Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos aiheuttaisit toisen elämään aviokriisin, jäisikö asia vaivaamaan sinua?

Vierailija
22.07.2024 |

Olet huomannut ihmisen olevan herkässä tilanteessa, jossa olisi otollista "iskeä kiinni"?

Tiedät mistä naruista vedellä saadaksesi haluamasi, vaikkapa tunnustuksen tunteista tai hänet sänkyyn? Omassa elämässäsi olisi kaipuu jollekin?

Tämä ihminen sitten sortuisi tähän, saisit ainakin osittain haluamasi ja jättäisit siihen. Tämä toinen olisi pilannut asiansa, kun lähti tunteiden vietäväksi.

Ja olisi sitten täysin pulassa sen jälkeen ja sinä jatkaisit elämääsi.

Voisitko vaan ajatella, että omapa oli mokansa? 

Kommentit (263)

Vierailija
161/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran aiheuttanut avioeron, en tietoisesti. Harmitti toisen puolesta,  että heille tuli ero, joka oli sitten naisen puolelta riitaisa ja siinä vietiin hyvältä isältä lapsetkin.

Olin tämän miespuolisen kaveri jo ennen kuin he tapasivat silloisen vaimoehdokkaan kanssa. Kaveri oli niin rakastunut kun tämän naisen löysi, että omat kaverithan siinä unohti. Vuosien jälkeen otti yhteyttä, että mitä kuuluu. Paljon sitten juteltiinkin. Hällä meni hyvin, pari lastakin jo siunaantunut ja avioliiton satamaan eksytty. Itse asuin silloin kokonaan eri kaupungissa. 

Eräs päivä mun puhelin pirisi. Tämä kaverin vaimo soittaa kaverin puhelimella ja haukkuu mut h uoraksi , eli tää perus. Kun sain suun vuoron, ettei ole todellakaan mitään tapahtunut ikinä meidän välillä, ja miksi mies vaihtaisi kaunottaren ja lapsiensa äidin muutenkaan. Tää mies ei siis tosiaan mikään pettäjäluonne koskaan ole ollut ja mun mielestä  nainenkin todella kaunis. Että ei mitään hätää. Nainen siitä vähän rauhoittui, mutta pian alkoi esittää tätä kaveria, hoksasin siitä että kirjoitustyyli muuttui ja alkoi ovelat kysymykset, joihin vastaanottaja selkeästi halusi tietyn tyylisen vastauksen. 

Lopulta toivotin heille hyvää jatkoa ja estin miehen numeron. Nainen ei silti jättänyt rauhaan, vaan pommitti omalla puhelimella uhkaillen milloin mitäkin, joten estin hänetkin. Vuosi myöhemmin törmäsin ihan sattumalta tähän kaverimieheen ja kertoi, että ero siitä tuli kun estin heidät eikä tämä lasten äiti saanut koskaan rauhaa asian suhteen sen takia. Mies oli ihan murtunut,  ja silloin harmitti, mutta musta tuntuu ettei se nainen olisi koskaan uskonut, ettei meidän välillä todellakaan ole mitään ollut.

Vierailija
162/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran aiheuttanut avioeron, en tietoisesti. Harmitti toisen puolesta,  että heille tuli ero, joka oli sitten naisen puolelta riitaisa ja siinä vietiin hyvältä isältä lapsetkin.

Olin tämän miespuolisen kaveri jo ennen kuin he tapasivat silloisen vaimoehdokkaan kanssa. Kaveri oli niin rakastunut kun tämän naisen löysi, että omat kaverithan siinä unohti. Vuosien jälkeen otti yhteyttä, että mitä kuuluu. Paljon sitten juteltiinkin. Hällä meni hyvin, pari lastakin jo siunaantunut ja avioliiton satamaan eksytty. Itse asuin silloin kokonaan eri kaupungissa. 

Eräs päivä mun puhelin pirisi. Tämä kaverin vaimo soittaa kaverin puhelimella ja haukkuu mut h uoraksi , eli tää perus. Kun sain suun vuoron, ettei ole todellakaan mitään tapahtunut ikinä meidän välillä, ja miksi mies vaihtaisi kaunottaren ja lapsiensa äidin muutenkaan. Tää mies ei siis tosiaan mikään pettäjäluonne koskaan ole ollut ja mun mielestä  nainenk

Taikka nainen halusi itselle syyn avioeroon.

On paljon ihmisiä, jotka puolison pettäessä pomppisi tasajalkaa onnesta. Saa sitten kunniallisen syyn lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on kaksi ihmistä. Jos siitä parisuhteesta ei huolehdita niin aletaan ongelmia oireilla mm. pettämisellä TAI parisuhteessa oleva vaan ihastuu hyvin palavasti johonkuhun muuhun.

Kysymys on siitä miten pitkälle tämä parisuhteen ongelmia poteva tai toiseen ihastunut menee. Tässä kohtaa voi puolisolle tunnustaa, että olen ihastunut ja katsoa sitten millainen myrsky siitä syntyy ja miten siitä selvitään. Heikot ihmiset vaan haksahtaa pettämään, koska se on helpompaa kuin oikeasti miettiä mikä minua tai tätä parisuhdetta oikeasti vaivaa ja pitäisikö erota tai tätä palettia jotenkin korjata.

Mitä tulee siihen kenen kanssa petetään.. jos kyseessä on sinkku ihminen niin hän ei petä ketään, eikä hän ole kenellekään tilivelvollinen. Toki moraali on kyllä löysällä jos tietää olevansa varatun kanssa varsinkin jos jos tuntee pariskunnan molemmat osapuolet.

Mutta alkujaankin pettäjä tekee omat ratkaisunsa ja häntä ei kukaan puukolla uhaten pakoita pettämään. Toisia ihmisiä kun ei voi omistaa ja ihmisillä kun on oma tahto niin kannattaisi tehdä töitä sen parisuhteen eteen joka päivä ja alkujaankin valita sopiva ihminen. Jos moraalit ei osu yksiin niin kannattaa erota niin ei tarvitse itkeä vuodesta toiseen kun puoliso pettää.

Vierailija
164/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee siihen kenen kanssa petetään.. jos kyseessä on sinkku ihminen niin hän ei petä ketään, eikä hän ole kenellekään tilivelvollinen. 

Toi on niin totta. Ei se sinkku ole kenellekään valoja vannonut. 

Vierailija
165/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap limerentti, traumatisoitunut tai epävakaa? 

En, mutta Asperger on. Ap

Tätä en oikein usko. Autisminkirjolla oleva olisi keskimäärin loogisempi, oikeudentuntoisempi ja avoimempi kuin sinä. 

Vaikutat enemmän jollain tavalla persoonallisuushäiriöiseltä. 

Kukaan mukava ihminen ei olisi tehnyt lankaa jossa valittaa petettyään 8 sivua, miten epäreilua on kun pettäminen ei tuonutkaan elämän suurta rakkautta.

Tässä koko tapauksessa ongelma on se, että sinulla oli epäkypsä fantasia jonka projisoit johonkin ulkopuoliseen ja nyt purat pettymystä. 

Suosittelen että eroat ja menet terapiaan ja pysyt yk

Ap, kirjoitin sinulle nämä aiemmat viestit, ja haluan vielä kertoa, että olen valitettavasti itsekin pettänyt suhteessa ja sitten eronnut ja aloittanut suhteen miehen kanssa jonka kanssa petin. Se oli juuri sitä, että projisoin kaikki omat fantasiani uuteen mieheen jota en tuntenut kunnolla. Omassa suhteessa josta lähdin, oli ratkaisemattomia ongelmia, mutta mies oli hyvä. Uusi mies petti minua, käytti taloudellisesti hyväksi ja lopulta oli myös väkivaltainen. En syytä itseäni siitä mitä ikävää koin, mutten myöskään syytä sitä uutta miestä siitä että hän johti minua harhaan. Ero ensimmäisestä miehestä ei lopulta ollut mikään virhe, mutta toki sen olisi voinut hoitaa paljon tyylikkäämmin ja käsitellä sen sen sijaan että jää vuosien pyöritykseen hyväksikäyttävän miehen kanssa. Omasta toiminnasta pitää kuitenkin ottaa 100 % vastuu itse. Ei ole suhteen ulkopuolisen ihastuksen syy, että sinä petät. Myös sinkkuna voi joutua suhteisiin jossa on yksipuolisesti tunteita ja se että työstää sen surun ja jatkaa eteenpäin on sinun oma vastuusi.

Olen pahoillani että sinulle kävi näin ja nyt sinulla on vuosien työn myötä mahdollisuus kasvaa ihmisenä. 

Vierailija
166/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs päivä mun puhelin pirisi. Tämä kaverin vaimo soittaa kaverin puhelimella ja haukkuu mut h uoraksi , eli tää perus. Kun sain suun vuoron, ettei ole todellakaan mitään tapahtunut ikinä meidän välillä, ja miksi mies vaihtaisi kaunottaren ja lapsiensa äidin muutenkaan. Tää mies ei siis tosiaan mikään pettäjäluonne koskaan ole ollut ja mun mielestä  nainenk

Jos sinun piireissä on ihan perus että varatut naiset soittaa ja haukkuu huoraksi, niin kannattaa oikeasti miettiä omaa käytöstä ja millaisia ihmisiä pitää lähipiirissä. En ole koskaan kuullut että tuollainen olisi perus missään. 

Vierailija
167/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap, kirjoitin sinulle nämä aiemmat viestit, ja haluan vielä kertoa, että olen valitettavasti itsekin pettänyt suhteessa ja sitten eronnut ja aloittanut suhteen miehen kanssa jonka kanssa petin. Se oli juuri sitä, että projisoin kaikki omat fantasiani uuteen mieheen jota en tuntenut kunnolla. Omassa suhteessa josta lähdin, oli ratkaisemattomia ongelmia, mutta mies oli hyvä. Uusi mies petti minua, käytti taloudellisesti hyväksi ja lopulta oli myös väkivaltainen. En syytä itseäni siitä mitä ikävää koin, mutten myöskään syytä sitä uutta miestä siitä että hän johti minua harhaan. Ero ensimmäisestä miehestä ei lopulta ollut mikään virhe, mutta toki sen olisi voinut hoitaa paljon tyylikkäämmin ja käsitellä sen sen sijaan että jää vuosien pyöritykseen hyväksikäyttävän miehen kanssa. Omasta toiminnasta pitää kuitenkin ottaa 100 % vastuu itse. Ei ole suhteen ulkopuolisen ihastuksen syy, että sinä petät. Myös sinkkuna voi joutua suhteisiin jossa on yksipuolisesti tunteita ja se että työstää sen surun ja jatkaa eteenpäin on sinun oma vastuusi.

Olen pahoillani että sinulle kävi näin ja nyt sinulla on vuosien työn myötä mahdollisuus kasvaa ihmisenä. "

Minun avioliittoni mureni, kun mies piti minua ja toista naista pitkään yhtä aikaa vuosia ja jopa ilmoitti minulle, ettei minua enää rakasta. En saanut aikaseksi itse erota, ei saanut mieskään.

Sitten minulle kävi niinkun sinullekin, eli vielä avioliitossa ollessani tapasin uuden miehen, johon rakastuin ja projisoin kaikki tunteeni ja fantasiani. Mieheen, jota en edes tuntenut kunnolla. Luulin, että tässä on se elämäni mies, joka vain minua niin rakastaa. Noh, ei rakastanut, ei. Eikä rakastanut aviomiehenikään, hän valitsi loppujen lopuksi rakastajattarensa.

Vierailija
168/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sinun piireissä on ihan perus että varatut naiset soittaa ja haukkuu huoraksi, niin kannattaa oikeasti miettiä omaa käytöstä ja millaisia ihmisiä pitää lähipiirissä. En ole koskaan kuullut että tuollainen olisi perus missään. "

Eihän siinä niin kirjoitettu, vaan ehkä vähän kliseisesti ja huumorilma tarkoitin, että ne on ne varatut naiset jotka aina soittelee muille naisille ja haukkuu h uoraksi, olipa se oma puoliso pettänyt tai ei. Sillä tarkoitin, että se perussetti. Ei todellakaan mun piireissä soitella toisille vainoharhaisina. Sulla meni kyllä jutun pointti ohi ja lujaa ja luit rivien välistä jotain mitä sinne ei ole edes laitettu.

Vierailija
169/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ap, kirjoitin sinulle nämä aiemmat viestit, ja haluan vielä kertoa, että olen valitettavasti itsekin pettänyt suhteessa ja sitten eronnut ja aloittanut suhteen miehen kanssa jonka kanssa petin. Se oli juuri sitä, että projisoin kaikki omat fantasiani uuteen mieheen jota en tuntenut kunnolla. Omassa suhteessa josta lähdin, oli ratkaisemattomia ongelmia, mutta mies oli hyvä. Uusi mies petti minua, käytti taloudellisesti hyväksi ja lopulta oli myös väkivaltainen. En syytä itseäni siitä mitä ikävää koin, mutten myöskään syytä sitä uutta miestä siitä että hän johti minua harhaan. Ero ensimmäisestä miehestä ei lopulta ollut mikään virhe, mutta toki sen olisi voinut hoitaa paljon tyylikkäämmin ja käsitellä sen sen sijaan että jää vuosien pyöritykseen hyväksikäyttävän miehen kanssa. Omasta toiminnasta pitää kuitenkin ottaa 100 % vastuu itse. Ei ole suhteen ulkopuolisen ihastuksen syy, että sinä petät. Myös sinkkuna voi joutua suhteisiin j

Ikävää että sinulle on käynyt näin! Itselläni oli ensimmäisen mieheni kanssa vain pieniä ongelmia, joita olisi voinut joko ratkoa tai reilusti erota.

On täysin ymmärrettävää että ihminen haluaa rakkautta ja sinun tapauksessasi huonossa suhteessa voi olla vielä enemmän tarve sille ja haaveille paremmasta. 

Toivottavasti sinulla menee nyt paremmin.

Ajattelen nykyään, että suhteissa pitää nähdä toinen rehellisesti sellaisena kuin hän on ja tehdä sen perusteella päätös haluaako olla yhdessä. Että toinen ei ole olemassa yksin minun haaveideni täyttämiseen, vaan olen vastuussa ensin omasta elämästäni ja toinen ihminen voi olla kumppani jos haaveet ja arvot kohtaa. 

Vierailija
170/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos sinun piireissä on ihan perus että varatut naiset soittaa ja haukkuu huoraksi, niin kannattaa oikeasti miettiä omaa käytöstä ja millaisia ihmisiä pitää lähipiirissä. En ole koskaan kuullut että tuollainen olisi perus missään. "

Eihän siinä niin kirjoitettu, vaan ehkä vähän kliseisesti ja huumorilma tarkoitin, että ne on ne varatut naiset jotka aina soittelee muille naisille ja haukkuu h uoraksi, olipa se oma puoliso pettänyt tai ei. Sillä tarkoitin, että se perussetti. Ei todellakaan mun piireissä soitella toisille vainoharhaisina. Sulla meni kyllä jutun pointti ohi ja lujaa ja luit rivien välistä jotain mitä sinne ei ole edes laitettu.

Mä ymmärsin sun pointin kyllä. Varmasti suurin osa muistakin. Eli just toi perussetti, että vaimo näkee syyn vain siinä salarakkaassa eikä puolisossa. Ihan kuin puoliso olisi täysin viaton ja vietävissä ja kaikki on vain salarakkaan syytä ja just noi puhelinsoitot vaimolta salarakkaalle ym. niitä on vuosikausia saanu palstalta lukeakin. Ymmärsin täysin, että tämä ei ole sinulle eikä lähipiirillesi normaalia vaan tämä puhelinsoitto vaimolta oli todellakin ainutkertaista.

Vierailija
171/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omasta toiminnasta pitää kuitenkin ottaa 100 % vastuu itse. Ei ole suhteen ulkopuolisen ihastuksen syy, että sinä petät."

Tämä.

Eikä ole ihastuksen syy, ettei hän sitten niin ihastunut ollutkaan, vaikka ehkä antoi muuta ymmärtää. Sekin karvas tappio pitää vain niellä ja käsitellä. Pitää ymmärtää, että maailma on kusipäitä, valehtelijoita ja pelimiehiä täynnä. Eikä syytellä uhrina, että "no voi voi, nyt sitten on oma avioliitto kriisissä, kun menin rakastumaan tuohon mieheen, eikä se mies minua rakastanutkaan, vaikka niin antoi ymmärtää".

Sun pitää ottaa asenne, että olinpa itse tyhmä, että menin rakastumaan näin päätä pahkaa varattuun mieheen, vaikka itsekin olin naimisissa.

Ota herranen aika täysi vastuu teoistasi!!!

Vierailija
172/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nimenomaan en ole koskaan nähnyt omassa lähipiirissäni, että pettämisen jälkeen olisi käynyt noin. Kirjoitat tylysti pettämisen uhriksi joutuneista, ikäänkuin ongelma olisi petettyjen puolisot, ja jos tuollainen ongelma on ja sitä näkee paljon, kannattaa oikeasti miettiä millaisten ihmisten seurassa aikaansa viettää jos maailmankuva on tuollainen.

Rakastamansa ihmisen valehtelun ja petoksen kohteeksi joutuminen on kamala tilanne ja ihmisillä voi olla myös yhteisiä rahoja ja lapset. Tuttuni sanoi aikanaan että varatun kanssa pettäminen on kuin laittaisi dynamiittia ihmisen kodin perustuksiin. Silti en ole kuullut tuollaisesta että vaimot nimenomaan huorittelee, vaan kyllä noissa tilanteissa enemmän halutaan esimerkiksi selvittää mitä on tapahtunut, koska monesti pettäjät myös valehtelee. 

Olen pahoillani että sinulle ja ystävällesi on käynyt noin, mutta tuo ei todellakaan ole normaalia. En sano että se on sinun syysi, mutta asenteessasi naimisissa olevia naisia kohtaan on jotain outoa. Et kirjoita yhtään myötätuntoisesti petetyiksi tulleista. 

Vierailija
173/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden vatkaamisella ja märehtimisellä ei hyödy kukaan mitään.

Asiat asioina ja vanhat jätetään taakse.

Vierailija
174/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sun piireissähän nimenomaan soiteltiin vainoharhaisena, siitähän tuossa kirjoitit ja yleistät aiheesta vielä lisää. Tuollainen ei ole normaalia ja kannattaa oikeasti miettiä johtuuko se niistä tutuista, vai onko myös sinun jutuissa ollut jotain outoa (kuten nyt on). 

Vierailija
175/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai kaikilta voi kauhalla vaatia....

Vierailija
176/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärsin sun pointin kyllä. Varmasti suurin osa muistakin. Eli just toi perussetti, että vaimo näkee syyn vain siinä salarakkaassa eikä puolisossa. Ihan kuin puoliso olisi täysin viaton ja vietävissä ja

Ei todellakaan ole normaalia. Ilmeisesti eletään tosi erilaisissa sosiaalisissa piireissä, en ole koskaan törmännyt tällaisiin karikatyyrivaimoihin jota täällä maalaillaan. Vai tuleeko nämä kertomukset niiltä rakastajilta ja pettäviltä aviomiehiltä? Monesti mies joka pitää toista naista antaa ymmärtää sen vaimonsa olevan joku sekopää, ja sillä saadaan toinen nainen kuvittelemaan olevansa erityinen ja myös mustamaalattua se oma vaimo, että on itsellä parempi omatunto vaikka pettää. 

Vierailija
177/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis sun piireissähän nimenomaan soiteltiin vainoharhaisena, siitähän tuossa kirjoitit ja yleistät aiheesta vielä lisää. Tuollainen ei ole normaalia ja kannattaa oikeasti miettiä johtuuko se niistä tutuista, vai onko myös sinun jutuissa ollut jotain outoa (kuten nyt on). "

No kuules sun lukemisen ymmärtämisessä on nyt kyllä vikaa.

Luen tätä ketjua sivusta ja nimenomaan tuon kirjoittajan piireissä ei vaimot soitellu vainoharhaisina salarakkaille, vaan tämä oli täysin ainutlaatuinen ja ainut tapahtuma tuon kirjoittajan elämässä!!!! Se, että vaimo soitti tuolle kirjoittajalle.

Kirjoittaja kirjoitti sen vain olevan perussettiä, viitaten yleisesti tällaiseen pettämistilanteeseen, joita saa lukea vuosikymmenestä toiseen niin lehtien palstoilta, täältä ja somesta.

Yleisesti ne tilanteet kun just menee niin, että se petetty vaimo ymmärtää haukkua vain sen salarakkaan maan rakoon ja sulkee silmänsä täysin miehensä tekojen suhteen. Vaimo ei suostu ymmärtämään sitä, että mies petti vapaaehtoisesti, vaan näkee, että mies on täysin vietelty ja vietävissä oleva ja syyttää vain salarakasta pettämisestä, vaikka oikea osoite haukkumiselle olis just se oma aviomies."

Vierailija
178/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei normaali ihminen ajattele, että vetelenpä tässä nyt naruista. Virheitä ja harkitsemattomia asioita voi tehdä kuka vain, mutta tieten tahtoen toisten elämillä ja tunteilla pelailu on persoonallisuushäiriön merkki.

Tuo on niiin totta.

Vierailija
179/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioiden vatkaamisella ja märehtimisellä ei hyödy kukaan mitään.

Asiat asioina ja vanhat jätetään taakse.

Jos asioita ei vatkaa ja märehdi tuoreeltaan, ne isketään päin naamaa jossain kohtaa väkisinkin. Ne paskat tunteet kun on vaan pakko käydä läpi, mieluummin heti, kuin myöhemmin. Sitten vasta ne voi jättää taakse. Käsittelemättä ne heitetään väkisinkin sun eteen käsiteltäväksi, meni siihen sitten vaikka 20 vuotta aikaa. Kiva sitten romahtaa, 20 vuoden päästä kun eka on posottanu eteenpäin suostumatta miettimään, märehtimään ja vatkaamaan eroa ja pettämistä.

Vierailija
180/263 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä se on se parisuhteessa oleva joka ihan itse on sen kriisin tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi