Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsuudesta tuttu ystävä valehtelee menneisyytensä

Vierailija
21.07.2024 |

Hänen perheeseensä kuului äiti, isä ja veli, mutta aikuisena väittää että perheeseen kuului äiti ja veli eikä isää ollenkaan. Lisäksi väittää että hänellä on ainakin 2 siskoa, jotka ovat suunnilleen samanikäisiä tai vanhempia. Miten antaa ilmi hänet muille ihmisille?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lähisukulainen oli samallainen. Oli aina kaverillaan ja kuvitteli että kaverin vanhemmat ovat hänen vanhempansa. Muutenkin taipuvainen fantasiointiin. Tekaisi hyllyyn isovanhempien vihkikuvan vaikka mitään kuvia ei edes oltu otettu. Mumma on kuvassa 15 ja taata yli 30. heh heh.

Vierailija
22/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole aina sitä miltä ulkopuolisille näyttää. Esimerkiksi meillä veljen isä ei ollut minun isäni vaikka varmaan monet kaveritkin ajatteli niin, minun isäni oli kuollut kun olin 7-vuotias. Tästä ei tienneet kuin lähimmät ystäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs lähisukulainen oli samallainen. Oli aina kaverillaan ja kuvitteli että kaverin vanhemmat ovat hänen vanhempansa. Muutenkin taipuvainen fantasiointiin. Tekaisi hyllyyn isovanhempien vihkikuvan vaikka mitään kuvia ei edes oltu otettu. Mumma on kuvassa 15 ja taata yli 30. heh heh.

Minusta tuollainen on lähinnä surullista. Eihän tuo ihan normaalia ole jos mieltää kaverin vanhemmat omiksi vanhemmikseen.

Vierailija
24/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se isä ei ollutkaan hänen isä? Saattoi olla isäpuoli tai mahdollisesti on myöhemmin paljastunut että äiti on käynyt vieraissa. Ehkä se isä oli paska ja on mennyt välit poikki ja siksi ei puhu isästä. Nuo siskot joista et tiedä voisi olla siskopuolia jotka ei ole asunut hänen kanssa lapsuudessa tai on tullut vasta myöhemmin kuvioihin.

Mutta oli syy mikä tahansa ei se sinulle kuulu. Jos noin paljon kiinnostaa niin kysy kaverilta asiasta tai sitten vain annat olla.

Vierailija
25/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole aina sitä miltä ulkopuolisille näyttää. Esimerkiksi meillä veljen isä ei ollut minun isäni vaikka varmaan monet kaveritkin ajatteli niin, minun isäni oli kuollut kun olin 7-vuotias. Tästä ei tienneet kuin lähimmät ystäväni.

Mikset kertonut?

Vierailija
26/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä. Saa sitä valehdella muille silmät ja korvat täyteen jos haluaa, jos ei vahingoita muita. Mitä se sulle kuuluu? 

Vierailija
27/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla varma että valehtelee? En minäkään kertonut edes kaikille kavereille, että isäni asuu muualla ja hänellä on neljä muutakin lasta minun lisäkseni.

Vierailija
28/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vähän aikaa sitten samantyyppisen aloituksen, mutta en muista enää otsikkoa. Siitä tuli pitkä ketju. 

Itsekin mietin miksi en ole koskaan oikaissut hänen puheitaan, siis en ole halunnut nolata. Valehtelulla hän haluaa antaa itsestään hienomman kuvan ja toisaalta tehdä itsestään traagisen lapsuuden uhrin eli valheet ovat sen tyyppisiä.

Olen katkaissut suhteen häneen kokonaan muiden syiden takia. Kaikki ei tuollaisella ihmisellä ole kunnossa.

Vierailija
29/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi ilmiantaa ystäväsi puheita, ehkä hän on vasta aikuisena saanut tietää, hänellä olevan muita sisaruksia?

Minusta tuo on täysin mahdollista, jos ystäväsi sisarukset ovat kuolleet  heti syntymän jälkeen.  Ennen kun ennenaikaiset synnytykset olivat yleisiä ja jos lasta ei ehditty antaa hätäkastetta, haudattiin yhteishautaan tai varsinaisia hautajaisia ei järjestetty lainkaan. Monella meistä on sisaruksia, josta ei tiedetä vasta, kuin äidin kuoltua ja lapsi on ehditty viedä kirkonkirjoihin. Jos silloinkaan. 

Nykyäähän jo ennen lapsen syntymää, pitää kertoa lapselle nimi, joka auttaa viranomaisia rekistöröimään lapsen, jos kuolee sairaalassa. 

Ja ennen keskenmenot ja synnytyksen jälkern menehtyneet vauvat olivat tabu, eikä niistä puhuttu, edes perheen sisällä. Osittain johtuu myös lapsen heikommasta asemasta. 

Vierailija
30/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelee sinulle, koska ei pidä sinusta, eikä halua olla tekemisissä kanssasi. Ei kai valehtelu ole tänä päivänä kiellettyä.

Vierailija
31/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä valehtele vaan sinä et vain tiedä kaikkea. Onko isä siis elossa edelleen, tiedätkö edes sitä? Voi olla kuollut ja siksi häntä ei enää mainita. Tai sitten perheessä on jotain draamaa, isä ei ole ollut oikea isä koskaan, väkivaltaa, kaltoinkohtelua, riitaa, mitä vaan ja siksi häntä ei ole enää olemassa ja ihminen määrittelee perheensä niin ettei hänellä enää ole isää. Tämä ei ole muisen asia ja kaikilla on oikeus määritellä perheensä. Sisaruksissa taas voi olla kyse uusperhekuviosta. Tosi loogista jos nyt esim isä on poistunut kuviosta ja äidillä on uusi mies jolla lapsia ja nämä mieltää omiksi sisaruksikseen. Tai on aina voinut olla kaksi siskoa joilla toinen vanhemmista on sana ja toinen eri ja he ovat kasvuvuodet olleet sen toisen vanhemman luona. Kyllä tuohon keksisi vaikka kuinka paljon selityksiä eikä ole syytä alkaa ketään mistään käräyttämään, et sinä toisten perheitä tunne tai määrittele. Pidä huolta omista asioistasi. Tietenkin jos hirveesti kiinnostaa niin kysy asiasta kohteliaasti, älä oleta kuitenkaan olevasi oikeutettu rehelliseen vastaukseen.

Vierailija
32/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi ilmiantaa ystäväsi puheita, ehkä hän on vasta aikuisena saanut tietää, hänellä olevan muita sisaruksia?

Minusta tuo on täysin mahdollista, jos ystäväsi sisarukset ovat kuolleet  heti syntymän jälkeen.  Ennen kun ennenaikaiset synnytykset olivat yleisiä ja jos lasta ei ehditty antaa hätäkastetta, haudattiin yhteishautaan tai varsinaisia hautajaisia ei järjestetty lainkaan. Monella meistä on sisaruksia, josta ei tiedetä vasta, kuin äidin kuoltua ja lapsi on ehditty viedä kirkonkirjoihin. Jos silloinkaan. 

Nykyäähän jo ennen lapsen syntymää, pitää kertoa lapselle nimi, joka auttaa viranomaisia rekistöröimään lapsen, jos kuolee sairaalassa. 

Ja ennen keskenmenot ja synnytyksen jälkern menehtyneet vauvat olivat tabu, eikä niistä puhuttu, edes perheen sisällä. Osittain johtuu myös lapsen heikommasta asemasta. 

Eikä kukaan olisi uskonut 20 vuotta sitten, että ihmisellä voi olla satoja puolisisaruksia. 

Sitten tuli se hedelmöitysklinikkaskandaali.

Joskin AP:n tapauksessa epäilen ennemmin väärinymmärrystä.

Vierailija
33/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on ärsyttävää, jos tuttava juoruilee muiden asioista, asiat kun tuppaavat muuttamaan muotoaan alkuperäisestä.

Vierailija
34/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on kuollut tai välit mennyt ja ohessa selvinnyt isän avioliiton ulkopuoliset lapset. Siinäpä ihan kelpo selitys.

Vierailija
35/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei kuulu muille.  Kenenkään lapsuudenperhe ei kuulu muille. 

Ihmisillä on oikeus kertoa sen verran kuin kertovat.

Vierailija
36/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä luulet että valehtelee? Miksei voisi olla tottakin? Harva kertoo esimerkiksi lapsuudenkavereilleen kaikkea perheestään.

Vierailija
37/46 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että valehtelee koska oltiin samalla luokalla ala asteella ja tunsin heidän perheen. Olen käynyt heillä monta kertaa ja olen nähnyt perheen isän. ap

Vierailija
38/46 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja hän on myös vaihtanut sukunimensä. ap

Vierailija
39/46 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että valehtelee koska oltiin samalla luokalla ala asteella ja tunsin heidän perheen. Olen käynyt heillä monta kertaa ja olen nähnyt perheen isän. ap

Näitkö dna-testien tuloksetkin?

Vierailija
40/46 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitkö dna-testien tuloksetkin?

En mutta tiedän että on perheen isä.