HS: Bioeetikko Joona Räsänen: "Nykyaikaiset deittimarkkinat tuottavat liikaa häviäjiä miehissä, ja se luo pohjaa konservatiivisuudelle"
https://www.hs.fi/feature/art-2000010525230.html
Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta.
Samaan aikaan pienellä murto-osalla miehistä jotka ovat hyvännäköisiä, pitkiä ja atleettisia, on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.
Räsänen povaa, että radikalismin ja äärikonservatiivisuuden nousu jatkuu miesten keskuudessa, sekä miesten ja naisten poliittinen kartta on ideologioiltaan ja aatteiltaan päinvastainen. Sukupuolet eriytyvät yhä kauemmas toisisistaan.
Kommentit (738)
Vierailija kirjoitti:
yksilöb kokemus ja eikös se ollut ennen ihan hirveää sortoa naisia kohtaan ja nyt onkin tällaisia idyllisiä rakkaustarinoita. feministisen agendan mukaan ei suorastaanbsaa nostaan menneisyydestä onnistuneita esimerkkejä sillä kaikki oli silkkaa sortua ja naisrääkkiä nytkin ja hellan välissä. Kyllä se on yhteiskuntatasolla mennyt ihan nollasummapeliksi.
Miehet kyllä ovat voittaneet myös, olisihan se kamalaa jos naisia ei koulutettaisi eivätkä ymmärtäisi tieteestä, taiteesta, taloudesta juuri mitään. Tylsäksi kävisi parisuhde. Olisin varmaan mieluummin sinkku kuin sellaisen naisen kanssa joka ei olisi sivistystasoltaan samaa luokkaa kuin minä itse... Mistä sellaisen kanssa edes keskustelisi?
Feminismi on avartanut myös mieskuvaa ja jakanut vastuita tasaisemmin. Enää ei mieheltä odoteta koko perheen elättämistä ja "tosimiehenä" olemista vaan miehetkin pystyvät toteuttamaan itseään vapaammin ilman entisenlaisia paineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on miesten ja teidän on otettava siitä vastuu. Älkää taas vyöryttäkö teidän heikkoa psyykeänne naisten taakaksi ja ratkaistavaksi.
Otamme mielellämme vastuun. Äänioikeus pois naisilta.
Eli alistamalla naiset takaisin nyrkin ja hellan väliin, miehet saavat ansaitsemaansa huomiota? Ihan samalla tavalla Josef Fritzl sai huomiota kellariin telkeämiltään naisilta, jotka eivät paremmasta tienneet. Mahtoi olla libidoa kohottava tunne, vaikka kuulostaakin enemmän raiskausfantasialta, mitä se tietysti olikin. Tätäkö haluat?
Vaikka niinkin koska tämä on tehty nollasummapeliksi. Mikä on naisten hyöty on heti pois sitten miehiltä ja päinvastoin. Sitten tietysti kun pitää valita, niin ollaan sitten ennemmin vallassa kuin tällä tavoin paitsiossa.
Jos parisuhde on nollasummapeliä, on se huono parisuhde. Itse ainakin koen, että omassa parisuhteessani molemmat hyötyvät. Olisihan se ääliömäistä muuten suhteessa olla, vaikka itse olisi se hyötyjä, koska ainakaan minua ei kenenkään alistaminen innosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse aiemmin lihava ja aika ruma nainen, näkymätön miehille. Ei olisi tullut mieleenkään, että kenelläkään olisi velvollisuutta ihastua minuun ja olla minun kanssani.
Vastuu oli ja on minun. Muutuin, koska halusin olla tyytyväinen itseeni.
Ja voitte arvata mitä tapahtui huomiossa. Seuraa on kyllä riittänyt.
Noin helppoa se on naisella! Teet normaaleja asioita ja saat HETI miehen. Elikä normaali asia on olla syömättä liikaa ja olla olemasta lihava. Itse miehenä olen käynyt yli 12 vuotta töissä putkeen ja yli 15 vuotta salilla ja yhtään seurustelua ei ole ollut, vain yhtä yötä. Eri juttu miehillä! Ja naisella noin helppoa, kuten itsekin totesit. Mies jos olisit, niin söisit SSRI-lääkkeitä, olisit masentunut ja sinkku yhä. Minäpä en, mutta miehenä tiedän, että joudun olemaan kaikilla ta
"Sun mielestä vain nainen saa miehen? Kyllä siinä on kyllä laskettava 1+1, eli nainen + mies= parisuhde. Jos siis heteroista puhutaan. Jotenkin vain unohdat, että aina kun nainen saa miehen, niin se mies saa myös naisen. "
Taas tämä ilmiselvä valhe, että "normaalisti mies saa naisen, jotta pääsisin dehumanisoimaan naisetonta miestä". Minulla on tuttuja, joista ne "naisten miehet" ovat olleet suhteessa todella monen naisen kanssa ja aika moni näista miehistä tekee ensin lapsen naisen kanssa, eroaa, sitten parisuhteeseen toisen naisen kanssa ja tekee lapsen toisen naisen kanssa. Se mitä olen nähnyt, on se, että yksi "valittu" mies tekee lapsen kahden naisen kanssa ja sitten moni mies ei teekään yhtään kenenkään kanssa! Tämän lisäksi miehiä on naisia enemmän 5% aina 55-vuotiaaksi asti, joten miehiä jää väkisinkin yksin! On myös tutkittu, että Tinderissä 80 % naisista haluaa 20 % miehistä, joten tämä hypergamia on tutkittu ja selvä asia ja se käy hyvin ilmi tosiaan myös tosielämässä. Sinulla tuskin sellaista edes on kun oletat, että parisuhteet menevät 1:1 ja että olisi "normaalia" miehelle saada nainen. No eipä ole. N. 1/4-1/3 miehistä on enemmän tai vähemmän naisettomia ja monella noista ei mitkään self improvement -setit siihen auta. Naiset taas monet ovat "reservissä" ties kuinka pitkään ja vasta kun törmäävät väh. 6/10 mieheen, menevät parisuhteeseen. Yleensä kyllä 6/10 miehen kanssa naiset eroavat. Sit jos on 8-10/10 mies, niin sellaisen kanssa nainen on tyytyväinen. Minulla on yksi ehkä 8-9 tasoinen mieskaveri, joka sai naisia ihan v...tusti, mutta sitten kun löysi oikean, niin teki lapsen ja sen jälkeen onkin elänyt ihan kunnollista perhe-elämää. Ja tosiaan paljon löytyy kavereita joilla on ollut vain satunnaisia yhden yön juttuja, harvemmin, kuten itsellänikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tylsä nainen, en ruma enkä lihava, vaan tavallinen, huolehdin hygieniasta ja pukeudun siististi. En ole löytänyt parisuhdetta ja olen 30v neitsyt. Deittiapeissa tavatut tavalliset miehet ghostaavat minut noin 1-4 tapaamisen jälkeen. Ei ole naisillakaan helppoa :)
Tämä johtuu vain siitä, että valkkaat vain 20 % parhaimmistoa miehistä noissa appeissä. Jos valkkaisit itsesi tasoisia miehiä, niin olisit jo seurustelemassa ja onnellisessa suhteessa. Naiset ovat sekaisin!
Ehkä hän ei halua seurustella jonkun alempitasoisen kanssa vaan on mieluummin sinkku? Hänellä on kaikki oikeus niin valita, eikä mitään velvollisuutta tyytyä keneenkään.
Olisin myös mieluummin sinkku kuin sellaisen kanssa joka ei minua kaikin puolin viehätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tylsä nainen, en ruma enkä lihava, vaan tavallinen, huolehdin hygieniasta ja pukeudun siististi. En ole löytänyt parisuhdetta ja olen 30v neitsyt. Deittiapeissa tavatut tavalliset miehet ghostaavat minut noin 1-4 tapaamisen jälkeen. Ei ole naisillakaan helppoa :)
Tämä johtuu vain siitä, että valkkaat vain 20 % parhaimmistoa miehistä noissa appeissä. Jos valkkaisit itsesi tasoisia miehiä, niin olisit jo seurustelemassa ja onnellisessa suhteessa. Naiset ovat sekaisin!
Se parisuhde ei suurimmalle osalle naisista ole mikään itseisarvo jota on tavoiteltava hinnalla millä hyvänsä, vaan naiset haluavat hyvän kumppanin. Huonoa ei ole kenenkään pakko kelpuuttaa.
Ei parisuhteeseen kannata lähteä jollei löydä sellaista kumppania jonka kanssa oikeasti haluaa olla. Naiselle kun se seksi ei ole sellainen juttu jonka vuoksi kompromisseja kannattaisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuloverotus poistettaisiin, naiset olisivat riippuvaisempia miehistä ja muodostuisi enemmän pareja. Nythän naiset nappaavat tulonsiirtoja niin paljon, ettei miestä tarvita
Syrjäytyneistä enemmistö on miehiä, mitäs heille tehdään? Kuolkoon nälkään?
Suurin osa naisista käy töissä, ilman tuloveroa he ei tarvitsisi miestä senkään vertaa kuin nyt.
Naiset saavat enemmän tulonsiirtoja kuin miehet. Miehillä on myös pääasiallisesti paremmat palkat. Mielestäni tämä johtuu siitä, että he ovat kunnianhimoisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse aiemmin lihava ja aika ruma nainen, näkymätön miehille. Ei olisi tullut mieleenkään, että kenelläkään olisi velvollisuutta ihastua minuun ja olla minun kanssani.
Noin helppoa se on naisella! Teet normaaleja asioita ja saat HETI miehen. Elikä normaali asia on olla syömättä liikaa ja olla olemasta lihava. Itse miehenä olen käynyt yli 12 vuotta töissä putkeen ja yli 15 vuotta salilla ja yhtään seurustelua ei ole ollut, vain yhtä yötä. Eri juttu miehillä! Ja naisella noin helppoa, kuten itsekin totesit. Mies jos olisit, niin söisit SSRI-lääkkeitä, olisit masentunut ja sinkku yhä. Minäpä en, mutt
Plaaplaaplaa. Nuo on jo niin moneen kertaan täällä spämmättyjä juttuja. Mutta elä sä vaan tuota katkeraa myrkkyelämää, et sä muuhun pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa harvoin noin vanhoja neitsyitä on. 80% miehistä menettää neitsyytensä alle 21-vuotiaana.
Arveletko siis, että, jos kaikille miehille olisi tarjolla kevyitä suhteita ja seksiä, niin he olisivat liberaaleja?
Ei se lukema taida ihan noin korkea olla missään länsimaissa...
Missään kädellislajissa kaikki uroot eivät saa aina halutessaan seksiä. Sitä saa pari lauman isointa ja symmetrisintä apinaa liki kaikilta lauman naarailta ja ne muut saavat rippeitä tai ei mitään, ja hoitavat ravinnon hankintaa tai muita työtehtäviä kuten vartiointia.
Ihminen on luonnontilassa haaremikäyttäytymiseen taipuva laji siinä missä muutkin apinalajit. Ilman avioliiton tai parisuhteen sosiaalista konseptia muutamat miehet saavat sadoilta yhteisön n
Tasa-arvo toimii myös huonosti muiden kädellislajien keskuudessa. Eli vahvin ottaa vaikka väkisin ja turha vinkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin helppoa se on naisella! Teet normaaleja asioita ja saat HETI miehen. Elikä normaali asia on olla syömättä liikaa ja olla olemasta lihava. Itse miehenä olen käynyt yli 12 vuotta töissä putkeen ja yli 15 vuotta salilla ja yhtään seurustelua ei ole ollut, vain yhtä yötä. Eri juttu miehillä! Ja naisella noin helppoa, kuten itsekin totesit. Mies jos olisit, niin söisit SSRI-lääkkeitä, olisit masentunut ja sinkku yhä. Minäpä en, mutta miehenä tiedän, että joudun olemaan kaikilla ta
"Ihan yhtä helppoa se on miehelle: riittää, kun tekee aivan normaaleja asioita. Eikä siihen edes vaadita normaalipainoa tai salilla käymistä. Moni lihava ja salilla käymätön mies ja nainen on parisuhteessa. Jos ajattelet, että "olen käynyt 15 vuotta salilla" pitäisi olla jokin meriitti parisuhdemielessä, niin todennäköisesti keskityt aivan vääriin asioihin."
