Miksi digitaalinen deittailukulttuuri ei tee naisista konservatiivisia?
Arvellaan että nuorten miesten konservatiivisuus olisi kasvussa uuden deittailukulttuurin takia. Nuoret naiset etsivät pitkää parisuhdetta yhtä lailla, joten miksi sama deittailukulttuuri ei muuta naisten poliittisia näkemyksiä?
Itse huomasin nuorena naisena ettei Tinder toimi ja lakkasin vain käyttämästä sitä, koska kumppanin voi löytää muutenkin.
Kommentit (298)
"Mieheni on hyvin liberaali. Tekee työtä päihde- ja mielenterveysongelmien alalla, kuten teen itsekin. Tällaisiakin kultakimpaleita meille liberaalinaisille onneksi löytyy. Hänellä on suuri sydän."
Totta kai teidän taloudessa tuota porukkaa sympataan, koska te elätte noiden ihmisten olemassa ololla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat keksii aina omiaan. Ei mitään muuta. On päätelty lopputulos etukäteen joten sitten sille pitää keksiä perustelu ettå minkä takia näin on.
Eihän tuo ole toimittajan keksintö, vaan filosofi, tutkija Joona Räsäsen väite: "Räsänen arvelee, että nuorten miesten nykyinen konservatiivisuus johtuu osittain siitä, että deittailun uusi muoto on luonut niin paljon häviäjiä."
Miehen muuttuminen konservatiivisemmaksi kuitenkin vain pahentaa hänen osaansa häviäjänä, joten tuossa mies siis sahaa vain omaa oksaansa.
"Tai sitten se olet sinä joka ei seuraa tarpeeksi tarkkaan ja äänestät mielikuvillasi 😉"
Vahvasti epäilen. Minulle politiikassa tulee vähän vähemmän yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
"Mieheni on hyvin liberaali. Tekee työtä päihde- ja mielenterveysongelmien alalla, kuten teen itsekin. Tällaisiakin kultakimpaleita meille liberaalinaisille onneksi löytyy. Hänellä on suuri sydän."
Totta kai teidän taloudessa tuota porukkaa sympataan, koska te elätte noiden ihmisten olemassa ololla.
Symppaisin muutenkin. Siksi varmaan alalle hakeuduin.
Itse olen aina ollut oikeistoliberaali mikä on ehkä aika erikoista sote-alalla. Mutta kyllä meitä löytyy.
Mikään deittailululttuuri ei ole kylläkään arvojasi muovannut. Vaan ihan muut asiat kuten elämänkokemus ja opiskelu.
On aika hullua, jos joku perustaa elämänfilosofiansa jollekin deittiapille. Kannattaa ehkä tutustua oikeaan elämään? Nuoret nyt tietysti roikkuu vaan siellä netissä ja jutut sen mukaan. Luullaan paljon, tiedetään vähän.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytymätön mies on naisen suurin uhka mutta tyytyväinen mies onkin se joka pitää ne naiset turvassa.
Jos naisten käytös synnyttää kasvavan tyytymättömien miesten joukon, niin naiset ovat itsetuhoisia.
Mä voin ostaa suojelupalvelut tarvittaessa rahalla, ei mun tarvitse toosaani sen vastineeksi antaa.
Kuka sinua suojelee? Jos yksikään mies ei olisi tyytyväinen yhteiskunnan touhuun?
Ei kukaan.
Ei sen tarvitse mies olla. Miksi tarvitsisi?
Niin sitä sopii miettiä. Miksei naiset ole historia
Huvittavaa.
Muutahan jonnekin paikkaan, jossa sinua ei suojella miesten toimesta ja tule sitten kertomaan sama uudestaan. Lähi-idässä on semmoisia alueita, joissa ainoa puolittainen suoja on uskonto ja sen harjoittaminen. Joka sekään ei sinun tämän hetkistä asemaa suojele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä lemppaan miehen, joka puhuu halveksivasti seksuaali- ja sukupuolivähemmistǒistä, muualta maahan tulleista ja päihderiippuvuuksiin sairastuneista. Ei sovi mun arvomaailmaan."
Voi olla että parisuhde ja ystäväpiirisi jää aika pieneksi, jos odotat ihmisten suhtautuvan positiivisesti öliseviin, kiinnikäyviin nisteihin.
Mutta jokainen saa asettaa sellaiset kriteerit kuin haluaa. Tuo sinun rajauksesi ei todennäköisesti vastaa tilastollista otosta.
Olen parisuhteessa ja ystäväpiirini on ihan laaja. Ole huoleti.
Sitten et noudata esittämääsi rajausta. Anonyymillä palstalla valehtelu ei ole laissa kielletty.
Mieheni on hyvin liberaali. Tekee työtä päihde- ja mielenterveysongelmien alalla, kuten teen itsekin
Tässäkin sä vaadit miehen sitoutumista omaan ideologiaasi, eli kiellät ajattelemasta omilla aivoillaan ja sepustuksesi on vale, luotuna hajottamaan miesten rivejä pitäessään koko kansalle tärkeistä arvoista kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä lemppaan miehen, joka puhuu halveksivasti seksuaali- ja sukupuolivähemmistǒistä, muualta maahan tulleista ja päihderiippuvuuksiin sairastuneista. Ei sovi mun arvomaailmaan."
Voi olla että parisuhde ja ystäväpiirisi jää aika pieneksi, jos odotat ihmisten suhtautuvan positiivisesti öliseviin, kiinnikäyviin nisteihin.
Mutta jokainen saa asettaa sellaiset kriteerit kuin haluaa. Tuo sinun rajauksesi ei todennäköisesti vastaa tilastollista otosta.
Sitten et noudata esittämääsi rajausta. Anonyymillä palstalla valehtelu ei ole laissa kielletty.
Mieheni on hyvin liberaali. Tekee työtä päihde-
En kyllä ole pakottanut ketään mihinkään 😂. Valitsin itselleni sopivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on hyvin liberaali. Tekee työtä päihde-
Saanko tiedustella, kuinka monessa parisuhteessa olet ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytymätön mies on naisen suurin uhka mutta tyytyväinen mies onkin se joka pitää ne naiset turvassa.
Jos naisten käytös synnyttää kasvavan tyytymättömien miesten joukon, niin naiset ovat itsetuhoisia.
Mä voin ostaa suojelupalvelut tarvittaessa rahalla, ei mun tarvitse toosaani sen vastineeksi antaa.
Kuka sinua suojelee? Jos yksikään mies ei olisi tyytyväinen yhteiskunnan touhuun?
Ei kukaan.
Ei sen tarvitse mies olla. Miksi tarvitsisi?
N
Se mikä on mielenkiintoista niin noissa maissa, joissa naisilla on huonoimmat olot, niin se idea perustuu täysin miehen kunnioittamiselle. Se tekee yllättävän hyvää miehelle. Nainen tukee ja hoitaa osansa, on lojaali. Silti siinä on selvästi myös jotain filosofista voimaa, joka tavallaan nostaa koko kulttuuria ja uskontoa ylöspäin. Siksi ne muslimitkin taistelee sen ajatuksen puolesta ja pariutuu, tekee paljon lapsia. He perivät koko maailman loppupeleissä. Heidän uskonnossaan ja kulttuurissaan on avaimet koko maailman valtaukselle. He tulevat myös tekemään sen. Miehet ja naiset yhdessä. Ne ei nimittäin kilpaile keskenään ja ne naisetkin arvostaa sitä kulttuuri, sillä he ymmärtävät sen periaatteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten sympatiat riehuvaan narkkiin näkyy hyvin kaupungilla, missä narkki on lähtenyt sekoilemaan ihmismassan sekaan. Aika harva menee avosylin vastaan tai peukuttaa meininkiä. Lähes kaikki katsovat nenänvarttaan pitkin ja yrittävät selvitä ilman kontaktia.
Ihan vain nostona. Että tuon perusteella liberaaleja on hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmisten sympatiat riehuvaan narkkiin näkyy hyvin kaupungilla, missä narkki on lähtenyt sekoilemaan ihmismassan sekaan. Aika harva menee avosylin vastaan tai peukuttaa meininkiä. Lähes kaikki katsovat nenänvarttaan pitkin ja yrittävät selvitä ilman kontaktia.
Liberaalit elämänkatsomukset loppuu yleensä siinä vaiheessa, kun toisen vapauksista koituu itselle haittaa.
En tiedä miten konservatiivisuus on tuossa määritelty, mutta yhteiskunnan voi järjestää monella eri tavalla.
Tällä hetkellä hedonistiset velanaiset ovat länsimaiden voittajia; jos he haluavat lapsen, senkin voi tehdä ilman miestä eikä sitä tarvitse hävetä, vaan sitä varten käytetään uusinta teknologiaa. Naiset saattavat ostaa kartanon saatuaan valtavasti rahaa vanhoilta miehiltä vain siksi, että he ovat tyttöjä, joilla ei ole ruoka-addiktiota. Tavallinen alle 40v nainen ilman ruoka-addiktiota on länsimaissa pikkujulkkis, joka saa kutsuja erilaisiin tilaisuuksiin ja saa tarjouksia ympäri maailmaa.
Miesten ja naisten maailma on näin ajautunut todella kauas toisistaan viimeisen 20 vuoden aikana. Miehille internet on yhä samanlainen kuin vuonna 2005 eli nauretaan videoille ja katsotaan dokumentteja. Naisten internet taas on ilmaisen rahan ja huomion lähde.
Teen miehenä vaativaa vuorovaikutustyötä lasten ja nuorten parissa ja joka kerta, kun toimistomme seinälle tulee joku uutisartikkeli, sukupuoleen liittyessä siinä vihjaillaan siitä, miten poikien pitäisi olla vähän erilaisia. Tämä on kuin Ville Rannan pilapiirroksessa siitä, miten Vihreät on nyt miesten puolue.
Olen yksi Suomen lukuisista nelikymppisistä neitsytmiehistä, joka ei tuhansien salilla tehtyjen toistojen, vuosien tanssiharrastuksen, vapaaehtoistyön yms. käytetystä vaivasta huolimatta ole saanut mitään. Ongelma pysyy vakan alla, koska todellisuudesta kertominen omalla nimellä ja naamalla on pudotus sosiaalisen hierarkian kellarikerrokseen. Epävirallisesti nämä hierarkiat toki muodostetaan muutenkin pituuden, naaman, hiusrajan, ammatin jne. perusteella, mutta ihan vielä ei olla siinä pisteessä, missä miehet avoimesti kertoisivat kituuttavansa ilman perusjuttuja. Kulttuuri on kuitenkin muuttunut siten, että miehet eivät enää yritä esittää suosittua, vaan löytävät sankaruuden siitä, että jaksavat juoda tervaa ja valtavirtamedioissa on muodostunut tämä oma vastakulttuurinsa, jossa näitä miehiä yritetään estää yhdistymästä ja antamasta inhimillisiä kasvoja näille ongelmille. Kun niitä ei anneta, voi maalailla mörköjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihme tilastollista otosta? Ja miksi sen sellaista tulisi vastata? 😂
Koska tässä ketjussa puhutaan yleisellä tasolla, ei ainoastaan sinun navan ympäryksestä.
No, itsehän tuo "tilastollisesta otoksesta" mölisevä jätti yleisen tason sikseen, ja oli mieltä että: "Voi olla että parisuhde ja ystäväpiirisi jää aika pieneksi, jos odotat ihmisten suhtautuvan positiivisesti öliseviin, kiinnikäyviin nisteihin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan.
Ei sen tarvitse mie
Noista mainitsemistasi maista naiset joko yrittävät päästä pakoon (Afganistan - muistelkaa vain sitä paniikkipakolaisaaltoa, joka syntyi amerikkalaisten vetäytyessä Trumpin päätöksestä) tai kapinoivat ja osoittavat mieltään (Iran, jossa huivitta kulkeneen nuoren naisen kuoliaaksi pahoinpitelyn jälkeen syntyi valtava vastarintaliike, joka tukahdutettiin miespäättäjien toimesta väkivaltaisesti).
Vierailija kirjoitti:
Miehen muuttuminen konservatiivisemmaksi kuitenkin vain pahentaa hänen osaansa häviäjänä, joten tuossa mies siis sahaa vain omaa oksaansa.
Olisi kiva saada jotain määritelmiä. Missä kohtaa minut laskettaisii konservatiiksi tai konservatiivisemmaksi? Miten tämä näkyisi arjen tekemisissäni? Vaikka nykyään halutaan luokitella ihmisiä, niin sama ihminenhän voi joissa asioissa olla liberaampi toisissa konservatiisisempi tai sitten yksilön näkymykset eivät sovi kumpaan laariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan ymmärrettävâä. Liberaalit kuitenkin suhtautuvat tutkimustenkin mukaan myönteisemmin näille ihmisille tarjottaviin sote- ja muihin palveluihin. Se on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten konservatiivisuus on tuossa määritelty, mutta yhteiskunnan voi järjestää monella eri tavalla.
Tällä hetkellä hedonistiset velanaiset ovat länsimaiden voittajia; jos he haluavat lapsen, senkin voi tehdä ilman miestä eikä sitä tarvitse hävetä, vaan sitä varten käytetään uusinta teknologiaa. Naiset saattavat ostaa kartanon saatuaan valtavasti rahaa vanhoilta miehiltä vain siksi, että he ovat tyttöjä, joilla ei ole ruoka-addiktiota. Tavallinen alle 40v nainen ilman ruoka-addiktiota on länsimaissa pikkujulkkis, joka saa kutsuja erilaisiin tilaisuuksiin ja saa tarjouksia ympäri maailmaa.
Miesten ja naisten maailma on näin ajautunut todella kauas toisistaan viimeisen 20 vuoden aikana. Miehille internet on yhä samanlainen kuin vuonna 2005 eli nauretaan videoille ja katsotaan dokumentteja. Naisten internet taas on ilmaisen rahan ja huomion lähde.
Teen miehenä vaativaa vuorovaikutustyötä lasten ja n
" Miehille internet on yhä samanlainen kuin vuonna 2005 eli nauretaan videoille ja katsotaan dokumentteja. Naisten internet taas on ilmaisen rahan ja huomion lähde. "
Tuosta kyllä huomaa, että et tunne nettikulttuuria tai naisia ollenkaan. Nimenomaan naiset katsovat dokumentteja ja opetusvideoita, keskustelevat salassa ja antavat toisilleen ohjeita, apua ja tukea. Mm. siinä, miten pääsee turvallisesti jättämään väkivaltaisen miehen.
Muuten: joe rogaiinit ja tater totit eivät ole "dokumentteja", vaan fyrkkaa typerillä ja turhautuneilla pojilla tekeviä huijareita. :p