Jos sinulla olisi vapaata ja rahaa viettää kuukausi perheen kanssa jossakin lomalla, ihan missä vain, niin minne menisit?
Ei saa ehdottaa paikkaa Suomessa tai muualla Skandinaviassa/pohjoismaissa. MIelellään ei ehkä edes Euroopassa.
Kommentit (72)
Pugliaan. Lokakuuksi. Viime lokakuu oltiin jo.
Vierailija kirjoitti:
"Olen minä jo ehtinyt yli 40 maassa käymään, kuten Yhdysvalloissa New Yorkissa, Brasiliassa Rio de Janeiron karnevaaleilla, eri puolilla Japania, Kiinassa jne.
Ai niin, Intiaan pitäisi mennä Taj Mahalia katsomaan."
Hyvähyvä! Kaukomaat kannattaa käydä "nuorena" kun vielä jaksaa lentää ja toipuu aikaerosta. Eläkkeellä sitten Etelä-Eurooppaan muiden eläkeläisten kanssa, se on ainakin oma suunnitelmani.
Siksipä mekin on nyt kaupunkeja kierretty, missä on kuumaa ja tungosta. Eläkkeellä voisi sitten risteillä kaupungista toiseen, niin olisi koko ajan tukikohta, missä levätä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan silti islanti koska siellä on viileää ja vähän ihmisiä, paratiisi
Kuukaudessa voisi käydä aika hieman pitkäksi, Islannin kiertää läpi maksimissaan kahdessa viikossa. Mutta jos tuon yhdistäisi johonkin muuhun niin saisi kyllä kuukauden kulumaan. Esim Islanti + Färsaaret / Huippuvuoret / Grönlanti.
Sinne missä meri pauhaa, Karibia, Mauritius, Seychellit, Malediivit, Fiji, Australia, Thaimaa, Florida, Kalifornia,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johonkin kauas, mihin ei nykyinen loma oikein riitä, eikä ole haluja tuhlatakaan. Vaimo on aina halunnut mennä Etelämantereen risteilylle katsomaan pingiinejä, joten ehkä sinne sitten eläkkeellä.
Lisäksi olen haaveillut auton vuokrauksesta ja ajamisesta Los Angelesista New Yorkiin tai toisin päin. Myös Afrikan safarista, Niilin risteilystä ja Australian kiertomatkasta on puhuttu.
Älkää hyvät ihmiset odottako eläkeikään saakka, silloin voi olla jo liian myöhäistä monestakin eri syystä. Ei noihin luettelemiisi matkoihin niin paljon aikaa kuluisi etteikö tavallinen loma riittäisi. Etelämantereen risteilyyn kului kaksi viikkoa sisältäen lennot Suomesta Ushuaiaan. Afrikan safarin ja Niilin risteilyn käy viikossa. Ajomatkassa ja Australian kiertämisessä saat kulumaan ihan niin kauan kun its
Juu työkaveri oli jäämässä eläkkeelle samana vuonna kun hänellä todettiin aivokasvain. Ei ehtinyt jäämään edes eläkkeelle, kun kuoli. Eläkeikää ei periaatteessa kannattaisi odottaa.
Mulla olis aikaa ja varaa, mutta koiraa on hankala saada kuukaudeksi hoitoon... mutta siis kuukauden voisin puolison kanssa viettää Dodekanesiaa kierrellen. Pysyn mielelläni Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis aikaa ja varaa, mutta koiraa on hankala saada kuukaudeksi hoitoon... mutta siis kuukauden voisin puolison kanssa viettää Dodekanesiaa kierrellen. Pysyn mielelläni Euroopassa.
... toki myös tossa ylempänä mainittu Islanti-Färsaaret-Huippuvuoret, ja vielä vaikka Shetlandinsaaret, olis makee.
Thaimaa, Krabin seutu, vois kierrellä monessa paikassa.
No en sitten ehdota, mä olisin mennyt Islantiin. En tiedä käviskö Alaska korvikkeeksi.
Mies ei välitä matkailusta, niin ollaan sitten tyttären kanssa hänenkin osuus eli 2/3 siitä kk, 6 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan silti islanti koska siellä on viileää ja vähän ihmisiä, paratiisi
Kuukaudessa voisi käydä aika hieman pitkäksi, Islannin kiertää läpi maksimissaan kahdessa viikossa. Mutta jos tuon yhdistäisi johonkin muuhun niin saisi kyllä kuukauden kulumaan. Esim Islanti + Färsaaret / Huippuvuoret / Grönlanti.
2 viikkoa kiertämiseen ja 2 viikkoa kylpylöissä, mulla ei tulis aika pitkäksi. Viikon olen ollut toissavuonna.
Suomen talvesta lähtisin ausseihin, ihan minne tahansa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kreetalle, Plataniakseen <3
Ihan tosi? Saisko siellä kuukauden kulumaan? Nuorena toki itse Haniassa sain tuon kuukauden hyvin kulumaan, silloin Platanias oli varmaan aika erilainen kuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti lähtisin mieluiten Pohjoismaihin, mutta jos se ei ole vaihtoehto, voitaisiin vuokrata retkeilyauto ja matkustaa Keski-Euroopassa.
TÄMÄ OLIS minunkin juttu. Mitä tarkoittaa 'perhe' - ketä siihen kuuluu? Tämmöstä mäkin ajattelin jo mutta tuli mieleen että ketkä lähtis mukaan. Jos useampi aikuinen niin ehkä pitäisi jokaisella pariskunnalla olla oma auto. Sit ajettais letkassa. Lähdetään kiertämään: Riika - Libau - sit Euroopan yli ja Englanti / Scotlanti / Irlanti ja takas Tanska - Norja - Ruotsi - Suomi - siis Lapin kautta ja nähdään syksyn ruska... Olis kyllä ihanaa... ikimuistoinen... riittäiskö 2 kk vaikka ei väliä kun kaikki jo eläkeikäisiä???
Menisin katsomaan Loch Nessia. Ja kyllä se on Euroopassa, kysymys olikin mihin Minä haluaisin. Norja ja Monaco on listalla myös
En näe mitään syytä miksi pitäisi ängetä jonnekin, minne ei halua vain sen takia, että "on varaa". Vastaukseksi tuohon "ei mielellään Euroopassakaan"🤷
Kuukausi aikaa ja jos rahaa voisi käyttää aivan vapaasti myös, niin meillä puoliso haluaisi kiertämään pariksi viikoksi Japania, hän on siitä puhunut pari viime vuotta.
Minä taas veisin perheen Amerikkaan, siellä riittää nähtävää. Voisi ensin olla viikon New Yorkissa, josta ajaisimme Washington D.C:hen ja sieltä sitten Nashvilleen, sitten Memphis ja lopulta kohti Floridaa, jossa sitten kiertäisimme Kennedy Space Centerin ja World Disney Worldin puistot. Siinä se kuukausi hurahtaa nopeasti.
Minulla ei ole perhettä mutta yksistäni lähtisin kiertämään kaikkia niitä maita jotka minua kiehtovat ja kiinnostavat. Ei taitaisi kyllä kuukausi riittää...
Tämä. Tai sitten NewYork-Florida- KeyWest-Aruba tms.