Miksi vhh-ruokavaliolla elävät haukkuvat muiden ruokavalioita?
Itselläni esimerkiksi eräs tuttu haukkuu aamiaiseni, joka on kaurapuuroa raejuustoilla, marjoilla ja kananmunalla. Sen sijaan hän ei näe mitään vikaa omassa aamiaisessaan, joka sisältää pekonia, kinkkua ja rasvaisia juustoja eikä marjoja tai hedelmiä
Kommentit (51)
Jos karsit hiilareita, verensokerisi laskee, ja saatat kärsiä päänsärystä, ärtyisyydestä ja keskittymisvaikeuksista. Saatat myös huomata mielialasi heittelevän laidasta toiseen.
Huomasin ne VHH tyypit on ihan sekaisin,hokevat ei hiilihydraatteja ei ei .
Jos yksi tuttu haukkuu niin miksi ap yleistät ?
Kaurapuuro voi kuulua vhh ruokavalioon. En ymmärrä ongelmaa. Syöt siis itse vhh ja arvostelet vhhta, joka arvostelee vhhta. Olette ainakin toisenne ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja yhtään mihinkään. Ihmiselle ei koidu mitään haitallista hiilihydraattien vähentämisestä tai jopa kokonaan poisjättämisestä. Kieltämättä hetkittäin (sinänsä arvattavasti) homma joillakin lipsuu hieman hurmahenkiseksi, mutta olennaisinta asiassa on, että VHH johdannaisineen on tuhannen todisteellisesti ihmisen luontaisin ruokavalio.
Minä rakastan leipää ja syön sitä paljon. Sä voit tunkea vvh hanuriisi.
Mikä on vvh?
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei tarvitse hiilihydraatteja yhtään mihinkään. Ihmiselle ei koidu mitään haitallista hiilihydraattien vähentämisestä tai jopa kokonaan poisjättämisestä. Kieltämättä hetkittäin (sinänsä arvattavasti) homma joillakin lipsuu hieman hurmahenkiseksi, mutta olennaisinta asiassa on, että VHH johdannaisineen on tuhannen todisteellisesti ihmisen luontaisin ruokavalio.
Sokeri on aivojen ainoa polttoaine. Jos et saa sitä, ei ihmekään ettei aivosi toimi.
T. Ketoruokavaliolainen, joka laihtuu 1kg/viikko
Sama mitä syö kun kuluttaa enemmän mitä syö,kilo viikossa helppo homma.
Vierailija kirjoitti:
Koska VHH on uskonto, jota aamiaisesi loukkaa.
Tunnen pari kaveria, jotka syö VHH, mutta ei ne ole mulle tai muille saarnaamassa, miten kuuluu syödä. Ihan normaaleja ihmisiä on.
Miksi joillain on sitten toi tarve saarnata?
Vierailija kirjoitti:
Jos yksi tuttu haukkuu niin miksi ap yleistät ?
Totta. Mutta kun ajattelen asiaa, niin kukaan mun tietämistä ns normaalisti syövistä ihmisitstä ei hauku toisten ruokavalioita. Ne, jotka pitävät meteliä ovat jollain vähän erilaisemmalla dieetillä, kuten VHH tai kasvissyönti. Tokikaan kaikki dieettaajat eivät sitä meteliä pidä, mutta ne jotka pitävät, ovat dieettaajia.
Vierailija kirjoitti:
Sama mitä syö kun kuluttaa enemmän mitä syö,kilo viikossa helppo homma.
Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta laihtua. Miksi oletus on aina näissä syömisissä, että pitää laihduttaa?
Vierailija kirjoitti:
VittuMitäPaskaa. Sun aivot nyt vaan sattuu tarvitsemaan hiilareita sen 80g/vrk. Mutta todistit hienosti mitä käy kun aivotoiminta jumittaa.
Sano vielä että hiilihydraatit on keksitty Jenkeissä 1900-luvulla 😂😂😂 tällaisenkin älyvapauden yksi karppaaja päästi suustaan.
Kyllä, ihmisaivot tarvitsevat osaksi (ei kokonaan) sokeripohjaista energiaa. Koko muu keho toimiikin erittäin hyvin rasvapohjaisella energialla.
Glukoneogeneesi. Harvemmin voi yhdellä sanalla jauhottaa nämä leivästään lesoavat.
Edelleenkin, älkää kuvitelkokaan, että ymmärtäisitte näitä asioita, mikäli kommentoitte niitä ns. arkijärjen mukaan. Teille ovat pekkapuskat jauhaneet sitä itseään vuosikaudet. Kehottaisin häpeämään, mutta ettehän te osaisi. Ikään kuin nämä asiat olisivat arvostuksenvaraisia.
Tämän ketjun perusteella tilanne vaikuttaa olevan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri on aivojen ainoa polttoaine. Jos et saa sitä, ei ihmekään ettei aivosi toimi.
Maksa osaa muuttaa rasvaa aivoille sopivaksi energiaksi, jolloin päänsärkyä tai keskittymisvaikeuksia ei ilmene. Vhh alussa voi noita oireita tosin ilmetä. Kokeilin vhh ensimmäistä kertaa 2018 ja tuolloin koin kaikki mahdolliset pahat oireet n. 3 päivän ajan. Myöhemmin jos olen vetänyt vhh kausia niin ei enää tule oireita, elimistöni on sopeutunut tähän. Töissä jaksaa keskittyä (asiantuntijatyö toimistolla/etänä). Syy miksi tähän ruokavalioon monet päätyy edes määräaikaisesti on se, että lounaan jälkeen iskee väsymys. Se on seuraus siitä, että elimistössä on liikaa hiilihydraattikuormaa (aamupalan hiilihydraatteja ei ole kulutettu liikkumalla, joten lounaan hiilihydraatit tuovat oman lisäkuormansa tähän). Itseä se ainakin häiritsi töissä kun lounaan jälkeen ei meinannut pystyä väsymykseltä keskittymään iltapäivän hommiin. Vhh toi minulle avun siihen ja voin nyt paremmin. Olen sairastanut insuliiniresistenssiä ja PCOSia 11v ikäisestä lähtien, joten tämä ruokavalio sopii kaltaisilleni kuin nenä päähän.
Mutta ihmiset on erilaisia. Siskoni on hoikka, ei kärsi samoista insuliiniresistenssioireista kuin minä ja hän syö tavallista kotiruokaa sisältäen hiilihydraatteja. Se sopii hänelle.
Juha Mieto sanoi proteeni on rakennusaine ja hiilihydraatti on polttoaine.Ilman niitä on turha lähteä viivalle.
Mua ei kiinnosta mitä muut syö. Syökööt mitä tykkäävät. Tykkäisin myös siitä, että ne jotka eivät vhh ruokaa syö, eivät työntäisi nokkaansa minun eväisiini ja suureen ääneen kommentoisi sitä epäterveelliseksi. Kiitos, anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan leipää ja syön sitä paljon. Sä voit tunkea vvh hanuriisi.
Mikä on vvh?
Vähäviilihydraattinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokerisokeria ei tarvita grammaakaan. Aivot tarvitsevat glukoosia, mutta sitäkään ei tarvitse saada ruoasta, vaan keho valmistaa sitä itse maksassa glukoneogeneesilla.
Vierailija kirjoitti:
Juha Mieto sanoi proteeni on rakennusaine ja hiilihydraatti on polttoaine.Ilman niitä on turha lähteä viivalle.
Jos ei ole huippu-urheilija, eli hiihtäjä, kuten Mietaa, ei ole mitään syytä syödä kuin huippu-urheilija. Jos on hitaasti kiiruhtava täti-ihminen, jonka liikuntasuorite on hyötyliikuntaa ja kävelylenkki, ei hiilareita tarvita ravinnosta käytännössä lainkaan.
Aloittaja kitisee kun hänen aamupalaansa on moitittu, mutta muistaa lopussa myös mainita miten pitää VHH dieettiläisen aamupalaa negatiivisena.