Ihme menkkakipua! :( Alapaata ja erityisesti perasuolen seutua kouristaa. Alaselkaa juilii myos. Ihan kuin perasuoli yrittaisi tulla pihalle. :(
Kommentit (18)
Mulla on kans tuota vaivaa. Tuntuu kuin emätin ja peräsuoli yrittäis kääntyä nurinpäin. Kipu ei ole mikään mielettömän kova, jos särkylääkkeitä popsii, mutta todella epämiellyttävää silti. Ja tuntuu, että vaiva menee vaan pahemmaksi kuukausien saatossa.
yksi endoa poteva ja kuulostaa niin tutulta!
oon aatellu peräpukamia, välillä juilii koko lantiosta alaspäin polviin asti, välillä vaan ihan takamuksesta.
Mitä se endometrioosi sitten tarkottaa? Mitä sille voi tehdä?
Lääkärillä kävin ni se laitto vaan klamydia ja raskaustestiin!
on kohdun limakalvon sirottumatauti eli kohdun limakalvoa löytyy vääristä paikoista vatsasta. Endon oireena kovat mm. kuukautiskivut, yhdyntäkivut, verenvuoto yhdynnän jälkeen, epämääräiset alavatsakivut, kivut ulostaessa. Endometrioosiin ei ole parannuskeinoa, pesäkkeitä voidaan leikata, jolloin oireet helpottaa hetkeksi tai jopa useaksi vuodeksi, uusii kuitenkin yleensä. Endometrioosi taitaa olla yksi suurimpia lapsettomuuden aiheuttajia, pesäkkeiden poisto auttaa joskus raskautumaan. Itse sain diagnoosin pari vuotta sitten.
t.16
mutta toissa iltana kipu yltyi tosi kovaksi. Peräsuoleen tuli kivuliaita kouristuksia, jotka kestivät minuutin, parikin kerrallaan. Yritin käydä kakalla, mutta kouristelu esti sen. Voihkin pytyllä kyyneleet silmissä. :(
Onko teillä muilla näin kovaa kipua? Joku tuossa mainitsi, että on menossa tähystykseenkin sen takia. Pitäisiköhän minunkin mennä taas gynelle.. Endon oireita tuntuu olevan koko ajan vain enemmän. Haaveissa olisi vielä vauvakin.
ap
Pitänee mainita gynelle kun seuraavan kerran menee...
En ole mennyt tutkimuksiin, koska lapset on tehty. Ei kai endo vaarallista ole?
mutta kiusallista ja kivuliasta voi olla. Ja voi vaikeuttaa raskaaksituloa.
ap
Ultrattu ja tutkittu on, mutta mitään endometrioosia ei löytynyt.
jos joutuu olemaan pitkään jalkeilla.
Jostain oon kuulli että endoon liittyis.
Ollut jo vuosia ja se kipu on niin lamauttava, että mikään ei auta ja on pakko maata selällään jalat koukussa (muut asennot ei käy). Hiki vaaan virtaa. Pahempaa kuin synnytys.
Mulla on endometrioosi, vuonna 2004 tähystyksellä poistettiin munasarjakysta ja samalla todettiin.
kauheat vääntävät kivut aina kakalla kuukautisten aikaan (ja yhä useammin muulloinkin), siis oikeasti sellaiset että itku pääsee. Endometrioosiepäily, tähystysjonossa nyt. Ultralla jo katsottiin, ja jotain ylimääräistä siellä on.
ja sillä oli kohdun ulkopuolinen raskaus joka siis pyrki ulos
ja siis tuntuu nimen omaan myös peräsuolessa, ihan kuin joku yrittäs sisään ...... se ei satu ihan sikana kuitenkaan, mutta sen verran että särkylääke pitää ottaa, joka kyllä tehoaa
olen aina kuvitellut et ne on peräpukamat jotka siellä vittuilee.
Minulla on myös muita endon oireita ja gynekin on epäillyt sitä ultran perusteella.
ap