Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nykyisin seurustelukuvioissa olettaa, että suhde on suljettu, vai täytyykö siitä erikseen sopia?

Vierailija
21.07.2024 |

Kun viimeksi kävin treffeillä joskus 2010-luvulla, tällaisista asioista ei tarvinnut puhua vaan selvisi olettamalla.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen oppinut toimimaan sillä oletuksella, että naisella on muitakin "tapailusuhteita" minun lisäkseni, vaikka itselläni ei olisikaan.

Nimim. Ikisinkku M44

Sehän on naisilla vakio. Oon katsonut asiaa molemmista vinkkeleistä. Itse petetyksi tulleena ja myöhemmin kostonhimoisena pettäjänä. On tehnyt kivaa syöpymistä aivoihin sekin, miten helppo varattuja naisia oli saada sänkyyn. Siis helpompi, kuin jos olisivat olleet sinkkuja. Tavallaan nautin siitäkin, mutta en voi kiistää miten niiden useiden tapausten jäljiltä suhtautuminen naisiin on ikuisesti tämä kuin se nyt on. Tiedän kaikki naiset pettäjiksi. Millään lupautumisilla ei ole mitään arvoa länsimaissa ja tästä syystä en ikinä ala suhteeseen varsinkaan suomalaisen naisen kanssa. Siinä pettää itseään.

Vierailija
22/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi jutella siitä, että mitä se seurustelu edes tarkoittaa. Tälläkin palstalla asiasta on kymmenen erilaista mielipidettä. Jollekulle se tarkoittaa sitä, että seuraavat treffit on sovittu, toiselle taas, että kohta mennään kihloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa olettaa. Sitten voi pyyhkiä pettymyksen kyyneleet siemennestetahraisiin lakanoihin. Se on hyvin maalauksellinen näky.

Vierailija
24/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei pidä olettaa. 

Vierailija
25/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa siihen profiiliin näkyviin että millasen suhteen haluaa, eioo vaikia.

Vierailija
26/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana, jo aika pitkän ajan on pitänyt erikseen sopia, millaiseen suhteeseen, tapailuun, kumppanuuteen tms. olette ryhtymässä. Mitä aikaisemmin sen parempi, sillä silloin on vähemmän pettymyksiä toiveiden suhteen, vähemmän olettamuksia ja vähemmän väärinkäsityksiä.

Moni hyvä yhteensopivuus kaatuu ihan siihen, ettei jo ihan ensimetreillä puhuta odotuksista, arvoista jne perusasioista. 

Sydämiä särkyy puolin ja toisin ja se kovettaa ihmistä, ihan turhaan. 

Ihmiset hyvät, puhukaa, mitä ajattelette, mitä toivotte!

Tämähän se. Itsellä ollut aina oletuksena, että jos kiinnostusta on ilmassa ja sovitaan aina seuraavastakin tapaamisesta, niin silloin keskeytetään Tinderöinti siihen paikkaan eikä edes vastailla toisten laittamiin viesteihin. Eikä tietenkään tarvitse, kun ei edes kirjauduta sovelluksiin ja laitetaan profiilit piiloon tutustumisen ajaksi.

Ei ole kuitenkaan ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun on selvinnyt, että nainen on jatkanut keskusteluja muiden miesten kanssa ja sitten ihmetellyt kun kiinnostukseni katosi kuin seinään. Muutama todella lupaavan ja sopivan oloinen suhde on kariutunut näihin. Ei ole enää ihastumisen vannominen ja naisen anteeksipyytely auttanut.

Vaikka yksinoikeus olisi itsellesi päivänselvä asia, niin ei pidä olettaa, että toiselle on. Nykyään osaan jo kertoa tämän heti alkuun ja jos se jotakin ahdistaa, niin luiskaan vaan. En jää kaipaamaan.

M44

Vierailija
27/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa siihen profiiliin näkyviin että millasen suhteen haluaa, eioo vaikia.

Eivät läheskään kaikki käytä deittisovelluksia tai etsi jotenkin hyvin tietynlaista suhdetta. Sitä paitsi vaikka molemmat etsisivätkin monogaamista yhdessäasumissuhdetta, yksikään suhde ei ala sellaisena.

Vierailija
28/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olettaa. Ja jos suunnittelette jälkikasvua, kannattaa ehdottomasti kirjata avioehtoon lasten huollosta ja esim. imetyksestä, sekä sanktio aviorikoksesta. Näitä diilejä ei tehdä enää hyvällä tahdolla eikä mitään sosiaalista kontrollia ole

Hyvä mies allekirjoittaa mielellään avioehdon, missä sitoutuu olemaan pettämättä ja takaa naisen elatuksen esim. 3v per lapsi. Huono mies ei suostu tällaisiin diileihin, koska sydämessä piilee naisen hyväksikäyttö ja pahuus

Vierailija
29/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli alussa ehkä liiankin tiukka ja tuomitsin miehen huoripukiksi jos ei heti laittanut deittiprofiiliaan pois vaikka halusi kanssani uudet treffit. Läheltä se toki jo liippaa silloinkin.

Vierailija
30/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut koskaan tällaista selvää. Jotkut on harrastaneet tätä itsestäänselvää ja teeskennelleet yllättynyttä, kun tulee äkillisiä eroja, vaikka suhdetta ei edes ole. Kaikki tulee muka yllätyksenä, raskauksia ja tauteja myöten!

Toisilla on ollut tapana sopia aina. Niin kauan kuin seurustelua on harrastettu (ehkäisy ja seurustelu yleistyi Suomessa 70-luvun jälkeen). 

Vierailija
31/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olettaisi mitään, ihan itseni takia. Ei tule pettymyksiä siten.

Vierailija
32/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään voi olettaa.

Olen joutunut pettymään pari kertaa, kun olen tehnyt selväksi että haluan tutustua vain yhteen kerralla ja toinen on myönnellyt. Silti on jatkanut seuraavan etsimistä, vaikka meidän juttu on edennyt.

Vierailija
33/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään voi olettaa.

Olen joutunut pettymään pari kertaa, kun olen tehnyt selväksi että haluan tutustua vain yhteen kerralla ja toinen on myönnellyt. Silti on jatkanut seuraavan etsimistä, vaikka meidän juttu on edennyt.

Minulle on myös joskus deittikumppani sanonut, että haluaa tutustua yhteen ihmiseen kerrallaan. Minulle tämä on ollut ihan ok, enkä ole ottanut siitä mitään paineita. Eihän se tarkoita, että minun pitäisi myös tapailla vain yhtä ihmistä kerrallaan.

Vierailija
34/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään voi olettaa.

Mutta milloin sitten voi sanoa että juttu on edennyt? Jos on käyty yksillä treffeillä ja sovitaan toiset, niin eihän siinä vielä mitään ole luvattu eikä se nyt vielä ole tae pidemmästä suhteesta. Kai siinä vaiheessa vielä voi muidenkin kanssa jutella. 

Vierailija
35/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti suhteen alkuaika on aina stressaavaa. Se ei tosiaan ole kuin Hollywoodin siirappitarinoissa vaan aika ahdistavaa. 

Sun kannattaa olla pohtimatta tuollaisia vaan hankkia itsellesi muitakin harrastuksia ja intohimonkohteita kuin se mies. Anna sen miehen olla alussa vain sivujuonne elämässäsi. Kun täytät elämäsi kaikella muulla kiinnostavalla niin et edes ehdi pohtia mitä se mies puuhaa tahollaan.

Et voi edes kysymällä tietää vaikka se mies olisi armoton häntäheikki joka on vain sen yhden asian perässä. Tämän eliminoidaksesi sano miehelle suoraan mutta nätisti, että haluat edetä hitaasti, että se on sinun tapasi. (eli olet valmis seksiin vasta kun tunnet hänet paremmin ja teillä on ekasi luotu henkinen suhde ja se on sinulle tärkeää ) Jos mies kunnioittaa sinun toivettasi niin hän on valmis näkemään vaivaa suhteenne eteen. 

Vierailija
36/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kunnioittaa sinun toivettasi niin hän on valmis näkemään vaivaa suhteenne eteen. 

Eihän tämä pidä ollenkaan paikkaansa. Minulle ei tuota vaikeuksia kunnioittaa toisen toivetta siitä, ettei harrasteta pian seksiä, mutta silloin jatkamme eri suuntiin. Minä kun en harrasta mitään tapailua tai suhteita sellaisiin naisiin, joiden kanssa ei ole jo ollut hyvää seksiä. Usein unohtuu, että myös varhaisessa vaiheessa seksiä haluavilla on oikeus omiin rajoihin.

Vierailija
37/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään voi olettaa.

Minulle on myös joskus deittikumppani sanonut, että haluaa tutustua yhteen ihmiseen kerrallaan. Minulle tämä on ollut ihan ok, enkä ole ottanut siitä mitään paineita. Eihän se tarkoita, että minun pitäisi myös tapailla vain yhtä ihmistä kerrallaan.

No eiköhän se ole toisella siinä vaiheessa vähän niin kuin oletuksena. Sinun ainakin kannattaisi kertoa, että sinä jatkat muidenkin kanssa, jolloin tämä mies voi unohtaa sinut saman tien eikä riko itseään.

Vierailija
38/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään voi olettaa.

No eiköhän se ole toisella siinä vaiheessa vähän niin kuin oletuksena. Sinun ainakin kannattaisi kertoa, että sinä jatkat muidenkin kanssa, jolloin tämä mies voi unohtaa sinut saman tien eikä riko itseään.

Eipä ole tuollaista sattunut eteen. Jos joku olisi riittävän tyhmä olettamaan, että toinen varmasti ajattelee ja toimii samoin kuin hän, silloin hän ansaitseekin kyllä minusta vähän kärsiä.

Vierailija
39/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ajattelisin, että voi, ja avoimuus on se, josta pitää sopia, jos on yksimielisyys siitä, että ollaan suhteissa. Mutta kai tämä on vain normi, joka voi muuttua. Toki suljettu koskee vain seksiä, suutelua ja seurustelua jonkun kanssa, ei esimerkiksi ihmisten tapaamista kaverina.

Vierailija
40/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen aina miettinyt: jos tapaat toisen, kun hän on nimenomisesti etsimässä treffi- ja seksiseuraa, miksi yllätyt, kun hän käy treffeillä ja harrastaa seksiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän