Kuinka pitkä aika kuluisi että alkaisit huomioida jos naapuriasi ei näy
Kommentit (51)
Omakotitalossa sen tietenkin huomaa, kun aina ulkona nähdään. Varmaan jos olisi autot pihassa, alkaisi jossain välissä ihmetyttämään, jos ei ketään näkyisi. Tietenkin jos auto on poissa, oletan että ovat reissussa.
En huomaisi. On iso kerrostalo. En ole nähnyt kaikkia naapureita.
Asun tämmöisellä asuinalueellä jossa naapurit eivät halua olla missään tekemisissä naapureiden kanssa. Alussa oli ihan kamalaa tramboliini kiljuntaa ja koiran räksytystä. Jos siitä valitti niin tultiin tappo uhkailemaan mielenterveysongelmaisten vanhempien taholta silmät kiiluen hulluina. Samat sekopäiset vanhemmat uhkailevat opettajia koulussa.
Minun mielestäni on joku kotirauha pihassaankin ettei tarvitse ihan järkyttävästä metelistä omassa pihassaan kärsiä. Mitä mieltä muut ovat. Millä tasolla saa olla ne normaalit leikin äänet niin ettei kaikki ihmiset niistä kärsi.
Minulla on joku vastuu siitä etten aiheuta toisille ihmisille jatkuvaa kovaa meteliä ja häiriöö. Meillä ei koskaan käytetä äänekkäitä koneita sunnuntaisin eikä arki iltaisin.
Sitten kun alkaisi haista pahalle.
Aika pitkä. Lähimmät naapurit on 200m päässä, enkä kulje kummankaan ohi päivittäin, kun kyseessä on läpikulkutie ja toisinaan kuljen toista kautta ja toisinaan toista. Varmaan sitten, kun piha alkaa näyttää täysin hoitamattomalta. Oikeastaan tämäkään ei vielä riitä toisen puolen naapurin osalta, nimittäin talossa ei asu ketään ja on jo aivan hoitamaton. Tiedän, että siellä ylipäätään käydään, koska joskus ihan sattumalta ohi mennessä siellä on omistajan auto pihassa.
Eipä ole naapureita näköpiirissä, eikä autolla ajaessa näy taloihin sisälle. Joku naapuri voisi virua kuolleena vaikka kuinka kauan, enkä huomaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Asun tämmöisellä asuinalueellä jossa naapurit eivät halua olla missään tekemisissä naapureiden kanssa. Alussa oli ihan kamalaa tramboliini kiljuntaa ja koiran räksytystä. Jos siitä valitti niin tultiin tappo uhkailemaan mielenterveysongelmaisten vanhempien taholta silmät kiiluen hulluina. Samat sekopäiset vanhemmat uhkailevat opettajia koulussa.
Minun mielestäni on joku kotirauha pihassaankin ettei tarvitse ihan järkyttävästä metelistä omassa pihassaan kärsiä. Mitä mieltä muut ovat. Millä tasolla saa olla ne normaalit leikin äänet niin ettei kaikki ihmiset niistä kärsi.
Minulla on joku vastuu siitä etten aiheuta toisille ihmisille jatkuvaa kovaa meteliä ja häiriöö. Meillä ei koskaan käytetä äänekkäitä koneita sunnuntaisin eikä arki iltaisin.
Tuo nyt ei vielä kuulosta kotirauhan rikkomiselta, vaan ihan normaalilta elämältä, ellei sitä tapahdu 24/7. Arki-iltoisin ja sunnuntaisinkin saa elää. Toki tuo uhkailu on ihan oma rikoksensa.
No mua harvoin huomaa rapussa tai ulkona. Liikun asioilla pimeän tultua. Joo ja en ole vampyyri.🧛
Riippuu täysin siitä, kuinka usein näen normaalisti. Itselläni lähiaapureiden osalta ehkä n. 1-6 kk.
Loputtomasti. En kiinnitä naapureihin mitään huomiota. Muutaman talon päässä asuu joku, joka järjestää kovaääniset bileet kerran-pari kesässä, mutta tuskinpa huomaisin vaikka ensi kesänä jättäisi pitämättä.
Ei sellaista aikaa olekaan. Olen nähnyt seinänaapurini vain kaksi kertaa tämän 5 vuoden aikana, kun tässä on asuttu. Naapurin mummoa näen useammin, mutta en hänenkäön perään katso, koska hänellä on lapsia ja lastenlapsia
Riippuu naapurista. Jos häirikköjuoppo kuolis viinaan naapurista tai muuttas jonnekin, niin huomaisin asian aika nopeeta. Mut viime syksynä näin lokakuun alkupuolel yhen laihan vanhan miehen tos ja aika pian huomasin, että ei oo näkynyt hetkeen. Kevääl sain kuulla, että se on kuollut silloin syksyllä. Siit ei ollut mitään haittaa, mutta näin sitä useita kertoja päivässä.
Hmm.. olen nähnyt naapurin mummon viimeksi tänä keväänä, enkä ole ollut huolissani pätkän vertaa. Ei niin kauheasti kiinnostele yksinäiset mummot. Tuossa se asuu mökissään 70 metrin päässä, eikä siellä yleensä ketään käy. On siellä ainakin valot ollut päällä yötäpäivää joten eiköhän se siellä kotonaan ole.
Näen tuskin koskaan naapureita, en tunne heitä edes ulkonäöltä. En siis reagoi heihin millään tavalla. Jos joku on rappukäytävässä, tervehdin,jos ollaan katsekontaktissa.
Vuosia. On hyvät naapurit. Ei niistä tiedä, ovatko kotona vai poissa.
Miksi tämmöistä kysyt? Eikö sinua huomata tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. olen nähnyt naapurin mummon viimeksi tänä keväänä, enkä ole ollut huolissani pätkän vertaa. Ei niin kauheasti kiinnostele yksinäiset mummot. Tuossa se asuu mökissään 70 metrin päässä, eikä siellä yleensä ketään käy. On siellä ainakin valot ollut päällä yötäpäivää joten eiköhän se siellä kotonaan ole.
Vanhoja mummoja on nyt muutenkin liikaa
Hajusta sen tietää, jos on kuollut.