Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde, kun uusi kumppani vastaa aiheisiin asian ohi

Vierailija
25.07.2024 |

Kokemuksia vastaavasta, kun kumppani vastaa tärkeisiin asioihin asian ohi.

Itselläni ainakin alkaa nopeasti luottamus kärsimään. Asiaa on nyt puitu hetki, eikä se ole vieläkään selvinnyt.

Ensin tulee tietysti mieleen salaako tahallaan, esim narsismi. Mutta kun ei siltäkään vaikuta.

Kommentit (217)

Vierailija
1/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asia kummallekin tärkeä, vai pelkästään sinulle?

Kuinka pitkästä puintihetkestä on kyse? Tuo kuulostaa siltä, että olet jo saanut vastauksen, se ei kelpaa sinulle ja jankutat toiselta vastausta, joka kelpaa.

Vierailija
2/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä jankutat asiasta josta toinen ei halua/jaksa puhua. Voåisit seuraavaksi opetella kehittämään keskustelua kumpaakin kiinnostavista aiheista.

Vierailija
4/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pari esimerkkiä, joten tähän voi vastata.

Vierailija
5/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkästä puintihetkestä on kyse? Tuo kuulostaa siltä, että olet jo saanut vastauksen, se ei kelpaa sinulle ja jankutat toiselta vastausta, joka kelpaa.

Niin jos asia on minulle tärkeä, sen pitäisi olla myös toiselle tärkeä. Ja selvästi hän ymmärtää tämän.

Hän kirjoittaa pitkästi, mutta ei vaan vastaa itse kysymykseen.

Olen huomauttanut että tuntuu kuin hän välttelisi, enkä tietenkään oleta tästä mitään.

Mutta hän ei vaan vastaa. Mietin mahdollisia syitä miksi joku käyttäytyisi näin.

ap

Vierailija
6/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä jankutat asiasta josta toinen ei halua/jaksa puhua. Voåisit seuraavaksi opetella kehittämään keskustelua kumpaakin kiinnostavista aiheista.

Eihän parisuhde toimi näin! Kukaan ei voi määrätä mistä saa puhua ja mistä ei. Jos asia on merkittävä ja ongelma.

Vierailija
7/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasi ovat yleensäkin yhtä sekavia kuin tämän ketjun avausviesti, niin vaikea niihin on osuvastikaan vastata.

Vierailija
8/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot aika pomottava. Et osaa ottaa toisen rajoja huomioon. Lopeta tapailu. Ette sovi toisillenne. 

Vierailija
9/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla taitaa aina tulla mieleen narsismi.

Vierailija
10/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki olisi kova asia.

jos toinen ei esim vastaa siihen mitä tehdään viikonloppuna vaan kiertelee niin olisin aika huolestunut. Jos ei varmuutta meneekö kavereiden kanssa mökille niin sen voi sanoa suoraan näin mutta jos ei sano ennenkuin lauantai aamuna että onkin viikonlopun poissa niin todella kurjaa käytöstä. Tässä salailija saattaisi sanoa etten sanonut ennenkuin tiedän varmaksi. Mutta ei tajua kuinka kurjaa toiselle on kuulla yllättäen la aamuna tuo suunnitelma ja toisen kaikki suunnitelmat menee uusiksi. Eli salailija ei kykene ajattelemaan lainkaan toisen parasta vaan ajattelee vain omaa napaa. 

Vierailija
11/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskut ja epävakaat ovat aika samanlaisia vältteleviä ja maalitolppaa siirteleviä riitelijöitä joilla myös uhriutuminen yleistä.

Näitä piirteitä voi ihmisellä olla vaikka ei diagnoosiin asti yltäisikään. 

Vierailija
12/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän parisuhde toimi näin! Kukaan ei voi määrätä mistä saa puhua ja mistä ei. Jos asia on merkittävä ja ongelma.

Erityisesti, aloittaja haluaa määrätä mistä pitää puhua ja minkä vastauksen puheena olevaan asiaan haluaa kuulla. Muu ei sovi.

Vierailija
13/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joku voi määrätä, että jostain asiasta on puhuttava yhä uudelleen ja uudelleen, vaikka toinen ei haluaisi? Onko ihan mistä tahansa asiasta ok pakottaa puhumaan joka päivä? Esimerkiksi toisen kokemasta traumasta?

Vierailija
14/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa eikä missään muussakaan tilanteessa kenenkään ei ole pakko puhua asiasta, josta ei halua puhua. Ihmisillä on oikeus omiin rajoihinsa. Myös parisuhteessa. Jos et voi hyväksyä toisen rajoja, et voi olla parisuhteessa hänen kanssaan.

Vierailija
15/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme puhuneet lapsuuden traumasta. Olen tehnyt joitain huomioita joiden pohjalta minun on usein vaikea luottaa ihmisiin.

Joten kysyin onko hänellä ollut näitä ongelmia, annoin myös esimerkin.

Ei vastausta. Kyse on asiasta josta minulla on huonoja kokemuksia, joten haluan selvittää sen pian.

Meillä on muuten hyvä yhteys ja voimme puhua mistä vaan. Nyt vaan huomasin että mies ei aina vastaakaan ja se on outoa.

ap

Vierailija
16/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä olisi kiva saada.

Jos tilanne on sellainen että olet jo saanut vastauksen kysymykseesi mutta se ei kelpaa sinulle, ongelma on sinussa.

Jos taas tilanne on sellainen, että olet toistuvasti esittänyt saman kysymyksen ja saanut joka kerta vastaukseksi pitkän selostuksen, mutta et vastausta kysymykseesi, ongelma on vastapuolessa. Ja ongelman voi yrittää taklata jämäkkyydellä, esim. Vastaisitko tähän kysymykseen + kysymyksen suora esitys vielä kertaalleen. Jos tämäkään ei toimi, ongelma on iso.

Vierailija
17/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jos asia on minulle tärkeä, sen pitäisi olla myös toiselle tärkeä. Ja selvästi hän ymmärtää tämän.

Hän kirjoittaa pitkästi, mutta ei vaan vastaa itse kysymykseen.

Olen huomauttanut että tuntuu kuin hän välttelisi, enkä tietenkään oleta tästä mitään.

Mutta hän ei vaan vastaa. Mietin mahdollisia syitä miksi joku käyttäytyisi näin.

ap

No ei. Normaali hyvä parisuhde jättää kummallekin tilaa. Se tarkoittaa, että toiselle tärkeän asian ei tarvitse olla tärkeä toisellekin. Esim. ei toisen tarvitse olla vegaani tal sosialisti sen takia, että toiselle nuo ovat tärkeitä asioita. 

En tiedä mitä kysyt häneltä. Ehkä se on jotain liian henkilökohtaista, eikä hän halua vastata. Parisuhteessakin on oltava tilaa henkilökohtaiselle.

Lakkaa jankuttamasta hänelle.

Vierailija
18/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti, aloittaja haluaa määrätä mistä pitää puhua ja minkä vastauksen puheena olevaan asiaan haluaa kuulla. Muu ei sovi.

Kyllä olet sekaisin!

Vierailija
19/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa ei parisuhteessa myöskään ole hyvä pakottaa toista puhumaan. Ei se ole kumppania kunnioittavaa.

Vierailija
20/217 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme puhuneet lapsuuden traumasta. Olen tehnyt joitain huomioita joiden pohjalta minun on usein vaikea luottaa ihmisiin.

Joten kysyin onko hänellä ollut näitä ongelmia, annoin myös esimerkin.

Ei vastausta. Kyse on asiasta josta minulla on huonoja kokemuksia, joten haluan selvittää sen pian.

Meillä on muuten hyvä yhteys ja voimme puhua mistä vaan. Nyt vaan huomasin että mies ei aina vastaakaan ja se on outoa.

ap

No hän ei halua vastata, ainakaan nyt. Jos et pysty kunnioittamaan sitä, et voi seurustella hänen kanssaan. Niin yksinkertainen se asia on. Hän ei ole sinulle velkaa mitään selvityksiä menneisyydestään. Joko hyväksyt sen tai eroat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi