Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuorsaava mies

Vierailija
03.02.2007 |

onko kenelläkään mitään toimivaa ratkaisua siihen, että mies kuorsaa joka hiton yö ja minä en saa unta. Usein myös herään kuorsauksen ääniin!

Miten teillä on ratkaistu tilanne? Vieläkö kitarisoja leikataan? Älkääkä sitten ehdottako miehen vaihtoa :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mun mies on jo sellanen ruoska, ettei kyllä ole mitään mistä laihduttaa. . . Ja silti kuorsaa kuin olis ilmahyökkäys meneillään!

En kyllä osaa auttaa, mut toisinaan menee pitkiäkin aikoja etten heräile siihen kornuuttamiseen. Tai en ainakaa aamulla muista monestiko olen häntä tökkinyt kylkeen.

Kännissä se meteli on aivan kamalaa. Jos asuttais kerrostalossa, ni saatais varmasti häätö miehen kuorsaamisen takia.

Vierailija
2/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaivannut nyt viimeisen puolen vuoden ajan enemmänkin. Viime yönä olin ihan raivona, siis oikeesti! Herään muutaman minuutin välein järkyttävän kuorsaukseen. Välillä en saa unta enää uudelleen kun ukko pitää sellaista mekkalaa. Se ei ite tajua kuinka raskasta (kaikin tavoin) sen kuorsaus on. Kyllä itekin kuorsaan mutta ukko nukkuu sikeemmin. Pahinta on niinä öinä, kun se on ottanu olutta. Meillä vielä nukkuu lapsikin välillä meidän välissä ja sekin joskus herää iskän ääntelyyn. Mulla tulee korvatulpista leuat ja pää kipeeks, joten oon miettiny patjalle nukkumaan menoa. Viime yönä kyllä olin sitä mieltä, että menköön mies. Mutta eihän se mitään tajunnu siinä koomassaan. Jää vähän yöunet heikolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi puhveilauma asuu meidän sängyssä! Apteekista saatavat kuorsauslaastarit auttaa vähäsen. Ne laitetaan nenän päälle vähän kiristämään nenää ylöspäin, jotta ilma kulkisi paremmin.

Laihdutus, jos on ylipainoa. Kunnon anatominen tyyny. Nenähuuhtelut sillä " sarvikuonokannulla" kuulemma auttaneet joitain, sitä ei oma ukkoni suostu kokeilemaan :)

Tsemppiä...tosi rasittava vaiva!!! Varsinkin kun meillä kuorsaa jopa kyljellään. On harkinnuut leikkausta, siis ei varsinaista kitarisaleikkausta vaan kuorsausleikkausta laserilla. googleta, varmaan löytyy lisää vinkkejä ja tietoa kirurgisista mahdollisuuksista, jos niin paljon vaivaa että sellaiseen olisi valmis!

Vierailija
4/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti halusin uskoa niiden apuun, mutta. . . Eipä niitäkään oo enää moneen vuoteen käytetty. Ei auttanu meillä.

Vierailija
5/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään mieheni kuorsaus ei häiritse juurikaan, (en herää ainakaan siihen). Mutta ennen kun heräsin syöttämään vauvaa yöllä, piti monesti tökkiä mies hereille tai vaihtamaan asentoa, että sai itse unen päästä kiinni.

Vierailija
6/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkoo siis henkeä heti kun nukahtaa melkein puolen minuutin ajan, ja sitten vetää syvään happea ja sama homma alkaa alusta. Kamalan kuulosta. Tänä aamuna olin varma, että näin huulien sinertävän kun ei happea saanut...:( Herättelin koko ajan, että hengittäisi.

Uniapneaa?

Vierailija
7/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se munkin ukko kuorsaa pahimmillaan koko yön, asennosta riippumatta! Tosta laaser jutusta en ole kuullutkaan. Tietysti eka vois kokeilla noita " luomu" vaihtoehtpja, ennen kun pakottaa miehen leikkaukseen :)

Se on syllä super ärsyttävää ja mies ei ollenkaan ymmärrä mun ärtymyksen tilaa, sen jälkeen kun oon herännyt yöllä 10 kertaa tökkiin sitä kylkeen.

Vierailija
8/14 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaa osannu nukkua niissä johdoissa ja muutenkin oudossa paikassa just ollenkaan! Eli siitä ei kauhiast ollu apua.

Meidän vanhimmalla lapsella on astma ja siihen on saanu myös Nasonex-nenäsumutetta helpottamaan nenän tukkosuutta. Sitäkin mies on kokeillu ja käyttänytkin. Siitä oli kyllä vähän apua. Tai ainakii hää itte oli sitä mieltä että hengittäminen olis helpompaa sen avulla.

-kakkonen taas-

Vierailija
9/14 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsausta minulla on ollut teinivuosista saakka. Paino on vaihdellut paljonkin vuosien aikana, mutta kuorsaus on pysynyt. Jo kauan sitten joku likkakaveri sanoi yökylässä ollessaan, että ääntelehdin öisin tosi karsealla tavalla.

AP:lle sen verran vinkkiä, että vie se miehesi lääkäriin vaikka väkisin. Kuorsaaja itse ei aina tajua asian vakavuutta. Siinä vaiheessa, kun hänen oma vointinsa alkaa olla niin huono, että hän itsekin huomaa, on kulunut turhan paljon aikaa ja tullut turhia vältettävissä olevia lisäongelmia vaivasta johtuen.

10:n miehen oireet ovat mitä todennäköisimmin uniapneaa, sekin on teidän syytä selvittää.

Kotikonstit, eli erilaiset suihkeet, sarvikuonot, teipit, tennispallot, korotukset ja tyynyt auttavat joskus vähän. Minun kohdallani ei näistä mistään ole ollut sanottavaa apua kuorsaukseen, uniapneasta puhumattakaan. Tosin astman hoidon tukitoimena ja ahtaan nenän vuoksi monet temput auttavat arkipäivää.

Uniapnean oireet ovat vähän epämääräiset, mutta jos tältä listalta alkaa moni osua kohdalle, on syytä mennä lääkäriin:

- Päiväaikainen väsymys, matala vireys, nukahtelutaipumus

- Keskittymisvaikeudet, muistikatkokset, ärtyminen

- Masennus, painonnousu

Painonpudotus auttaa useimmilla apneoihin, mutta ainakaan alkuvaiheessa hoitoa ei varmaan kannata itseään hirveästi piiskata laihdutuspaineilla, sillä vointi voi olla liian huono niin suureen projektiin. Hoidon vakiinnuttua painonpudotus helpottuu. Ja kun apneat voivat olla osatekijänä painon nousussa, on pudotussuunta helpompi apneoiden vähentyessä.

Hoitamattomana uniapnea voi tosiaan johtaa jopa kuolemaan. Cpap- laite puhaltaa tavallista huoneilmaa hengitettäväksi, torjuu apneat ja kuorsauskin lakkaa. Laitteen saa sairaalalta veloituksetta käyttöön kotikunnan maksamana apuvälineenä.

Vierailija
10/14 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. tinnitus. fi/kuorsaus/leikkaukset. htm

Itsellänikin on nielurisaleikkaus tulossa aivan lähiviikkoina.

Vierailija
11/14 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa myös 200kg alkoholistiappiukolla (kuorsaukseen siis mutta ei alkoholismiin );)

Vierailija
12/14 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ainakin kirjoittaja 10/13, miehelläsi on ilmeisesti uniapnea kuten todettiin minunkin miehelläni. Koska mieheni on kuorsaaja ja en ole saanut hyvin nukutuksi, niin huomasin jossain vaiheessa pari vuotta sitten ettei hän hengitä välillä ja ei herää siihen valtavaan hapentarpeeseen...Tökin ja sanoin että hengitä! Näin jatkui kunnes kuulin että kuuluisa laulajatar oli kuollut ja syy oli kai uniapnea, niin ymmärsin lehdestä. Mieheni sai minulta käskyn puhua työpaikkalääkärille joka sitten ohjasi oman alueen sairaanhoitopiiriin. Prosessi kesti tosi pitkään ennen kuin on apua tullut - ehkä yksityisesti olisi heti hoitunut. Joka tapauksessa laskin joskus kauanko mieheni on hengittämättä siinä sängyssä vierelläni, pääsin jopa 127 minuuttiin kun oli vain hiljaisuus, ei kuulunut mitään, se oli hirveätä kun pelkäsin ettei hän enää alkaisi hengittämäänkään. Jatkuvasti tönin ja omatkin uneni kärsivät. Vihdoin saatiin kotiin rekisterilaitteet sairaalasta johon tuli tiedot talteen illasta aamuun. Menin toiseen huoneeseen nukkumaan että tulisi oikea tieto katkosten pituudesta, mutta toisaalta pelkäsin josko hän ei hengitäkään koskaan. Vastaus oli että on erittäin vaikea uniapnea kyseessä, joillakin vaikea tai keskivaikea ja miehelläni oli sellainen että jos hän olisi ollut sairaalassa potilaana olisi lievästi sanoen viety teholle, koska veren happipitoisuus oli niin niukka...Sitten vihdoin annettiin laite, joka kierrättää huoneilmaa nenän kautta ja maskilla pysyy samalla suu kiinni ettei ole enää kuorsausta. Laitteen avulla voi nukkua hyvin eikä hän ole väsynyt. Infotilaisuudessa kerrottiin ryhmälle miehiä ja vaimoja laitteen toiminnasta jne. ja myös että uniapneaihmisillä on suurempi riski saada infarkteja, sydän on tosi kovilla kun se yrittää saada aivoihin happea sitä kun ei ole hengityskatkon aikana mennyt päähän. Olemme tyytyväisiä, ei enää kuorsausta ja mieheni voi paremmin. Toivon, että miehesi saa pikaisesti prosessin käyntiin, meillä toissa keväänä alkoi lausunnolla, sitten lääkärille joka antoi lähetteen sairaalaan että saa rekisteröintilaitteen kotiin, sitten lääkärille, sitten yöksi sairaalaan että koneeseen saadaan yksilöllinen paine ilmavirtauksille, sitten infotilaisuuteen josta sai laitteen kotiin. Jos miehelläni oli näin vaikea uniapnea, ihmettelen kuinka asia annettiin edetä verkalleen, itse ajattelin että elääköhän siihen asti kunnes laite saadaan. Koittakaa sitten vauhdittaa asiaa pomputtamalla lääkäriä, ettei mitään ikävää kuten halvauksia tms. tule.

Vierailija
13/14 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja johan loppui kuorsaaminenkin.

Vierailija
14/14 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et jos nukkuu kyljellään, ei kuorsaa... Ja jos on hankalaa pysyä kylki-asennossa, ompelee paidan selkään tennispallon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi