Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuri käsityöketju

Vierailija
11.02.2023 |

Tehdään ketju käsitöistä. Mikä työ on kesken tällä hetkellä tai minkä olet ajatellut aloittaa?

AP aloittaa. Virkkaustyö, tarkoitus tehdä iso pehmeä virkattu viltti. Väreinä roosa, harmaa ja valkoinen. Pyöreän mallinen, vähän sellainen jätti kukkanen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

👋

Vierailija
2/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen vetäjä kirjoitti:

👋

Ehheh, siis niin hauskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoneulehame :D . Joo, oikeasti. Tässä iässä voi pukeutua miten huvittaa. Neuloin syksyllä "kissasäärystimet" (linkin takana oleva kuva) ja saman sävyn lankoja on vaikka kuinka paljon, joten neulon nyt "kissahametta". 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjyvTMmEER9p6…

Vierailija
4/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Kirjoneulehame :D . Joo, oikeasti. Tässä iässä voi pukeutua miten huvittaa. Neuloin syksyllä "kissasäärystimet" (linkin takana oleva kuva) ja saman sävyn lankoja on vaikka kuinka paljon, joten neulon nyt "kissahametta". 

Hienot kissasäärystimet! Itse en osaisi tuollaisia tehdä. Virkkaan pelkkää ympyrää, että saisin viltin valmiiksi : D

Vierailija
5/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksielämällesi on myönnetty kulttuuriavustus koska sitä pidetään hyvänä esimerkkinä perinteisen käsityön edistämisestä.

6/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Hienot kissasäärystimet! Itse en osaisi tuollaisia tehdä. Virkkaan pelkkää ympyrää, että saisin viltin valmiiksi : D

Kiitos :) Mulle taas ympyrän virkkaaminen ei jostain syystä onnistu. Aina alkaa joko kellotta tai sitten siitä tulee kuppi. Nk isoäidinneliöitä kyllä virkkaan.

Vierailija
7/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisistä perinteisimmät koon 46 villasukat puikoilla. Osaan villasukan neulomisen ulkoa, neulon aina katsoessani jotain televisiosta tai Areenasta. Aina syntyy vuodessa noin 10 ylimääräistä sukkaaria lahjoitettavaksi paikkakunnan vanhuksille ja vähävaraisille perheille.

Vierailija
8/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua himottaisi neuloa vaikka mitä (ja lankojakin olisi) mutta musta on tullut sellainen pikkutarkka nysvääjä etten saa enää luotua silmukoita niin, etteikö ne olisi jotenkin vialliset ja rumat.

Ja ihan sama millä tyylillä ne tekee niin aina ne on jotenkin väärännäköiset ja sitten sitä purkaa ja luo uudet ja taas ne on rumat ja taas mä puran ja teen uudet jne.

Sitten meneekin hermo kun on jonkun tunnin vaan hinkannut niitä aloitussilmukoita ja menee maku koko neuleesta vaikka sitä ei päässyt edes aloittamaan.

Vierailija
9/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaaleankeltainen villapaidan kokoaminen menossa. En neulo enää mitään isoja juttuja käsin, kun hankin yksitasoinen neulurin, sillä voi neuloa paksujakin lankoja. Jälki on tasaista ja valmista neuletta tulee nopeasti. Resorit pitää tehdä käsin, mutta se onkin jo viimeistelyhommia ja ihan mukavaa.

Vierailija
10/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Damaskusteräksinen keittiöveitsi hopeaheloilla ja raidanjuurikahvalla.

Vierailija
11/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua himottaisi neuloa vaikka mitä (ja lankojakin olisi) mutta musta on tullut sellainen pikkutarkka nysvääjä etten saa enää luotua silmukoita niin, etteikö ne olisi jotenkin vialliset ja rumat.

Ja ihan sama millä tyylillä ne tekee niin aina ne on jotenkin väärännäköiset ja sitten sitä purkaa ja luo uudet ja taas ne on rumat ja taas mä puran ja teen uudet jne.

Sitten meneekin hermo kun on jonkun tunnin vaan hinkannut niitä aloitussilmukoita ja menee maku koko neuleesta vaikka sitä ei päässyt edes aloittamaan.

Mullakin se silmukkavaihe on jostain syystä vaikein. Osaan matematiikkaa ihan normaalisti mutta jostain syystä lasken silmukat aina väärin ja joudun aloittaa alusta vähintään 5 kertaa. :D

Vierailija
12/34 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoneulepaitoja on kesken kolme. Lupasin itselleni että teen ne kaikki tänä vuonna valmiiksi. Neulon ohuista langoista ja kausiluontoisesti, joten yhteen neuleeseen menee helposti puoli vuotta.

Vierailija
13/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin se silmukkavaihe on jostain syystä vaikein. Osaan matematiikkaa ihan normaalisti mutta jostain syystä lasken silmukat aina väärin ja joudun aloittaa alusta vähintään 5 kertaa. :D

No mä kyllä lasken ne ihan oikein eli siksi ei tarvitsisi uudelleen ja uudelleen sitä tehdä vaan ainoa syy on tosiaan tuo, että ne on aina jotenkin ruman- ja väärännäköisiä. Eikä ne siis ole edes liian kireitä esim sukanvarteen tai mitään muutakaan ns oikeaa vikaa vaan ainoastaan jotenkin vääränlaisia eikä miellytä ja näyttää rumilta.

Ja siis ulkomuististakin osaan jo neljä erilaista tapaa luoda nuo aloitussilmukat, mutta ei kun ei. Ne vaan näyttää ihan millä vaan tavalla tehtyinä tyhmiltä ja vääränlaisilta ja lopulta se lankakin menee jo niin ruvelle ettei sillä enää edes saa nättejä silmukoita.

Mä en tosiaan tajua mikä mua vaivaa, koska ei tuota ongelmaa ennen (siis vielä esim pari vuotta sitten) ollut vaan olen neulonut neuletakkejakin enkä ikinä ole jäänyt jumittamaan noihin aloitussilmukoihin kuten nyt.

Vierailija
14/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä lasken ne ihan oikein eli siksi ei tarvitsisi uudelleen ja uudelleen sitä tehdä vaan ainoa syy on tosiaan tuo, että ne on aina jotenkin ruman- ja väärännäköisiä. Eikä ne siis ole edes liian kireitä esim sukanvarteen tai mitään muutakaan ns oikeaa vikaa vaan ainoastaan jotenkin vääränlaisia eikä miellytä ja näyttää rumilta.

Ja siis ulkomuististakin osaan jo neljä erilaista tapaa luoda nuo aloitussilmukat, mutta ei kun ei. Ne vaan näyttää ihan millä vaan tavalla tehtyinä tyhmiltä ja vääränlaisilta ja lopulta se lankakin menee jo niin ruvelle ettei sillä enää edes saa nättejä silmukoita.

Mä en tosiaan tajua mikä mua vaivaa, koska ei tuota ongelmaa ennen (siis vielä esim pari vuotta sitten) ollut vaan olen neulonut neuletakkejakin enkä ikinä ole jäänyt jumittamaan noihin aloitussilmukoihin kuten nyt.

Jos sulla on alkava dementia. Sukulaistäti huomasi, että jotain on vialla, kun sukan kantapää ei enää onnistunut, teki ja purki... Älysi itse mennä lääkäriin, sai lääkkeet ja sairaus etenee nyt hyvin hitaasti.

Vierailija
15/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinälläänhän se ei haittaa vaikka aloitussilmukat on rumia, koska ei niitä sitten huomaa enää kun on päässyt työssä pitkälle. Itsekin teen ne vähän miten sattuu, mutta jos muuten neuloo huolellisesti niin jälki on yleensä hyvää. T. Ap

Vierailija
16/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tein Helminauha-lapaset tikapuutekniikalla. Oli kyllä haastavaa, kun en ollut aikaisemmin moisesta kuullutkaan. On ne kyllä somat!

Ihan tavallisia sukkia neulon telkkaria katsoessa.

Vierailija
17/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaan trikoolangasta isoa pitsimattoa. Käy kyllä sormien päälle varsinkin kun oli pakko ottaa pikkusen liian paksu trikoo.

Vierailija
18/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen Novitan syksyn Fazer-sukkalehdestä yhtiä kiss kiss -sukkia. Ihan viimeisillään ovat. Taidanpa tästä jatkaakin.

Vierailija
19/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi korjata työhousut ja paikkakangaskin ollut pari kuukautta.

Vierailija
20/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuesta langasta sukat... nättiä tulee mutta hitaasti.

Voisikin tehdä säärystimet tässä välissä.