Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin käytös baarissa ok?

Vierailija
20.07.2024 |

Olin kahdestaan kaverini kanssa viettämässä iltaa, käytiin syömässä ja istuskeltiin iltaa terassilla. Ollaan kumpikin varattuja. Noh, kaveri näki erään vuosia sitten tapailemansa miehen siellä ja mentiin hänen juttusille. Tämä mies oli kuulemma aiemmin tässä kesällä lähetellyt kaverilleni treffikutsuja, ja teki kyllä kokoajan selväksi että on kiinnostunut kaveristani. Noh, eipä siinä, juteltiin kolmistaan ja oli ihan kivaa. Lopulta kaveri halusi mennä tanssibaariin kolmistaan.

Siitä alkoikin sitten oman iltani alamäki. Oltiin baarissa 3 tuntia liki pilkkuun asti ja mies piiritti tätä kaveria ja kaveri antoi piirittää, välillä minulle kehui että kuinka on niin fyysistä vetovoimaa mutta ei hän mitään aio tehdä koska on varattu, enkä saa miehelleen puhua koska hän ei tykkäisi. No he juttelivat kaksin paljon ja kun mentiin tanssimaan niin mies tanssitti kaveria käsikkäin että itse olin koko ajan ns. "yksin piirin ulkopuolella".

Yksin kun oli niin minua tuli ensin iskemään joku överikännissä oleva mies ja kaverini katsoi häntä etovasti (ei ollut varsinainen komistus). Onneksi tuo heppu siitä sitten jatkoi matkaansa. Mutta ei silti tuntunut kivalta että oon yksin syöttinä tällaisille kun kaveri miehen kanssa jättää minut ulkopuolelle.

Loppuillasta tanssin yksin, kun kaveri vieressä jutteli miehen kanssa lähekkäin. Minulta tuli joku toinen mies kysymään että olenko yksin? Vastasin että en, olen heidän kanssaan ja osoitin kaveria ja miestä. Tuo kyselijä vastasi minulle "niin, eli olet yksin".

"noh, niin kai vois sanoa"

Baarista kun lähdettiin kaveri hehkutti kivaa iltaa, mä vain vähän myötäilin. Kotiin kävellessä alkoi kyllä harmittamaan tämä käytös. Ei mulla ollut siellä baarissa yksin kyllä kovin kivaa ja oli kiusallista. 

Oliko kaverin käytös ok? Mulle jäi vain jotenkin käytetty olo siitä, että kaveri sai jonkun henkisen tekosyyn itelleen että voi viettää vanhan treffimiehen kanssa iltaa kun olen kuitenkin mukana - ei olisi varmasti jäänyt hänen kanssaan sinne kaksin jos olisin lähtenyt aiemmin pois. 

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sama asia, mutta näin ennen yhtä "kaveria" (ei se lopulta sellainen ollut, kunhan vietti aikaa kanssani paremman seuran puutteessa) aika harvoin, muutaman kk:n välein. Joka kerta baarissa käydessämme tämän oli pakko alkaa iskemään jotakuta ihan randomtyyppiä, vaikka kulki itse baareissa useita kertoja viikossa eli olisi voinut hoitaa nuo sänkyseuran hankinnat silloin. Usein noissa kävi niin, että roudasi nuo ukot siihen kolmanneksi pyöräksi eikä keskustelusta tullut enää mitään, joten lähdin kotiin ja tuo kai naimaan noita löytöjään. Katkaisin välit jossain vaiheessa, mitäpä tuollaiseen aikaansa tuhlaamaan.

Miksi mennä baariin keskustelemaan kaverin kanssa, voi kai ne keskustelut keskustella muuallakin. Erikoista, jos kaverin kanssa lähtee baariin, niin pitäisi olla kiinni hänessä koko ilta. Kyllä itse ainakin ymmärrän, jos sinkkukaveri katselee baarissa myös miesseuraa. 

Vierailija
42/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taisi olla ystävältäsi ihan etukäteen suunniteltu kuvio. Pyysikö hän muuten alunperin sinua lähtemään yhdessä ulos? Sinuna ottaisin etäisyyttä häneen jatkossa. 

Juu hän pyysi minut ulos ja suostuin kun oli juuri itselläni alkanut kesäloma niin ajattelin, että tämä on mukava loman aloitus. Kaverin kanssa hyvin harvoin käydään missään kaksin, yleensä tavataan yhden toisen kaverin kanssa kolmistaan ja siis ihan kyläilyn merkeissä. Siitä on kyllä pitkä aika kun olen tämän kaverin kanssa kaksin ollut viihteellä, joten siksi olin innoissani mukana. Voi olla että jatkossa kun mennään ulos viihteelle varmistan että mukana on muitakin eikä olla kaksin, jos on noin helppo minut jättää ulkopuolelle. 

Ja pariin muuhun kommenttiin että mitä varatut tekee baarissa? Ehkä olen liian vanha tajuamaan jotain nykybaarisääntöjä, mutta kyllä mun mielestä on ihan se ja sama ootko sä baarissa sinkkuna vai varattuna. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa voi lähteä radalle joska tahansa. Vanha pano sattuu samaan paikkaan vain kerran, joten se hetki pitää hyödyntää silloin kun se sattuu.

Ainakin jätkäkoodin mukaan kaverisi toimi ihan ymmärrettävästi, mutta sinä et ymmärtänyt poistua tai hankkia omaa seuralaista, vaikka seuraasi ei enää kaivattu.

Vierailija
44/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen olet kaverillesi ap. Huikean kateellinen.

Ihan turhaa provomaista vouhkaamista on aloituksesi. Säälittää kaltaisesi ihmiset.

No mene sinä sitten ap:n kaverin kanssa baariin pettämiskeikalle. 

Enkä mene vaan menen omien kavereideni kanssa ja jos joku löytää naisseuraa illan aikana niin sehän on vain hieno juttu. Olen silloin iloinen kaverin puolesta enkä loukkaantunut.

Vierailija
45/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut joskus baarissa varatuista naisista erittäin hyvää juttuseuraa. Kyllähän parhaista ja fiksuimmista tyypeistä huomattava osa on suhteessa. Mutta onhan se toki vähän kiusallista jos juttu luistaa liiankin hyvin.

Varatut duunikaverit tietysti vaikeimpia juttuja kun monen kanssa tykästytty toistemme luonteeseen ja ulkonäköön ajan myötä. Nekin hetkelliset fantasiat tulee ja menee.

Vierailija
46/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kun käydään kavereiden kanssa baarissa, on ihan hyväksyttävää mennä myös omia menojaan. Varsinkin jos joku löytää seuralaisen. Pitää voida tanssia ym. ihan yksinkin eikä roikkua kaveissa kiinni. 

"Me" mennään vai sinä meet ja toiset venaa?

Vähän eri asia myös onko liikkeellä ryhmänä, jolloin tietysti onkin ok, vai kaksin. Tai onko pelin henki alkujaan selvä (itselle esim kaveri sanoi joskus erosurujeni jälkeen, että nyt mennään ulos ja etsitään sulle mies, oletan et oli ok kun näin kävi :D) vai odottaako toinen kahdenkeskistä keskustelua ja ystävien laatuaikaa (jolloin edellisen tyylinen tempaus ei olisi millään lailla tyylikästä). 

Kahdenkeskistä aikaa alkuillasta ja sit baarissa saa yrittää pokata muuta seuraa, jos siltä tuntuu.

Vierailija
47/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän varattujen naisten tyttöjen illassa miesten kanssa haluta yleensä olla tekemisissä? Tarkoitushan on pitää hauskaa ja tanssia naisten kesken?

Vierailija
48/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellinen olet kaverillesi ap. Huikean kateellinen.

Ihan turhaa provomaista vouhkaamista on aloituksesi. Säälittää kaltaisesi ihmiset.

No mene sinä sitten ap:n kaverin kanssa baariin pettämiskeikalle. 

Enkä mene vaan menen omien kavereideni kanssa ja jos joku löytää naisseuraa illan aikana niin sehän on vain hieno juttu. Olen silloin iloinen kaverin puolesta enkä loukkaantunut.

Minulle on täysin ok jos joku kaverini löytää miesseuraa baarista vaikka vain "viattomaan huvitteluun" oli sitten vapaa tai varattu, se on heidän asiansa. Tämä siis silloin että mukana on myös muita joiden kanssa voin viettää sitten muuten iltaa, mutta se että minut jätetään yksin vaikka baariin mennään yhdessä ei ollut kivaa. Jos mun seuraa ei enää kaivattu siinä kohtaa niin olisivat sen suoraan sanoneet, että onko ok jos me mennään kaksin jatkoille tästä kun pitkästä aikaa näkee vanhaa treffimiestä tms veruketta, oltiinhan me jo iltaa siihen asti mukavasti vietetty niin olisi ollut ihan ok mun siinä kohtaa huikata heille heipat ja kiittää illasta. Se että kolmistaan kuitenkin päätetään mennä ja mut sitten siellä lähes hylätään itsekseni tanssimaan/keksimään tekemistä oli kiusallista. Ap

Vierailija
49/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että minulla on jonkin verran toleranssia tällaisella. Jos joskus sattuu, ok. Tuostahan voisi tulla onnellinen parisuhde. Mutta jos joka kerta on tuollainen meininki, en tietenkään ikinä lähtisi tuollaisen kaverin mukaan.

Vierailija
50/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On prseestä, mutta sitäkin tärkeämpi kysymys on, että miksi jäit notkumaan sinne, jos ei ollut enää hauskaa? 

Vierailija
51/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parikymppisenä valitettavasti vastaavanlainen. Miehet aina baarireissujen tärkein juttu ja kaverit tulivat aina kakkosena. Näin nelikymppisenä en voisi ikinä toimia niin. Itseluottamus ja itsetunto kehittyneet siinä määrin, etten janoa miehiltä hyväksyntää, kuten nuorempana. 

Vierailija
52/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lähtenyt kotiin aikaisin. Olisin vain tokaissut että ei ole enää kiva ilta, väsyttää, menen nyt ja lähtenyt vauhdilla.

Vierailija
53/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin kiinni kaverissasi? Olisit voinut jutella jonkun muun kanssa. Ethän sinä kaverisi kanssa seurustele.

Vierailija
54/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaverisi käyttäytyy seuraavalla ystävätapaamisella?

Onko kuin ei olisi mitään tapahtunut, vai poikkeaako käytös aikaisemmasta? 

Vierailija
55/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäitkö odottamaan, että pääset pitelemään xxx, jos akti alkaa. Ihme roikkumista.

Vierailija
56/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette, vaikkakin varattuja molemmat? Kuulostaa vähän teinimeiningiltä. Tässähän ei tapahtunut oikeastaan mitään kohtalokasta. Miksi pohtia turhaa asiaa. Kysy kaveriltasi kun näette, oli ilta hänen mielestään mukava.

Vierailija
57/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aidosti järkytyin, että noin moni teistä vastasi että oli joku sovittu juttu tai että kaveri suunnittelee jotain uutta suhdetta.. Tunnen itteni nyt idiootiksi ja sinisilmäiseksi.. Jos mä olisin edes ajatellut että tässä on jotakin ns vakavampaa taustalla niin olisin tehnyt varmaan ketjun "pettääkö kaverini" sen sijaan että rutisen miten oli kolmas pyörä fiilis loppuillan :/

Voihan olla että tämä oli vain sattumaa, mutta oli kyllä muitakin "merkkejä" ilmassa, mitkä aiemmin vain ohitin..

1. Kaveri sanoi ettei omaa miestä kiinnosta lähteä yleensä viihteelle, tekee kotona etätöitä ja häiriintyy herkästi, miehensä menossa omien kavereidensa kanssa kohta viikon reissulle ja kaveri jää yksin kotiin: ei oikeastaan mitään hyvää sanottavaa omasta miehestään 

2. Tää treffimies, siitä se kertoi että ovat siis panneet joskus 4-5 vuotta sitten kun hetken tapailivat, mutta juttu kaatui kun mies oli liian kiireinen t

Kylläpä sua kaveris tunne-elämä paljon kiinnostaa. No itse olen ihan erilainen parisuhteessa olen 100 % uskollinen ja jos joku vieras mies tulee yrittämään, mulkaisen niin pahasti että katseesta näkee ettei kannata. 

Ja ajattele asiaa nyt vaan omalta kannalta, kyllähän tuo kaveris käyttäytyi törkeästi sua kohtaan. 

Vierailija
58/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kun käydään kavereiden kanssa baarissa, on ihan hyväksyttävää mennä myös omia menojaan. Varsinkin jos joku löytää seuralaisen. Pitää voida tanssia ym. ihan yksinkin eikä roikkua kaveissa kiinni. 

No ap:n kaveri on varattu niin ehkä ap:lla oli olettamus että illassa ei etsitä seuralaisia?!? Tietty nykyaikana ehkei tällaista olettamusta tällaisessakaan tapauksessa voi tehdä..

Vierailija
59/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap, 

Ymmärrän sua aivan täysin. Mulle on 3 eri ystävätärtä tehny vuosien saatossa saman tempun, kaikki perheellisiä varattuja naisia niinkuin itsekin olen. Nämä 3 ovat enää pelkkiä tuttuja mulle, joiden kanssa lähde viihteelle. Kaikki ovat myös pettäneet kumppaneitaan. Minä en ole.

Tuo mitä teille tapahtui, ei tasan tarkkaan ollu sattumaa. Sua käytettiin hyväksi. Sua ei kunnioitettu.

Mulle oletuksena on et jos lähden ystävättären kans iltaa viettämään, siellä ollaan yhdessä, jaetaan kuulumisia ja myös poistutaan yhtä matkaa. Ehkä jonkun verran voidaan jutella muiden kans mut priorisoin ystävättäreni aina.

Kaikki eivät ajattele samoin. Eikä tarvitse. Mutta mua ei sellaset käytä hyväksi. Sellasten kans en ulos illalla lähde. Kahvilla voin käydä.

On mulla myös ystävättäriä, jotka eivät koskaan tee minulle noin. Enkä minä heille. Näistä tyypeistä pidän kiinni. Meillä on samat arvot.

Ap, leuka pystyyn ja etsimään ystäviä, jotka kunnioittaa sua. Tsemppiä!

N45

Vierailija
60/91 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakisin miestä, en lähtis enää noin nyrpeen kaverin kans yhdessä minnekään. Olisko ilta ollut onnistunut, kun olisitte istuneet koko illan kiinni toisissanne kylki kyljessä. Eihän baarissa edes pysty puhumaan, kun siel on niin kova meteli. Tulihan sulle joku mies juttuihin, jos ei kelvannut seuraksi, niin mikset mennyt puhumaan jollekin muulle. Jos taas tuli omaa miestä ikävä, niin iltahan täytti tarkoituksensa ja olisit lähtenyt kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä