Puolison luotettavuus?
Mielipiteitä kaivataan! Tilanne on sellainen, että 4v sitten puoliso jäi kiinni intiimistä tanssista yökerhossa. Se ei yhteisen sopimuksemme mukaan sallittua ja asia selvisi minulle kiertotietä. Ollaan molemmat tarkkoja siitä, mitä vastakkaisen sukupuolen kanssa saa tehdä, puoliso vielä enemmän. Siksi siis luottamus meni ja tätä puoliso on halunnut korjata mm. olemalla omasta tahdostaan tosi rehellinen kaikista menoistaan yms. Nyt kävi ilmi toista kautta, että puolison työpaikalle on tullut pidemmän aikaa sitten uusi henkilö töihin, josta minullekin kertoi jättäen kuitenkin kertomatta, että henkilö on alalle poikkeukellisesti vastakkaista sukupuolta (ei kertonut etunimeä) eli asia olisi voinut olla "uutinen" jo ihan senkin vuoksi. Kun asia kävi minulle ilmi ja puoliso sattui olemaan myös paikalla, alkoi ilmeisen teennäinen selittely, vaikka en ole sanonut asiasta mitään. Työ on sellaista, että vaatii käytännössa tiivistä pari- ja tiimityötä ja myös vapaa-ajalla viettävät työporukassa aikaa.
Outo tunne on nyt, mitään ei olla asiasta puhuttu. Korostan, että itse en vaadi ripittäytymistä joka asiasta, mutta puoliso esitti itse että luottamuksen takaisin rakentamiseksi näin voisi tehdä, koska luottamuksen takaisinsaaminen on ollut hyvin vaikeaa. Nyt tuli tunne, että taitaakin kertoa valikoivasti, mitä haluaa. Yritän ajatella, että ehkä ylireagoin, eikä minua periaatteessa haittaa kenenkanssa töitä tekee. Pointti on se, miksi jätti kertomatta ja nyt reagoi vähänkuin olisi jäänyt kiinni jostain?
Kommentit (22)
Mikä tahansa tekosyy (esim. uusi työkaveri) on ap:lle näköjään syy olla sairaalloisen mustasukkainen.
Nyt kuulostaa sen verran sakealta setiltä, että parempi erota ja molempien hoitaa oma itsetunto kuntoon ennen uutta yritystä.
Et voi omistaa toista. Jos et voi häneen luottaa, tiedät, mitä tehdä. Tuollainen vahtiminen on typerää ja syö sinun omaa mieltäsi ihan turhaan. Ehkä sun kannattaisi harkita terapiaa, jossa voisit jutella omasta hallitsemisen tarpeestasi.
Kannattaa odottaa, että alkaa kunnolla pettämään. Miehelläsi ei ole oikeutta vaatia tietoja sinulta näiden jälkeen, eli pistä stoppi sille.
Koko tuo aloitushan on tyhmä, lapsellinen trolli. Ei sen enempää.
Älkää uskoko kaikkea sontaa, mitä täällä kirjoitellaan.
On tilanteita joissa ehkä valkonen valhe menee läpi... vaikka pitäisi välttää koska niilläkin voi olla epämielyttäviä seurauksia. On ihmisiä jotka selittävät valikoivasti, jättävät asioita kertomatta tai johdattelevat puheellaan toisia ajattelemaan väärin ja vetämään vääriä johtopäätöksiä. INHOTTAVAA JA ÄLLÖTTÄVÄÄ...
Oman itsesi takia kerro kaikki ja pysy totuudessa että ei tulisi lisää paskaa... Anna sen toisen vastata omista puheistaan... IHMISEN KIELI ON KUULEMA HIRVEIN ELIN... koska sen kautta suusta voi tulla ulos mitä tahansa... Raamatun mukaan ihmistä ei likaa se mikä menee suusta sisälle vaan se mikä tulee ulos eli puhe koska sen SISÄLTÖ TULEE SYDÄMESTÄ.
Jos et ole puhunut totta niin on vaikea muistaa rehellisesti ja oikein miten kaikki asiat menneet ja kehittyneet. Jos on ollut rehellinen niin muistaa paljon ja ihan oikein ja stoori on aina sama kysyttiinpä vaikka kuinka monta kertaa.
"Se ei yhteisen sopimuksemme mukaan sallittua ja asia selvisi minulle kiertotietä. Ollaan molemmat tarkkoja siitä, mitä vastakkaisen sukupuolen kanssa saa tehdä, puoliso vielä enemmän. Siksi siis luottamus meni "
Jos yhteinen sopimus on, että tiettyjä rajoja ei ylitetä, onhan se selvää että luottamus sai ainakin kohtalaisen kolauksen.
Sitä en ymmärrä miksi jokaisesta työkaverista pitäisi ripittäytyä? Tuo alkaa kuulostaa jo aika hurjalle!
Tuollainen kyttäily ja kontrollointi ei enää ole tervettä. Mitä arvelet, kuinka kauan miehesi jaksaa, tai kuinka kauan menee että saat hänet tallottua maan rakoon ja hänen tahtonsa omaan taskuusi?
Itsetunto-ongelma tuntuu olevan aika moinen. Olisi hyvä hakea apua tuohon kylä.
Ap vastaa. Kuten kerroin, en kysele, vaadi ripittäytymään tai kertomaan mitään. Puolison oma ehdotus oli, että aiemman rajojen rikkomisen vuoksi menneen luottamuksen takaisinsaamiseksi hän omaehtoisesti jatkossa kertoo, esim. kenen kanssa iltaa viettää ja eikös tämä ole aivan normaalia kuulumistenvaihtoa pariskuntien välillä, ilman että kyse on mustasukkaisuudesta? (Itsehän jopa ehdotin avointa suhdetta, mutta siihen tuli jyrkkä ei). Ihmettelen vain sitä, miten juuri tässä tapauksessa on "unohtanut" kertoa, että uusi työkaveri sattuu olemaan vastakkaista sukupuolta, ja nyt käyttäytyy kuin olisi jäänyt kiinni jostain. Jos olisi vuosi sitten kertonut työkaverista, ei tämä olisi mikään juttu. Nyt tulee outo fiilis, että jostain syystä jäänyt kertomatta. Lisäyksenä vielä, että jos tilanne olisi toisinpäin, hän olisi varmasti itseäni vielä enemmän asiasta mietteissään.
Tämän on pakko olla 0/5 trolli tai huumoria.
Sillä eihän oikeasti noin sairasta kontrollifriikkeyttä ja vainoharhaista mustasukkaisuutta olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Koko tuo aloitushan on tyhmä, lapsellinen trolli. Ei sen enempää.
Älkää uskoko kaikkea sontaa, mitä täällä kirjoitellaan.
Trollaus jolla rakennetaan olkiukkoa
Ok, tää on sit varmaan trolli. Jos lukee kuitenkin aloituksen, niin siinä kerrotaan et puoliso on kertaalleen pettänyt aloittajaa ja puoliso haluaa nyt ITSE korjata rikkomaansa luottamusta kertomalla menemisistään rehellisesti. Aloittaja kertoo vain omasta ajatuksesta nyt, ja pyytää tähän mielipidettä, ei ole tehnyt, sanonut tai kysellyt puolisolta mitään. Kuka tässä on siis mustasukkainen? Aloittajalla on hyvä syy epäillä puolisoa, jos on kertaalleen tullut petetyksi jo, miten tämä voi kääntyä aloittajan vainoharhaiseksi kontrollifriikkiiydeksi? Taitaa osa vastaajista olla itse pettäjiä.
Sopimuksen vastainen "intiimi tanssi" 4 vuotta sitten.
Ei meillä vaimon kanssa ole mitään "parisuhdesopimuksia". Saati ehdotuksia "avoimesta suhteesta". Naimisissa oltu 22 vuotta. Intiimit tanssit muiden kanssa ei ole kuulunut kuvioon. Uskoakseni olisimme saaneet sellaisen hairahduksen soviteltua.
Kuulostaa siltä, että ap:n "sopimussuhde" on muuttunut vainoharhaiseksi ja mustasukkaiseksi toisen kyttäämiseksi.
Miksi työkaverin sukupuoli olisi merkityksellinen ja mainitsemisen arvoinen asia?
Omg, mulla on satoja miespuolisia työkavereita. Kumma ettei puoliso ole mustasukkainen.
Pettänyt joskus ja nyt jäänyt kiinni totuuden vääristelystä. Jos olis ihan kuin kukatahansa uusi työkaveri, olisi voinut kertoa tästä tavallisina kuulumisinaan, olipa mies tai nainen kyseessä. Kysymys kuuluu, minkä vuoksi pitänyt jättää kertomatta? Onko jotain salattavaa?
Hä? Hänhän kertoi että mies pettänyt häntä? Eikai tuo ole tekosyy?
tosi surkea keksitty tarina taas. ei suomessa ole tiivistä tiimityötä, tai hengailua työajan ulkopuolella työkaverien kanssa. sitäpaitsi, jos tarvitaan keskittymistä noin kovasti kun kerroit, ei nainen sovellu alalle lainkaan, eli valetarina. ei jatkoon.
Nyt sitten etsivän palkkaus, onhan tuo peli vihellettävä poikki vai kuinka ? Ei puolisoa voi omistaa.
Miksi pitää olla tällaisia älyttömiä sopimuksia? Millä tavalla intiimit tanssit häiritsevät teidän suhteenne sujuvuutta. Olette itse tuottaneet tämän ongelman.
Vastasit jo itsellesi, luottamus meni.
Vaihtoonn.