Jos sinulla olisi vapaata ja rahaa viettää kuukausi perheen kanssa jossakin lomalla, ihan missä vain, niin minne menisit?
Ei saa ehdottaa paikkaa Suomessa tai muualla Skandinaviassa/pohjoismaissa. MIelellään ei ehkä edes Euroopassa.
Kommentit (72)
New York - Florida - Karibia tai California-Havaiji.
Niinpä, miksi pitäisi ottaa perhe mukaan? Onko pakko jos ei halua.
Oikeastaan haluaisin vain kiertää Eurooppaa, tai viettää pari viikkoa Azoreilla. Niiden lisäksi kiinnostaa pelkästään Uusi-Seelanti, jossa ilmasto ja luonto itselle kaikkein miellyttävin.
Vierailija kirjoitti:
Australian kiertäminen, johon kuukausi saattaisi riittää. Tästä olen haaveillut vuosia.
Ei kyllä riitä edes jonkun länsirannikon kunnolliseen katsomiseen. Australia vastaa Eurooppaa, ei yhtä maata.
Menisin Skotlantiin. Tutkisin vanhoja linnoja ja kävelisin ylämailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johonkin kauas, mihin ei nykyinen loma oikein riitä, eikä ole haluja tuhlatakaan. Vaimo on aina halunnut mennä Etelämantereen risteilylle katsomaan pingiinejä, joten ehkä sinne sitten eläkkeellä.
Lisäksi olen haaveillut auton vuokrauksesta ja ajamisesta Los Angelesista New Yorkiin tai toisin päin. Myös Afrikan safarista, Niilin risteilystä ja Australian kiertomatkasta on puhuttu.
Älkää hyvät ihmiset odottako eläkeikään saakka, silloin voi olla jo liian myöhäistä monestakin eri syystä. Ei noihin luettelemiisi matkoihin niin paljon aikaa kuluisi etteikö tavallinen loma riittäisi. Etelämantereen risteilyyn kului kaksi viikkoa sisältäen lennot Suomesta Ushuaiaan. Afrikan safarin ja Niilin risteilyn käy viikossa. Ajomatkassa ja Australian kiertämisessä saat kulumaan ihan niin kauan kun its
Eipä tässä ole vara käydä edes Oulussa sukulaisilla. Kaikki rahat menee asuntoon, ruokaan ja bensaan. Eikä mitään mahdollisuutta ottaa töistä palkatonta, romahtaisi koko korttitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johonkin kauas, mihin ei nykyinen loma oikein riitä, eikä ole haluja tuhlatakaan. Vaimo on aina halunnut mennä Etelämantereen risteilylle katsomaan pingiinejä, joten ehkä sinne sitten eläkkeellä.
Lisäksi olen haaveillut auton vuokrauksesta ja ajamisesta Los Angelesista New Yorkiin tai toisin päin. Myös Afrikan safarista, Niilin risteilystä ja Australian kiertomatkasta on puhuttu.
Älkää hyvät ihmiset odottako eläkeikään saakka, silloin voi olla jo liian myöhäistä monestakin eri syystä. Ei noihin luettelemiisi matkoihin niin paljon aikaa kuluisi etteikö tavallinen loma riittäisi. Etelämantereen risteilyyn kului kaksi viikkoa sisältäen lennot Suomesta Ushuaiaan. Afrikan safarin ja Niilin risteilyn käy viikossa. Ajomatkassa ja Australian kiertämisessä saat kulumaan ihan niin kauan kun its
Kuulut siihen ikäluokkaan joka pystyi hankkimaan oman talon, kesämökin ja matkustelemaan. Ja tuskin meille nuoremmille edes tulee mitään eläkeikää. Eläkkeet on käytetty kun me ollaan siinä iässä. Tehdään töitä hautaan asti.
Brittein saarille. Vaikka 4 kohdetta, viikko jokaisessa. Irlanti, UK. Jos on nuorisoa mukana, reissu antaa heille paljon kun on "pakko" puhua englantia. Suosittelen isojen kaupunkien esikaupunkeja yöpymispaikkoina. Itse olin töissä Shipleyssä, mukava pikku kylä Bradfordin kupeessa.
Eka pari päivää New Yorkissa (koska lapsuudenhaave) ja siitä Seattleen ja Kanadan lounaisosiin ja sit vielä mantereelle päin Kanadassa, Kalliovuoria katsomaan.
Chile, erityisesti Patagonia.
Ilmasto olisi minulle sopiva. Haluaisin kyllä käydä myös autiomaassa, joten Pohjois-Chilen Atacama kiehtoisi.
Kiertelisin Englannissa, mm. Cornwallissa ja sieltä pikkukylien kautta Skotlantiin ja Shetlandinsaarille.
Oikeastaan kaikki paikat joihin vielä kiinnostaa matkustaa ovat Euroopassa. Matkustan työkseni ja kaukomailla on tullut kuljettua paljon. Ei siellä ole mitään niin hienoa jota ei Euroopasta löytyisi.
No, Taiwan oli sellainen paikka jonne mielelläni palaisin, ja Japani.
Jos rahaa olisi käyttää niin paljon kuin sielu sietää niin menisin varmaankin Itävaltaan, vuoristosaaren rannalle.
USA on sellainen maa jonne en enää suostu matkustamaan. Pomon kanssa olen onnistunut neuvottelemaan niin ettei sinne enää tarvitse mennä.
En haluaisi olla kuukautta. Perheen kanssa varmaan USA:han 2-3 viikoksi.