Köyhä, miksi äänestät ökyrikkaiden etua ajavaa kokoomusta (tai muita oikeistopuolueita)?
Rikkaat ei ole Suomessa enemmistö, joten miksi kokoomuksen kannatus on noin suurta? Köyhät ja keskituloiset äänestävät nyt omaa etuaan vastaan. Toki, jos välttämättä haluat tehdä enemmän töitä huonommalla palkalla ja paskemmilla työehdoilla, niin sitten. Kokoomus ei ole koskaan ajanut palkansaajan oikeuksia, vaan pyrkinyt vain vastustamaan niitä, mikä nyt tälläkin hallituskaudella on nähty. Työväenpuolueiden ansiosta meillä on mm. viisipäiväinen työviikko, edes jonkinlaiset loma-ajat jne. Kuten nyt on nähty, niin työntekijöiden saavuttamat edut voidaan ottaa myös pois. Ei siis pidetä näitä jäljellä olevia etuja itsestäänselvinä, vaan äänestetään seuraavissa ja kaikissa muissakin vaaleissa työväen etua ajavia työväenpuolueita. Persut ei ole sellainen.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Orpo voisi poistaa rikkailta bensan jakeluvelvoitteen. Varsinkin kun orpo aikoo nostaa jakeluvelvoitteen prosenttia joka vuosi. Oikeistolaisena ketuttaa nämä bensan hinnan korotukset.
Taksimatkoista pitäisi myös saada verotuksessa helpotusta.
Tuo kuulostaa niin suloiselta. Tai jos laitetaan köyhä ajamaan ilmaiseksi meitä rikkaita paikasta toiseen? Levittämään punaista mattoa automme oven eteen. Niin suloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo vois tehdä lain että köyhien olisi pakko tehdä palkatta ylitöitä. Näin saisimme Suomen nousuun ja viennin vetämään.
Yritttäjänä olen tätä monesti miettinyt.
Suorastaan nerokasta kokoomusveljeni 👌 Tai ehkä olet hyvän veljespuolueeni perussuomalaisten kannattaja 🤔👌
Pidetään kokoomusveljet yhtä, niin saadaan duunarit kyykkyyn.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhät kokkareita äänestä, vaan ne jättävät äänestämättä. Sen sijaan ylempi keskiluokka käy ahkerasti äänestämässä, mikä antaa heille normaalia suuremman edustuksen vaaleissa. Tutkittu juttu. Muistakaahan kysellä varattomilta, kodittomilta, köyhiltä opiskelijoilta, työttömiltä, sairailta yms. onko vaaliuurnalla käyty. Vastaus saattaa yllättää.
Marxilainen luokkateoria mainittu :D
Et ole muuten Marxia nähnytkään Hönö :D Siinä kirjassa puhutaan kapitalisteista joilla on pääoma ja työläisistä joilla on työvoima.
Köyhiä ei kirjassa mainita koska heillä ei ole kuin tuulen huuhtoma perse.
Vierailija kirjoitti:
Orpo voisi poistaa rikkailta bensan jakeluvelvoitteen. Varsinkin kun orpo aikoo nostaa jakeluvelvoitteen prosenttia joka vuosi. Oikeistolaisena ketuttaa nämä bensan hinnan korotukset.
Taksimatkoista pitäisi myös saada verotuksessa helpotusta.
Rikkaat ajaa Teslalla, etkö sinä rikkaana sitä tiennyt, vai onko sähkö liian kallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto on toiminut oikein, kun alentaa työttömien korvauksia ja poistaa lapsitukia. Ihan turhaan niille maksetaan, menisivät töihin. Vähän säälittää lapsiraukkoja jos ruoka loppuu mutta aina voi mennä ruokajonoon
Ihanaa veljeni Aadolf 🥰
Kyllä na*tsisaksasta vois ottaa oppia, kamrat.
Vierailija kirjoitti:
Olemme insinööri-sairaanhoitaja-pariskunta. Kuvittelemme olevamme vähän ns. parempia ihmisiä.
Ihan keskivertoja te ootte
Äänestän Kokoomusta koska se on moraalisesti oikein. Itse elän lähes köyhyysrajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, että kokoomus edes yrittää saada valtion taloutta ojennukseen.
Sitä kautta myös meille pienempi palkkaisille jossain vaiheessa koittaa paremmat ajat.
Minulla ymmärrys riittää siihen, että tällä hetkellä velkaa on liikaa ja sitä on pakko saada tulevaisuudessa pienennettyä.
Kokoomus ottaa jälleen ennätysvelat!!!
Ja kerroppas, paljonko edellisen hallituksen järjettömällä, turhalla velanotolla nyt maksetaan pelkästään korkoja?
Ja kerroppas mitkä hallitukset otti 110 miljardin velat, joista maksamme myös korkoja.
Orpo alensi myös Suomen luottoluokituksen, kun hoiti huonosti Suomen asioita. Sen takia korotkin on nyt korkeampia.
Tällaiset kommentit saavat miettimään Suomen rapistuvaa koulutusjärjestelmää.
Rehellinen vastaus: Olen keskituloinen mies, ja vaikka kokoomus on periaatteessa luultavasti enemmän etuani vastaan kuin puolesta, äänestän kokoomusta, koska toivon, että yh-äideiltä, opiskelijoilta ja ulkomaalaisilta leikataan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen vastaus: Olen keskituloinen mies, ja vaikka kokoomus on periaatteessa luultavasti enemmän etuani vastaan kuin puolesta, äänestän kokoomusta, koska toivon, että yh-äideiltä, opiskelijoilta ja ulkomaalaisilta leikataan tukia.
Suomalainen on valmis maksamaan 100 euroa siitä hyvästä, että naapuri ei saa 50 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Oi että olet ihana. Juuri sinun kaltaisiasi ihmisiä tarvitaan jotta saadaan aikaiseksi kansanmurha. Ihan pikkuaatuni siellä 🥰🥰🥰🥰🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäessä minulle merkitsee vain ja ainoastaan köyhien kyykyttäminen, tukien poisottaminen ja rikkaiden verojen alentaminen. Siksi oikeisto.
Jos noita oikeasti haluat, niin vasemmisto ja vihreät ovat valintasi.
Äänestän ainoastaan kokoomusta, sillä se puolustaa osinkojani. Köyhille ei tarvitse antaa mitään.
Varmasti se yks 90 sentin osinko lämmittää mieltä, kun itse osakkeiden arvosta on sulanut 10-20%. Itse taas shorttailen ahneiden kokkareiden firmoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on valmis maksamaan 100 euroa siitä hyvästä, että naapuri ei saa 50 euroa.
Totta, varsinkin, jos se naapuri elää tuilla. Tuet vaan pois kaikilta työkykyisiltä niin alkaa se työnteko maistumaan.
Yrittäjänä oikein odotan ensi vuotta, kun paikallinen sopiminen tulee voimaan ja ay-liikeet katoaa. Voin määrätä itse duunarien palkan ja työajan. Sairauspoissaoloistakin säästän ekalta päivältä ja voin ottaa töihin määräaikaisia työkokeilijoita kunhan vähennän vakituisia.
Ja osingot kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, varsinkin, jos se naapuri elää tuilla. Tuet vaan pois kaikilta työkykyisiltä niin alkaa se työnteko maistumaan.
Tai mieluummin ammutaan kaikki köyhät jooko pliiiiiiiis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, että kokoomus edes yrittää saada valtion taloutta ojennukseen.
Sitä kautta myös meille pienempi palkkaisille jossain vaiheessa koittaa paremmat ajat.
Minulla ymmärrys riittää siihen, että tällä hetkellä velkaa on liikaa ja sitä on pakko saada tulevaisuudessa pienennettyä.
Kokoomus ottaa jälleen ennätysvelat!!!
Ja kerroppas, paljonko edellisen hallituksen järjettömällä, turhalla velanotolla nyt maksetaan pelkästään korkoja?
Ja kerroppas mitkä hallitukset otti 110 miljardin velat, joista maksamme myös korkoja.
Orpo alensi myös Suomen luottoluokituksen, kun hoiti huonosti Suomen asioita. Sen takia korotkin on nyt korkea
Niin, vm Orpo Sipilän kanssa sai aikaan luottoluokituksen alennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan haluaa lapsilleen jonkinlaisen tulevaisuuden. Vihervasemmisto ei halua, vaan haluaa Suomen ulkomaalaisille.
Painukoot vi***un!
Tämä se onkin ihmisten ongelma kun äänestävät vain omaa lompakkoaan tuijottaen ja miettien, että miten sitä saisi rahaa, tai lähinnä mietitään miten sitä vastikkeetonta ja ilmaista rahaa saisi helpommin. Kun todellisuudessa pitäisi miettiä miten pääsisi töihin tai opiskelemaan ja sitä kautta vakkariduuniin, perustamaan omaa yritystä jne. Suomi on aivan liikaa sosialisoitunut. Ajatellaan, että sosiaalituet ovat joku ihmisoikeus tai normaali elämäntapa. Tähän ollaan tultu vain ja ainoastaan Suomessa ajaman politiikan johdosta. Yay...
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä oikein odotan ensi vuotta, kun paikallinen sopiminen tulee voimaan ja ay-liikeet katoaa. Voin määrätä itse duunarien palkan ja työajan. Sairauspoissaoloistakin säästän ekalta päivältä ja voin ottaa töihin määräaikaisia työkokeilijoita kunhan vähennän vakituisia.
Ja osingot kasvaa.
Tai sitten kukaan ei tuu töihin ja firma kaatuu parin miljoonan velat niskassa😃
No mutta miksi oikeisto ei lopeta sitä. Jo vuosi vallassa ja sitä tulee yhä?