Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Bioeetikko Joona Räsänen: "Nykyaikaiset deittimarkkinat tuottavat liikaa häviäjiä miehissä, ja se luo pohjaa konservatiivisuudelle"

Vierailija
23.07.2024 |

https://www.hs.fi/feature/art-2000010525230.html

Yhä useampi mies on jopa neitsyt päälle kolmekymppisenä eikä saa yrityksestä huolimatta mitään vastakaikua naisilta.

Samaan aikaan pienellä murto-osalla miehistä jotka ovat hyvännäköisiä, pitkiä ja atleettisia, on takana jopa satoja naisia ja heillä voi olla samaan aikaan 5-10 "situationship"- seksisuhdetta eri naisten kanssa.

Räsänen povaa, että radikalismin ja äärikonservatiivisuuden nousu jatkuu miesten keskuudessa, sekä miesten ja naisten poliittinen kartta on ideologioiltaan ja aatteiltaan päinvastainen. Sukupuolet eriytyvät yhä kauemmas toisisistaan.

Kommentit (738)

Vierailija
381/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko keskittyä yrittämään niitä mallin näköisiä 18-29v naisia eikä samaa tasoa? Ja vielä itseä hoikempia tai salimimmejä kuvia valikoiden. Jos avartaa maailmankuvaa ja laittaa tykkäyksen myös sinkkuäidille, ylipainoiselle, saman ikäiselle tai vanhemmalle naiselle, tai ulkomaalaisille niin voisi jopa löytyäkin joku! Mutta tuota eivät yritä koska mukava valittaa ettei huolita, kun eivät itse huoli samaa tasoa olevia, eivät edes ota yhteyttä. 

Vierailija
382/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko keskittyä yrittämään niitä mallin näköisiä 18-29v naisia eikä samaa tasoa? Ja vielä itseä hoikempia tai salimimmejä kuvia valikoiden. Jos avartaa maailmankuvaa ja laittaa tykkäyksen myös sinkkuäidille, ylipainoiselle, saman ikäiselle tai vanhemmalle naiselle, tai ulkomaalaisille niin voisi jopa löytyäkin joku! Mutta tuota eivät yritä koska mukava valittaa ettei huolita, kun eivät itse huoli samaa tasoa olevia, eivät edes ota yhteyttä. 

Olet aivan pihalla. Tinderissä jos keskitason mies vetelee kaikki sadat rumiluksista ja mummoista lähtien, niin matchejä tulee 0-1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien kokemusteni mukaan vanhemmat naiset ovat krantumpia. 5v nuorempi nainen vielä hyväksyy sen, että olen kokematon, mutta 5v vanhemman kanssa peli on ohi.

Vierailija
384/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on maailmassa liikaa ja kehittyneissä maissa elintaso on niin posketon, että maailma ei kestä tällaista menoa. On mahtavaa, että liikakansoitusongelmaa luonnon punakynä korjaa siten, että ihmiset voivat elää vapaasti, mutta uudesta sukupolvesta tulee selkeästi edeltäviä pienempi eikä niin että nyt elävistä huomattava osa kuolisi nälänhätään, sotiin tai sairauksiin.

Vierailija
385/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no voi siihen olla ihan muitaki syitä ettei halua Suomesta Malmön kaltasta sotatanteretta

Samat tyypithän täällä uhkailee sodalla jos pimppaa ei ala herumaan. 😀

Vierailija
386/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta onkin jo esittänyt tutuksi tulleet kliseensä moneen kertaan tässä ketjussa. Mutta onko tutkija-Joona pätevä arvioimaan nuorten miesten pariutumisvaikeuksia? Useinhan lausunnonantajan pätevyyttä kyseenalaistetaan ja tätä nykyä hallituskin epäilee tutkijoita ja asiantuntijoita.

Onko Joona pätevä ja luotettava?

Vierailija
387/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen muuhun spekuloitiin en ota kantaa mutta totta se ainakin on että sukupuolet tulevat eritymään toisistaan ja suhteita syntyy vähemmän jos miehet alkaa oikein joukolla muuttua tosi konservatiivisiksi. En itse ainakaan kaipaa elämääni missään muodossa henkilöitä jotka näkee minut heitä vähempänä siksi että olen nainen. Pysyn kaukana.

Vierailija
388/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on puunanneet itseään vuosisadat ja nykyään työntävät ihonsa alle mittavan määrän silikonia ollakseen kauniita, leikkelevat naamaansa ja alapäätänsä, luultavasti miellyttääkseen ainakin osin miehiä ja ollakseen kilpailukykyisiä.

Useat miehet eivät sen sijaan viitsi edes pesulla käydä ja silti pitäisi nainen vaan alleen saada. 

Naiset kilpailevat 'parhaista' miehistä. Eivät omantasoisistaan miehistä, joita he saavat sormia napsauttamalla. 

Vierailija
389/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli entiset deittimarkkinat tuotti enemmän häviäjiä naisissa mutta se ei ollut ongelma eikä mikään vaan siihen malliin pitäisi palata? 

Vierailija
390/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiähän syntyy enemmän, joten osa miehistä.väistämättä jää ilman parisuhdetta. Se ei ole naisten vika. Tuo epäsuhta korjaantuu vasta vanhuudessa.

Ei jää, kun useampi voi käyttää samaa muijaa.

Ja sitten lukee jotain tällaista ja muistan taas miksi minulla ei ole mitään tarvetta tutustua yhteenkään entuudestaan tuntemattomaan mieheen.

Vierailija
391/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä hän on oikeassa, että deittiapit ovat alakerrasta. 

Onhan se kauheaa, kun naisilla on valinnanvaraa ja kaiken maailman mörköjen ja ääliöiden ihmisoikeus p*llun saamiseen ei toteudu.

Vierailija
392/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se luonto ja evoluutio vaan toimii. Olisi toki kivaa, jos tässä voitaisiin olla tasa-arvoisempia, mutta parhaiten sopeutuvat yksilöt menestyy ja lisääntyy, heikoimmat karsitaan pois.

Miksi kuitenkin heikot ja rumat naiset lisääntyvät? Eikös olisi reilua, jos vain parhaimmat 20 % naisista ja miehistä lisääntyisivät?

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Hämmästyttävän vastenmieliset, rumat, köyhät, muotopuolet, sairaat ja mielenvikaiset ovat jotenkin onnistuneet lisääntymään. Maailma olisi parempi paikka, jos vain top 20% (terveys, äly, ulkonäkö, varakkuus) tekisivät jälkeläisiä.

On aivan oikein, että heikoimmat miehet (sosioekonomiselta asemaltaan, ulkonäöltään, älykkyydeltään jne) eivät saa kumppania. 

Vierailija
393/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksistä on tehty ihmisoikeus. Ihan jokaisen pitää saada. Tavallaan se on terve ominaisuus mutta hallittavissa. Konservatiivisina aikoina jos kumppania ei saatu niin ei, ja se siitä. Se ei alentanut kenenkään asemaa eikä muuta arvoa.  Naisten seksivapauden myötä miehille tuli tietenkin kilpailu kaadoista,  ja porukka jakautui "toppeihin" ja "inceleihin".  Ei siihen kisaan naisten tarvitse sekaantua eikä sanoa mitään. Se on niinkuin muukin miesten välinen kilpailu. 

Sä annat naisille ihan liian vähän kunniaa nykytilanteesta. Sehän on nimenomaan naiset, jotka on päättäneet, että se on hieno asia kymmenen muun naisen kanssa nussia samaa miestä. Hupaisasti vaan tässä mallissa niin suurimmat voittajat kuin häviäjätkin ovat miehiä. 

Ei deittailu ole sellaista kuin se on siksi, että

Ei. Suurin voittajaryhmä on se mies eliitti, joka saa parhaat palat ilman vastuita ja velvoitteita, eikä tarvitse keksiä  välttämättömyydestä hyveeksi voimaantumisia. Vastapainoksi suurin häviäjä ryhmä on suurin osa miehistä

Vierailija
394/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta saavat seksiä ja parisuhteen kuvankauniin AI-robotin kanssa, ehkäpä jopa veronmaksajien tuella. Persujen kannattajissahan on paljon näitä parisuhteeseen kelpaamattomia ahdasmielisiä konservatiivimiehiä, joten persut varmaan ajavat heidän puoliaan tässäkin. Jos naisia ei saa, niin seksirobottia sitten. Ongelma ratkaistu.

Tekoälykumppanit tekevät kieltämättä jo kovaa nousua maailmalla. Lähitulevaisuudessa valtaosa miehistä on suhteessa tietokoneohjelman kanssa ja naiset ovat osana pienen miesjoukon haaremia. Kaikki ovat onnellisia?

Haaremi voisi sopia ainakin minulle. Liian raskasta vastata miehen tarpeista yksin. Tosin, miksei naisetkin voi ottaa AI-kumppanin? 

Tietämättäsi olet jo osa isoa haaremia

Vierailija
395/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se luo pohjaa ihan puhtaalle vihalle ja katkeruudelle naisia kohtaan.

Jahas. Oletko jo keksinyt, mistä moinen oikeutuksen tunne on peräisin? Minulle kuuluu nainen ja naisten huomiota, muuten olen vihainen ja katkera naisille? Ja miehet ovat se loogisempi sukupuoli muka?

Usein se arempi mies karkoitetaan aika törkein sanankääntein, joista ihan normaali tietysti pitemmän päälle katkeroituu. Ja sitten naiset joukolla katkeraa inceliä haukkumaan! Eli lyövät lyötyä kuin vierasta sikaa - ja naisetko jotenkin empaattisia?

Koska myös se arempi mies yrittää niitä samoja naisia kuin melkein kaikki muutkin miehet. Nämä naiset taas ovat niin tympäätyneitä ympärillä pyöriviin, että yri

Itse opin tämän nopeasti. Ihmettelen jos joku jaksaa kestää  niitä ilkeyksiä ja  nöyryytyksiä mitä naisilta saa. Naisviha on ollut ihan looginen seuraus tästä kohtelusta. 

Vierailija
396/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksistä on tehty ihmisoikeus. Ihan jokaisen pitää saada. Tavallaan se on terve ominaisuus mutta hallittavissa. Konservatiivisina aikoina jos kumppania ei saatu niin ei, ja se siitä. Se ei alentanut kenenkään asemaa eikä muuta arvoa.  Naisten seksivapauden myötä miehille tuli tietenkin kilpailu kaadoista,  ja porukka jakautui "toppeihin" ja "inceleihin".  Ei siihen kisaan naisten tarvitse sekaantua eikä sanoa mitään. Se on niinkuin muukin miesten välinen kilpailu. 

Sä annat naisille ihan liian vähän kunniaa nykytilanteesta. Sehän on nimenomaan naiset, jotka on päättäneet, että se on hieno asia kymmenen muun naisen kanssa nussia samaa miestä. Hupaisasti vaan tässä mallissa niin suurimmat voittajat kuin häviäjätkin ovat miehiä. 

Ei deittailu ole sellaista kuin se on siksi, että

Ei parisuhteesta ollutkaan puhe. sebon vain monellw välttämätön paha.

Vierailija
397/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiähän syntyy enemmän, joten osa miehistä.väistämättä jää ilman parisuhdetta. Se ei ole naisten vika. Tuo epäsuhta korjaantuu vasta vanhuudessa.

Ei jää, kun useampi voi käyttää samaa muijaa.

Ja sitten lukee jotain tällaista ja muistan taas miksi minulla ei ole mitään tarvetta tutustua yhteenkään entuudestaan tuntemattomaan mieheen.

Täysin samat ajatukset.

Vierailija
398/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo nelikymppinen mutta työn, harrastuksen ja perheen myötä paljon tekemisissä nuorten naisten kanssa ja mulla on jopa useita itseäni 10-20 vuotta nuorempia ystäviä.

Viime vuosina olen tajunnut mikä oman nuoren itseni erottaa heistä. Me oltiin nuorina romantikkoja (itse vieläkin) ja uskottiin rakkauteen, käsittääkseni se oli iso arvo myös miehille.

Nykyään nuoret naiset eivät tunnu uskovan siihen ja olen tullut siihen tulokseen että syy on netti, ei ehkä niinkään deittiäpit kuin tämän kaltaiset palstat ja kommenttiosiot. Naiset ovat luoneet mielikuvan miehistä tällaisten palstojen perusteella eivätkä edes halua tutustua miehiin syvemmin. Heille tuntuu olevan itsestään selvää että miehet ovat täysin pinnallisia ja kykenemättömiä rakastamaan naista. Tiedän naisia jotka kokevat ikäkriisiä jo parikymppisenä, osa on ratkaissut asian luovuttamalla. He sanovat, että on helpompaa olla sinkku kuin ahdistua miehen kanssa joka vaatii ikuista nuoruutta ja vahtii ulkonäköä. 

Olen yleensä sanonut, että nää miesten puheet on trollausta, mutta rehellisesti sanottuna en ole enää itse siitä varma, onko kaikki. Ja missä ovat ne romanttisten miesten puheet? Kyllä itsellekin tulee se olo, ettei heitä enää ole. Itselleni kerkesin sellaisen onneksi napata, mutta nuoria naisia ja nykyistä pariutumistilannetta ei käy kateeksi. Onneksi mun nuoruudessa mielikuva miehistä muodostui elävän elämän kohtaamisten kautta, tällaisia julmia ja esineellistäviä mielipiteitä ei kuullut missään koska ei kukaan niitä kehdannut ääneen sanoa. Voisi olla että itsekin valitsisin sinkkuuden nykypäivänä jos olisin kasvanut tällaisia miesten mielipiteitä lukien.

Vierailija
399/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt ihan varmaa, että nämä ilman jääneet miehet / pojat ovat kokeilleet myös niitä vähän vanhempia tai vähän rumempia?

No kuin moni sanotaan +45v nainen haluaa esim. 30v kokemattoman miehen? Lukuunottamatta niitä vähiä puumia ja muita munahaukkoja mitä on.

Vierailija
400/738 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se luo pohjaa ihan puhtaalle vihalle ja katkeruudelle naisia kohtaan.

Tää on todella outoa, että mies alkaa vihaamaan naisia jos ei naista saa, mutta nainen ei ala vihaamaan miehiä, vaikka ei parisuhdetta saisikaan. Ja ilmeisesti jokunen mies olisi ihan tyytyväinen sellaiseenkin suhteeseen naisen kanssa, että tietäisi naisen olevan suhteessa vasten tahtoaan. Näitä liittojahan jossain päin maailmaa on.

Miksi mies katkeroituu, jos ei saa naista, mutta nainen ei, vaikka ei miestä saisikaan?

Lisäksi yksin elävä nainen elää pitkän ja hyvän elämän, mutta yksinäinen mies lyhyemmän ja onnettoman?

Tämä siis yleistys, eikä aina tietenkään mene noin.

Miehet haluavat ilmaissiivoojan ja kokin. 

Naisena en menisi enää parisuhteeseen, jos tulisi ero. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan