Lasinen suihkuseinä, onko oikasti aina likainen?
Muutin asuntoon jossa suihkun toisella puolella on lasinen suihkuseinä ja lasinen saunanovi. Molemmat uusia, juuri remontissa laitettuja. Ovat siis puhtaita ja helppo pyykkiä puhtaaksi, mutta pitääkö oikasti puhdistus tehdä joka ikisen suihkun jälkeen?
Aamuarinko paistaa molempiin ja ne näyttävät aina kamalilta. Asumme isossa kaupungissa ja en tiedä veden laadusta, mutta oiskohan roiskeet kalkkia?
Mutta molemmat ovet näyttävät aamuisin todella rumilta pisaroineen. Ihan niin kuin niitä ei olisi ikinä pesty. Käyn kerran päivässä suihkussa. Onko noihin mitään liukastetta/suoja-ainetta joka estää vesipisaroita tarttumasta.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suihkuta tätä aina suihkun jälkeen suihkuun
https://www.prisma.fi/tuotteet/100010251/method-suihkun-puhdistussuihke…
Tää haisee ihan järkyttävän paljon. Astmaatikkona ei henki kulje, jos tuota suihkuttaa aina suihkun jälkeen. Erehdyksessä ostin.
Itse tykkään taas paljon. Tosin minulla ei ole astmaa, mutta minulle tulee migreeni lähes kaikista muista merkeistä. Tätä olen kuitenkin voinut huoletta käyttää. Methodin tuotteet eivät sisällä myrkyllisiä kemikaaleja, toisin kuin monet muut puhdistustuotteet.
Partavaahto tai valkoinen hammastahna pesuun. . Ja suihkun jälkeen ikkunalastalla vedet pois. Helppoa. Toimii ja pesuvälit pitenee.
Vierailija kirjoitti:
Hanki pikkuinen lasta jolla kuivaat joka suihkun jälkeen, ei ole iso vaiva.
Ei pikkulasta saa pakottaa tekemään tuollaisia töitä.
Laita elmukelmu siihen päälle, ettei kastu. Riittävän hyvännäköinen ja näkee läpi. Ei tuu kalkkia pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki pikkuinen lasta jolla kuivaat joka suihkun jälkeen, ei ole iso vaiva.
Ei pikkulasta saa pakottaa tekemään tuollaisia töitä.
Nyt puhuttiin kylpyhuoneesta eikä pikkulasta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä asunnossa oli kaarevat suihkuovet. Vihoviimeinen puhdistettava, ei ikinä enää.
Etkö osannut kääntää lastaa poikittain. Ei ole mikään ongelma kuibata lastala. Järki lastan kanssa käteen. 10 v ollut kaarevat lasit ja ei mitään ongelmaa kuivaamisessa.
Siitä ketä pakotti pienen lapsen siivoomaan pikkulaa niin pitäisi tehdä lasu.
Riippuu paljon alueesta jolla asuu. Yhdessä asunnossa lasiseinä ei ollut mikään tuskainen pitää puhtaana, nykyisessä (toisella vesialueella) tulee tuska ja lasia ei saa kunnolla puhtaaksi millään "näppärällä vinkillä". Ei auta pesuaineet, lastalla kuivaamiset, höyrypesuri yms. Ainoa tapa on hapan pesuaine, elmukelmut päälle, pitkä vaikutusaika ja mekaaninen hinkkaus ja tämän toisto kunnes on puhdas. Sitten taas kuukauden päästä sama. Aivan painajainen.
Sopeudu vaan sameuteen. Mulla on sama setti ja aikani jaksoin pitää puhtoisena. Mut sit totesin et elämä on liian lyhyt tähän ja kalkkijuovat saivat jäädä rauhaan.