Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies järjesti yllätysreissun, en pidä tällaisista yllätyksistä

Vierailija
24.07.2024 |

Ilmoitti kolmea päivää ennen kuin reissuun lähtö olisi, että lähdetään. En tiedä minne, moneksi päiväksi ja mihin kellonaikaan. Olen ihminen joka ei tällaisista yllätyksistä pidä, koska pitäisi tietää mitä pakkaa mukaan ja vielä kun on 4kk ikäinen vauva niin lähteminen jonnekkin minne lie ei tunnu kovin mukavalta. Lisäksi hän on pyytänyt mukaan vanhempansa. Tämä siis minulle synttärilahjaksi niin en ymmärrä, että miksi isovanhempien on lähdettävä mukaan. Isovanhemmatkin tietävät minne ollaan menossa. Anopin kanssa en oikeen jaksa olla tekemisissä, toimeen tulen, mutta nyt tuntuu, että synttärit menee siinä, että en saa hetken rauhaa, kun anoppi säheltää jatkuvasti ympärillä. Olisin mieluiten lähtenyt oman perheen kesken, mutta mies perusteli asiaa sillä, että paikkaan ei mene julkisia ja meillä ei ole autoa. Hänen vanhemmillaan ei ole mikään tilava auto ja lapsen kanssa, kun lähdetään jonnekkin tavaraa pitää ottaa väistämättä mukaan enempi (rattaat, kaukalo, omat tavarat, vauvan tavarat) niin kiva sitten istua ahtaassa autossa ja kun ei tiedä kauan matka kohteeseen x kestää. Oli pakko vuodattaa tämä jonnekkin, koska olen tosi väsynyt, kun olen kaiken lisäksi raskaana. 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies järjesti myös yllätyksen ja kertoi vasta lentokentällä että mennään floridaan. Floridassa kertoi että mennään karibian risteilylle. Oli hauska yllätys tykkäsin kyllä. Käytiin jamaicalla ja muutamalla muulla saarella karibialla.

Vierailija
42/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehelle reippaasti, että hienoa, tässä vauva, minä jään kotiin lepäämään. Ei sanaakaan imetyksestä, kesäripulista, potentiaalisesta nestehukasta tms. vaan miehelle selkeä tieto siitä, että nyt vaimo lepää. Jos se ei kelpaa miehelle, voi aina kysyä, miksi tämä vihaa lasta ja puolisoa niin paljon, ettei salli puolisolle lepoa.

Aikuisten oikeasti: pitäköön yllätyksensä, ei ole pakko kiusata itseään ja mennä mukaan. Jos mies ehdottomasti vaatii, kannattaa kysyä, että soitanko poliisit selittämään, että Suomessa nainen saa päättää, lähteekö tuntemattomaan määränpäähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies järjesti myös yllätyksen ja kertoi vasta lentokentällä että mennään floridaan. Floridassa kertoi että mennään karibian risteilylle. Oli hauska yllätys tykkäsin kyllä. Käytiin jamaicalla ja muutamalla muulla saarella karibialla.

Minä olisin lentoasemalla muistuttanut, että rokotukseni eivät ole kunnossa enkä ole hakenut viisumia, joten en pääse koneeseen.

Vierailija
44/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo tai ei, mutta ymmärrän yllätysmatkasta ahdistumista. En itse tykkää yllätyksistä yhtään. Minulla on lieviä nepsypiirteitä, ja kontrollintunne ja tietty ennakoitavuus ovat minulle tärkeitä. Jos yllätys on jokin kotona valmistettua illallista suurempi, ahdistun herkästi, enkä pysty nauttimaan olostani. Jos toista haluaa ilahduttaa, se pitää tehdä sellaisella tavalla, jonka tietää toiselle sopivaksi. 

Hyvin harva ilahtuu yllätysmatkoista. Eikä siihen vaadita nepsypiirteitä.

Vierailija
45/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtautua appivanhempien kanssa pieneen autoon haistelemaan anopin pieruja. Kaikkien aikojen syntymäpäivä tosiaan.

Vierailija
46/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttaako mies kohteessa vauvan kanssa. Voisit sanoa hänelle, että synttärireissussa sinua tulee auttaa arjen askareissa eikä olettaa että passaa kaikkia kun muut pääsee synttäriesi varjolla matkaan. Itse en noin pienen kanssa jaksaisi lähteä mihinkään. Ihan oikeutettua kysyä, mitä tarvitsee pakata mukaan. Laita mies pakkaamaan ja huolehtimaan kaikesta. Osaako tuo edes..

Ihme kommentteja ketjussa. 

Se, että isä hoitaa omaa lastaan, ei ole äidin auttamista.

Olet oikeassa, mutta valitettavasti apn aloituksesta voi rivien välistä lukea, että mies todennäköisesti tarvitsee ohjeistusta arjessa auttamiseen ja lapsesta huolehtiminen on äidin vastuulla. Kaikki tietävät miehiä, jotka eivät laita kotona tikkua ristiin eivätkä hoida omaa lastaan. Surullinen totuus. Näin asioiden ei tietenkään pitäisi olla. 

Vierailija
47/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei varmaan ollut 4kk vauvaa tai anoppia mukana. 

Vierailija
48/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahtautua appivanhempien kanssa pieneen autoon haistelemaan anopin pieruja. Kaikkien aikojen syntymäpäivä tosiaan.

Tää nauratti. 

Vierailija
49/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan asenne on sellainen että puolison kanssa on ero edessä ehkä jo ennen kuopuksen ristiäisiä. 

Nyt neuvoisin että asenne kohdalleen ja nauti edes siitä että miehesi on nähnyt paljon vaivaa ja laittanut todennäköisesti myös rahaa siihen että aloittajalla olisi mukava synttäriyllätys. Matkan jälkeen kiität kauniisti ja voit pyytää että seuraavan kerran suunnittelette reissun yhdessä. 

vai oliko aloittajasta jopa siihen ettå vuorostaan järjestäisi miehelle yllätysmatkan?!? 

Vierailija
50/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan asenne on sellainen että puolison kanssa on ero edessä ehkä jo ennen kuopuksen ristiäisiä. 

Nyt neuvoisin että asenne kohdalleen ja nauti edes siitä että miehesi on nähnyt paljon vaivaa ja laittanut todennäköisesti myös rahaa siihen että aloittajalla olisi mukava synttäriyllätys. Matkan jälkeen kiität kauniisti ja voit pyytää että seuraavan kerran suunnittelette reissun yhdessä. 

vai oliko aloittajasta jopa siihen ettå vuorostaan järjestäisi miehelle yllätysmatkan?!? 

Ennenkuin ketjussa riemastutaan niin kerron että meidän perheessä on kolme jo aikuista lasta. Ja itse olen se vaimo. 

Vierailija
51/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti vauhdissa -0/5

Vierailija
52/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tämä nyt miehelle yllärinä ja uutena juttuna, että sinä et tykkää yllätysreissuista?

Vierailija
53/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan yllätys on oikea mökki ilman juoksevaa vettä ja onnettomalla aurinkopaneelisähköllä. Kieltäytyisin lähtemästä ennen kuin mies kertoo mistä on kyse.

Tuo appivanhempien mukaan tulo on käsittämätön. Jos julkiset ei kulje niin oikeasti kyse on jostain kyläpahasesta, jossa ei ole aktiviteettia tai jos onkin niin ap sinä olet vastuussa vauvasta. 

Vierailija
54/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta -ilman pikkuvauvaa ja appivanhempia. Jos olisin ap, kiittäisin miestä kauniista ajatuksesta ja ehdottaisin, että lähdetään matkalle 10 vuoden päästä, kun molemmat lapset ovat jo sen ikäisiä, että osaavat kävellä, kommunikoida ja jopa vähän ajatellakin. Toki, jos ovat tulleet isäänsä, viimeisin ei onnistu vielä aikuisenakaan.

Aloitus voi olla provo, mutta tuollaisia miehiä kyllä riittää, jotka omasta mielestään mahtavan idean saatuaan toteuttavat sen ajattelematta sen pidemmälle. Tarkoitus on luultavasti hyvä, realiteetit vain unohtuneet kokonaan.

Vierailija
55/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimmillaan yllätys on oikea mökki ilman juoksevaa vettä ja onnettomalla aurinkopaneelisähköllä. Kieltäytyisin lähtemästä ennen kuin mies kertoo mistä on kyse.

Tuo appivanhempien mukaan tulo on käsittämätön. Jos julkiset ei kulje niin oikeasti kyse on jostain kyläpahasesta, jossa ei ole aktiviteettia tai jos onkin niin ap sinä olet vastuussa vauvasta. 

Tiedoksi sinne Kehä 3:n sisäpuolelle, että Suomessa ei julkisilla pääse nykyään kuin isoimpien kaupunkien keskustoihin. Aika harva mökki sijaitsee niissä tai edes pääteiden varsilla.

Vierailija
56/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ex-mieheni oli ostanut yllätyksenä liput Helsinkiin eräälle keikalle. Ongelma vain oli se, että meillä oli kolme alakouluikäistä lasta ja koira, jota ei voinut viedä mihinkään hoitoon. Juu ja asuttiin Pohjois-Suomessa. Sitten vielä loukkaantui, kun sanoin ettei tuo onnistu ollenkaan. Silloin ajattelin, että onpa ajattelelematon. Nyt ajattelen, että mikä helv... idiootti. 

Vierailija
57/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan ole niin idiootti, että järjestää mitään yllätysmatkaa 4kk vauvan kanssa.

Vierailija
58/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tiedä, että minne ja koska jne., niin mies saa luvan pakata vauvalle kaiken tarvittavan, sinä huolehdit vain itsestäsi. Todennäköisesti alle 3 tunnissa kaikki on niin solmussa, että palaatte takaisin.

Itse olisin osannut sanoa miehelle, että mene keskenäsi, minä jään kotiin.

Avuton mies jos ei osaa penskan tavaroita pakata.

Vierailija
59/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei järjestä yllätysmatkaa, niin hän on tosikko. Ei koskaan mitään kivaa. Jos järjestää, en pidä siitä ja varsinkaan anopista. AP. Katso peiliin 

Vierailija
60/71 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika

ÄITIS OLI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi