Missä vaiheessa seurustelua olette ottaneet puheeksi sen, että teille on tehty sterilisaatio tai vasektomia?
On selvää, ettei noin intiimi lääketieteellinen tieto kuulu kenelle tahansa muutamien treffien tuttavalle, mutta varmaan suhteen kehittyessä olisi hyvä ottaa asia esille etenkin, jos toinen mahdollisesti haluaa lapsia tulevaisuudessa? Miten itse olette lähestynyt asiaa?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Vasektomia ja umpilisäkkeen poisto nimenomaan ovat verrannollisia asioita tässä asiayhteydessä. Kummankin miettiminen on minulle ihan yhtä relevanttia.
Kaikessa ei taida olla kysymys juuri sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Vasektomia ja umpilisäkkeen poisto nimenomaan ovat verrannollisia asioita tässä asiayhteydessä. Kummankin miettiminen on minulle ihan yhtä relevanttia.
Uutinen sinulle: tässä ketjussa ei ole aiheena sinä.
Minä olen se, joka vertasi sterilisaatiosta puhumista umpilisäkkeen poistosta puhumiseen. Vertasin niitä juuri siksi, koska ne ovat minulle täysin verrannollisia operaatioita.
Jos sinä olet eri mieltä, toimi toki toisella tavalla. Mutta älä teeskentele, että tiedät toista ihmistä paremmin, mitä jokin asia hänelle merkitsee.
Aivan, minäminäminä.
Vasektomia koskettaa myös sitä toista ihmistä seurustelua aloittaessa monelle tärkeässä asiassa (lasten saaminen ja ehkäisy, myös ket
Vasektomia on vähäinen toimenpide, jossa kehoni toiminta korjattiin sellaiseksi, kun sen mielestäni pitääkin olla. Koska sillä ehkäistään ongelmien syntyminen ennalta, ehkä sopivin vertaus olisi viisaudenhampaiden poisto. Siihen hakeutuminen ei ollut minulle mikään merkittävä päätös, enkä näin jälkeenpäin mieti asiaa juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikessa ei taida olla kysymys juuri sinusta.
Lääketieteellisissä toimenpiteissä on kyse nimenomaan ihmisestä itsestään. Sinun kehosi, sinun päätöksesi.
Kun vaimo oli saanut kolmannen lapsen uskalsin kertoa steriliyydestäni. Ei mennyt minulle läpi selitykset tai taivaan ihmeestä.
Ei näin 67v tarvitse noista mainita.
Näin sinkkuna velana deittikumppania etsiessä miehen vasektomia nostaa hänen pisteitään valtavasti, koska se kertoo automaattisesti miehen arvoista ja tulevaisuuden suunnitelmista. Ne ovat yhteneväisiä omien arvojeni ja suunnitelmieni kanssa.
Sen sijaan miehen viisaudenhampaan poisto tai umpilisäkeleikkaus ei nosta eikä laske kiinnostusta mieheen, koska ne eivät kerro mitään miehen arvomaailmasta tai tulevaisuuden suunnitelmista. Vaikka mies itse rinnastaisikin vasektomian vain pieneksi toimenpiteeksi, joka ei nyt ole lainkaan mainitsemisen arvoinen asia.
Itse otan lapsettomuuteni esille mahdollisimman nopeasti, pääasiassa siitä syystä, että tiedän kannattaako tähän deittiin tutustua tarkemmin vai ei. Ihan turhaa ajanhukkaa meille molemmille, koska minä en tule lapsia hankkimaan missään tapauksessa enkä millään muotoa, mukaanlukien miehen lapset edellisestä suhteesta, ja jos mies kertookin vasta pidemmän ajan päästä, että hän haluaa lapsia/ehkä haluaa lapsia/hän on isä.
Siinä vaiheessa kun nainen sanoo, että kultaseni, meille tulee lapsi.
En ole hankkimassa lapsia, joten asialla ei ole sinänsä väliä. Totta kai se ehkäisyasioita helpottaa, jos päädymme jättämään kumit pois.
"Tätä sinun tulee kysyä siltä kommentoijalta, jonka mielestä omasta steriliteetistä tai vapaaehtoisesta lapsettomuudesta kannattaa mainita julkisessa Tinder-profiilissa. Minä huomautin vain siitä, että kannattaa miettiä, mitä tietoja itsestään julkaisee, koska ne ovat tosiaan kenen tahansa luettavissa."
En minä millään lailla häpeä sitä että olen vapaaehtoisesti lapsivapaa. Outo ajatus miksi sitä pitäisi piilotella jotenkin. Sanonhan töissäkin asian tullessa puheeksi että ei ole lapsia enkä ole koskaan halunnut, ei ole ollenkaan mun juttu. Ei se ole mikään salaisuus sen enempää kuin vaikka mun harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
"Tätä sinun tulee kysyä siltä kommentoijalta, jonka mielestä omasta steriliteetistä tai vapaaehtoisesta lapsettomuudesta kannattaa mainita julkisessa Tinder-profiilissa. Minä huomautin vain siitä, että kannattaa miettiä, mitä tietoja itsestään julkaisee, koska ne ovat tosiaan kenen tahansa luettavissa."
En minä millään lailla häpeä sitä että olen vapaaehtoisesti lapsivapaa. Outo ajatus miksi sitä pitäisi piilotella jotenkin. Sanonhan töissäkin asian tullessa puheeksi että ei ole lapsia enkä ole koskaan halunnut, ei ole ollenkaan mun juttu. Ei se ole mikään salaisuus sen enempää kuin vaikka mun harrastukset.
Jotkut ovat ihmisinä yksityisempiä kuin toiset. Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Pääasia, että osaa ehdä tietoisen päätöksen siitä, mitä tietoja itsestään haluaa jakaa, ja ymmärtää, kuinka julkista tämä jakaminen on.
Itselläni on esimerkiksi sellainen työ, etten halua oikeastaan mitään henkilökohtaisia tietoja itsestäni nettiin.
Tuskin kukaan mitään yhteen muuttamista tai muuta vakavaa suunnittelee, ennen kuin nämä asiat tulevat puheeksi. Ennen sitä on aika se ja sama, kun tapailusta vain on kyse.
Mun työkaverilla on lapsi sellaisen 5-kymppisen miehen kanssa, joka sai nuorena kolme lasta perättäin ja sitten teki vasektomian. Hänellä sitten mieli muuttui kun tämä kakkosvaimo ilmoittikin haluavansa lapsen .
Christiiina kirjoitti:
Mun työkaverilla on lapsi sellaisen 5-kymppisen miehen kanssa, joka sai nuorena kolme lasta perättäin ja sitten teki vasektomian. Hänellä sitten mieli muuttui kun tämä kakkosvaimo ilmoittikin haluavansa lapsen .
Kallis hinta tuli nuorelle puolisolle. Hölmö mies, kun juuri oli edellinen ralli ohi niin silmukka uudestaan kaulaan.
Olikohan se viisi vai kymmenen vuotta vasektomiasta, kun todennäköisyys korjausleikkaukseen jää alle 50%. Kyllä sitä pysyvän operaationa täytyy pitää.
Itse teetin sen mahdollisimman pian juuri siksi, ettei myöhemmin mielenhäiriössä päädy siittämään jollekulle nuorikolle lasta. Pitää hyödyntää järjen valo, kun se vielä palaa.
Joskus olen tullut jätetyksi, kun olen asiasta maininnut. En ota sitä enää esiin. Monet voivat sanoa, etteivät halua lapsia, mutta silti kauhistuvat, että joku voi tehdä asiassa pysyvän päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun nainen sanoo, että kultaseni, meille tulee lapsi.
Sun kanssa se onkin mahdotonta, joten ei tule tapahtumaan.
Christiiina kirjoitti:
Minulla on myös tuttava joka teki sterin 4 lapsen jälkeen, tapasi uuden kumppanin ja meni sterin purkuun, sai vielä 6 lasta sen jälkeen.
Yh naiset on sellaisia, jotka piävät miehen pimpassa kiinni ja ovat todellakin munan puutteessa. Yh-mutsit pitävät tavaran puhtaana verrattuna lapsettomiin ja aina saa paljaalla, eikä mitään tauteja ole tullut. Sitä en tiedä onko jollain vatsa alkanut pöyristyä, koska multa tulee siemeniä.
Vierailija kirjoitti:
Näin sinkkuna velana deittikumppania etsiessä miehen vasektomia nostaa hänen pisteitään valtavasti, koska se kertoo automaattisesti miehen arvoista ja tulevaisuuden suunnitelmista. Ne ovat yhteneväisiä omien arvojeni ja suunnitelmieni kanssa.
Sen sijaan miehen viisaudenhampaan poisto tai umpilisäkeleikkaus ei nosta eikä laske kiinnostusta mieheen, koska ne eivät kerro mitään miehen arvomaailmasta tai tulevaisuuden suunnitelmista. Vaikka mies itse rinnastaisikin vasektomian vain pieneksi toimenpiteeksi, joka ei nyt ole lainkaan mainitsemisen arvoinen asia.
Itse otan lapsettomuuteni esille mahdollisimman nopeasti, pääasiassa siitä syystä, että tiedän kannattaako tähän deittiin tutustua tarkemmin vai ei. Ihan turhaa ajanhukkaa meille molemmille, koska minä en tule lapsia hankkimaan missään tapauksessa enkä millään muotoa, mukaanlukien miehen lapset edellisestä suhteesta, ja jos mies kertookin vasta pidemmän ajan päästä, että hän halu
Tämä on paras tekniikka koska säästää kaikkien aikaa. #childfree selkeästi bioon ja "aidallaistujille" (epäröijille) vaan selvästi ilmoitusta ettei ole kiinnostusta odotella milloin heidän mieli muuttuu lapsien suhteen. Jotkut eivät tiedä edes 40 veenä...
Kortsujen pois jättämisen aikoihin on tullut mainittua.
Lapsien hankkiminen tosin ei kenelläkään täysjärkisellä ole täällä neljänkympin tienoilla mielessä, joten enempi vaikuttaa vain siihen että naisen ei tarvitse ehkäistä.