Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siteet kuukuppiin vaihtaneita?

Vierailija
03.02.2007 |

Onko kukaan siirtynyt siteistä kuukupin käyttäjäksi siten, että ei ole juurikaan käyttänyt tamponeja? Voiko kuukuppi olla hyvä ratkaisu sellaiselle, joka on aina pitänyt tamponeja siteitä epäkäytännöllisempinä? Miten kuukuppiin siirtyminen on sujunut?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se muutamat menkat vaati, että kupin kanssa tuli sinuiksi, mutta pois en enää antaisi! Ja niiden ohivuotojen varalta käytän kankaisia pikkuhousunsuojia varmistuksena. On ehkä ziljoona kertaa mukavamman tuntuisia ihoa vasten kuin muoviset vastaavat ;-)

Vierailija
2/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin kädet rannetta myöten veressä, kun tungen kupin sisään. Siksi lopetinkin kuppeilun ja paalasin siteisiin. Tosin tamponejakin olen aina käyttänyt vain asettimellisia eli voi olla noi sotkemiset tottumiskysymyskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kovan vuodon aikana voi olla sotkusta hommaa. Ei kuppikaan täydellinen ole. Toisaalta olen vähän oppinutkin eli enää ei roisku pitkin seiniä ;) Mutta tummia vaatteita pidän menkkojen aikaan.

Vierailija
4/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on ainakin kädet rannetta myöten veressä, kun tungen kupin sisään. Siksi lopetinkin kuppeilun ja paalasin siteisiin. Tosin tamponejakin olen aina käyttänyt vain asettimellisia eli voi olla noi sotkemiset tottumiskysymyskin.

Vierailija
5/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi on aivan mainio kapistus! Mulla meni myös kolmet menkat opetellessa kupin käyttöä. Sisään laittaminen oli verrattain helppoa alusta asti, mutta ulos saaminen vaikeata. Kolmansien menkkojen aikana sekin vain jotenkin alkoi sujua ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia kupin käytössä. Uskon etttä ongelmana oli se, että jotenkin tiedostamattomasti jännitin lantionpohjalihaksia, jonka takia kupin ulos saaminen ei onnistunut. Tärkeää oli myös minulle sopivan, oikean asennon löytäminen. En vieläkään saa kuppia ulos esim. suihkussa lattialla istuessani, mutta kyykkyasennossa tai pöntöllä istuessa, hiukan jalkojen varaan kohottautuneena poistaminen onnistuu hyvin. Lisäksi, kun kupin ottaa ulos niin, että liike on ylhäältä alas (lattialla istuessahan kuppi liukuisi vaakatasossa ulos), ei kuoin sisältö valu ulos, ja koko homma on hyvin siistii ja vaivaton.

Olen ollut todella tyytyväinen kuppiin. Ystävättäreni kanssa totesimme, että meistä molemmista tuntuu kuukautissuojamainoksia katsellessa siltä, kuin olisimme tulleet huijatuiksi kaikki nämä vuodet. Kuppi on paitsi huomattavan ekologinen, myös halpa ja vaivaton valinta. Kuppia ei normaaleina vuotopäivinä tarvitse tyhjentää kuin kerran päivällä ja kerran ennen nukkumaan menoa; kiireisten työpäivien pelastus, siis! Ainoa huono puoli jonka keksin, on se, että kuppi on niin huomaamaton, että olen joskus meinannut unohtaa sen sisään koko päiväksi :)

Kaikkien kiinnostuneiden kannattaa vierailla ei-kaupallisilla kuukuppikunta. net -sivuilla. Sivut ovat sävyltään ehkä vähän hassut, mutta asialliset ja erittäin informatiiviset; vastaus löytyy kysymykseen kuin kysymykseen. Tsemppiä kaikille kokeilijoille: luonnon ja kukkaron puolesta :)

Vierailija
6/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Koska kyllä mulla jo sen kupin pesun aikana valuu pyttyyn verta oikeen olan takaa. Mut jouduinkin kuppia tyhjenteleen n. 4 h välein.

t: olinko 2, se jolla ei tampoonikaan pidä.

Vierailija
7/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon tamppoonia käyttänyt ja sekin poistettiin lääkärissä :D

Kupin kanssa piti harjoitella hetkin, mutta hyvä kun en luovuttanut.

- sotkuisuuskin on jo helpottanut aika hyvin.

Eilen alkoi menkat kun olin kylässä ja jouduin yöksi lainaamaan siteen, oli ihan kamalaa ja kuppia kova ikävä.

Vierailija
8/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

investoisiko kuppiin vai kestositeisiin vai peräti molempiin. Lisääkin kokemuksia kuulisin, kiitos jo vastanneille!

Ap

Vierailija
9/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laittais kyllä, onneksi mulla on hormonikierukka, joten ei tarvettakaan...

Vierailija
10/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä vähän sama juttu kuukupin kanssa, on ohivuotoja, kipuja yms. ja harkitsenkin takaisin siteisiin siirtymistä.

Vierailija
11/11 |
03.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan tykännyt tamponeista. Kuppi on sen sijaan suosikkini. Sen käytön opettelu kesti mulla tosin yli puoli vuotta - tai siis se että se rupesi tuntumaan näppärältä kapistukselta :)

Vierailija:

Onko kukaan siirtynyt siteistä kuukupin käyttäjäksi siten, että ei ole juurikaan käyttänyt tamponeja? Voiko kuukuppi olla hyvä ratkaisu sellaiselle, joka on aina pitänyt tamponeja siteitä epäkäytännöllisempinä? Miten kuukuppiin siirtyminen on sujunut?