Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä mautonta, että isovanhemmat vahtii toisen sisaruksen lapsia koko ajan ja toisen lapsia ei näe edes päivää kerran kesässä?

Vierailija
20.07.2024 |

Miehelläni on näin. Meidän lapsia ei isovanhemmat (miehen!) näe edes kertaa kesässä siten että tekisivät lasten kanssa edes jotain. 

Miehen sisaruksen lapsia vahditaan koko ajan. Sitten tulee päivityksiä että ihanaa, kun lapset ovat hoidossa. Mitä tuollaiseen pitäisi vastata, että on kohtelias? Kiva, kun teidän lapsianne vahditaan ja pääsette hotelliin, mutta meidän lapsia ei edes tavata kahta tuntia puistossa. 

Jotenkin paha olo että tuota pitää erikseen hehkuttaa someen ym. Ja paha olo että isovanhempi on niin tyhmä; että kohtelee lapsiaan ja lapsenlapsiaan epätasaisesti.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletatteko te että isovanhempi ei halua nähdä lasta vai onko ihan suoraan sanonut? Nykyajan vanhemmuuden ja isovanhemmuuden ilmapiiri on sellainen että isovanhempi saattaa helposti pitää tungetteluna, jos itse tekee aloitteen esim. lastenhoitoon, varsinkin jos kyseessä on pojan ja miniän lapset. Onko se niin vaikeaa kysyä itse haluaisiko mummi käydä vaikka jäätelöllä lapsen kanssa? 

..siis isovanhempi saattaa helposti ajatella että lapsen vanhemmat pitää tungetteluna*

Vierailija
22/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mautonta? Outo sanavalinta. Ei se minusta mautonta ole, outoa kyllä, ja varmaan tuntuu epäreilulta. Ovatko he sanoneet syytä siihen?

Tämä on nimenomaan mautonta. Mautonta, tyhmää, typerää, jopa ilkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus on ikävä tunne, otan osaa. Mitään velvollisuutta heillä ei ole hoitaa teidän lapsianne.

Välit on menneet jostain pilalle tai sitten ei yviä välejä ole koskaan ollutkaan.

Narsistivanhempien, joiden mielestä omaan lapseen pitää olla jotenkin hyvät välit, että tätä voi auttaa, ei pitäisi saada lapsia ollenkaan. Varmin tapa tuhota sisarusten välit on suosia toista. 

Vierailija
24/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Someen päivityksiä että lapsia hoidossa ja aivan upeaa elämää. Esim. monien satojen eurojen matkoilta.

Meillä lapsi olisi aivan onnessaan jos isovanhempi kävisi pari tuntia tekemässä legoilla, tai veisi leikkipuistoon.

Tekisi mieli vastata että hei, mahtaisiko meidän XX päästä serkkujen kanssa porukkaan vaikka huomenna, tai että ehtisikö isovanhempi esim seuraavana päivänä edes käydä meillä kylässä, kun on toisilla vahtinut monta päivää?

Mutta ei olla vastattu mitään, kun ollaan myös täysin sanattomia tästä typeryydestä Kun isovanhempi vanhenee, emme käy kertaakaan häntäkään sitten katsomassa. 

Tietääkö hän , että te myös toivoisitte lastenhoito apua? Entä jos sisaruksesi selvästi pyytää ja hoitaa asiaa niin että saa lapsensa isovanhemman hoitoon ja sinä et ota yhteyttä vaan olet hiljaa?  Ei kukaan ole ajatusten lukija eikä isovanhemmat halua tunkea kun sekään ei ole hyvä.

Vierailija
25/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletatteko te että isovanhempi ei halua nähdä lasta vai onko ihan suoraan sanonut? Nykyajan vanhemmuuden ja isovanhemmuuden ilmapiiri on sellainen että isovanhempi saattaa helposti pitää tungetteluna, jos itse tekee aloitteen esim. lastenhoitoon, varsinkin jos kyseessä on pojan ja miniän lapset. Onko se niin vaikeaa kysyä itse haluaisiko mummi käydä vaikka jäätelöllä lapsen kanssa? 

..siis isovanhempi saattaa helposti ajatella että lapsen vanhemmat pitää tungetteluna*

Niin et isovanhempi on lisääntynyt ja hankkinut useampia lapsia olettaen että heihin ei tarvitse koskaan olla missään yhteyksissä eikä tavata? Mut yhden lapsen taaperoita voi tavata ja ihan hoitaa koko ajan? Hohhoijakkaa

Vierailija
26/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai Puppa ja Mumma saavat valita suosikkinsa Pupan namileikkiin, jota Mumma kuvaa Pupan ystäville.

Vierailija
27/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaan alapeukutetaan eikä kukaan vastaa, oletteko tuoneet isovahemmalle ilmi, että toivoisitte hänen viettävän lapsen kanssa aikaa. Onhan se uhriutuminen ja oletusten tekeminen helpompaa kuin suora kommunikointi, mutta kannattais kuitenkin kysyä.

Vierailija
28/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se outoa. Ja paskinta sitten kun lapsi on isompi ja hoksaa itsekin asian.

Tämä. Nyt kun lapset ovat jo lähes aikuisia niin he kokevat että heillä ei ole isovanhempia. Ei mitään tunnesidettä. 

Sielläpähän sitten voivottelevat vanhuuttaan. Mitään apua ei tarjota koska oletamme tietenkin, että kultalapsi ja sen lapset hoitavat. 

Tosin ei ne sitä tee. Me hoidetaan miehen kanssa minun vanhemmat loppuun asti. Niin hekin auttoivat ja hoitivat kaikkien sisarusteni lapsia tasapuolisesti aikanaan.

Vierailija
29/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Someen päivityksiä että lapsia hoidossa ja aivan upeaa elämää. Esim. monien satojen eurojen matkoilta.

Meillä lapsi olisi aivan onnessaan jos isovanhempi kävisi pari tuntia tekemässä legoilla, tai veisi leikkipuistoon.

Tekisi mieli vastata että hei, mahtaisiko meidän XX päästä serkkujen kanssa porukkaan vaikka huomenna, tai että ehtisikö isovanhempi esim seuraavana päivänä edes käydä meillä kylässä, kun on toisilla vahtinut monta päivää?

Mutta ei olla vastattu mitään, kun ollaan myös täysin sanattomia tästä typeryydestä Kun isovanhempi vanhenee, emme käy kertaakaan häntäkään sitten katsomassa. 

Tietääkö hän , että te myös toivoisitte lastenhoito apua? Entä jos sisaruksesi selvästi pyytää ja hoitaa asiaa niin että saa lapsensa isovanhemman hoitoon j

Joo, eli Ap:n vika! Av:n logiikalla. Isovanhempi voi olla täysi susi; samoin sisarus, mutta kaikki on aina aloittajan vikaa! Aloittajan lapset kasvakoot yksin. Isovanhemman ei tarvi lastaan nähdä. Hohhoijaa joo

Vierailija
30/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus on ikävä tunne, otan osaa. Mitään velvollisuutta heillä ei ole hoitaa teidän lapsianne.

Välit on menneet jostain pilalle tai sitten ei yviä välejä ole koskaan ollutkaan.

Narsistivanhempien, joiden mielestä omaan lapseen pitää olla jotenkin hyvät välit, että tätä voi auttaa, ei pitäisi saada lapsia ollenkaan. Varmin tapa tuhota sisarusten välit on suosia toista. 

Juuri tuota narsistiset vanhemmat tekevät! Suosimalla yhtä tai muutamaa saavat sisarukset toisilleen kateellisiksi ja kaunaisiksi. Ja tällainen vanhempi hykertelee tyytyväisenä kaikki langat käsissään.

Vierailija
31/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin et isovanhempi on lisääntynyt ja hankkinut useampia lapsia olettaen että heihin ei tarvitse koskaan olla missään yhteyksissä eikä tavata? Mut yhden lapsen taaperoita voi tavata ja ihan hoitaa koko ajan? Hohhoijakkaa

Ootko ihan terve..? Et ole edes yrittänyt kommunikoida tarpeitasi vaan oletat vaan pahinta. Isovanhempi itse saattaa ajatella että voi pirhana kun nuo vanhemmat ei ikinä halua että oon lapsen kanssa. Mutta et koskaan saa tietää kun mieluummin uhriudut kuin kommunikoit.

Vierailija
32/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihä se outoa ole, sillä lapsen vanhemmat ja isovanhemmat luovat ihmissuhteet ja olosuhteet, missä voi rakentaa lapsi - isovanhempi suhde.  Näin se vain toimii. Eihän lapset rakenna ihmissuhteita. 

Ihan samalla tavalla ne toimivat sukulais- ja naapurisuhteet. Kemiat ja ihmissuhteet eivät vain toimi kaikkien kanssa, eikä niitä lapset voi korjata, vaan se on aikuisten tehtävä.

Millaiset suhteet sinulla ja miehelläsi on isovanhempiin ja miten paljon olette tekemissä isovanhempien kanssa? 

Vierailija
33/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ihan terve..? Et ole edes yritt

Sä et ole terve. 

Vierailija
34/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mautonta? Outo sanavalinta. Ei se minusta mautonta ole, outoa kyllä, ja varmaan tuntuu epäreilulta. Ovatko he sanoneet syytä siihen?

Tämä on nimenomaan mautonta. Mautonta, tyhmää, typerää, jopa ilkeää.

Ap. ei kuitenkaan ole kertonut, millaiset suhteet hänellä ja miehellä on isovanhempiin? Eihän ihmissuhteita luo lapset, vaan aikuiset. 

Vierailija
35/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaset edes tekee lapsia joilla ei ole mitään sisälukutaitoa..? Anna vaan lastesi kärsiä isovanhemmattomuudesta. Sulla on joku persoonallisuushäiriö jos oikeasti koet olevasi tässä uhri.

Vierailija
36/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaaja saapui pilaamaan hyvän aloituksen. Ap ei ole tehnyt väärin. Isovanhempi on aivan idiootti. Samoin hehkuttajat. Huono perhedynamiikka heillä. 

Vierailija
37/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit ihmiset jo lapsen vauva-aikana soittelee isovanhemmille että hei, voitais tulla kahville. Isovanhempi hoksaa että on tervetullut lapsen elämään ja tekee itsekin aloitteita. Tässä ketjussa on vaan odotettu että isovanhempi itse tunkeutuu elämään vaikka kaikin tavoin on annettu ymmärtää että ei ole tervetullut. Menkää itseenne.

Vierailija
38/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini kertoilee (puhelimessa) minulle suoraan kuinka siskoni lasta taas haki sieltä ja sieltä. Jopa serkkuni kanssa lähti ulkomaille ja vahti siellä illan lapsia että isä&äiti pääsi syömään. Minun lapsia näki vahingossa maaliskuussa eräissä juhlissa. Ikinä ei ole lapsenvahtina. Seura ei kiinnosta. Ei sitten minuakaan. Seuraavan kerran voidaan puhua puhelimessa sitten jouluna.

Meillä mennyt juurikin näin ja sitten ei kyllä olla menty käymäänkään heillä. Nyt sitten vaativat vaatimalla tässä lomalla että mentäisiin niin oli jatkuvaa kuittia siitä miksi ei käydä. Äitini kysyi miksi en tee lisää lapsia kun kävelimme lastenvaateosastolla ja sanoin siihen vaan, että kun toi tukiverkko on niin pieni. Toki välimatka vaikuttaa meillä, mutta tiedän heidän ajelevan jatkuvasti osan sisarusteni luona.

Muistan itse olleeni mummolassa paljon lapsena ja toisaalta kesät siskoni luona jossa oli muita lapsia. Vanhemmillani aina ollut laaja verkosto apukäsiä isovanhemmistaan tai juuri vanhimmasta isosiskostani, mutta eivät ole huomanneet auttaa itse muita kuin yhden tietyn lapsen lasten hoidossa ja tietenkin tällä eniten lapsia.

Vierailija
39/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vaan alapeukutetaan eikä kukaan vastaa, oletteko tuoneet isovahemmalle ilmi, että toivoisitte hänen viettävän lapsen kanssa aikaa. Onhan se uhriutuminen ja oletusten tekeminen helpompaa kuin suora kommunikointi, mutta kannattais kuitenkin kysyä.

Eikö se pitäisi olla selvää, että sekä lapsia että lapsenlapsia pitäisi kohdella tasapuolisesti? Jos asutaan suht lähekkäin niin ihmettelen jos toisia ei edes haluta tavata, mutta toisia hoidetaan alvariinsa...

Vierailija
40/129 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös samaa. Lempparilapsenlapset on käytetty jopa vanhempien sijaan neuvolassa 🤣 Meidän lapsistamme eivät ole kiinnostuneita. Rajatonta toimintaahan tuo on, joku normaali ihminen olisi tasapuolisesti kiinnostunut kaikista lapsenlapsistaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi