Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että viisikymppisenä jaksaa olla päivässä virkeä muutaman tunnin?

Vierailija
20.07.2024 |

Iltapäivästä alkaen on ihan hyytynyt koko loppupäivän. Vai onko minulla joku sairaus? 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostea sää vie nyt voimat. Etelä hki.

Vierailija
62/71 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttava ketju. Sama ongelma täälläkin. Kilppariin oon syönyt tyroksiinia iän kaiken, rauta-arvojen pitäisi olla kohdillaan tiukan rautakuurin jälkeen. Lievä uniapnea todettu, ei hoideta. Liikun. Mielekäs työ, tasainen arki. Viime kesänä labrat osoitti että vaihdevuodet alkaneet. Tiedä sit mikä on mitäkin. Pienikin ylimääräinen aktiivisuus vaatii päivän palautumisen. N 50 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on toi päivän palautuminen tullut. Jos rehaan monta päivää putkeen, olen ihan naatti. Joka toinen päivä vielä jaksaa.

Ja sitten on pakko sanoa, että uudet asunnot on liian kuumia kesäisin. Niissä ei ilma oikein vaihdu. Rakentamisen laatu on laskenut.

Vierailija
64/71 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohduttava ketju. Sama ongelma täälläkin. Kilppariin oon syönyt tyroksiinia iän kaiken, rauta-arvojen pitäisi olla kohdillaan tiukan rautakuurin jälkeen. Lievä uniapnea todettu, ei hoideta. Liikun. Mielekäs työ, tasainen arki. Viime kesänä labrat osoitti että vaihdevuodet alkaneet. Tiedä sit mikä on mitäkin. Pienikin ylimääräinen aktiivisuus vaatii päivän palautumisen. N 50 v.

No ne vaihdevuodet tuon aiheuttaa. Onhan se mieletön muutos kun hormonitoiminta loppuu. 

Vierailija
65/71 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen. Hemoglobiini on hyvä.

Ferrittiini voi olla silti huono.

Vierailija
66/71 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tekee. Ulkona pihalla puuhailua jaksaa vaikka kuinka kauan. Sisällä on taas ihan vetämätön olo. Pitää myös vaihtaa tekemistä joka päivä, niin pysyy mielenkiinto yllä.

Vierailija
67/71 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. En halua pelotella, mutta kun mun jaksamisen taso meni tuolle tasolle, niin olikin syöpä. Nyt syöpähoitojen jälkeen estolääkityksen aikana jaksaminen ei ole palatunut entiselleen. Jaksan touhuta 3 päivää ja joka neljäs päivä olen totaalisen uupunut. Toinen vaihtoehto on tehdä vain puolet päivästä fyysistä hommaa. Ikää 51 v ja ei ole ylipainoa tms.

Vierailija
68/71 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaapa muutkin naiset nuori viriili arabi tai afrikkalainen mies rakastajaksi tai jos ootte jo parisuhteessa niin salaiseksi ystäväksi.

Voin kertoa että energiaa riittää aivan uudella tavalla.

Suomalaiset miehet tarvii vitaeprota kun taas naiset hyvän rakastajan.

Vierailija
69/71 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen. Hemoglobiini on hyvä.

Myös liian hyvä Varastorauta, ferritiini aiheuttaa väsymystä. Kannattaa tarkastuttaa. 

Vierailija
70/71 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Minä olen 58-vuotias, teen kokopäivätöitä, ja jaksan oikein hyvin vielä töiden jälkeen lähteä harrastuksiin tai ulkoilemaan. Kärsin vielä unettomuudesta, enkä siitä huolimatta ole päivisin uupunut.

Kuka voi sanoa mikä on kenellekin yli 5-kybäselle pelkän iän perusteella normaalia ja mikä ei? Toinen 58-vuotias on ollut työelämässä jo 40 vuotta ja joku toinen ehkä vasta 30 vuotta. Toisella on voinut pysyä perhe ehjänä ja sukulaiset elossa ja toinen on joutunut kasvattamaan 3 lastaan yksinhuoltajana ja sen päälle hoitamaan vanhoja vanhempiaan. Samoja, saman vuosimallin autojakin pitää verrata toisiinsa senmukaan paljonko niillä on ajettu ja onko kolaroitu vai ei. Sama se ihmisillä. Toisen kilometrimittarissa voi olla tuplamäärä ajoa toiseen verrattuna. Kyllä aika monella 35-40 vuotta töitä tehneellä 56-58-vuotiaalla on jo voimat vähän vähemmällä jos on jo raatanut kiintiönsä täyteen. Ja silti edelleen painavat sen työpäivänsä täysillä.

Vierailija
71/71 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan sama. Mutta jos olen lomalla niin jaksan olla liikkeellä koko päivän mutta työpöydän ääreen nuupahdan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi