Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä vihastuttaa kaupan myyjänä asiakkaat, jotka etsivät tuoreempia tuotteita takaa!

Vierailija
20.07.2024 |

Ne tuoreemmat tuotteet on ihan tarkoituksella siellä takana ja edestä kuuluu aina ottaa! Näin vähennetään hävikkiä!

Ei todellakaan saa ronkkia takaa niitä hyllyjä!

Kommentit (208)

Vierailija
141/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaivele, jos eturivin päiväys sopii omiin aikatauluihin. Mutta jos normaalisti pitkän käyttöajan tuotteessa on päiväys päivän tai parin sisällä, niin en ota. Esim. suklaata tai vaikkapa pekonia tms. Samoin meillä ostetaan aika paljon jääkaappiin tiettyjä tuotteita, silloin kaikissa ei voi olla päiväys huomenna. Valitettavan usein tällaisia on hyllyssä ja vasta kotona huomaa. Kotona taas syödään huoletta tuotteita, joissa on päiväys mennyt pitkänkin aikaa sitten ja joita turvallisesti uskaltaa syödä (esim. rahkat, raejuustot). Esim. töissä ihmettelen, että jos maito/kauramaito on ollut jääkaapissa ja auki kolme päivää, niin osa heittää pois, koska "ei voi ottaa riskiä, että menisi vatsa sekaisin". Osa sitten menee aistihavaintojen mukaan. 

"Puristelen" myös tomaatteja jne.; mitä monesti ihan lehtiä myöten on paheksuttu. En kyllä ymmärrä, miksi se saadaan aina kuulostamaan varsin oudolta toiminnalta, puhutaan "klähmimisestä" ym.. Ihan asiallisesti muutkin ihmiset minun nähdäkseni niitä kevyesti koittavat eivätkä suinkaan kaikkia, vaan ensin silmämääräisesti katsotaan potentiaalinen yksilö ja sitten kevyesti tunnustellaan, onko se sopiva käyttötarkoitukseensa. Välillä ovatkin aivan liian kovia tai sitten uppoaa sormi sisään, kun onkin toinen puoli mätä ja homeessa. 

Vierailija
142/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy joka päivä kaupassa joten minun on ostettava esim. vihannekset ja hedelmät mahdollisimman tuoreena jotta ovat syömäkelpoisia useamman päivän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennuslappuset on ratkaisu ongelmaan

Vierailija
144/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka maksaa, valitsee, mitä ostaa. 

Vierailija
145/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan hävikki ei ole asiakkaan ongelma

Vierailija
146/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökiltä käydään kaupassa kerran viikossa tai harvemmin. Pakko on katsoa viimeinen myyntipäivä.

Vierailija
147/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, yritä ite päästä harvakseltaan kaupassa käymään. Tää väsymys on ihan järkyttävää, mitä hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa. Silloin harvoin kun jaksan kaupassa käydä, niin taatusti valitsen tuoreimmat tuotteet. Seuraavasta kerrasta kun en tiedä koska on.

Tässä taas tää wannabe, toimittelee " faktoja", jotka ovat oikeastaan valheita"!

Vierailija
148/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen kun vuosia sitten lähikaupan kassa avoimesti syyllisti mua siitä, että olin ottanut vihreenkeltasia banaaneja enkä niitä jotka oli jo kypsiä ja laitettu siihen etummaiseksi valittavaksi 💁

Mä etin aina kypsiä banaaneja. Niitä on vaikea löytää, nykyään kaupat myy vihreän keltaisena. Mustuneissa banaaneissa kandee olla alelappu. Niitäkin ostan. 

Vierailija
149/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ronkelimainen valikointi pitäisi estää ja kieltää, vartija voisi poistaa kaupasta tuollaiset hyllyjen sotkijat. Valkointi on törkeä teko muita asiakkaita kohtaan.

Vierailija
150/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maksavana asiakkaana on oikeus saada vastinetta rahalleni.

Tiedän toki että esim. maito ei vanhene käyttökelvottomaksi sillä kellonlyömällä mikä pakkaukseen on viimeiseski käyttöpäiväksi merkitty vaan sitä voi täysin turvallisesti käyttää vielä  pari- kolme päivää.

Hedelmät ja vihannekset ym. tuoretuotteet valitsen huolellisesti vaikka siitä on minulle kyllä huomauteltu kaupan henkilökunnan toimesta.  Maksan täyden hinnan, haluan tuotteen joka vastaa maksamaani hintaa, en puoliksi mustunutta banaania tai lommoista omenaa jne.

Vierailija
151/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, yritä ite päästä harvakseltaan kaupassa käymään. Tää väsymys on ihan järkyttävää, mitä hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa. Silloin harvoin kun jaksan kaupassa käydä, niin taatusti valitsen tuoreimmat tuotteet. Seuraavasta kerrasta kun en tiedä koska on.

Miksi et hoidata kilpirauhasen vajaatoimintaa?

Vierailija
152/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kerran viikossa kaupassa enkä tosiaan ota tuotetta, jonka päiväys on päivän tai kahden päästä, jos tuoreempiakin on hyllyssä.

Samoin käyn kaupassa hyvin keskitetysti  noin pari kertaa viikossa enkä todellakaan etsi mitään -30 % alennnustuoteita, jotka olisi pakko syödä tänään tai huomenna. Kotona tulee vähemmän hävikkiä ja joustoa omaan ruuanlaittoon kun se parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana. Leipien suhteen pyrin välttämään sitä että ostaisin vain varmuuden vuoksi turhan paljon leipää, sämpylöitä tai piirakoita, jotta ne eivät ehdi mennä vanhoiksi.Jos samana päivänä syö pizzaa, niin silloin ei ole myöskään tarvetta leivän syömiselle.

Vierailija
153/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko noita hyllyjen sotkijoita käräyttää? Huutaa kovaan ääneen vartijaa paikalle?

Vierailija
154/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan tuoreimman, jos en varmuudella syö saman tien. Kaikki eivät edes punalaputettuja seuraavana tai saman päivänä vanhenevia tuotteita.

Vierailija
155/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahtikaa sitten ettei niitä etumaisia tuotteita kähmitä ja puristella. Olen meinaan huomannut että kaikissa kaupoissa käy vanhoja muumioita klähmimässä. Minä en ainakaan sellaista kähmittyä ja pilalle puristeltua paskaa osta.

Vierailija
156/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäälle vanhemmalleni ostan viikon ateriat kerralla, joten tietenkin ostan tuoreimmat mahdolliset. Käyttöaikaa pitää olla se viikko vähintään, koska hän itse päättää, missä järjestyksessä syö.

Vierailija
157/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kaupassa lauantai-iltapäivällä. Usein siinä rivin edessä on tuoite, joka menee samana päivänä vanhaksi. Miksi ostaisin sen, jos se ei ole alennushinnalla? Sehän ehtii mennä vanhaksi ennen kuin ehdin käyttää sen.

Hapanmaitotuotteet mm säilyy viikkoja parasta ennen päiväyksen jälkeen. Ei ole mitään syytä penkoa takaa tuoreempia. Laktoositon maitojuoma säilyy vielä viikon päiväyksen yli.

Vierailija
158/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vähemmistöryhmän edustaja oli mennyt kaupassa ihan takahuoneeseen asti, vaikka ovessa luki vain henkilökunnalle. Kun myyjä kysyi mitä henkilö tekee siellä ja sanoi ettei takahuoneeseen ole asiakkailla mitään asiaa, niin kyseinen henkilö sanoi, että kauppa kuulemma pitää tuoreimmat tuotteet siellä ja että hän ei osta mitään vanhoja tuotteita.

Vierailija
159/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity työhösi. 

Tämä on siis kaupan työntekijältä toiselle. Koskaan et voi tietää tarvitsevatko "ronkkijat" oikeasti tuotteitaan myöhemmmin. Se ei ole edes sinun asiasi. 

Joten keskity vain työhösi sillä siitä sinulle palkkaa maksetaan. 

Vierailija
160/208 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tuo varastosta tuoreempaa hyllyyn ennen kuin vanhemman on ostettu. 

Voithan kierrellä rähisemässä asiakkaille tai kerätä kassalla liian tuoreet tavarat pois.😝

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä