Taloustiede nelikymppiselle...kannattaako?
Olen ammattikouluttautunut ja ylioppilas, mutta kyllästynyt fyysisiin töihin. Kiinnostaa taloustiede ja talouden toiminnan lainalaisuudet. Kuitenkin mietin onko ikänsä fyysisiä töitä tehneellä amiksella mitään tekoa tuolla saralla. Entä matematiikka, täytyykö sen olla miten hyvä? Kiinnostaa ainakin tutustua alaan avoimessa yliopistossa.
Kommentit (26)
Suosittelen hakemaan myös pohjia ihan yleisellä tasolla. Tässä Helsingin yliopiston tiedelukutaitoon ja muihin vastaaviin kursseihin, jotka petraavat oppimista pitkän tauon jälkeen
https://tiedelukutaito.mooc.fi
Suosittelen taloustiedettä, jos vähääkään kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu kannattaa aina. Ei pidä ajatella vain taloutta. Tieto itsessään on arvokasta. Platoniset välineet vaan rohkeasti käyttöön.
Eikä kannata, ainakaan tutkintoon tähtäävä, koska ne vievät valtavasti aikaa ja energiaa ja hyötyä ei välttämättä ole. Omaksi iloksi voi toki opiskella vähemmällä rasituksella.
Itä-Suomen yliopiston avoimessa on Taloustieteen perusteet verkko-opintoina, 6 op. Sen voi suorittaa itsenäisesti. Tentti syksyllä marraskuussa, joulukuussa ja vielä tammikuussa 2025.
Löydät tämän opintopolku.fi stä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu kannattaa aina. Ei pidä ajatella vain taloutta. Tieto itsessään on arvokasta. Platoniset välineet vaan rohkeasti käyttöön.
Eikä kannata, ainakaan tutkintoon tähtäävä, koska ne vievät valtavasti aikaa ja energiaa ja hyötyä ei välttämättä ole. Omaksi iloksi voi toki opiskella vähemmällä rasituksella.
No just. Opiskelulla voi olla itseisarvo. Tässä maassa on ollut vuosikymmeniä aikuisia, jotka ovat suorittaneet yo-tutkinnon tai akateemisen loppututkinnon ensisijaisesti itselleen. Eiköhän ole jokaisen oma asia, mihin aikaansa käyttää, mikä motivoi ja mistä saa mielihyvää.
Minun entinen koulukiusaaja ja homovastainen opiskeli taloustiedettä. Luki lyhyttä matematiikkaa.
Näinhän se on, että on ne 15v nuoremmat turbosuorittajat kilpailemassa mun kanssa työpaikoista. Tosin voin edelleen tehdä muitakin töitä kuten olen ennenkin tehnyt ja miten jaksaminen antaa myöten. Tosiasiahan on ettei työelämä ole ylipäänsä kovin helppoa tänä päivänä. ap