Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys autismin kirjolaisille

Vierailija
25.07.2024 |

Mikä ihmetyttää eniten neurotyypillisissä? 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään. onko heitä?

Vierailija
2/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Miksi pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten vaikeaa heille on olla pidemmän aikaa joko hiljaa tai yksin.

Vierailija
4/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistilla pitäis olla just niin, että haluavat olla yksin ja hiljaa

Vierailija
5/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä tarve mielistellä muita ja esittää esim varakasta vaikkei sitä ole. He sanovat toista mitä tarkoittavat ja luulevat että kaikki osaavat lukea rivien välistä. Myös sarkasmin viljely on outoa, onko se olevinaan hauskaa? 

Vierailija
6/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että teillä on paska ihmistuntemus ja teette vääriä diagnooseja. Narskut "tietävät kaiken"

Vierailija
7/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa olla niin kiinnostunut jostain muodista ja meikkaamisesta. Tai jostain Insta-julkkiksista.

Vierailija
8/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku jaksaa olla niin kiinnostunut jostain muodista ja meikkaamisesta. Tai jostain Insta-julkkiksista.

Tavallisten ihmisten 

Vierailija
9/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten huoletonta ja helppoa se elämä heille on. Noin vaan mennään ja huidellaan eikä ahdista mikään.

Vierailija
10/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei osata tehdä asioita yksin ja laumasieluisuus. 

Vierailija
11/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Heti kun tulee pieni hiljainen hetki niin kiusaantuneesti aletaan pälpättää jotain turhaa. 

Vierailija
12/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä huonommin, opiskelut loistavasti. Päässä on paljon tietoa, käytännön asiat ei tahdo onnistua.Kipsi on päällä.

Vierailija
13/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittäminen, mielistely, valehtelu, pettäminen, kulissielämä

Vierailija
14/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kommunikointi on niin vaikeaa? Miksi ei voi sanoa mitä tarkoittaa ja olla loukkaantumatta kysymyksistä? Ei sillä kysymyksellä ainakaan minulla yleensä ole mutään taka-ajatusta, kunhan tuli mieleen kysyä. Ja en koskaan loukkaannu, vaikka minulle sanoisi, että ei halua vastata. 

Vierailija
15/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se "aisti", jolla havaitaan "ilmapiirin muutos" huoneessa, ja ihmisen tai eläimen tunnetilan muutos? Siis sellaisissa tilanteissa, joissa muutoksia ei voi nähdä, kuulla, haistaa tai maistaa, eikä ole fyysisessä kosketuksessa siihen jonka tunnetila tai ilmapiiri tai mikä nyt lieneekään, muuttuu.

Minulle on kerrottu, että pitää vain opetella "tulkitsemaan niitä signaaleja". Mitä ihmeen signaaleja? Ihmiset eivät kuulemma yleensä tiedosta niitä signaaleja. Paha se on tiedostaa jotain, mitä en lainkaan aisti.

Vierailija
16/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.  Puutun vaan täällä(kin) jokaiseen pilkku, yhdyssana ja muihin kirjoitusvirheisiin.

Vierailija
17/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikesta pitää valehdella, ts kertoa vain osatotuuksia tai vihjauksia joita pitäisi sitten tulkita? Miksi ei voi puhua totta ja vain totta ja sanoa suoraan? Enkä tarkoita että pitää olla töykeä ja sanoa vaikka että "olet ruma ja lihava" jos kukaan ei kysy mielipidettä, mutta kaikessa muussa, en ymmärrä. Jokainen tulkitsee ne vihjeet oman mielen mukaan ja sitten kukaan ei tiedä mitä oikeasti tarkoitettiin.

Miten muiden mielipide voi vaikuttaa niin paljoa siihe mitä mieltä itse on jostain? Esim iso osa ilmeisesti "tykkää" siitä musiikista/taiteesta/elokuvasta jne mikä on suosittu! Siis heille "suosittu" on hyvän synonyymi. Tämä on mulle aivan käsittämätöntä, eihän muiden tykkäämiset mitenkään vaikuta siihen mistä itse aidosti tykkään! 

Vierailija
18/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että asioita tehdään vaan koska niin "kuuluu" tehdä ja ihmettely jos joku toimii toisin. Esimerkiksi kyllähän tuossa iässä jo kuuluisi olla lapsia, kuuluisi hankkia puoliso, kuuluisi viettää pyhät tiettyjä rituaaleja noudattaen vaikka ei edes kiinnostaisi mutta kun niin kuuluu tehdä jne. Tai sitten joku harrastus kuuluisi lopettaa kun saavutat tietyn iän. (Itselläni mm fanfictionin kirjoittaminen, roolipelit ym nenttien mielestä lapsille ja teineille kuuluva toiminta) Olen yli 30v eikä aikeita lopettaa rakkaita harrastuksiani. 

Vierailija
19/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten ihmiset pystyy irtoseksiin täysin tuntemattoman kanssa. Itse olen todella herkkäaistinen ja suurimmassa osassa ihmisistä on paha ominaishaju jonka haistan jo lähietäisyydeltä vaatteet päällä. Lisäksi ahdistun jos jolla kulla on inhottava äänenväri, tapa puhua, ulkonäössä epämiellyttäviä seikkoja ja en anna koskea itseeni tällaisten. Muutenkin olen varmaan sellainen niinsanottu demiseksuaali ja tarvitsen kiintymyssihteen että voin olla intiimisti. 

Vierailija
20/63 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset valheet, sosiaaliset valheet, teennäisyys ja esittäminen. 

Tuntuu hankalalta päästä kiinni tähän ajatukseen.