Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö koskaan esim pihviä syödessänne, että se on jostain eläimestä, joka eli vielä hetki sitten?

Vierailija
24.07.2024 |

Vaikka pidänkin lihasta, olen alkanut säälimään tuotantoeläimiä. Se on nykyään pelkkää tehotuotantoa. Broilerit ovat ääriesimerkki. Aivan järkyttävää eläinten kiusaamista. 

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ok syödä eläintä, koska niin luonto toimii. Kaikki eliöt syövät toisia eliöitä kasveja lukuunottamatta. Olemme kuluttajia, joten jos emme söisi muita eliöitä kuolisimme itse.

Vierailija
22/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mietin ja niin on ollut lapsesta saakka. Syön nykyään todella harvoin lihaa ja kohta olen kokonaan kasvissyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerin ja kanan syönnin lopetin sen vuoksi kun tajusin miten kurjissa oloissa ne kasvavat ja miten sadistinen loppu niillä on teurastamoissa. Ns. punaista lihaa en syö muutenkaan.

Vierailija
24/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö koskaan että mietit tällaisia koska olet nainen?

Minä mietin asiaa ja mitä enemmän sitä mietin, sen enemmän aloin kokemaan asian epäeettiseksi. Lopulta luovuin kokonaan lihansyönnistä.

Mietin näitä asioita ensisijaisesti sen takia, että olen empaattinen ja eläinrakas ihminen ja tämä on se syy miksi muutkin asiaa miettivät näin tekevät sukupuolesta riippumatta.

T. Mies ja vegaani vuodesta 2015

Vierailija
25/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on ok syödä eläintä, koska niin luonto toimii. Kaikki eliöt syövät toisia eliöitä kasveja lukuunottamatta. Olemme kuluttajia, joten jos emme söisi muita eliöitä kuolisimme itse.

On aina vähän älyllisesti epäreilua perustella luonnolla täysin luonnotonta eläintuotantoa.

Paitsi av:lle se tietenkin on ok, koska täällähän ei tunnetusti ole muita kuin riistaa ja lähitilan luomunautaa syöviä mammoja ;)

Vierailija
26/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Yhtä lailla siihen porkkanaan sattuu kun haukkaan sitä tai tomaattiin.

Leijonakin elää lihalla. Käytkö niitäkin syyllistämässä?

Vierailija
27/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mieti, liha on hyvää ja ravitsevaa.

Vierailija
28/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikö kukaan olutta juodessaan, että sen tuopillisen takia on kuollut kymmeniä tuhansia hyönteisiä?

Kun syön naudanlihaa, tiedän auttaneeni pääskysiä pesimään Suomessa. Mitä vähemmän laitumia ja kovakuoriaisia, sitä vähemmän pääskysiä. Luonnon monimuotoisuuteen kuuluu sekin, että osaa eläimistä saalistetaan.

Vierailija
29/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aina vähän älyllisesti epäreilua perustella luonnolla täysin luonnotonta eläintuotantoa.

Paitsi av:lle se tietenkin on ok, koska täällähän ei tunnetusti ole muita kuin riistaa ja lähitilan luomunautaa syöviä mammoja ;)

Miten sen luomunaudan elämä poikkeaa muista nautaeläimistä paitsi siinä, että luomunauta syö luomuruokaa ja päätyy nuorempana teurastamolle lääkintäsäädösten takia.

Vierailija
30/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön tosi harvoin lihaa. Punaista siis. Silloin en mieti. Broilerin jätän syömättä koska niiden elinolot ovat todella epäinhimilliset. En myöskään osta muuta kuin vapaan kanan munia. Sellaisen jolla tilaa ja mahdollisuus ulkoilla ympäri vuoden. 

Vierailija
31/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin tätä juuri, kun meinasin ostaa kananmunia. Joidenkin mukaan solut kantavat muistoja, esim. sydäntransplantin saanut saattaa saada myös sydämen entisen omistajan muistot. Tämä tarkoittaa sitä, että se kinkku, pihvi ja kananmuna kantavat sen tuotantolehmän ja -kanan muistoja. Ja koska olet mitä syöt, muutut koko ajan enemmän sen kaltaiseksi

En ostanut kananmunia

Vierailija
32/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että moni ei halua luopua lihasta, mutta sitä minun on vaikeaa käsittää, etteivät jotkut ihmiset koskaan lihaa syödessään mieti eläimen kohtaloa.

Vierailija
33/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavalion takia tap etaan paljon enemmän eläinyksilöitä kuin naudanlihaa tuotettaessa. Oikeastiko arvotatte eläimiä niiden koon mukaan?

Vierailija
34/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun en syö. Mutta joskus kaupassa tulee mietittyä. Että mitä minä tässä tuijotan? Tuossa on sika, tuossa lehmä, hevonen... monta sataa kiloa kuollutta eläintä makaa altaissa. Osa on pilkottu seinälle. 

Vierailija
35/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että moni ei halua luopua lihasta, mutta sitä minun on vaikeaa käsittää, etteivät jotkut ihmiset koskaan lihaa syödessään mieti eläimen kohtaloa.

Miten paljon mietit tofua syödessäsi niitä hyönteisiä, joiden raajoja nautiskelet mukavegaanina ruokana?

Vierailija
36/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin tätä juuri, kun meinasin ostaa kananmunia. Joidenkin mukaan solut kantavat muistoja, esim. sydäntransplantin saanut saattaa saada myös sydämen entisen omistajan muistot. Tämä tarkoittaa sitä, että se kinkku, pihvi ja kananmuna kantavat sen tuotantolehmän ja -kanan muistoja. Ja koska olet mitä syöt, muutut koko ajan enemmän sen kaltaiseksi

En ostanut kananmunia

Oikeastiko? No eipä ole  ihme, että on tullut hypeltyä iloisesti  6 kk ajan, silloin vietiin teuraaksi meidän Uppis, joka oli lievästi villi lehmä. Sen pakastettu liha aiheuttaa nyt hyvää oloa ja hassuttelumieltä.

Vierailija
37/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun näen lampaan, rupeaa tekemään mieli kebabia.

Vierailija
38/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulunut argumentin yritys. Nykyään on yleisessä tiedossa, että mm. nautojen saamaa kasvisravintoa tuottaessa tuo määrä moninkertaistuu.

Vierailija
39/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruokavalion takia tap etaan paljon enemmän eläinyksilöitä kuin naudanlihaa tuotettaessa. Oikeastiko arvotatte eläimiä niiden koon mukaan?

Ei pidä paikkansa. Meillä levitellään tällaisia juttuja, millä nostatetaan lihantuottajia. Haukutaan kasvissyöjät ja kasvien viljely, kun argumentit on vähän vähissä. Lihantuotantoa ei pysty puolustamaan MILLÄÄN. Se ei kestä mitään tarkastelua, miltään kantilta. 

Vierailija
40/140 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa. Meillä levitellään tällaisia juttuja, millä nostatetaan lihantuottajia. Haukutaan kasvissyöjät ja kasvien viljely, kun argumentit on vähän vähissä. Lihantuotantoa ei pysty puolustamaan MILLÄÄN. Se ei kestä mitään tarkastelua, miltään kantilta. 

Yksilöitä! Voi pitää paikkansa, kun kaikki lutikat ja pörriäiset lasketaan.