Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä vihastuttaa kaupan myyjänä asiakkaat, jotka etsivät tuoreempia tuotteita takaa!

Vierailija
20.07.2024 |

Ne tuoreemmat tuotteet on ihan tarkoituksella siellä takana ja edestä kuuluu aina ottaa! Näin vähennetään hävikkiä!

Ei todellakaan saa ronkkia takaa niitä hyllyjä!

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otan tuoreemman, ja ne ovat takana. Edessä on usein jopa vanhaksi menneitä tuotteita.

Näin on ja ne ovat huononäköisiä vanhuksia varten.

Vierailija
162/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä laita hyllyyyn tuoreita tuotteita eli täytä hyllyt vasta sitten, kun vanhat on myyty.

Voi jösses, meidän kauppias harrastaa tätä. Ymmärrän kyllä, että hävikkiä on tarkoitus pienentää, mutta kun tuotteen käyttöpäivä on sama päivä tai seuraava päivä (Huom.ei edes alennukseen laitettu), niin kyllä käännyn kannoillani ja menen toiseen kauppaan. 

Ap. kirjoitti, että näin vähennetään hävikkiä. Onko kauppiaan hävikki isompi ongelma kuin asiakkaiden hävikki noin niinku globaalissa mittakaavassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kun kävin 2 kertaa viikossa autolla kaupassa. En todellakaan osta perjantain ruokaan torstain päiväyksiä.

Nyt kun käyn autottomana kaupassa 1-2 kertaa päivässä. Ostan samalle päivälle alelaputettuja ruokia, jos niitä sen päivän ruokaan löytyy.

Ei kukaan myyjä ole niin tyhmä, ettei haluaisi palvella molempia asiakkaita.

Välillä tosin ihmetyttää. Kun tilataan määrä x jotain palapaistia, jota myydään 3 pakettia. Ja loput joku ostaa 60 prossan alalla.

Onko se kaupan vai asiakkaan vika. Kun määrää ei ilmeisesti pysty pienempänä tilaamaan. Koska sama homma on jatkunut samassa kaupassa kuukausia.

Sehän on hintakysymys ja kauppiaan paikanpäällä tapahtuneesta markkinoinnista riippuvaista. Tästä on jo vuosikymmeniä. Näin kerran vierestä, kun tuttu kyläkauppias oli vahingossa tilannut joitain paikkakunnalla outoja Pietarin limppuja. Valehtelematta sanon, että hyvällä vihjailuilla ja puolipakolla lähes jokainen asiakas osti kyseisen leivän niin kauan kun niitä riitti. 

Vierailija
164/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaupassa töissä hyllyttäjänä ja minulle on okei, jos kaivaa tuoreempaa takaa. Kunhan ei sotke hyllyjä. Työ vaikeutuu, jos tuotetta x on tuotteen y paikalla.

Vierailija
165/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pienessä liikkeessä töissä ja hyllytän välillä tarkoituksella uudet eteen ja vanhat taakse. Moni ottaa takaa päiväystä katsomatta.

Toi on hyvä,ihmiset luulee enemmän kuin he tietää. Luulevat siis että takana on tuoreet,vaikka ei olisi. Aikoinaan myyjänä kun olin,laitoin vanhemmat vasemmalle ja uudemmat oikealle. Oli mukava huomata asiakkaiden hämmennys, olisi saanut edestä helpommin kuin kaivelemalla kaksinkerroin takaa. Ja itselle oli ihan sama mistä kukakin mitäkin ostaa, tietysti tuoreempaa vaikka heti sen käyttäisi. Hassua sinänsä. Päiväyksiähän  enimmäkseen ostavat. 

No ok. Itse kyllä katson päiväyksen aina otinpa mistä kohtaa tahansa. Otan siis edestäkin, jos päiväystä on riittävästi jäljellä, ei se takaa kaivaminen mikään automaatio ole. <

Toimin tarpeen mukaan, jos edessä on tarpeeksi tuoretta, en ala kaivelemaan takaa. Yleensä katson päiväyksen, mutta sen kerran, kun en niitä katso, on tuotteessa suurella varmuudella viimeinen käyttöpäivä siten, että en ehdi niitä käyttää. Eihän se todennäköisesti tapa, mutta ärsyttäähän se. Muistan kyllä myös entisvanhaset saikkaukset, jossa tiskissä olevasta makkarasta leikattiin kuiva kohta pois ja päiväysvanhoja tavaroita avattiin ja siirrettiin hyllystä tiskiin jne.

Vierailija
166/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kaupassa lauantai-iltapäivällä. Usein siinä rivin edessä on tuoite, joka menee samana päivänä vanhaksi. Miksi ostaisin sen, jos se ei ole alennushinnalla? Sehän ehtii mennä vanhaksi ennen kuin ehdin käyttää sen.

Hapanmaitotuotteet mm säilyy viikkoja parasta ennen päiväyksen jälkeen. Ei ole mitään syytä penkoa takaa tuoreempia. Laktoositon maitojuoma säilyy vielä viikon päiväyksen yli.

Eiköhän jokainen itse tunne tarpeensa parhaiten. Jos tietää, että tuote joka tapauksessa seisoo mahdollisesti pitkään kaapissa, niin ei nyt tarkoituksella kannata ottaa jo valmiiksi rajoilla olevaa. Itse syön huoletta vanhoja hapanmaitotuotteita niin kauan, kun ei pinnalla hometta näy tai haise pahalta, mutta en mä  tarkoituksella juuri vanhentumassa olevaa osta (koska onnistun vanhettamaan niitä viikkoja kotonakin).

Vierailija
167/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden vähemmistöryhmän edustaja oli mennyt kaupassa ihan takahuoneeseen asti, vaikka ovessa luki vain henkilökunnalle. Kun myyjä kysyi mitä henkilö tekee siellä ja sanoi ettei takahuoneeseen ole asiakkailla mitään asiaa, niin kyseinen henkilö sanoi, että kauppa kuulemma pitää tuoreimmat tuotteet siellä ja että hän ei osta mitään vanhoja tuotteita.

Saattoi siihen olla muukin syy, varsinkin, jos henkilökuntaa ei olisi ollut paikalla.

Vierailija
168/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein otan sen tuotteen, jossa on paras päiväys. Hyllyssä on parikymmentä erilaista kinkkuleikettä, joista minulle kelpaa ehkä neljä. Joten katson, onko jossain niistä neljästä hyvä päiväys päällimmäisissä ennen kuin alan kaivelemaan. Maitojakin on useamman eri valmistajan jne. Käyn kaupassa korkeintaan kerran viikossa, joten päiväyksillä on väliä. Leivän pitää olla tuoretta, koska joudun osan pakastamaan enkä ala vanhoja leipiä pakastelemaan.

Vierailija
169/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ykinseläjä introvertti kellä ei käy porukkaa kylässä, minun on pakko valita pisin pvm, en saa tuotetta syötyä muuten.

..l..

Vierailija
170/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerkeä syömään leipää kahdessa päivässä joten sen pitää kestää pidempään. Hävikkiä se on minulle jos joudun puolet heittämään pois ja maksan täyden hinnan. 

Vierailija
171/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavan asiakkaana valitsen tuoreimman. Toiseksi, en välttämättä käytä tuotetta heti tai melko pian, niin tuoreemmassa riittää päiväys käyttää myöhemmin. Miksi ostaisin tuotteen, jossa on päivä tai kaksi jäljellä, jos käytän sen useamman päivän päästä? En siis maksa elintarvikkeista, jotka ovat kohta pilalla. Ei tarvi heittää ruokaa pois, kun on pidempi päiväys 

Vierailija
172/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä alkaa oikein kyttämään tuollaisia tavaroiden kanssa vehtailevia ihmisiä, jotta voi huutaa myyjää tai vartijaa paikalle kun joku vehtaa niitä takimmaisia tuoteita ja sotkee hyllyjä.

Vierailija
173/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno provo! Kaikki meni 6-0

Vierailija
174/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provoaloitus

Vierailija
175/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää katsella uusimmat päiväykset, näin sinkkuna ruokaa menee kuitenkin niin vähän ettei voi ostaa juuri vanhaksi meneviä.

Vierailija
176/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kalliimmat hinnat, sen virheettömämpi tulee tuotteen olla. Pitkä päiväys on osa tätä kokonaisuutta! Todellakin ronkin. 

Vierailija
177/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö S-marketin seinässä lue tuoreus, laatu ja oikea hinta. kyllä minä otan parhaan vastineen rahoille.

Vierailija
178/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan tuotteen joten otan just sen minkä haluan. Ja tottakai tuoreimmina. Vttaa myyjät, jotka hinnaa tuoreita tavaroita takahuoneessa, esim. 22.12. saa ostettua laatikoita, jotka menee vanhaksi 23.12.

Vierailija
179/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitty aloitus. Feikki juttu.

Ei kai. Ilman muuta etsin tuoreempaa leipää, kun olen ruokakaupassa. Olen vähävarainen enkä voi maksaa jostakin, mikä päätyy biojätteeseen. Asun yksin ja vaikka syön leipää 2-3 kertaa päivässä, en ehdi syödä vanhentunutta leipäpakkausta loppuun. Kärsin suun kuivuudesta ja on vaikeampi niellä vanhentunutta leipää.  Kun tuon leipäpussin kaupasta, siirrän osan sisällöstä pakastepussiin ja pakastan tulevaa käyttöä varten. Silloin mitään ei mene hukkaan.

Vierailija
180/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käyn kaupassa kerran viikossa ja tiedän tarvitsevani maitoa esimerkiksi tänän viikon sunnuntainta, niin totta hlvtssä valkkaan sellaisen maidon, jossa on päiväystä sinne asti, tai mielellään sen yli (jos vaikka en käytäkään sitä sunnuntaina)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän