Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain avun terveyskeskuksesta,

Vierailija
23.07.2024 |

Onko muitakin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku lääkäri täällä kehumassa!

Läääkärit varmaan täällä ovatkin päivystämässä, hei haloo!

Vierailija
22/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän astinolen saanut TK:sta avun. Pelottaa, miten jatkossa, kun tuonne ei saa nykyään yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut terveyskeskuksesta asianmukaiset lähetteet erikoissairaanhoitoon, joten tk on ihan OK.

Vierailija
24/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli omalääkäri ja olin tyytyväinen hoitoon. Nyt on kuka vaan, jos lääkärille asti pääsee, mutta ei näistäkään valittamista. Etenkin nuoret lääkärit on fiksuja.

Vierailija
25/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidon jatkuvuutta hoetaan jatkuvasti. Ei toimi nykyään. Kyllä ennen toimi paremmin, kun TK-lääkärit olivat omalääkäreitä. Siis joskus 90-luvulla. Mutta silloin ainakin sain avun TK:sta aina tarvittaessa.

No riippuu, mikä se ongelma. Mulla on mahdollisuus olla 100% terve, jos hoidetaan, mutta jos ei hoideta, tulee 100% varmasti hoitoa vaativia sairauksia. Kyllä siitä tulee motivaatiota hoitoon, koska muuten tulee hoitokuluja vuosittain tai vaihtoehtoisesti ei laisinkaan hoitokuluja. Tää on kyllä yleensäkin se, miksi sairaudet kannattaisi hoitaa loppuun asti jos voi, nimittäin Raha. 

Vierailija
26/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat hoitajalle-> hoitaja kysyy lääkäriltä ->

lääkäri tarkentaa asiaa ja hoitaja kysyy lisää sinulta-> kerrot hoitajan kysymät asiat->

hoitaja kysyy taas lääkäriltä-> lääkäri tarkentaa taas asiaa ja hoitaja kysyy sinulta->

kerrot hoitajan kysymät asiat-> hoitaja kysyy lääkäriltä-> saat soittoajat lääkärille. Joka kysyy samat asiat. Asia ehkä lopulta selviää ja apua tulee. Eli olen yleensä saanut avun, mutta monen mutkan kautta.

Vierailija
27/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut terveyskeskuksesta asianmukaiset lähetteet erikoissairaanhoitoon, joten tk on ihan OK.

No kyllähän oikeasti sairaat saa. Joskus aikanaan, kun jonottelin päivystykseen 99% jonottajista aulassa oli jonkin pikkunuhan tai flunssan takia. Nykyään taitaa nistit olla siellä niiden huumetulehdusten ym. takia. Noiden takia pelkää, ettei saa hoitoa ajoissa. 

Vierailija
28/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitat hoitajalle-> hoitaja kysyy lääkäriltä ->

lääkäri tarkentaa asiaa ja hoitaja kysyy lisää sinulta-> kerrot hoitajan kysymät asiat->

hoitaja kysyy taas lääkäriltä-> lääkäri tarkentaa taas asiaa ja hoitaja kysyy sinulta->

kerrot hoitajan kysymät asiat-> hoitaja kysyy lääkäriltä-> saat soittoajat lääkärille. Joka kysyy samat asiat. Asia ehkä lopulta selviää ja apua tulee. Eli olen yleensä saanut avun, mutta monen mutkan kautta.

Ihan sama kokemus, ihme touhua. Jos saisi heti sen soittoajan lääkärille, vältyttäisiin noilta edestakaisin kyselyiltä.

Vierailija
29/29 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietäisi kun suomalainen ei saa Suomessa tulkkia tk-lääkärikäyntiin. Suomalaislääkäriä voisi teoriassa ymmärtää, jos hän kykenisi puhumaan potilaan kanssa. Hoitajat käyttävät 10-15 minuuttia oirekyselyyn, turhautuvat ja pyytävät kertomaan oireet omin sanoin. Luultavasti se oirekysely on edelleen se koronaoirekysely, ainakin joka kerran puidaan kuumeet ja muut. 

Jos pääsee tapaamaan lääkäriä, asia on todennäköisesti muuttunut hyvin oudoksi rikkinäinen puhelin-leikin takia. Jos lääkäri piipahtaa pariksi minuutiksi hoiyajan huoneessa, ei ikinä tiedä mitä sen jälkeen tapahtuu. Voi olla, ettei tapahdu mitään, tai ehkä määrätään verikokeet muutaman päivän päästä. Kun on odotellut tarpeeksi kauan, eikä hoitaja osaa yhtään sanoa mitä lääkäri tekee, ei jaksa odotella ja lähtee kotiin. Kotiovella puhelin piippaa viestiä reseptistä. Siinä vaisheessa enää jaksa lähteä ronttoamaan takaisin.

Ja mitä hyvää, no somalihoitajat ovat mukavia ja empaattisia, tuntuu ihan siltä, että kohtaa ihmisen. Se on hämmentävää tk:ssa. Varmasti siitä on apua, tulee paremmalle tuulelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi