Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vhh-ruokavaliolla elävät haukkuvat muiden ruokavalioita?

Vierailija
21.07.2024 |

Itselläni esimerkiksi eräs tuttu haukkuu aamiaiseni, joka on kaurapuuroa raejuustoilla, marjoilla ja kananmunalla. Sen sijaan hän ei näe mitään vikaa omassa aamiaisessaan, joka sisältää pekonia, kinkkua ja rasvaisia juustoja eikä marjoja tai hedelmiä 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja yhtään mihinkään. Ihmiselle ei koidu mitään haitallista hiilihydraattien vähentämisestä tai jopa kokonaan poisjättämisestä. Kieltämättä hetkittäin (sinänsä arvattavasti) homma joillakin lipsuu hieman hurmahenkiseksi, mutta olennaisinta asiassa on, että VHH johdannaisineen on tuhannen todisteellisesti ihmisen luontaisin ruokavalio.

Näitä tällaisia tulee joka ikiseen palstan laihdutuskeskusteluun enemmän tai vähemmän aggressiivisin sanakääntein. Ja sitten ihmetellään, miksi vhh herättää ärsytystä.

Vierailija
42/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa vähä-älyisempää otusta kuin VHH-kultisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatit ovat tärkeitä myös lihasmassan kannalta. Niiden syöminen aiheuttaa kehossa insuliinihormonin eritystä. Insuliinin tehtävänä puolestaan on kuljettaa glukoosi soluihin energiaksi. Se lisää myös aminohappojen kulkeutumista lihaksiin proteiininen rakennusaineeksi vaikutus on anabolinen (eli rakentava).

Puntti jullit ei puntteja nostele  pelkällä munalla ja lihalla.

Vierailija
44/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vhh on uskonto, jota pitää puolustaa kiihkeästi.

Mun kaveri on hurahtanut siihen viimeisen kahden viikon aikana, ja hurmospuhe pistää korvaan jo vähän turhan selkeästi :D

Vierailija
45/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tunne ketää vhh-uskovaista. Kaikki kaverit enemmän tai vähemmän liikunnallisia niin ei uskomusdietit oikein sovi siihen kuvioon.

Vierailija
46/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisko se ennemmin puolustusreaktio, kun itse haukut vhh:n?

Itse ainakin saan valtavasti valitusta, jos kerron vhh-ruokavaliosta.

Muuten porukka aina kehuu ensin, mutta jos mainitsee vhh, niin voi kauheaa!!

Työkaveri: voi kun sulla on aina niin tosi hyvännäköiset ja terveelliset eväät, jaksaisinpa itsekin tehdä tuollaista ruokaa.

Minä: joo tämä se vhh-ruokavalio.

Työkaveri: voi kauheaa!! Sehän on kuulemma vaarallista, ota nyt äkkiä tästä tätä pullaa!

Porukka oikeasti luulee jotain pullaa terveelliseksi 🤣

Vierailija
47/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni jaksaa pitää VHH..veikkaan että  yksi  sadasta joten turhaa hömpötystä.Kaikki makea on kielletty kyllä varmaan harmittaa jopa kaljassa on hiilihydraatteja,taidampa hakea uuden tölkin jääkaapista.

Vierailija
48/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh on hyvin monen tasoisia. Ei se aina tarkoita täyttä hiilihydraattien rajoittamista. Suurimmalle osalle vähäinenkin hiilihydraattien vähennys voisi tehdä hyvää. 

Vierailija
49/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisko se ennemmin puolustusreaktio, kun itse haukut vhh:n?

Itse ainakin saan valtavasti valitusta, jos kerron vhh-ruokavaliosta.

Muuten porukka aina kehuu ensin, mutta jos mainitsee vhh, niin voi kauheaa!!

Työkaveri: voi kun sulla on aina niin tosi hyvännäköiset ja terveelliset eväät, jaksaisinpa itsekin tehdä tuollaista ruokaa.

Minä: joo tämä se vhh-ruokavalio.

Työkaveri: voi kauheaa!! Sehän on kuulemma vaarallista, ota nyt äkkiä tästä tätä pullaa!

Porukka oikeasti luulee jotain pullaa terveelliseksi 🤣

Ja oikeasti et löydä mistään edes yhtä ihmistä, joka luulisi pullaa terveelliseksi.

Vierailija
50/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoryhmässä en ole huomannut muuta ongelmaa, kun, että jatkuvasti kysytään saako syödä leipää tai kakkua, ja voiko tätä limua juoda. Ei kiinnosta yhtään syötkö juotko mitä haluat, mutta vhh:lla idea on saada energia rasvasta. 

Mutta se Välimeren ruokavalio ryhmä on ihan kauhea. Todella ortorektinen. Siellä niinku henkeä haukotaan, jos juusto ei lautasella ole vähärasvaista, vaikka se olisi päivän ainoa proteiini.

Ne määrät mistä sitä ruokaa tehdään, kun kaikki on mahdollisimman energiaharvaa. Valehtelematta sais kärryllisen tuoda juureksia ja kasviksia ja siemeniä perheelle yhden päivän aterioiksi. 

Jää vähän epäselväksi mistä ne edes saa energiaa, taitaa olla jotain vanhoja rusinoita kaikki ja resurssit näemmä kohtuulliset niuhottaa yhden ainoan aterian kanssa.

Joo.  

Puolet jengistä ei tosin ymmärrä sielläkään, että kysymyksessä on terveysdieetti eikä joku ruokakulttuuriryhmä ja nämä ei jotenkin saa sitä tarpeeksi selvästi viestittyä. Selkosuomi hakusessa. 

Vierailija
51/51 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa vähä-älyisempää otusta kuin VHH-kultisti.

Ehkä joku oikein äänekäs vegaani voisi olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi