Jos aiheuttaisit toisen elämään aviokriisin, jäisikö asia vaivaamaan sinua?
Olet huomannut ihmisen olevan herkässä tilanteessa, jossa olisi otollista "iskeä kiinni"?
Tiedät mistä naruista vedellä saadaksesi haluamasi, vaikkapa tunnustuksen tunteista tai hänet sänkyyn? Omassa elämässäsi olisi kaipuu jollekin?
Tämä ihminen sitten sortuisi tähän, saisit ainakin osittain haluamasi ja jättäisit siihen. Tämä toinen olisi pilannut asiansa, kun lähti tunteiden vietäväksi.
Ja olisi sitten täysin pulassa sen jälkeen ja sinä jatkaisit elämääsi.
Voisitko vaan ajatella, että omapa oli mokansa?
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran aiheuttanut avioeron, en tietoisesti. Harmitti toisen puolesta, että heille tuli ero, joka oli sitten naisen puolelta riitaisa ja siinä vietiin hyvältä isältä lapsetkin.
Olin tämän miespuolisen kaveri jo ennen kuin he tapasivat silloisen vaimoehdokkaan kanssa. Kaveri oli niin rakastunut kun tämän naisen löysi, että omat kaverithan siinä unohti. Vuosien jälkeen otti yhteyttä, että mitä kuuluu. Paljon sitten juteltiinkin. Hällä meni hyvin, pari lastakin jo siunaantunut ja avioliiton satamaan eksytty. Itse asuin silloin kokonaan eri kaupungissa.
Eräs päivä mun puhelin pirisi. Tämä kaverin vaimo soittaa kaverin puhelimella ja haukkuu mut h uoraksi , eli tää perus. Kun sain suun vuoron, ettei ole todellakaan mitään tapahtunut ikinä meidän välillä, ja miksi mies vaihtaisi kaunottaren ja lapsiensa äidin muutenkaan. Tää mies ei siis tosiaan mikään pettäjäluonne koskaan ole ollut ja mun mielestä nainenk
No eihän tuo numeroiden esto mitään eroa aiheuttanut. Jos kerran sanoit, ettei ole mitään ja mies sanoi samaa, eikä nainen usko, niin ei avioliitossa ole enää mitään pelastettavaa.
En kannata avioliittoja, kannatan avo suhteita.
Vierailija kirjoitti:
"Ajattelen nykyään, että suhteissa pitää nähdä toinen rehellisesti sellaisena kuin hän on ja tehdä sen perusteella päätös haluaako olla yhdessä. Että toinen ei ole olemassa yksin minun haaveideni täyttämiseen, vaan olen vastuussa ensin omasta elämästäni ja toinen ihminen voi olla kumppani jos haaveet ja arvot kohtaa. "
Tämä olikin hyvin kirjoitettu ja hyvä näkemys. Yritän itsekin nyt jatkossa ajatella näin. Että sen ihmisen muutenkin pitää olla jo lähtökohtaisesti sopiva, ei sellainen, joka eka pitäisi kouluttaa pitkän projektin mukaisesti mieleiseksi, jotta kelpaisi. Eli arvot ja haaveet pitää kouluttamatta osua yksiin jo heti alussa.
Ja just toi, että on itse vastuussa elämästään ja se toinen vain tuo lisän siihen omaan elämään, mikäli arvot kohtaa-
Tai oikeastaan niinpäin, että sinun pitäisi olla sopiva kumppani sille toiselle.
En aio aiheuttaa aviokriisiiä. En pidä itseäni perheenrikkojana. Jos näin kävisi niin mies ei olisi kertonut minulle totuutta itsestään. Jotain moraalia ihmisillä tulisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo toinen tarkalleen ottaen olisi ^täysin pulassa^? Onnellinen avioliitto olisi kariutunut? Tuskin onnellisessa ja tasapainoisessa avioliitossa oleva lähtee pettämään, vaan suhtautuu torjuvasti jo sellaisiin tilaisuuksiinkin.
Et sinä elämästä paljon tiedä.
Voisin sanoa, että omapa olisi vikansa tai ehkä hänen tarkoituksena onkin saada aviokriisi, että pääsisi helpommin eroamaan. Itseäni pidän niin vanhana kehäkettuna, että en nyt mitenkään lähtisi sortumaan helposti johonkin liehittelyihin. Jos sortuisin, niin se olisi täysin omien päämäärieni mukaista.
Ajattelisin, että jos toinenkin haluaa samaa kuin minä, hänellä ei voi olla enää kovin suuria tunteita entistä puolisoaan kohtaan. Että tavallaan on 'meidän aikamme'. Elämässä erotaan, mennään yhteen. Jotkut ei eroa ikinä jne. Ei toista voi väkisin 'viedä' , se toinenkin on ihan yhtä lailla mukana siinä, eikä vaan että vain toinen olisi avionrikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Voi pelastaa toisen ihmisen joka huonossa liitossa.
Juu, tällainen "pelastaja" lopetti liittoni. Hän ei ollut kiinnostunut kuin omasta edustaan.
Vierailija kirjoitti:
En kärsi. Nautin kun pääsen aiheuttamaan draamaa ja pääsen seuraamaan sitä sivusta
Kjusipää.
En minä kenenkään parisuhteeseen aiheuta kriisiä vaan se joka on parisuhteessa ja lähtee mun kanssa pelehtimään. Teen alusta asti selväksi ettei ole mahdollisuutta että meistä koskaan tulee happy family, kyse on vain seksistä. Jos toinen kuvittelee muuta ja tuhoaa oman suhteensa se on hänen ongelmansa
Aiheutin. Ei tullut kriisiä. Pääsin varakkaan miehen perijäksi.
Lopettakaa typerät upup-viestit. Jos ketään ei kiinnosta, niin sille ei voi mitään. Ja ap on perseestä - itse petti ja etsii nyt syntipukkia.
Fiksut, luotettavat ja rehelliset miehet ansaitsevat samanlaisen puolison, eivät sinua, ap.