Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä 13-vuotiaalta on kohtuullista odottaa?

Vierailija
20.07.2024 |

Kyselen yleistä mielipidettä kun puolison lapsesta on kyse enkä halua liikaa puuttua kasvatustapoihin.

Tämä lapsi kuitenkin nyt kesälomalla pelaa videopelejä jopa 16 tuntia päivässä. Usein alkaa valitus jos joutuu tekemään jotain muuta, esim. lähdetään ulkoilemaan yhdessä tunniksi. Oman huoneensa siivoaa kerran viikossa, joskus tyhjentää astianpesukoneen. Sitten mikä häiritsee itseä on perus käytöstapojen puute: ei sanota kiitos, hyvää huomenta aamuisin, ei peitetä suuta ja nenää jos aivastetaan jne.

Miten teillä? 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, mutta ei meillä lapsuuden perheessä ikinä ole sanottu hyvää huomenta, erittäin harvoin kiitos

Vierailija
2/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteliaisuutta.

T. Profeetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasin tuon ikäisenä voltit molempiin suuntiin ja spagaatit.

Osasin rikkoa paljaalla kyynärvarrella punatiilen paskaksi.

Kykenin potkimaan kaikki peruspotkut tappavalla säteilyllä jokaiseen ilmansuuntaan.

Olin tuossa iässä mustanvyön haltija.

Vierailija
4/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika normaalilta teiniltä. Todennäköisesti osaisi ja pystyisi tekemään vaikka mitä, mutta ei huvita.

Vierailija
5/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla tuollaista voi teiniltä odottaa.

Vierailija
6/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia, mutta ei meillä lapsuuden perheessä ikinä ole sanottu hyvää huomenta, erittäin harvoin kiitos

Tämän takia en haluakaan ilman muita näkökulmia ottaa asiaa puheeksi. Mietin kuitenkin että jos tätä ei opi kotona niin miten sitten muualla elämässä? Sanomalla kiitos tai sen sanomatta jättämisellä voi olla aika iso merkitys vaikka pieni ele onkin. Kuten yleisestikin käytöstavoilla. 

Vierailija
7/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa tuollainen. Ei käytöstapoja ollenkaan kotona. 

Vierailija
8/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi kasvattama lapsi niin katse hänen suuntaan. 

Vierailija
9/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että noi 13 vuotiaat lopettaa puukottelun kaupungilla.

Vierailija
10/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kykenin potkimaan kaikki peruspotkut tappavalla säteilyllä jokaiseen ilmansuuntaan.

Ei tommonen ole mitään. Osaiset edes traktoria ajaa ja viedä heinäkuorman latoon. Et vaan osaa. 

Vierailija
11/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tommonen ole mitään. Osaiset edes traktoria ajaa ja viedä heinäkuorman latoon. Et vaan osaa. 

Tuo on sitä samaa mitä Pikku Lattu sanoi kun kehui että osaa syödä haarukalla ja veitsellä.

Traktorin käyttö maalla on itsestään selvää. Kuka tahansa osaa lentää yksityislentokonettakin, kun maksaa tarvittavat lento-opetus maksut ja selviytyy lentokokeesta.

Kuten minä. Sen lisäksi osaan jo hyrräpotkut.

Vierailija
12/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotias osaa tehdä aamupalaa, pestä astiat ja jäljet. Tyhjentää astianpesukoneen. Laittaa pyykit kuivumaan pyydettässä. Vie roskat , vaihtaa itse puhtaat petivaatteet ja petaa sängyn päivittäin. Viikkaa omat pyykit, sanoo jokaisen ruoan jälkeen kiitos ja aina Moi tullessaan, lähtiessään ja hyvää yötä ja Huomenta kun on aihetta siihen. Pesee hampaat erityisen hyvin kahdesti päivässä ja huolehtii intiimihygieniasta ilman että koskaan tarvisi asiasta huomauttaa. 

Poika ja tyttö, 13 vuotta. 

Vierailija
13/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma isoisoisä oli kertonut että hän tappoi miekkailuharjoituksissa miehen säilällä vuonna 1872. Oli Venäjän keisarillisen armeijan miekkailutaidon harjoittelut. Hän kävi myös edustamassa Venäjää Euroopan miekkailukilpailuissa.

Kerran me olimme sotureita.

Vierailija
14/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistui mieleen oma lapsuus. Meillä oli tapana kiittää ruoasta aina. Koulussa ala-asteella kysyttiin, kuka kiittää kotona ruoasta. Minä viittasin ja muutama muukin. Opettaja epäili, että mahdatteko tosiaan muistaa joka kerta kiittää. Mulle tuli ajatus, että onkin ilmeisesti epänormaalia kiittää ruoasta, enkä sen jälkeen enää kiittänyt. Hassua, mutta niin vaikutuksille altis olin silloin.

Vierailija
15/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä pojat pyytää ostamaan erinäisiä tietokoneen osia. Tärkeimpinä näytönohjain ja prosessori.

Vierailija
16/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiässä, ei mitään suurempaa oikein voi odottaa

Vierailija
17/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v tyhjentää tiskikoneen ja siivoaa oman huoneen . Näin menty jo pari vuotta .

En ymmärtä miksei jotkut vaadi lapsiltaan tai edes teineiltä mitään

Vierailija
18/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 v tyhjentää tiskikoneen ja siivoaa oman huoneen . Näin menty jo pari vuotta .

En ymmärtä miksei jotkut vaadi lapsiltaan tai edes teineiltä mitään

Ainahan sitä vaatia saa. Minä vaadin omilta murrosikäisiltä lapsilta tervehdystä kun näemme töiden jälkeen tai aamulla, niin ei mitään. Hapanta naamaa näyttävät vain.

Sellaista se on. Toiset on kiltimpiä kuin toiset.

Vierailija
19/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä pojat pyytää ostamaan erinäisiä tietokoneen osia. Tärkeimpinä näytönohjain ja prosessori.

Seuraavaksi puhe muuttuu mopojen virittämiseen. Aina ei mene putkeen. Saat puheluita, joissa kerrotaan mopon leikanneen kiinni. Saat paikannustiedot. Seuraavaksi etsit peräkärryn auton perään.

Pakkohan toi on hakea kotiin.

Vierailija
20/41 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi puhe muuttuu mopojen virittämiseen. Aina ei mene putkeen. Saat puheluita, joissa kerrotaan mopon leikanneen kiinni. Saat paikannustiedot. Seuraavaksi etsit peräkärryn auton perään.

Pakkohan toi on hakea kotiin.

Tätä on poikien äitien todellisuus. Yritetään pitää hengissä ja syötettyinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän