Kuljin munankuorilla, ja olin päätynyt siihen huomaamatta. Aluksi outoja, vähän nolaavia vitsejä, jotka sai mut kyseenalaistamaan kaiken itsessäni, olihan mies fiksu. Kun mietin enemmänkin miehen käytöstä, tajusin kaikkien hänen kommenttiensa takana olevan kontrollonnin tarve, kaikki oli outoa manipulointia, kehutkin jotenkin epäaitoja ja ivallisia. Yhtäaikaa hän tuntui halveksivan ja häpeävän minua, ja yhtäaikaa pelkäsi menettävänsä. Aina kun elämässäni tapahtui jotain hyvää, hän lisäsi kierroksia lannistamiseeni, jos tapahtui jotain huonoa hän tuntui oikein iloitsevan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tajusin miettiväni suuttuuko tai valittaako mies jos pesen pyykkiä. Tajusin miettiväni miehen reaktioita koko ajan. Kuljin munankuorilla, ja olin päätynyt siihen huomaamatta. Aluksi outoja, vähän nolaavia vitsejä, jotka sai mut kyseenalaistamaan kaiken itsessäni, olihan mies fiksu. Kun mietin enemmänkin miehen käytöstä, tajusin kaikkien hänen kommenttiensa takana olevan kontrollonnin tarve, kaikki oli outoa manipulointia, kehutkin jotenkin epäaitoja ja ivallisia. Yhtäaikaa hän tuntui halveksivan ja häpeävän minua, ja yhtäaikaa pelkäsi menettävänsä. Aina kun elämässäni tapahtui jotain hyvää, hän lisäsi kierroksia lannistamiseeni, jos tapahtui jotain huonoa hän tuntui oikein iloitsevan siitä.
Vähän kuulostaa narsistiselta. Entinen työkaveri oli tuollainen miehelleen. Ihan kauheaa kuunneltavaa se nolaava "vitsailu" miehen virheistä. Kaikki kommunikaatio pelkkää nälvimistä
Se alkoi olla pelkkää valitusta kaikesta ja samaan aikaan daami itse alkoi panostaa ihan hirveästi ulkonäköönsä. Koko ajan oli joku gaala tai työpaikan illallinen, mihin piti olla menossa. Sitten kerran lähdin autolla seuraamaan hänen taas jotain mukamas työpaikan iltatilaisuutta. Mimmi ajoi oman autonsa jonkun vieraan miehen pihaan ja se ukko oli vieläpä kaiken lisäksi siellä oikein vastassa. Eipä se jättänyt tulkinnanvaraa. Kun muija tuli sitten kotiin joskus puolen yön jälkeen, niin mä olin pakannut sille putkikassiin vaihtovaatteet, sen omat lääkkeet ja jotain meikkejä. Sanoin että nappaahan tuo kassi ja aja takaisin sinne (osoite se ja se) ja avioeropaperit laitetaan huomenna vetämään.