Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsuudesta tuttu ystävä valehtelee menneisyytensä

Vierailija
21.07.2024 |

Hänen perheeseensä kuului äiti, isä ja veli, mutta aikuisena väittää että perheeseen kuului äiti ja veli eikä isää ollenkaan. Lisäksi väittää että hänellä on ainakin 2 siskoa, jotka ovat suunnilleen samanikäisiä tai vanhempia. Miten antaa ilmi hänet muille ihmisille?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta valehdella tuollaisista asioista

Vierailija
2/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vaan itse käsittänyt jotain väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta valehtelee?

Vierailija
4/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lapsuuden kaveri uskonut, että äiti minua kaltoin kohtelee, koska oli niin mukava, kun kaverit kylässä. Oli yksi, joka näki läpi.

Vierailija
5/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä siihen sotaan. Tulet häviämään.

Mulla myös yksi läheinen on patologinen valehtelija. On kuulemma lapsuudessaan asunut ulkomailla ym. hienoa. On muka perheellä ollut omaisuutta. Valhetta kaikki. On valehdellut koko elämästään kaikenlaista ja jatkaa valehtelua. Minä läheisenä tiedän mikä on totta ja mikä ei. Itse myös jossain vaiheessa mietin hänen käräyttämistään, mutta luovuin ajatuksesta. Moni, joka ei tunne häntä täysin, pitää häntä hyvänä tyyppinä ja hauskana seurana. Kaikki valheet ja liioittelut menee täydestä muihin ihmisiin, jotka eivät häntä niin hyvin tunne. Eli kuulevat hauskoja tarinoita joita hänelle on muka tapahtunut tai mitä hauskoja asioita hän on tehnyt tai sanonut. Valhetta kaikki. Itse nykyään vähän välttelen häntä, sillä menee välillä hermo siihen p*skanpuhumiseen. Patologisilla ihmisillä on se piirre siinä valehtelussaan, että oikeasti uskovat kertomansa, eli valehtelunsa, totuudeksi. Eivät myöskään ole tunneihmisiä ja muuttavat persoonaansa seuran mukaan. Patoginen valehtelu on sairaus josta ei parannuta, sillä ihmiselle itselleen kertomansa valheet on totta.

Vierailija
6/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hän muistaa väärin?

Vierailija
7/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän kuitenkin tietää asiansa paremmin kuin sinä. Ja miten tämä edes sinulle kuuluu mitenkään?

Vierailija
8/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle

Vierailija
9/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta sinä et tiedä? Miksi tommoista kukaa tekisi? Onko jotain traagista tapahtunut, hän tahtoo ettei kukaa tunnista häntä. Ja niin edelleen.. 

Vierailija
10/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ilmianna, mutta älä ole enää tekemisissä. Mulla oli nuorena kaveri joka valehteli kaikesta, ja sinne nuoruuteen se jäikin heti kun asian huomasin. Mutta ei ollut myöskään tarvetta aloittaa mustamaalauskampanjaa häntä kohtaan, se taas olisi kertonut enemmän minusta kuin hänestä. 

Vierailija
11/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lähteä siihen sotaan. Tulet häviämään.

Mulla myös yksi läheinen on patologinen valehtelija. On kuulemma lapsuudessaan asunut ulkomailla ym. hienoa. On muka perheellä ollut omaisuutta. Valhetta kaikki. On valehdellut koko elämästään kaikenlaista ja jatkaa valehtelua. Minä läheisenä tiedän mikä on totta ja mikä ei. Itse myös jossain vaiheessa mietin hänen käräyttämistään, mutta luovuin ajatuksesta. Moni, joka ei tunne häntä täysin, pitää häntä hyvänä tyyppinä ja hauskana seurana. Kaikki valheet ja liioittelut menee täydestä muihin ihmisiin, jotka eivät häntä niin hyvin tunne. Eli kuulevat hauskoja tarinoita joita hänelle on muka tapahtunut tai mitä hauskoja asioita hän on tehnyt tai sanonut. Valhetta kaikki. Itse nykyään vähän välttelen häntä, sillä menee välillä hermo siihen p*skanpuhumiseen. Patologisilla ihmisillä on se piirre siinä valehtelussaan, että oikeasti uskovat kertomansa, eli valehtelunsa, totuu

Miksi pitäisi lähteä mihinkään sotaan? Ap vaan huolehtii omista asioistaan, vaikka tuo tuttu kuinka valehtelisi, niin se on hänen asiansa. 

Vierailija
12/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini valehtelee välillä (hänellä on varmaann joku persoonallisuushäiriö). Hän menee tunne edellä kun hän kertoo juttujaan. Ne yksityiskohdat ei siis pidä paikkaansa, mutta koska hän kertoessaan tuntee ne tunteet, hän uskoo sillä hetkellä niihin juttuihinsa.

Ihan mahdotonta lähteä kiistämään, aiheuttaa vain raivoa.

Vierailija
13/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on rikollinen, sekaantunut pelottaviin piireihin niin pitää valehdella, että häntä ei yhdistettäisi isäänsä? Tai narkki tai alkoholisti, eikä halua tulla yhdistetyksi isäänsä?

Tai traumat nousseet pintaan, psykoosi puhjennut?

Itse olen miettinyt sukunimeni vaihtamista, etten tulisi assiosiouduksi yhteen sukulaiseen. Enkä hänestä automaattisesti puhu, mutta vastaan rehellisesti, jos joku kysyy.

Vierailija
14/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla se näitä valehtelevia ystäviä riittää. Porvoossa eläminen on kamalaa.

Vierailija
15/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhtaudut kuin muistisairaaseen. Ei heidänkään juttuja voi koko ajan olla korjaamassa.

Vierailija
16/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse suuri valehtelija. Spämmää tätä samaa roskaa jatkuvasti.

Vierailija
17/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologista valehtelua ei ymmärrä, jos ei ole kokemusta asiasta. Se ei ole mitään pieniä valkoisia valheita, vaan valehtelu on oikeasti valtaosa ihmisen elämää. Tällainen ihminen saattaa valehdella toisille koko elämänsä. Ja kun valheita alkaa paljastua voi se olla esimerkiksi puolisolle shokki.

Muistan erään miehen joka työskenteli ruokakaupassa. Nähdessään vanhoja tuttujaan hän kertoi heille ihan pokalla opiskelleensa hammaslääkäriksi, mutta huonon työtilanteen vuoksi oli töissä kaupassa. Eihän tuo läpi tietenkään mennyt, mutta se oli hänelle totuus.

Vierailija
18/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et välttämättä tiedä kaikkea.

Vierailija
19/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmiantamista tuossa nyt on? Ei minua ainakaan kiinnosta pätkääkään onko jollain tuttavallani ollut lapsuuden perheessä isää vai ei.

Vierailija
20/46 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää antaa ilmi?No silti vähän outoa.Minullakin oli kaveri joka oli ainut lapsi, mutta oli keksinyt useamman veljen.Yksi oli kuollut ja monta kertaa vei pikkuveljelle karkkia,hampparin tai muuta kun oltiin kaupungilla....En tainnut koskaan mainita asiasta...