Mikä on tekosyysi sille ettet kuluta? Suomen talous tarvitsee kulutusta jotta saame talouskasvua!
Haluammeko että verotus pysyy nykyisenä eikä ainakaan nouse ja että verovaroin rahoitetut palvelut pysyvät olemassa? Silloin on kulutettava!
Kommentit (269)
Luonto kiittää
Kuluttamisesta pitäisi säätää maksimirangaistus kuritushuonetta.
Se ettei kiinnosta kuluttaa.
Kumpi on tärkeämpi, yhden pienen maan kansantalous, vai koko planeetan tulevaisuus.
Ja aloittajan pointtihan luonnollisesti se, että kuluttakaa TE, ettei MINUN veroni nouse.
Samaten sosiaalituethan on pers**stä, koska MINUN verorahoistahan ne maksetaan. Köyhä saa aivan vapaasti kuolla lumihankeen.
ITSE ei tietenkään liikoja kulutella, koska rahaahan pitää olla riitävästi jemmassa, sehän on vain tervettä taloudenpitoa. Eiköstä juu?
Koska en saa mitään vastinetta maksamilleni veroille.
Tällä hetkellä säästän siihen, että voisin käydä hoidattamassa kaikki terveysasiani yksityisellä, kun työterveys ja perusterveydenhuolto eivät hoida.
Voisin tehdä vielä enemmän töitä ja maksaa enemmän veroja, mutta jotain pitäisi saada vastineeksikin.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin mm. vaatteita, kosmetiikkaa, kodin tavaroita. Tuotetaanko Suomessa mitään näistä? Kosmetiikkaa on yksi tunnettu merkki, Lumene, mutta sitä ei myydä täällä ja ihan Euroopassa ollaan. H&M ketjun rytkyjä löytyy joka paikasta, miksei Lindexiä?
Miksi suomalaiset firmat eivät vie tuotteitaan ulkomaille?
Nuo eivät ole suomalaisia merkkejä.
Ensin viedään tuhkatkin pesästä ja sitten alkaa valitus, ettei vieläkään riitä... Ei ole kapitalistin päätä järjellä siunattu.
En halua rahoittaa pellehallituksen toimintaa sentilläkään enempää kuin on pakko. Vituttaa äärettömästi, että tuollaiset debiilit on siellä jakelemassa meidän maksamia veroeuroja aivan päättömään tyyliin. Noiden touhu tuhoaa koko maan.
Mitähän se Suomen taloutta hyödyttäisi vaikka kuluttaisin miten paljon tahansa. En asu Suomessa joten minun rahoustani ette hyödy.
Suomen talous viis veisaa minusta, ja minä viis veisaan Suomen taloudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet ovat niin huonolaatuisia materiaaleiltaan ja leikkauksiltaan, ettei juuri tee mieli ostaa uutta. Ei ole mitään ostettavaa. Käytän loppuun edelliset, kun ei tee mieli ostaa huonolaatuista uutta.
Sekä valmisvaatteissa että kankaissa on nykyään melkein kaikissa elastaania. Siis trikoissa. Haluan 100 % puuvillaa tai pellavaa, en mitään nopeasti kulahtavaa sekundaa. Joten ostan vain, jos on pakko.
Aiemmin ostin Marimekon ja Nanson vaatteita, mutta nyt niiden hinnat ovat karanneet.
Ja ne valmistetaan jossain Intialaisissa hikityöpajoissa nykyään, laatukin on surkeaa. Suomalaista on enää vain nimi.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous viis veisaa minusta, ja minä viis veisaan Suomen taloudesta.
Tämä. Jäin työttömäksi ja kukaan ei minua palkannut. Nyt opiskelen alaa, jolla varma työpaikka jopa näin 50 vuotiaana. Siirryn heti Espanjaan kun opinnot ovat valmistuneet, ja hankin sieltä työpaikan. Se on hyvästi Suomi!
miksi pitäisi kuluttaa? mariinin palikkahallitushan hääti teollisuutta pois suomesta ennätysvauhdilla, ajoi suomen lamaan ja te tuitte sitä hullutusta. miksi tätä uppoavaa laivaa pitäisi tekohengittää? kansalla on arvoisensa johtajat, ja siitä te nyt nautitte. alkakaa nauttia. me hankitaan kaikki superhalvalla kiinasta, ja vähänkään epäkurantti heitetään heti roskiin ja hankitaan lisää halpatavaraa. kiinasta siis. tämä on sitä vihreää siirtymää. toivoisin, että kiina lopettaisi kaiken kaupankäynnin euroopan kanssa. ei tulisi niin pirusti saastetta sen parin euron tuotteen takia. mutta tähän on suomikin ajettu, kun kaikki oma tuotanto on ajettu täältä pois. hyvä suomi, hyvä eu ja eläköön trump!
Ei vaan jaksa ostaa mitään. Viihdyn kotona, niin kelle vaatteitani tai uutta autoani esittelisin? Tilaan ruoat kauppakuljetuksella kotiin ja välillä liikun metsässä. Rikkinäiset saappaat olen korjannut jeesusteipillä. Jos jotain hajoaa esim. Hiusklipsi niin pärjään hyvin ilmankin. Käytän meikit ja kynsilakat ihan loppuun, vaikka tiedän, että jossain lukee, että niitäkin pitäisi vaihtaa hygieniasyistä. Mutta jos saan syövän 10 vuotta vanhasta luomiväristä niin sitten niin käy. Elämä on. Pesuaineita ostan kun edellinen saippua loppuu kokonaan jne.
Nyt on tullut jo ostettua joululahjat ja muut tuotteet mitä tarvitsemme, kun reissataan ulkomailla. Puola ja Tsekki ovat erittäin halpoja maita. Onko muita ulkomaan shoppailijoita ?
Suurten ikäluokkien eläkkeisiin menee 500e kuussa palkasta. Se on poissa kulutuksestani.
Olen lomalla tuhlannut vaikka mihin turhuuksiin. Kotimaan matkailu viikko (hotelli, ravintolat, nähtävyydet, kaupat kohteessa) , kampaaja, ihokarvojen poisto tms. Nyt onkin tili tyhjä eli ei enää kuluteta kuin pakollisiin menoihin loppusyksy.
Mulla mitään tekosyitä ole, niinku ehkä sulla (kenties sulla rahan puute estää kuluttamisen). Ostan mitä tarvitsen, en mitään muuta. Se mitä jää kk tilille se jää, en ole silloin tarvinnut mitään. Ei kiinnosta ruveta hamstraamaan jonnin joutavaa pa.kaa kotiini eikä itselleni.
Jotta Suomen talous kohentuisi, olisi siis PAKKO ostaa; lisää huonekaluja, hirveesti ruokaa, pesuaineita satoja litroja, jonnin joutavaa kippoo ja kupposta, huvikseen mennä hotelliöitä viettää, ainakin viisi autoa yhden sijaan, vene, mopoja vaikka 10, sähkölaitteita ihan ääliömäiset määrät jne. jne. ja sitte Suomi pelastuu.
Ääliömäistä sanon minä.