Täysin todellisuudesta irtaantuneen kommentti. Mutta toisaalta, se on ihan sama mitä teille vam...aisille sanoo, te aina liikutatte maalitolppia kun joku ensin täyttääkin ne vaatimukset joita pitäisi täyttää. Esim. tuo yksi nainen sanoi olleensa lihava ja ruma ja sitten kun muutti itsensä, sai heti miehen. Kummallisesti mies kun tekee samaa eikä saa, niin selittelyt alkaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Jos tuloverotus poistettaisiin, naiset olisivat riippuvaisempia miehistä ja muodostuisi enemmän pareja. Nythän naiset nappaavat tulonsiirtoja niin paljon, ettei miestä tarvita
Normaali parisuhde ja riippuvuussuhde ovat eri asioita. Itse en viihtyisi riippuvuussuhteessa, vaikka miehenä minun ilmeisesti pitäisi tykätä siitä, kun vaimo tekee kaiken rahan takia?
Aika alhaalle olet vajonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin helppoa se on naisella! Teet normaaleja asioita ja saat HETI miehen. Elikä normaali asia on olla syömättä liikaa ja olla olemasta lihava. Itse miehenä olen käynyt yli 12 vuotta töissä putkeen ja yli 15 vuotta salilla ja yhtään seurustelua ei ole ollut, vain yhtä yötä. Eri juttu miehillä! Ja naisella noin helppoa, kuten itsekin totesit. Mies jos olisit, niin söisit SSRI-lääkkeitä, olisit masentunut ja sinkku yhä. Minäpä en, mutta miehenä tiedän, että joudun olemaan kaikilla tavoin vahvempi ja parempi saadakseni edes jokseenkin
Sikälikin on epäreilu maailma, että naiset yleensä haluaa emotionaalis-sosiaalisesti normaalin miehen ja monilla ikisinkulla sellaiseksi on käytännössä mahdotonta kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin helppoa se on naisella! Teet normaaleja asioita ja saat HETI miehen. Elikä normaali asia on olla syömättä liikaa ja olla olemasta lihava. Itse miehenä olen käynyt yli 12 vuotta töissä putkeen ja yli 15 vuotta salilla ja yhtään seurustelua ei ole ollut, vain yhtä yötä. Eri juttu miehillä! Ja naisella noin helppoa, kuten itsekin totesit. Mies jos olisit, niin söisit SSRI-lääkkeitä, olisit masentunut ja sinkku yhä. Minäpä en, mutt
Oliskohan siitä laihtumisesta johtunut se, että on iloisempi, itsevarmempi ja muutenkin positiivisempi elämänasenne? Eli ei se pelkkä laihtuminen auta, kyllä siinä ihmisessä tapahtuu silloin paljon muutakin pään sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se luo pohjaa ihan puhtaalle vihalle ja katkeruudelle naisia kohtaan.
Tässä miehet ja naiset eroaa toisistaan. Me rumat naiset ei myöskään saada miehiltä muuta palautetta kuin joskus haukkuja, mutta emme luule että meillä olisi joku oikeus saada silti parisuhde. Ymmärrämme että ihmiset ei yleensä kiinnostu mielestään rumista/tylsistä/köyhistä jne ihmisistä parisuhdemielessä.
Silti Tinderiin täytyy kuitenkin mennä blurrattuna?
No, en ole itse ainakaan Tinderissä tai muuallakaan. Olen hyväksynyt kohtaloni.
Itse en ole ikinä Tinderiä ladannut koska olen löytänyt seuraa tosielämästä.
Se on kylläkin niin, että incelien konservatiivisuus ja sen taustalla oleva sopeutumishaluttomuus johtaa syrjäytymiseen, ei toisin päin. Pelkuri käyttää netissä sen ajan, jonka voisi käyttää ihmisten seurassa.
Ja luulee bottiprofiileja naisiksi. Tinder on luuserivarasto, joka tahkoaa rahaa korealaiselle miljardöörille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista käy töissä, ilman tuloveroa he ei tarvitsisi miestä senkään vertaa kuin nyt.
Naiset saavat enemmän tulonsiirtoja kuin miehet. Miehillä on myös pääasiallisesti paremmat palkat. Mielestäni tämä johtuu siitä, että he ovat kunnianhimoisempia.
Heidän on pakko olla, naiset odottavat maalissa ja panevat voittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se taitaa valitettavasti mennä. Yksi naikkonen jätti minut, kun en ollut menestynyt. Menestyin sitten myöhemmin ja ollessani hoikka ja hyvätuloinen naisia pyöri ympärillä todella paljon
Vierailija kirjoitti:
Itselleni se osaaminen ja jossain asiassa erityisen hyvä osaaminen on todella tärkeä juttu. Minun pitää
pystyä olemaan miehestäni ylpeä ja ihailemaan häntä. Mieheni samoin ihailee minua muissa asioissa ja on ylpeä minusta.
En voisi kuvitellakaan olevani yhdessä ihmisen kanssa joka ei olisi hyvä oikein missään.
Sama juttu, en usko että rakkaus edes on mahdollista jollei jotain asiaa ihmisessä ihaile... Minä ihailen miehessäni monia asioita, esim upeaa maailmankuvaa jossa näkee kaikissa ihmisissä ja tilanteissa jotain hyvää, on maailman huippuja työssään ja kohtalaisen kätevä käsistään. Heikkouksiakin on, esim sosiaalisissa tilanteissa tuntee olonsa vaikeaksi, varsinkin uusien ihmisten seurassa, lisäksi on keittiössä aika tumpelo. 😊
Vahvuudeksi sanoisin myös sen, että kykenee myöntämään jos jossain asiassa minä olen parempi ja antaa minun sitten siinä ottaa ohjat käteen.
Pienet heikkoudet ovat ennemminkin hellyyttäviä kun ihmisessä on tarpeeksi asioita joita ihailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat. Palkkaero johtuu siitä, että miehet eivät synnytä. Se ja yhtään vähimmäismäärää pitempi vanhempainloma pudottaa naiset palkkakuoppaan, josta ei nousta.
Jos miehellä on kunnianhimoa, hänellä on kyllä perhekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin se taitaa valitettavasti mennä. Yksi naikkonen jätti minut,
Ei naisille tarvitse mennä rahoillaan leveilemään. Karsii rahasta kiinnostuneet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se luo pohjaa ihan puhtaalle vihalle ja katkeruudelle naisia kohtaan.
Tässä miehet ja naiset eroaa toisistaan. Me rumat naiset ei myöskään saada miehiltä muuta palautetta kuin joskus haukkuja, mutta emme luule että meillä olisi joku oikeus saada silti parisuhde. Ymmärrämme että ihmiset ei yleensä kiinnostu mielestään rumista/tylsistä/köyhistä jne ihmisistä parisuhdemielessä.
Voi kun tietäisit kuinka moni nainen netissä itkee ja valittaa kun on vielä sinkku eli olettaa että hänellä on oikeus saada parisuhde. Nämä naiset eivät yleensä ole niinkään rumia vaan tuntevat olevansa oikeutetut siihen täydelliseen mieheen.