Mistä johtuu, että miesten ja naisten välillä ei ole enää seksuaalista jännitettä?
Varsinkin naiset tuntuvat usein sanovan, että kun kipinää ei vain ole. Mitä naiset oikein hakevat?
Kavereita voidaan olla, mutta romantiikka ja intiimi kanssakäyminen on ihan nou nou.
Kommentit (653)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan naiset ovat käyttäneet seksiä valta-aseena miehiä vastaan niin vähemmästäkin loppuu halut hakeutua asian äärelle mitä käytetään sinua vastaan
Mikä ihmeen juttu tämä on? Missä tätä tapahtuu?
Etkö itse ole koskaan käyttänyt seksiä kiristys/lahjonta keinona että saisit toisen tekemään niin kuin sinä haluat välittämättä mitä toinen haluaa?
En. Kuulostaa aivan järkyttävän toksiselta ihmissuhdepeliltä. Jos suhteessa on tuollaista peliä, niin kannattaa erota, koska tuossa vaan satuttaa.
Anteeksi nyt vain mutta en millään kykene uskomaan että olet se maailman ensimmäinen nainen joka ei ole käyttänyt seksiä valta-aseena.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta itselläni on ollut/on sen verran älykäs mies, että se nauraisi päin naamaa, jos yrittäisin jollain typerällä "saa pimpsaa", jos teet kuten haluan juttua.
Yleensäkin meillä seksi on yhteinen, kiva ja nautinnollinen juttu, josta tulee hyvä mieli, ei asia, mitä käytetään "pahaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään seksiin tarvitaan suostumus myös naisilta ja nainen voi keksiä jälkikäteen, että hän ei halunnutkaan seksiä vaikka olisi ollut mukana oikein innokkaasti. Silloin mies voi saada syytteen r@isk@uksesta. Ei miehet uskalla harrastaa seksiä naisten kanssa.
Teen kai jotain toisin, koska kertaakaan ei ole nainen jälkikäteen valittanut tapahtuneesta. Ehkä osaan käyttäytyä?
Tai sitten et ole törmännyt rahanahneisiin ja/tai patriarkaattia vihaaviin naisiin. Tai esimerkiksi henkisesti epävakaisiin. Valta on naisella.
Näin miehenä minun on hirveän vaikea keksiä sellaisia rakenteita mitkä tekisivät miehistä uhrin. Ainakaan sellaisia rakenteita joita nimenomaa miehet itse eivät olisi luoneet tai ylläpitäneet.
Ahdas miehen muottikin on tullut aina muilta miehiltä. Kuuluun niihin miehiin, joiden pituuskasvu käynnistyi myöhään ja kaiken kuittailun lyhyydestäni sain niin ikäisiltäni pojilta kuin ihan aikuisilta miehiltäkin, tytöt eivät koskaan huudelleet mitään saati aikuiset naiset. Kun nuorena järkytyin teurastamoilta kuvatuista videoista ja aloin kasvissyöjäksi, kaikki kuittailu ja ämmittely tuli miehiltä. Miesten itkemisestäkin kuittailua olen kuullut vain toisilta miehiltä. Monet miesporukat ovat myös todella myrkyllisiä missä kiusataan hyvinkin henkilökohtaisuuksiin mennen ja kaikelle pitäisi vaan nauraa tai ei "kestä huumoria".
Naisten kanssa olen aina voinut olla juuri sellainen mies kuin olen. Eli kun alamme kääntämään katseemme miesten uhriasemaan on meidän myös pystyttävä katsomaan sitä, kenen uhreja me olemme.
Hyvä kirjoitus, olen samaa mieltä melkein kaikesta. Me miehet olemme loppujen lopuksi monin tavoin aika toksisia, vaikka jotkut eivät sitä suostukaan myöntämään. Miehet itse aiheuttavat valtaosan niistä sosiaalisista ongelmista, joista me itse kärsimme.
Olen kanssasi eri mieltä vain yhdestä kohdasta: "Naisten kanssa olen aina voinut olla juuri sellainen mies kuin olen". Omat kokemukseni ovat käytännössä täysin päinvastaiset, pois lukien äitini, joka kieltämättä hyväksyy minut sellaisena kuin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko poikkeuksellinen, mutta kyllä mä ainakin tunnen kipinää vähän joka suuntaan, lähinnä nuorten ja komeiden miesten... Olen sinkku enkä käytä satisfyereitä tai katso aikuisviihdettä ja oon jatkuvassa puutteessa.
N43
Miksi olet jatkuvasti puutteessa? Mikset harrasta seksiä jonkun sellaisen miehen kanssa, jota kohtaan tunnet vetoa?
Sen takia, että en halua olla ahdisteleva täti.
N43
Missä tynnyrissä elävät he, jotka eivät ole koskaan kuulleet, että seksiä käytetään kiristykseen? Eikö se jo tv-sarjoissakin tai elokuvissa tule esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan naiset ovat käyttäneet seksiä valta-aseena miehiä vastaan niin vähemmästäkin loppuu halut hakeutua asian äärelle mitä käytetään sinua vastaan
Mikä ihmeen juttu tämä on? Missä tätä tapahtuu?
Etkö itse ole koskaan käyttänyt seksiä kiristys/lahjonta keinona että saisit toisen tekemään niin kuin sinä haluat välittämättä mitä toinen haluaa?
En. Kuulostaa aivan järkyttävän toksiselta ihmissuhdepeliltä. Jos suhteessa on tuollaista peliä, niin kannattaa erota, koska tuossa vaan satuttaa.
Anteeksi nyt vain mutta en millään kykene uskomaan että olet se maailman ensimmäinen nainen joka ei ole käyttänyt seksiä valta-aseena.
Miten tämä käytännössä onnistuisi? Olen keskittynyt harrastamaan seksiä niiden kanssa joiden haluan, silloin kun tekee mieli seksiä. Miten pitää toimia, että käyttäisi seksiä valta-aseena miehiä vastaan? Ihan kaverin puolesta kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että monilla varsinkin nuoremmilla naisilla tuntuu olevan harhakuva siitä että se on hyvä merkki että ollaan heti alussa palavasti rakastuneita. Itsellä se ei ainakaan ole toiminut vaan ne pitkät kesyävät suhteet syntyvät pikku hiljaa. Nykyisenkin naiseni kanssa minulla meni kuukausia ennen kuin aloin tuntemaan tunteita häntä kohtaan mutta tiesin että ne pikku hiljaa heräävät kun on kummiskin hyvä nainen ja samoja asioita halutaan elämässä. En uski että hänkään oli heti alussa palavasti rakastunut koska ei siltä vaikuttanut.
Oma käsitykseni naisena on, että jos sihteessa ei ole edes alussa intohimoa, on seksielämän laimeneminen melko väistämätöntä.
Kai se riippuu sitten ihmisestä mutta omat kokemukset ovat toisinpäin että alussa ei ole mitään ja seksiäkin vasta 2-3kk päästä tapaamisesta ja siitä lähtenyt normaali seksielämä
Vierailija kirjoitti:
Missä tynnyrissä elävät he, jotka eivät ole koskaan kuulleet, että seksiä käytetään kiristykseen? Eikö se jo tv-sarjoissakin tai elokuvissa tule esille.
Olen kuullut, mutta en ole tehnyt sellaista itse. Tuohan olisi ihan "käänteishuoraamista". Muutenkin, seksi on terveissä suhteissa ihmisten välinen ihana ajanviettomuoto ja kiintymyksenosoitus eikä mikään vaihdantaväline...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko poikkeuksellinen, mutta kyllä mä ainakin tunnen kipinää vähän joka suuntaan, lähinnä nuorten ja komeiden miesten... Olen sinkku enkä käytä satisfyereitä tai katso aikuisviihdettä ja oon jatkuvassa puutteessa.
N43
Miksi olet jatkuvasti puutteessa? Mikset harrasta seksiä jonkun sellaisen miehen kanssa, jota kohtaan tunnet vetoa?
N43
Outo maailmankatsomus sinulla. Mikset vaan mene tinderiin, mätsää niitä miehiä joista tykkäät, ja sitten sovi tapaamista jonkun heistä kanssa? EIkö olisi parempi tehdä jotain asialle, kuin vaan hajoilla yksin kotona kiimaisena?
En ymmärrä yhtään kaltaisiasi ihmisiä, joilla on kaikki keinot saatavilla helpottamaan omia seksuaalisia paineita, mutta näitä keinoja ei haluta käyttää, vaan mieluummin vaan valitetaan internetissä vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipinä on kaiken a ja o. Harmi vain, että valtaosa naisista tuntee sitä vain niitä samoja miehiä kohtaan. Siitä johtuen miehistä saattaa tuntua, ettei jännitettä ole.
Ei. Kipinän syttymiseksi tarvitaan molemminpuolista vetovoimaa. Jos tapaan jonkun komean miehen, joka ei näytä minkäänlaista kiinnostusta minua kohtaan, en todellakaan tunne häntä kohtaan kipinää.
Pointtina, että sinulla on hyvin pieni pooli, minkälaisia miehiä pidät komeina. Eikä siinä mitään, mutta harmittavasti lähes kaikilla muilla naisilla on samanlainen pooli. Naisten miesmaku yleisesti ottaen on hyvin kapea.
Haluan niin tulla komppaamaan tätä. Mulle mun ystävien avio- tai avopuolisot ovat lähinnä jotain sukupuolettomia ameeboja, jotka saavat fyysisen olomuotonsa vain silloin kun mun ystävä on läsnä. Toisin sanoen he eivät millään muotoa rekisteröityisi mun tutkalle, ellen olisi heidän kanssaan tekemisissä ystävättärieni kautta. Kautta linjan mulla ja mun kavereilla on totaalisesti toisistaan poikkeavat miesmaut.
Pikku evoluutiotieteilijä minussa haluaisi ajatella, että näin ylläpidämme geneettistä monimuotoisuutta, tosin kaikilla heistä ei ole lapsia.
Ja silti kun naisilta kysytään, mitkä ulkoiset asiat miehessä viehättävät, lähes jokainen luettelee ne samat asiat.
Ei sen kummenpaa, kuin kasvaneet kriteerit molemmin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että monilla varsinkin nuoremmilla naisilla tuntuu olevan harhakuva siitä että se on hyvä merkki että ollaan heti alussa palavasti rakastuneita. Itsellä se ei ainakaan ole toiminut vaan ne pitkät kesyävät suhteet syntyvät pikku hiljaa. Nykyisenkin naiseni kanssa minulla meni kuukausia ennen kuin aloin tuntemaan tunteita häntä kohtaan mutta tiesin että ne pikku hiljaa heräävät kun on kummiskin hyvä nainen ja samoja asioita halutaan elämässä. En uski että hänkään oli heti alussa palavasti rakastunut koska ei siltä vaikuttanut.
Oma käsitykseni naisena on, että jos sihteessa ei ole edes alussa intohimoa, on seksielämän laimeneminen melko väistämätöntä.
Kai se riippuu sitten ihmisestä mutta omat kokemukset ovat toisinpäin että alussa ei ole mitään ja seksiäkin vasta 2-3kk päästä
Riippuu todellakin ihmisestä. Mä ainakin olen sun vastakohta: jos en halua ihmisen kanssa seksiä ensimmäisen 5 minuutin tuntemisen jälkeen, en tule koskaan haluamaan seksiä hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N43
N43
Outo maailmankatsomus sinulla. Mikset vaan mene tinderiin, mätsää niitä miehiä joista tykkäät, ja sitten sovi tapaamista jonkun heistä kanssa? EIkö olisi parempi tehdä jotain asialle, kuin vaan hajoilla yksin kotona kiimaisena?
En ymmärrä yhtään kaltaisiasi ihmisiä, joilla on kaikki keinot saatavilla helpo
Enhän mä valittanut :)
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se riippuu sitten ihmisestä mutta omat kokemukset ovat toisinpäin että alussa ei ole mitään ja seksiäkin vasta 2-3kk päästä
Miten määrittelet normaalin seksielämän?
Vierailija kirjoitti:
Olisko ftalaatit ja muut pseudoestrogeenit, myös soijan sellaiset?
Entäpä oikeat estrogeenit, joita tulee lihan ja maitotuotteiden muodossa ravinnosta enemmän kuin koskaan ennen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään seksiin tarvitaan suostumus myös naisilta ja nainen voi keksiä jälkikäteen, että hän ei halunnutkaan seksiä vaikka olisi ollut mukana oikein innokkaasti. Silloin mies voi saada syytteen r@isk@uksesta. Ei miehet uskalla harrastaa seksiä naisten kanssa.
Teen kai jotain toisin, koska kertaakaan ei ole nainen jälkikäteen valittanut tapahtuneesta. Ehkä osaan käyttäytyä?
Tai sitten et ole törmännyt rahanahneisiin ja/tai patriarkaattia vihaaviin naisiin. Tai esimerkiksi henkisesti epävakaisiin. Valta on na
Samaan aikaan me miehet olemme myös se taho jolla on mahdollisuus purkaa näitä rakenteita. Eikä se purkaminen tapahdu tappelemalla netissä naisten kanssa.
Tietenkin naisissa on eroja ja varmasti siihen miten kukakin kohdataan riippuu paljon myös omasta elinpiiristä. Itse olen 35-vuotias kaupunkilainen, joten kohtaamani naiset ovat olleet liberaaleja ja moderneja. Voisin kuvitella, että jos olisin 65-vuotias mies Kajaanista, elinpiirissäni olisi enemmän niitä naisia jotka ovat myös kasvatettu näkemään ensisijaisesti tuo ahdas miehenmalli ainoana oikeana.
Vierailija kirjoitti:
Joissain tv-sarjoissa tai elokuvissa ihmiset lentää ja kuolleet herää eroon. Oliko sinulla muita esimerkkejä?
En ole ikinä halunnut seksiä kenenkään kassa 5 min tuntemisen jälkeen. Silti olen ihan seksuaalisesti aktiivinen ihminen parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Tavalliset miehet ei enää kelpaa naisille.
Naiset yliarvioi oman tasonsa, se pullukkainen ja/tai ruma nainen luulee olevansa tasokas koska sille kelpaa vain se atleettinen komistus joka on akateeminen.
Ai jaa, kyllä tämä tavallinen mies on hyvin kelvannut naisille. En voi todeta kummassakaan osapuolessa olleen syy ellei ole käynyt, koska käytännössä mennyt vaihdellen miten toinen olisi toiselle käynyt tai sitten käymättömyys ollut molemminpuolista.
Ei vaan kiinnosta. Lasten teko kiinnostaa, ei mikään masturbaation leikkiminen. Mutta lapsiakaan en suostu tekemään minkään transsukupuolisen miesvauvan kanssa, joka kuvittelee olevansa joka toinen viikko äiti :D
Jatkojalostan tätä ajatusta: Kokemus on osoittanut, että mies, joka on hyvä kuuntelija, on (lähes aina) myös hyvä sängyssä. Vaatteet päällä -kuuntelu kääntyy hyvin vaatteet pois -tilanteisiin ;)