Lasinen suihkuseinä, onko oikasti aina likainen?
Muutin asuntoon jossa suihkun toisella puolella on lasinen suihkuseinä ja lasinen saunanovi. Molemmat uusia, juuri remontissa laitettuja. Ovat siis puhtaita ja helppo pyykkiä puhtaaksi, mutta pitääkö oikasti puhdistus tehdä joka ikisen suihkun jälkeen?
Aamuarinko paistaa molempiin ja ne näyttävät aina kamalilta. Asumme isossa kaupungissa ja en tiedä veden laadusta, mutta oiskohan roiskeet kalkkia?
Mutta molemmat ovet näyttävät aamuisin todella rumilta pisaroineen. Ihan niin kuin niitä ei olisi ikinä pesty. Käyn kerran päivässä suihkussa. Onko noihin mitään liukastetta/suoja-ainetta joka estää vesipisaroita tarttumasta.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Hanki pikkuinen lasta jolla kuivaat joka suihkun jälkeen, ei ole iso vaiva.
Samaa tapaa suosittelen parvekelaseille, joka rankkasateen jälkeen lastoittaminen (tai mä teen noin 1-2 kuukauden välein riippuen keleistä) niin pysyy kirkkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tapaa suosittelen parvekelaseille, joka rankkasateen jälkeen lastoittaminen (tai mä teen noin 1-2 kuukauden välein riippuen keleistä) niin pysyy kirkkaana.
Täytyy olla aikamoinen rankkasade kun täytyy parvekelasit lastoittaa.
Kyllä lasi täytyy joka suihkun jälkeen kuivata, jos ei halua seinään kalkkitahroja.
Yhdessä asunnossa oli kaarevat suihkuovet. Vihoviimeinen puhdistettava, ei ikinä enää.
Niitä tosiaan saa olla koko ajan puunaamassa. Näyttävät hyviltä juuri sen hetken kun ovat puhtaat. Aikamoinen riesa sellaiselle hieman rennommalla ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lasi täytyy joka suihkun jälkeen kuivata, jos ei halua seinään kalkkitahroja.
Ei auta
Itse kuivaan joka ikisen suihkun jälkeen tuon lasiseinän. Siinä pidemmän päälle pääsee helpommalla, kun ei tarvitse koko ajan olla siivoomassa kalkkia pois. Mutta tulee sitä sittenkin, vaikka kuivaa. Mutta paljon vähemmän.
Hankaan lasisen saunanoven lasinpesuaineella silloin tällöin. Muuten ei ressaa läiskistä.
Suoraan sanottuna perseestä, kun koko ajan pitäisi olla puunaamassa suihkuseinää tai saunanovea, ettei näytä törkyiseltä. Omaan kotiin en mitään lasiseiniä tule laittamaan suihkutiloihin.
En todellakaan kuivaa joka suihkun jälkeen. Tolu lasi ja ikkuna-pesuainetta (myydään suihkepullossa) ja mikrokuituliina ja pesen noi lasipinnat samalla kun muutenkin vessan ja kylpyhuoneen..
Kyllä se kalkki näköjään jämähtää eikä edes jynssipesulla lähde. En ole koskaan aiemmin törmännyt vastaavaan ongelmaan Suomessa.
Mä vedän niin lasiseinän kuin myös kaakelit pikkulastalla joka suihkun jälkeen. Ei oo iso homma
Höyrypesuri ikkunasuuttimella ihan ylivoimainen kylppärin, saunan ja parvekelasien kanssa. Itse puunaan vain, kun tulee vieraita. Oman väen kanssa ihan sama.
Suihkuta tätä aina suihkun jälkeen suihkuun
https://www.prisma.fi/tuotteet/100010251/method-suihkun-puhdistussuihke…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta
Ei niin. Parempi olla kuivaamatta ja puhdistaa kalkki sitten kun alkaa liikaa vaivaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Suihkuta tätä aina suihkun jälkeen suihkuun
https://www.prisma.fi/tuotteet/100010251/method-suihkun-puhdistussuihke…
Tää haisee ihan järkyttävän paljon. Astmaatikkona ei henki kulje, jos tuota suihkuttaa aina suihkun jälkeen. Erehdyksessä ostin.
Just luin jutun, jossa ammattisiivoaja listasi asioita, mitä ei ikinä ottaisi itselleen. Ja yksi niistä oli suihkuseinä. On paljon käteveämpää käyttää suihkuverhoa, sellaista, jonka voi sitten muutaman kk välein pestä pesukoneessa. Siinä ei näy lika kuin vasta kymmenien suihkukertojen jälkeen.
Jos meillä tehtäisiin kylppäriremppa, niin heittäisin hemmettiin tuon 3 m leveän suihkuseinän ja asentaisin kattoon verhokiskon, johon laittaisin pari suihkuverhoa. Paljon helpompi olisi niitä liikutellakin ja jos sattuu suihkussa hosuessaan verhoihin osumaan, niin ne ei rämise ärsyttävästi kuin sellainen seinä.
Minä pesen peilit, auton ikkunat sisältä ja ulkoa kuten myös suihkun lasiovet partavaahdolla, ei tartte paljon vaahtoa laittaa ja tulee kirkasta kaikkialla, myös peilit pesen partavaahdolla, eivät mene niin pahasti huurteeseen esim. suihkussa käydessä. Ennenkuin alapeukutatte, kannattaisi kokeilla. Puhtaalla liinalla pyyhin vaahdot pois ja valmista on, hylkii vettä eli pisaroita huomattavasti paremmin kuin lasinpuhdistusaineet.
Vierailija kirjoitti:
Just luin jutun, jossa ammattisiivoaja listasi asioita, mitä ei ikinä ottaisi itselleen. Ja yksi niistä oli suihkuseinä. On paljon käteveämpää käyttää suihkuverhoa, sellaista, jonka voi sitten muutaman kk välein pestä pesukoneessa. Siinä ei näy lika kuin vasta kymmenien suihkukertojen jälkeen.
Jos meillä tehtäisiin kylppäriremppa, niin heittäisin hemmettiin tuon 3 m leveän suihkuseinän ja asentaisin kattoon verhokiskon, johon laittaisin pari suihkuverhoa. Paljon helpompi olisi niitä liikutellakin ja jos sattuu suihkussa hosuessaan verhoihin osumaan, niin ne ei rämise ärsyttävästi kuin sellainen seinä.
Ei ikinä enää suihkuverhoja! Mulla on käännettävä suihkuseinä ja rakastan sitä