Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä vihastuttaa kaupan myyjänä asiakkaat, jotka etsivät tuoreempia tuotteita takaa!

Vierailija
20.07.2024 |

Ne tuoreemmat tuotteet on ihan tarkoituksella siellä takana ja edestä kuuluu aina ottaa! Näin vähennetään hävikkiä!

Ei todellakaan saa ronkkia takaa niitä hyllyjä!

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronkeloiminen lopulta vain lisää hävikkiä ja saa kauppiaat lopettamaan. Sitten kaikki pitää ostaa muutenkin niin kalleista suurista automarketeista.

Vierailija
182/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikävää että kaupassa on kaikki homeessa hedelmä- ja vihannesosastolla, vain siksi että halutaan myydä samalla hinnalla kumpaakin ja ne ladotaan samaan. Huono jää sinne alle tai päälle, ja homehtuu lisää. Kukaan ei tarkastele riittävän usein niitä. Paitsi ehkä poikkeuksia löytyy jostain isosta marketista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan todellakin ottaa sen tuotteen, minkä haluan. 

Vierailija
184/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos makkarapaketissa on kaksi päivää päiväystä jäljellä, niin otan mielummin sieltä takaa. Sitä hävikkiä tulee muuten kotona paljon, kun en ehdi syödä niitä makkaraleiikkeitä.

Vierailija
185/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kauppiaan omalla vastuulla tilatessa arvioida menekki oikeansuuntaiseksi, ettei vanhaksi jääviä tuotteita jää hyllyyn liikaa ja tule arvioitua enemmän hävikkiä.

Toisekseen, osa ihmisistä ei käy (tai edes pääse käymään) usein kaupassa ja tietysti he silloin tarkkailevat päivämääriä ja valitsevat  takarivin tuotteita.

Vierailija
186/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo! Kaikki meni 6-0

olisikin! valitettavasti tilanne kaupassa on usein se, että joutuu kaivaa alimmaisen paketin, ettei menisi heti huomenna vanhaksi. Kannattais varmaan alkaa myymään niitä tuotteita, jotka kuluu vähiten niin 2 päivää ennen -10%, 1päivä ennen -20% ja vikana päivänä se -30%.. menisi varmaan hävikkiin vähemmän.

Vierailija
187/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ikävää että kaupassa on kaikki homeessa hedelmä- ja vihannesosastolla, vain siksi että halutaan myydä samalla hinnalla kumpaakin ja ne ladotaan samaan. Huono jää sinne alle tai päälle, ja homehtuu lisää. Kukaan ei tarkastele riittävän usein niitä. Paitsi ehkä poikkeuksia löytyy jostain isosta marketista.

jätän itse ostamatta kaikki hevit tällaisesta kaipasta, jos yhteenkin heviin uppoo sormi sisälle kertoo koko hevin tilanteesta miten hoidettu osasto. 

Vierailija
188/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin joulun alla saa olla tarkkana. Ilmeisesti ihmiset syövät niin paljon laatikoita ym. jo ennen joulua, että niitä tehdään paljon päiväyksillä, jotka umpeutuvat jo ennen aattoa. Ja iso osa kertaalleen pakastettuja.

Joka vuosi saa olla tarkkana, kun mielelläni ostaisin ruuat hyvissä ajoin, mutta en niin, että päiväykset ovat menneet jo ennen aattoa. 

Vierailija
189/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHHEHHEH juuri tänään kun kävin lähikaupassani ja olin ottamassa hyllystä leipää niin MYYJÄ IHAN ITSE ojensi minulle tuoreemman leivän kun oli tulossa hyllyttämään leipiä! 

Vierailija
190/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja siirrän ruokahävikin kaupoille (niillä on kyllä varaa myydä 30-50%) kuin että en itse ehtisi käyttää tuotetta loppuun ja menisi roskiin. 

Myisitte pienempiä pakkauksia niin voisi sinkkukin ostaa tuoreempaa.

Tämä.

Vierailija
191/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänä kesänä pari kertaa aikonut ostaa mansikoita pienessä rasiassa, mutta osa oli selvästi vettyneitä tai homeessa. Ne jäivät kauppaan. Pari kertaa ostin lajiketta, joka on minulle outo, kun ne näyttivät hyvälaatuisilta. Mutta niiden maku oli keinotekoinen ja toi mieleen esanssit.  Tuttuja hyvänmakuisia en ole tänä vuonna nähnyt sellaisessa kunnossa, että haluaisin maksaa niistä.

Vierailija
192/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö home leviä muihinkin tuotteisiin, samalla hyllyllä?

Vierailija
193/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olin kaupan myyjä niin mulle ainakin oli ihan yksi ja sama minkä tuotteen asiakas ottaa kunhan siististi sieltä hyllystä ottaa eikä kaatele ja pudottele niitä muita tuotteita taakse kurkottaessaan.

Eiköhän ole selvää, että aloittaja on omistaja itse.

Tuskin kaupan myyjä jaksaa tuosta ottaa pulttia, kun ei kaivele myyjännomas kukkaroa koko asia.

Päin vastoin, myyjä on tyytyväinen, kun ne päiväysvanhat tuotteet punalaputetasn ja myyjä voi ostaa niitä aletuotteita pienellä myyjän palkallaan.

Vierailija
194/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olin kaupan myyjä niin mulle ainakin oli ihan yksi ja sama minkä tuotteen asiakas ottaa kunhan siististi sieltä hyllystä ottaa eikä kaatele ja pudottele niitä muita tuotteita taakse kurkottaessaan.

Tuskin kaupan myyjä jaksaa tuosta ottaa pulttia, kun ei kaivele myyjän omaa kukkaroa koko asia.

Päin vastoin, myyjä on tyytyväinen, kun ne päiväysvanhat tuotteet punalaputetasn ja myyjä voi ostaa niitä aletuotteita pienellä myyjän palkallaan.

Vierailija
195/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kaupan myyjä jaksaa tuosta ottaa pulttia, kun ei kaivele myyjän omaa kukkaroa koko asia.

Päin vastoin, myyjä on tyytyväinen, kun ne päiväysvanhat tuotteet punalaputetaan ja myyjä voi ostaa niitä aletuotteita pienellä myyjän palkallaan.

Vierailija
196/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin joulun alla saa olla tarkkana. Ilmeisesti ihmiset syövät niin paljon laatikoita ym. jo ennen joulua, että niitä tehdään paljon päiväyksillä, jotka umpeutuvat jo ennen aattoa. Ja iso osa kertaalleen pakastettuja.

Joka vuosi saa olla tarkkana, kun mielelläni ostaisin ruuat hyvissä ajoin, mutta en niin, että päiväykset ovat menneet jo ennen aattoa. 

Tästä tuli mieleen ympäri vuoden esiintyvä pulma. Onko turvallista pakastaa valmisruoka tai muu elintarvike kotona myöhempää käyttöä varten? Joissakin leipäpusseissa lukee valmiiksi, että tuotetta ei saa pakastaa. Mitä tapahtuu, jos silti tekee niin? Tuleeko siitä terveyshaittaa käyttäjälle? Kyseessä on maukas ja edullinen leipä, mutta yhden hengen taloudessa iso pakkaus ei kulu millään. Olen huomannut "pakastuskiellon" myös jossakin muussa tuotteessa. On kurjaa,kun iso einespakkaus riittäisi sinkkutaloudessa moneen ateriaan, mutta sitä ei saisi pakastaa. Tietääkö joku?

Vierailija
197/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä stressaat palkollisena siitä mikä ei ole laitonta?

No varmaan siksi kun ei ole palkollinen vaan omistaja itse.

Halooooo 

Vierailija
198/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa saa vihastella. Minä aina ronkin tuotteen jossa on pitkä päiväys, kerran viikossa käyn kaupassa joten ei ole järkevää ostaa heti vanhaksi menevää tuotetta. Minua ei kiinnosta ahneen kauppiaan hävikki, omaa hävikkiä koetan juuri sen takia välttää.

Vierailija
199/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kolmen päivän (ma-ke) lounaat kerralla töihin lauantaisin, ja katson, että päivämäärät riittävät. Jos eturivissä on tarjolla viimeinen päivä sunnuntaina, niin kyllä otan takarivistä, jos siellä on parempi päivä (edes tiistaihin asti kestävä). Tosin aina ei takarivissä ole sen tuoreempaa. 

Itke mulle joki.

Vierailija
200/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet pakkaukset ovat yhden hengen taloudelle niin isoja, että hävikkiä tulee sitten kotona, jos ei ota myöhäisemmän päiväyksen tuotteita. Ja pienemmät pakkaukset ovat kalliimpia kuin isommat, kun kilohintaa katsoo. 

Varsinkin tämä pienten pakkausten kalliimpi kilohinta on se, mikä saa ottamaan suuremman pakkauksen ja sieltä takaa sitten sen myöhäisimmän päiväyksen mikä löytyy. 

Että kun asuntokunnista alkaa puolet ja joillain alueilla jo yli puolet olla näitä yhden hengen talouksia, niin jos ette halua että otetaan takaa myöhäisempiä päiväyksiä, niin tiputtakaa nyt aluksi ainakin pienten pakkausten kilohinnat samoihin suurten kanssa.

Kun on työtön ja yhden hengen talous, niin en halua sitä ruokahävikkiä kotonakaan. (Sain kyllä juuri töitä, eli kohta helpottaa, mutta en silti ala riskeerata sitä kotona tapahtuvaa hävikkiä, minkä tekisi ison pakkauksen ja kohta olevan viimeisen käyttöpäivän yhdistelmä.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi