Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nykyisin seurustelukuvioissa olettaa, että suhde on suljettu, vai täytyykö siitä erikseen sopia?

Vierailija
21.07.2024 |

Kun viimeksi kävin treffeillä joskus 2010-luvulla, tällaisista asioista ei tarvinnut puhua vaan selvisi olettamalla.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suhteet uuden ihmisen kanssa ovat avoimia, kevyitä ja vailla sitoumuksia, ellei muuta sovita. Ei kellään ole toiseen ihmiseen erioikeuksia, ellei toinen niitä hänelle luovuta.

Jos joku suuttuu teille siitä, että olette käyneet treffeillä toisen kanssa, vaikka muusta ei ole juteltu, laittakaa tyyppi kiertoon.

Vierailija
2/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestäni voi olettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko vauvapalstan määrittävän suhteesi? Tai tietävän sen, että kumppani toimii kuten on sovittu? 

Vierailija
4/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi ajat on kehittyneet niin, että nykyään jo tajuat, ettei olettamalla pysty tietämään toisen ihmisen toiveita ja ajatuksia, vaan niistä pitää keskustella. 

Vierailija
5/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä olisi kymmenen vuotta sittenkin kannattanut puhua eikä olettaa. Mutta tuurilla ne laivatkin seilaa, ilmeisesti.

Vierailija
6/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mielestäni voi keskustelemalla varmistaa että molemmilla on samat säännöt. Luultavasti asia tukee ihan luonnostaan puheeksi.

Perinteinen mallihan oli se että molemmat puhuivat kauniisti perhearvoista ja vaimo ei saanut pitää edes miespuolisia kavereita. Ja sillä aikaa mies huiteli pitkin duunailemassq keneltä vai lohkesi.

Vierailija
7/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun seurustellaan, lähtökohta on että suhteessa on kaksi osapuolta, ellei toisin sovita.

Vierailija
8/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keskustelisin asiasta kumppanin kanssa suoraan? 

Vierailija
9/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi olettaa. Toinen juttu sitten, kannattaako. Tiedätpä sitten, ketä syyttää.

Vierailija
10/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille seurustelusuhde ei ole ikinä suljettu, mieheltä vaaditaan uskollisuutta, mutta naiset pettävät aina, jopa vannomansa vihkivalat sillä naisille millään arvoilla ei ole merkitystä. Tämä miesten täytyy tiedostaa.

Vierailija
11/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun seurustellaan, lähtökohta on että suhteessa on kaksi osapuolta, ellei toisin sovita.

Polyamorisissakin suhteissa on yleensä vain kaksi osapuolta. Eivät esimerkiksi minun mieheni ja poikaystäväni ole keskenään suhteessa, vaan minulla on oma, erillinen, kahdenvälinen suhde molempien kanssa.

Vierailija
12/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedäthän mitä sanotaan olettamisesta: Älä.

Vierailija
13/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiavioisuus on edelleen normi, ei tarvitse sopia kun seurustellaan (olettaen, että sovitaan erikseen, milloin seurustellaan eikä enää vain tapailla). Sitten taas se, treffaileeko tapailuvaiheessa muita samaan aikaan, on jokaisen oma asia. Itse olen sen verran vanhanaikainen, etten vakavaa parisuhdetta etsiessäni tapailisi kuin yhtä kerrallaan. Mutta meitä on moneksi, ja ajattelutapoja on monia. Vaikka itse ottaisit tapailun vakavasti, toinen osapuoli ei välttämättä otakaan ja tapailee muita samaan aikaan kun itse ns. säästät itseäsi vaina tälle yhdelle.

Vierailija
14/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut toimimaan sillä oletuksella, että naisella on muitakin "tapailusuhteita" minun lisäkseni, vaikka itselläni ei olisikaan.

Nimim. Ikisinkku M44

Vierailija
15/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole merkitystä, minkälaisia ihmissuhteita toisella on ja onko niissä seksiä vai ei, mutta seksuaaliturvallisuudesta janmuista sovituista käytännöistä täytyy pitää kiinni.

Vierailija
16/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No just tällaisista oletuksista kyllä kannattaa yrittää päästä eroon. Ei seurustelulle ole ulkoapäin määriteltyjä sääntöjä, kyllä ne pitää jokaisen pariskunnan itse määritellä. 

Vierailija
17/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana, jo aika pitkän ajan on pitänyt erikseen sopia, millaiseen suhteeseen, tapailuun, kumppanuuteen tms. olette ryhtymässä. Mitä aikaisemmin sen parempi, sillä silloin on vähemmän pettymyksiä toiveiden suhteen, vähemmän olettamuksia ja vähemmän väärinkäsityksiä.

Moni hyvä yhteensopivuus kaatuu ihan siihen, ettei jo ihan ensimetreillä puhuta odotuksista, arvoista jne perusasioista, ei tarvitse vielä alkaa tarkkaan sopia, mutta turha edetä toisille kahveille saati sänkyyn sellaisen kanssa, jolla on ihan erilaiset toiveet suhteelta. 

Sydämiä särkyy puolin ja toisin ja se kovettaa ihmistä, ihan turhaan. 

Ihmiset hyvät, puhukaa, mitä ajattelette, mitä toivotte! Se on sitä vuorovaikutusta, auttaa rentoutumaan suhteessa, ja silloin voi tehdä päätöksiä.

Vierailija
18/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki suhteet uuden ihmisen kanssa ovat avoimia, kevyitä ja vailla sitoumuksia, ellei muuta sovita. Ei kellään ole toiseen ihmiseen erioikeuksia, ellei toinen niitä hänelle luovuta.

Jos joku suuttuu teille siitä, että olette käyneet treffeillä toisen kanssa, vaikka muusta ei ole juteltu, laittakaa tyyppi kiertoon.

Juuri näin.

Vierailija
19/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kykene treffikumppanin kanssa käymään edes tämän kaltaista keskustelua, niin miten luulette selviävänne niistä kaikista suostumukseen liittyvistä kommervenkeistä.

Vierailija
20/40 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiavioisuus on edelleen normi, ei tarvitse sopia kun seurustellaan (olettaen, että sovitaan erikseen, milloin seurustellaan eikä enää vain tapailla). Sitten taas se, treffaileeko tapailuvaiheessa muita samaan aikaan, on jokaisen oma asia. Itse olen sen verran vanhanaikainen, etten vakavaa parisuhdetta etsiessäni tapailisi kuin yhtä kerrallaan. Mutta meitä on moneksi, ja ajattelutapoja on monia. Vaikka itse ottaisit tapailun vakavasti, toinen osapuoli ei välttämättä otakaan ja tapailee muita samaan aikaan kun itse ns. säästät itseäsi vaina tälle yhdelle.

Siis eikö nimenomaan monogamiaa haluavan kannattaisi sopia siitä, että muita ei tapailla? Koska jos ei halua monogamiaa, se lienee se ja sama, tapaileeko toinen muita vai ei.

Toisin ilmaistuna: Jos ei-monogaaminen olettaa toisella olevan muita suhteita, mutta niitä ei olekaan, so what. Jos monogaaminen olettaa, että toisella ei ole suhteita, mutta niitä onkin, tuloksena pettymys.

Tämä vain tällaisena logiikkahuomiona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi